Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זוגיות וכסף


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1575 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 8 שעות, avargel כתב:

גבורת מקלדת קלאסית

 מניסיון שלי לרוב זה דיבור מקנאה שהיו לך את האשכים להגדיר את הגבולות האלה מההתחלה ןלהם לא. כך שדה פקטו מי שטוען שאתה מנהל את האישה שלך מנוהל על ידי שלו

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 10 שעות, aviaviavi כתב:

שימו בצד את הלאבי דאבי ותבינו שמעבר לשיוויון, מעבר לכבוד הדדי והסכמה יש את העניין הפעוט של לגמור את החודש ולא להיכנס לחובות.

אני אישית מכיר מישהי שסמכה על בעלה, אף אחד לא הגביל את השני, הכל היה טוב ויפה, שפע של אוכל, שפע של דברים.. הכל טוב! שניהם עם משכורות די ממוצעות אבל היא סמכה על בעלה, לא חיטטה לו בחשבונות, לא אמרה לו די, מספיק עם הקניות, ללא גבולות. בוקר אחד היא מתעוררת לחוב של 350000 שקלים, הלוואות לכיסוי הלוואות ומה לא. היא הבינה שאין קשר לכבוד, אין שיוויון, צריך להפעיל משטר ודיקטטורה כלכלית. בסוף יצאו מזה אחרי 5-6 קשות. ומאז היא מגבילה אותו, היא נותנת לו סכום שאיתו הוא מתנהל, ללא כרטיסי אשראי וכל מה שצריך כדי לו מסגרת קבועה ותחומה ככל האפשר.

והם ממש לא ציפור נדירה, רוב המקרים זה אנשים נורמטיביים שלא שמו לב מה הצד השני עושה ומשם זו צניחה חופשית.

 

 

אם מגיעים ל 350 חוב לבנק אז יש בעיה בהתנהלות מול הבנק.

 

אנחנו הודענו לבנק על אובליגו מקסימלי שאנחנו מוכנים שיעמידו לנו ושלא יחרגו בלי ליידע את שנינו (חשבון משותף שכל אחד מאיתנו עושה בכסף מה שהוא רוצה ועל הוצאות חריגות אנחנו מיידעים אחד את השנייה לפני כדי שלא ניתקע).  ככה גם אם אחד מאיתנו לא שם לב לחריגה הנק יודיע בזמן לפני שנגיע לקטסטרופה.


בנוסף יש לנו חשבון בבנק אחר שלשם אנחנו זורקים כל חודש את העודפים וכשיש פרוייקט יותר גדול כמו חופשה, שיפוץ או תקלה גדולה יש כסף בצד למטרה הזו בלי להרגיש את זה בשוטף.

 

לגבי הדיון עם הנותן לה סכום, זה שהיא מסכימה לא עושה את זה פחות כוחני. גם נשים שחיות על דמי כיס, צריכות לבקש רשות לצאת מהבית, אסור להן לשיר ליד גברים זרים או לשבת ליד גבר שאינו בעלה זו כוחניות לא תקינה למרות שהן מסכימות לזה.

 

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לא תמיד זה בזבוזים.

השקעות לא טובות,בין אם בבורסה או בעסק.

לקחת 150 אלף הלוואה תחת הקרן ולהשקיע על משהו שהתרסק.

קורה ביום.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 4 שעות, Potato כתב:

לא תמיד זה בזבוזים.

השקעות לא טובות,בין אם בבורסה או בעסק.

לקחת 150 אלף הלוואה תחת הקרן ולהשקיע על משהו שהתרסק.

קורה ביום.

להמר בכסף שאין לך זה ביזבוזים.

 

לא משקיע בשום דבר חוץ מתכניות חיסכון כסף שאני לא מוכן גם להפסיד.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

השקעות ב150,000 לא יכולות להיות משהו שלא אומרים לבת הזוג, במיוחד כשלוקחים בשביל זה הלוואה.
זה טירוף.

 

לא מסוגל לדמיין מצב שבו מהלך כזה לא מאושר על ידי כל מי שמושפע ישירות ממנו.

 

פורסם
לפני 13 שעות, edward כתב:

כל אחד בונה לעצמו חסכונות. מן הסתם נתמוך זה בזה אבל פורמלית הכל בנפרד.

ניהלתם על זה שיחה והחלטתם איזה סכום חוסכים?

או שאולי אתה חוסך ואשתך שורפת כל שקל פנוי על תיקי לואי ויטון? או שהיא חוסכת אבל אתה שורף הכל על מכוניות ספורט? לא נשמע לי כיף לגלות את זה רק כשיעלה הצורך בכסף ויסתבר שהוא לא קיים.

לפני 13 שעות, edward כתב:

שמנו לו בצד 10 אלף דולר לצרכי לימודים ברגע שנולד, זה מושקע ויהיה כנראה פי כמה עד שהוא יהיה בן 20. לגבי אם צריך סכום נוסף (אני בספק), ננהל את הדיונים האלה כבר אז בהתאם להצעה הקונקרטית.

אתה יודע ש-10K בתשואה של 5% בשנה למשך 20 שנה זה כולה 26K, כן?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה בדולרים, אם יהיה לו 26k דולר, זה בערך 70k ש"ח. יותר ממספיק בשביל לימודי תואר ראשון בישראל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, A_lex כתב:

ניהלתם על זה שיחה והחלטתם איזה סכום חוסכים?

או שאולי אתה חוסך ואשתך שורפת כל שקל פנוי על תיקי לואי ויטון? או שהיא חוסכת אבל אתה שורף הכל על מכוניות ספורט? לא נשמע לי כיף לגלות את זה רק כשיעלה הצורך בכסף ויסתבר שהוא לא קיים.

אתה יודע ש-10K בתשואה של 5% בשנה למשך 20 שנה זה כולה 26K, כן?

ניהלנו על זה שיחה אבל אני לא מנהל לה את החיסכון. שנינו מודעים היטב למה יש לכל אחד ומתנהלים בהתאם. אנחנו לא בזבזנים גדולים באופן כללי.

 

לגבי תשואות, אני חושב ש7-8% זה יותר הגיוני (זה לא מושקע באג"ח). זה 40k אחרי 20 שנה.  חוץ מזה 10 אלף זה מה שהתחלנו איתו לפני שנתיים, עכשיו זה כבר כ15k. אבל זה לא העניין, יש כסף פנוי מעבר לזה ואפשר להפנות אותו לאפיק הזה אם צריך. 

 

לפני 29 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

השקעות ב150,000 לא יכולות להיות משהו שלא אומרים לבת הזוג, במיוחד כשלוקחים בשביל זה הלוואה.
זה טירוף..

 

זו אחת הסיבות שיש בינינו הפרדת נכסים. לשנינו יש עסקים וזה לא מתאים שבעיות בעסק של אחד מאיתנו יזלגו לעסק של האחר. כמו כן יש עניינים של FATCA מכיוון שאשתי עם אזרחות אמריקאית. זה מעבר לעניינים של להיכנס לחובות מהסוג שתואר לעיל.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

פורסם

@edward בקיצור נראה שלא חסר לכם כסף ושניכם מתנהלים בלי פזרנות. לא ממש מבין למה צריך את הפרדת הכוחות הזו. במיוחד שמבחינה משפטית ממילא כל ההכנסה שלכם מאז הנישואין משותפת ואם חס וחלילה תפרקו את החבילה זה יתחלק בלי קשר למי הכניס מה (לא מדבר על נכסים מלפני הנישואין, בהנחה ויש הסכם ממון).

 

לפני 6 דקות, SlowRide כתב:

זה בדולרים, אם יהיה לו 26k דולר, זה בערך 70k ש"ח. יותר ממספיק בשביל לימודי תואר ראשון בישראל.

דיברתי על לימודים בחו"ל. בשביל לימודים בארץ לא באמת צריך חסכון מיוחד. מקסימום עובדים שנה לפני התואר.

 

פורסם

דווקא בגלל שלאשתו יש אזרחות אמריקאית ושניהם עצמאיים (לפחות ככה זה נשמע) אז יש היגיון מסוים בהפרדת חשבונות.

למשל תיק השקעות של אזרח אמריקאי (שהוא גם ישראלי) ממוסה באופן שונה מאשר מי שהוא רק אזרח ישראל.

זו סתם דוגמא קטנה... אבל בגדול מהחברים שלי שעצמאיים ויצא לי לדבר איתם על הנושא היה להם "חשבון שלהם" והחשבון של האישה (שהיא שכירה) היה המשותף, ז"א שהחשבון של הבעל היה החשבון העסקי שלו ושלה (מלפני הנישואים) הפך למשותף.

פורסם
לפני 59 דקות, Night Driver כתב:

להמר בכסף שאין לך זה ביזבוזים.

 

לא משקיע בשום דבר חוץ מתכניות חיסכון כסף שאני לא מוכן גם להפסיד.

קנית מכונה לעסק כדי לזכות במכרז כלשהו.

המכרז בוטל נתקעת עם המכונה.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, A_lex כתב:

@edward בקיצור נראה שלא חסר לכם כסף ושניכם מתנהלים בלי פזרנות. לא ממש מבין למה צריך את הפרדת הכוחות הזו. במיוחד שמבחינה משפטית ממילא כל ההכנסה שלכם מאז הנישואין משותפת ואם חס וחלילה תפרקו את החבילה זה יתחלק בלי קשר למי הכניס מה (לא מדבר על נכסים מלפני הנישואין, בהנחה ויש הסכם ממון).

 

דיברתי על לימודים בחו"ל. בשביל לימודים בארץ לא באמת צריך חסכון מיוחד. מקסימום עובדים שנה לפני התואר.

 

כתבתי למעלה למה צריך הפרדת כוחות. 

 

הסכם הממון שלנו קובע שברירת המחדל לגבי כל נכס לפני ו*אחרי* הנישואים הוא בתור נפרד ונכס יהיה משותף אך ורק אם נרשם במפורש כמשותף. אגב היוזמה לכל ההסכם הזה וניסוחו הגיעו מאשתי בכלל, רמת המעורבות שלי הייתה רק לחתום.

 

לגבי לימודים בחו"ל, לתחושתי אין לזה סיבה כי יש לנו אוניברסיאות מצוינות. אבל לך תדע, נתמודד עם ה"בעיה" כשתצוץ.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

פורסם (נערך)

@edwardלא הבנתי.

 

הפרדת חשבונות עסקיים מחשבונות אישיים - בריא מאד.

הפרדת חשבונות של עסקים שונים -כנ"ל.

 

מה שנראה לי הגיוני הוא ניהול חשבונות עסקיים נפרדים, אבל שיתוף והדדיות בניהול החשבון(ות) המשפחתי(ים). בסופו של דבר גם ההכנסות וגם ההוצאות משותפות.

 

עריכה: אתה מספר על הסכם הפרדת כוחות גם אחרי הנישואין. אנח לא יודע מה מעמדו החוקי וכמובן שפרטיו אינו מענייננו. אבל מה יקרה כשיהיו ילדים? איך תתחשבנו על הטיטולים? לא יודע, לא מסתדר לי.

 

@Night Driverקנית מכונה ב-150 אש"ח והפרוייקט התבטל. זה שייך לחשבון העסקי, לא לאישי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, sperial כתב:

@edward

מה שנראה לי הגיוני הוא ניהול חשבונות עסקיים נפרדים, אבל שיתוף והדדיות בניהול החשבון(ות) המשפחתי(ים). בסופו של דבר גם ההכנסות וגם ההוצאות משותפות.

מה שעושה לך את זה. אני לא אוהב להתנהל מול חשבון שיש בו שני שותפים כי קשה יותר לעקוב אחרי הוצאות והכנסות וצריך להיות הרבה יותר מתואמים. זה כבר עניין טכני שלכם.

 

ההכנסות כמובן לא משותפות כמו שכבר ציינתי בפעם השלישית.

 

לפני 8 דקות, sperial כתב:

@edwardלא הבנתי.

עריכה: אתה מספר על הסכם הפרדת כוחות גם אחרי הנישואין. אנח לא יודע מה מעמדו החוקי וכמובן שפרטיו אינו מענייננו. אבל מה יקרה כשיהיו ילדים? איך תתחשבנו על הטיטולים? לא יודע, לא מסתדר לי.

 

טיטולים זה גרושים, למי איכפת (עשיתי חשבון, זה בערך 70 אגורות לחיתול, הולכים נניח 10 ביום בהגזמה, מדובר על 210 שקל בחודש. זה לא בדיוק שובר את הבנק.

 

לגבי גן, יוצא חצי חצי, בגדים ונעליים יש לי ערימות שאתה לא מדמיין שתרמו ההורים (יד שניה כמובן). 

 

בוא נגיד שלגדל ילד לא בדיוק הכניס אותנו למצוקה כלכלית.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il


×
×
  • תוכן חדש...