Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתיב שמאלי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1571 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם בשמאלי יש רכב איטי ממך ואתה ממשיך במהירות שלך מימין, עקפת אותו. על זה שוטר יכול לתת לך דו"ח.

 

 

  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 13 דקות, Ron Poh כתב:

אם אתה נוסע כל הזמן בימני מבלי לזגזג זה בסדר.

בכלל לא מזגזג, וזה בסדר מבחינת הנהיגה וזרימת תנועה

אבל אני בספק ששוטר יבין את המניעים, כי טכנית וחוקית ,להבנתי, זו עבירה.

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

פורסם

מעניין, תודה.

אז הפיסקה של הסייג הנוסף, היא שמרככת ומתירה את נושא העקיפה מימין.

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

פורסם
לפני 4 שעות, SlowRide כתב:

אם בשמאלי יש רכב איטי ממך ואתה ממשיך במהירות שלך מימין, עקפת אותו. על זה שוטר יכול לתת לך דו"ח.

 

 

זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי אי פעם, אבל בגלל שזה כזה מטומטם שוטרי ישראל ישמחו לעשות זאת.

פורסם

יש בעיה בתקנה - המונח "צפיפות" אינו מוגדר. אבל מקובל שהכוונה ביא לפקק תנועה, או גישה לצומת או רמזור, עם ץנועה איטית ומרווחים קטנים בין המכוניות, לא לתנועה בכביש שבו התנועה מהירה והמרווחים בין המכוניות גדולים - ואלה התנאים בהם עוסק השרשור. שוטר טוב יעצור גם את המתנחל השמאלי וגם את העוקף מימין ויכבד את שניהם בדוחות. שוטר פחות מוצלח, או שוטר דמבין שמדובר בעיכוב מוגזם, ירשום דוח רק לאחד העבריינים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 21 שעות, Liquidator כתב:

שמתי לב כל מי שבנתיב השמאלי נוסע מהר מעל המותר.

זה רק בישראל ככה? או בעוד מקומות כי זה בלתי נסבל אם נוסעים בשביל לפנות ישר נהגים מהבהבים עם אור גבוה לא תמיד אבל לרוב.

 

אף אחד לא יהבהב לך ממש לפני הפניה, מה שאומר שבסבירות גבוהה כדי מוחלטת אתה מתנחל בשמאלי זמן רב לפני שאתה באמת צריך לפנות. מה שבתורו אומר שאתה נוהג במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך ולא בטוח מספיק שתספיק להשתלב, לכן משתלב מוקדם מדי, מפריע לתנועה ומקבל הבהובים.

  • אהבתי 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 18 שעות, SlowRide כתב:

אם בשמאלי יש רכב איטי ממך ואתה ממשיך במהירות שלך מימין, עקפת אותו. על זה שוטר יכול לתת לך דו"ח.

 

 

לא.
זה מוגדר כחליפה על פני רכב, לא עקיפה.
עקיפה כוללת פעולה אקטיבית, לא פשוט להמשיך בנתיב שלך.

פורסם

למה אתה קורא "פעולה אקטיבית"? כל חליפה על פני רכב אחר בתנאים שאינם תנועה צפופה נחשבת עקיפה, ואם היא מתבצעת מימין היא בת ענישה. אין צורך להחליף נתיב כתנאי להגדרת עקיפה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אם האצת באופן ברור וחלפת על פני רכב, זו עקיפה.
אם עברת נתיב, זו עקיפה.

אם אתה פשוט נוסע בימני במהירות קבועה ובאמצע יש רכב שנוסע יותר לאט ממך, אתה לא אמור לבלום כדי לא לעבור אותו או לעבור שני נתיבים כדי לעקוף משמאל, אלא פשוט לחלוף על פניו בזהירות.

 

עריכה:

מן הסתם החוק היבש לא מסכים אבל אף שוטר לא יתן לך קנס אם אתה עובר מימין במהירות סבירה ואתה נשאר בנתיב שלך.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
פורסם
לפני 20 שעות, SlowRide כתב:

אם בשמאלי יש רכב איטי ממך ואתה ממשיך במהירות שלך מימין, עקפת אותו. על זה שוטר יכול לתת לך דו"ח.

 

 

אז אני עבריין סדרתי, כי לפעמים אני נוסע 15-20 ק"מ רצופים בהם אני בנתיב הימני מבין שלושה באזור ה-110 וכל התנועה במאצע ובשמאל היא בין 90-110. אני "עוקף" עשרות/מאות רכבים בנסיעה כזו מבלי לעשות כלום למעט לשמור על הימין תוך כדי נסיעה במהירות סבירה (110 בכביש של 100). 

  • אהבתי 5

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)
לפני שעה, יוסי פרנקוס כתב:

עקיפה כוללת פעולה אקטיבית, לא פשוט להמשיך בנתיב שלך.

זה לא מוגדר בתקנות.

 

לפני שעה, יוסי פרנקוס כתב:

זה מוגדר כחליפה על פני רכב, לא עקיפה.

על פי התקנה, חליפה על פני רכב היא מקרה פרטי של עקיפה, ומותרת במקרים מסויימים:

 

תקנה 47 ב: ״מותר לנוהג רכב לעקוף רכב אחר מצדו הימני במקרים אלה:

(1)   נוהג הרכב האחר נמצא בנתיב לפניה שמאלה בלבד או מתכוון לפנות שמאלה ואותת על כך;

(2)   בפניה שמאלה אל כביש חד-סטרי או אל כביש שיש בו שני נתיבים או יותר בכל כיוון נסיעה ועד שנוהג הרכב האחר השלים את פנייתו לתוך הנתיב השמאלי;

(3)   נוהג הרכב נוסע בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית;

(4)   נוהג הרכב נוסע בנתיב המיועד לפניה ימינה בלבד.״

 

כל המקרים מתארים מצב של חליפה על פני רכב, בלי פעולה אקטיבית של מעבר נתיב, ובכל זאת הם מוגדרים כעקיפה ומצויינים תחת התקנה העוסקת בעקיפה, מכאן שהם מקרה פרטי של עקיפה ומותרים רק במקרים מסויימים. 

 

 

 

לפני 17 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

מן הסתם החוק היבש לא מסכים אבל אף שוטר לא יתן לך קנס אם אתה עובר מימין במהירות סבירה ואתה נשאר בנתיב שלך.

גם המציאות לא מסכימה איתך.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

כמו שכתבתי, החוק היבש אומר משהו אחד והמציאות אומרת משהו אחר.

גם השוטר הכי דביל בעולם יבין שאתה לא אמור לעבור שני נתיבים שמאלה כדי לעקוף משמאל, ואז לחזור שני נתיבים ימינה, במיוחד כשזה בכביש שבו כל 100 מטר יש עוד מישהו שעושה את אותו דבר.

  • אהבתי 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 13 דקות, ניקו פ. כתב:

אז אני עבריין סדרתי, כי לפעמים אני נוסע 15-20 ק"מ רצופים בהם אני בנתיב הימני מבין שלושה באזור ה-110 וכל התנועה במאצע ובשמאל היא בין 90-110. אני "עוקף" עשרות/מאות רכבים בנסיעה כזו מבלי לעשות כלום למעט לשמור על הימין תוך כדי נסיעה במהירות סבירה (110 בכביש של 100). 

גם אני, מה אפשר לעשות?

עד היום לא קיבלתי דו"ח על זה. אבל ככה גם כל מי שנוסע בשמאלי.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

כמו שכתבתי, החוק היבש אומר משהו אחד והמציאות אומרת משהו אחר

כמו שכתבתי, המציאות לא מסכימה איתך. יש מקרים של נהגים שקיבלו דו״ח בדיוק במצב שאתה מתאר. 

 

ולענין לשון התקנה, מצאתי חיזוק, מסתבר ששינו את הניסוח לאחרונה יחסית.

בעבר היה כתוב ״מותר לנוהג רכב לעבור על פני רכב אחר מצדו הימני במקרים אלה״

וכיום כתוב ״מותר לנוהג רכב לעקוף רכב אחר מצדו הימני במקרים אלה״ - מכאן שרצו שיהיה ברור שמדובר בעקיפה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
×
×
  • תוכן חדש...