Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זוגיות וכסף


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1575 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 5 דקות, Blaz00r כתב:

אני בהחלט מסכים שלא כל אחד מסוגל לשים לב לניואנסים שכאלה

לשים לב לדברים שלא קיימים זה לא פיצ'ר.

זה כמו אשתי, הבוס שלה שולח לה הודעה קצרה בלי סמיילי והיא מתחילה לאכול סרטים שהוא עצבני.

לפני 21 דקות, sperial כתב:

אם אני הייתי מנסה לקבוע לאשתי תקציב הייתי מקבל שתי סטירות לחי ובעיטה בישבן

יופי לך.

ממני אשתי בקשה לקחת ולהחביא ממנה את כרטיס האשראי שלה בתקופה שראינו שאנחנו לא מצליחים בכלל לשים כסף בצד.

אז מה זה אומר? כלום. כי מה שעובד לכם לא יעבוד לזוגות אחרים. 

הדבר היחיד שצריך להיות בלי יוצא מן הכלל זה 100 אחוז אמון ושקיפות. מעבר לזה, אנשים שונים, הרגלים שונים וסדר עדיפויות שונה ומסתדרים איך שמתאים. אין תבנית שצריך ללכת בה ואם זה נשמע מטומטם אבל עובד, זה לא מטומטם.

  • אהבתי 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

@edward אני סקרן... מה עם חסכון? ומה עם ילדים? (מניח שכרגע אין)

 

נגיד יום אחד הילד ירצה ללמוד בחו"ל ויידרש הון עתק. מי ישלם? אם אחד חסכן והשני בזבז את כל ההכנסה "שלו" על פינוקים, אז הילד לא ילך ללמוד, או שזו תהיה החלטה בלעדית של החסכן?

או שחס וחלילה תקרה תאונה וידרש לממן מטפל סיעודי למי מכם... אם הוא בזבז את "כספו", אז השני יגיד לו חבל שלא חסכת אבל אני את הכסף "שלי" שומר לצרכיי?

 

אני יכול להבין הקצעת תקציב בזבוזים מסוים לכל אחד כדי להגביל את הבזבוזים, אבל זה כשמרבית התקציב משותף. נשמע שאצלכם זה להיפך - רק המינימום ההכרחי להוצאות השותפות משותף, והשאר מוגדר כתקציב בזבוזים אישי וזה מה שמוזר לי.

פורסם (נערך)
לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

 

ממני אשתי בקשה לקחת ולהחביא ממנה את כרטיס האשראי שלה בתקופה שראינו שאנחנו לא מצליחים בכלל לשים כסף בצד.

 

ומה היה קורה אם אתה היית ניגש אליה ואומר לה "תני לי את כרטיס האשראי, תפסיקי להשתמש בו כי את בזבזנית? מה שאדוארד מתאר הוא הפעלת כוח (מטאפורי, לא פיזי) כלפי אשתו. זה שונה ממה שאתה מתאר - שזו מודעות של האשה למגבלות שלה בשליטה בהוצאות ורצון שלה לפתור את הבעיה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 8 דקות, sperial כתב:

מה שאדוארד מתאר הוא הפעלת כוח

לא נכון, אתה לא קורא.

 

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 5 שעות, edward כתב:

אז אמרתי לה שבמקום שנתחלק חצי חצי בקניות בסופר אני אתן לה סכום שמייצג את החלק שלי בסיפור (פלוס מינוס) וכל היתר זה כבר החלק שלה. הסיבה שזה נעשה היה כי שמתי לב שהיא קונה אוכל בעלות פי 3-4 גבוהה יותר ממני. אין לי בעיה שתעשה את זה אבל זה יהיה על חשבונה.

שם לב למשותף לכל המודגש, או שצריך בדידים?

 

לפני כשעה, Blaz00r כתב:

אני בהחלט מסכים שלא כל אחד מסוגל לשים לב לניואנסים שכאלה.

מ.ש.ל

 

פורסם

עשיתי לייק ל @edward לא כי אני מסכים עם השיטה שלו (אני בעד הגישה של תא משפחתי), אבל אתם חייבים להפסיק לנתח אנשים על סמך 3 הודעות בפורום רכב..

יש אנשים שעובדים בשיטה אחרת מכם ואין מה לסווג אותו כטרוריסט כלכלי, אם זה עובד להם שיהיה להם לבריאות.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 48 דקות, SlowRide כתב:

לא נכון, אתה לא קורא.

 

אם הוא קובע "אני אתן" זו הפעלת כוח והשתלטות. זו לא הסכמה הדדית.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, sperial כתב:

אם הוא קובע "אני אתן" זו הפעלת כוח והשתלטות. זו לא הסכמה הדדית.

כבר אמרתי קודם שכל זה נעשה בהסכמה הדדית. חבורה כזו של דבילים לא ראיתי כבר הרבה זמן, אני פורש לעיסוקים פרודוקטיביים יותר.

  • מצחיק 1

האתר שלי: long.co.il

פורסם
לפני כשעה, SlowRide כתב:

עצבני

לא רק היא, קטע של הרבה אנשים. רק בגלל זה אני משתדל להוסיף סמיילים בכח לפעמים...

יצא לי כבר שקולגות אמרו לי "אלי מה קרה אתה עצבני היום הכל בסדר?" / "הטונים שלך לא נעימים.."

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, sperial כתב:

אם הוא קובע "אני אתן" זו הפעלת כוח והשתלטות. זו לא הסכמה הדדית.

אין לי כח לענות במקומו, וגם לחזור על ההודעה הקודמת הקודמת שכתבתי לך.

לפני 15 דקות, Blaz00r כתב:

שם לב למשותף לכל המודגש, או שצריך בדידים?

לא, ולא יודע מה עוד אפשר להגיד. אם אתה נהנה להמציא בעיות אז תבלה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 25 דקות, יובל .מ. כתב:

אם זה עובד להם שיהיה להם לבריאות

 

אני מסכים עם זה לגמרי.

אם מתקיים בינהם שיווין אז זה כנראה בסדר, אבל, אם צד אחד נמצא בעמדת כח כלשהי מעל השני אז גם ה"הסכמה" על התנאים עומדת בסימן שאלה. יכול להיות שהצד החלש מסכים לתנאים מחוסר ברירה. אם הצד החזק רוצה לדאוג לזוגיות טובה הוא צריך לבחון את המצב כל הזמן ולוודא שההסכמה מהצד השני היא אכן מלאה ולא סוג של כניעה.

 

לדעתי, זוגיות בריאה מושתת על שיוויון, שותפות ואמון. קשה לי לראות איך אלו מתקיימים כשיש הפרדת נכסים מלאה.

אני לא מדבר על הסכם רכוש, טרום נישואין, שמגדיר את התנאים למקרה של פירוק החבילה.

עריכה אחרונה על ידי אורי מ.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

גם אצלנו יש שיוויון מקסים

 

אני מכניס, אשתי מוציאה, חלוקת תפקידים מעולה

 

 

לגבי השיטה של @edward

אתם סתם נתפסים לסמנטיקה (אני אתן, שמתי לב ש...)

שום אלימות ושום נעליים

הם מצאו את הדרך שעובדת עבורם, היא שלמה עם זה והוא שלם עם זה, וזה סבבה

 

זה שהשיטה שלי או שלכם רחוקה משם, לא אומר שמותר לשפוט או להטיח

 

גבורת מקלדת קלאסית

  • אהבתי 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

שימו בצד את הלאבי דאבי ותבינו שמעבר לשיוויון, מעבר לכבוד הדדי והסכמה יש את העניין הפעוט של לגמור את החודש ולא להיכנס לחובות.

אני אישית מכיר מישהי שסמכה על בעלה, אף אחד לא הגביל את השני, הכל היה טוב ויפה, שפע של אוכל, שפע של דברים.. הכל טוב! שניהם עם משכורות די ממוצעות אבל היא סמכה על בעלה, לא חיטטה לו בחשבונות, לא אמרה לו די, מספיק עם הקניות, ללא גבולות. בוקר אחד היא מתעוררת לחוב של 350000 שקלים, הלוואות לכיסוי הלוואות ומה לא. היא הבינה שאין קשר לכבוד, אין שיוויון, צריך להפעיל משטר ודיקטטורה כלכלית. בסוף יצאו מזה אחרי 5-6 קשות. ומאז היא מגבילה אותו, היא נותנת לו סכום שאיתו הוא מתנהל, ללא כרטיסי אשראי וכל מה שצריך כדי לו מסגרת קבועה ותחומה ככל האפשר.

והם ממש לא ציפור נדירה, רוב המקרים זה אנשים נורמטיביים שלא שמו לב מה הצד השני עושה ומשם זו צניחה חופשית.

 

 

פורסם
לפני 6 שעות, edward כתב:

פעם הבאה שמשהו לא ברור במקום לקפוץ ולהתלהם יהיה יותר טוב שתשאלו שאלה במקום לבנות אנשי קש.

 

שאלה מתוך סקרנות:

אלה לא נישואים ראשוניים נכון?  (פרק ב') 

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Mr.Hybrid כתב:

 

שאלה מתוך סקרנות:

אלה לא נישואים ראשוניים נכון?  (פרק ב') 

נישואים ראשונים. 

 

לפני 5 שעות, A_lex כתב:

@edward אני סקרן... מה עם חסכון? ומה עם ילדים? (מניח שכרגע אין)

 

נגיד יום אחד הילד ירצה ללמוד בחו"ל ויידרש הון עתק. מי ישלם? אם אחד חסכן והשני בזבז את כל ההכנסה "שלו" על פינוקים, אז הילד לא ילך ללמוד, או שזו תהיה החלטה בלעדית של החסכן?

או שחס וחלילה תקרה תאונה וידרש לממן מטפל סיעודי למי מכם... אם הוא בזבז את "כספו", אז השני יגיד לו חבל שלא חסכת אבל אני את הכסף "שלי" שומר לצרכיי?

כל אחד בונה לעצמו חסכונות. מן הסתם נתמוך זה בזה אבל פורמלית הכל בנפרד.

 

יש לנו ילד אחד כרגע. שמנו לו בצד 10 אלף דולר לצרכי לימודים ברגע שנולד, זה מושקע ויהיה כנראה פי כמה עד שהוא יהיה בן 20. לגבי אם צריך סכום נוסף (אני בספק), ננהל את הדיונים האלה כבר אז בהתאם להצעה הקונקרטית. 

 

לגבי עניינים סיעודיים, אנחנו דואגים אחד לשני, לדעתי זה ברור מאליו.

 

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il


×
×
  • תוכן חדש...