Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקף לפקקים. חיסכון של 5 דקות, מרחק פי 3. כן או לא?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 26.10.2021 בשעה 20:23, Buki כתב:

מה הייתם בוחרים? 

תשלום לכביש 6 על חשבון הנהג, דלק על חשבון המעסיק. 

בשנה האחרונה המצב על הכבישים מחריף מרגע לרגע - ופעם, כאשר האופציה השניה היתה נראית טובה יותר למרות שארוכה פי 3, הייתי בוחר בה - למרות שבלא מעט מקרים לאחר שבחרת בה, זמן ההגעה מתחיל שוב להתארך כתוצאה מפקק תנועה שמתפתח בהמשך הדרך.

 

דווקא בתקופה האחרונה אני משחק יותר "רולטה" עם ווייז - ובלא מעט פעמים בחרתי דווקא את הדרך הקצרה (שלוקחת יותר זמן נסיעה) כאשר בסופו של דבר יצא שהגעתי לפני הזמן שווייז שיערה ואז גם חסכתי זמן (ו/או שהגעתי בזמן הקצר ביותר המשוער אפילו לדרך הארוכה יותר מבחינת ק"מ) וגם חסכתי דלק\נסועה.
בקיצור, הימור.

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני גם נוסע המון ובשנה האחרונה לא כ"כ מאמין לוויז (אלא אם יש משהו חריג בדרך),

בכל מקרה אני לרוב במקומך הייתי לוקח את אופציה 1, מהסיבה הפשוטה שהחשבון בכביש 6 מצטבר בסוף למאות שקלים (אלא אם אצלך זה פעם ב...) והמעסיק לא משלם לך.

בגדול אצלי אם זמן החיסכון בכביש 6 עולה על 7-8 ד' אני יעלה על 6, ושוב אלא אם יש שם פקק ואז כמעט תמיד הזמן בוויז מתעדכן כלפי מעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות. 

 

לכל מי שאומר שהוייז לא מדייק: 

 

לדעתי זה מובן מאיליו, נניח אתה יוצא בשעה 17:00, הוויז מחשב מסלול נכון למצב התנועה באותה שעה. 

 

זה מובן שבשעה 17:30 כשאתה באמצע המסלול, מצב התנועה יכול להיות שונה ואת זה הוויז לא יכל לקחת בחשבון בעת חישוב המסלול הראשוני. אז הוא מעדכן ומוסיף זמן או משנה מסלול. 

 

 

 

 

מעניין אגב אם האלגוירטם שלהם לוקח בחשבון עומסים אופייניים בשעות מסויימת על בסיס הסטוריית נתונים. 

 

 

נניח אתה יוצא ב 15:00, מסלול של שעה, הכל זורם נכון לשעה 15:00.

 

אבל במקום כלשהו במסלול סמוך לשעה 15:40 מתחיל בדרך כלל עומס שמאריך את המסלול ב 15 דקות. 

 

האם הוויז ידע מראש לתת הערכת זמן 1:15 שעה או שיתן 1:00 שעה רק על בסיס מצב התנועה בזמן היציאה? 

 

לדעתי כמו שכתבתי בהתחלה, הוויז לא יודע להתחשב בזה וההערכה תהיה 1:00 שעה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר על הערכה, מדובר על מסלולים הזויים גם הגיונית וגם תעבורתית. אחת הרעות החולות היא שאם יש לך 2 דרכים הוייז מחכה שעד שעברה ההזדמנות לבחור בדרך אחרת (עברת את הירידה למחלף וכדו') ואז "נזכר" להוסיף X דקות עיכוב. זה קורה כל הזמן וזה פשוט מוציא מהדעת.

 

אגב, אתמול נסעתי לחור בעיר לא מוכרת וראיתי שהוייז מתחיל לסובב אותי במעגלים. עשיתי זום-אאוט למפה, ראיתי מה הכיוון שאני צריך להגיע אליו ונסעתי לפי ההיגיון שלי.

הגעתי יותר מהר מהדרך ההזויה שהוא ניסה להוליך אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שאני הולך לעמוד בפקקים בכל שעה מ 7:00-21:00, לוקח מים קרים, מוסיקה טובה (המערכת ברכב מפנקת)ועושה את כל השיחות מהדרך. כדי לנסוע ולהנות מהרכב אני נוסע בערב/לילה כשכולם כבר בבית. משתעשע ברעיון שבעוד שנה את הנסיעות לתוך תל אביב אעשה ברכבת הקלה.

והכי חשוב, להשאר רגוע

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם כביש 6 היא שאם קורה שם משהו כמו תאונה או משאית שנתקעת בגשר, אין להיכן להימלט.

כדי לחסוך 5 דק' לא אסע כביש 6, כשהפער משמעותי - אקח את הסיכון ואסע בכביש 6.

אצלי, וויז משמש בעיקר לקבלת תמונה כללית על המסלול ודיווחים על מכמונות מהירות וכדו'.

במקומות שאני מכיר, אני לא תמיד מקשיב לו ומקדים את זמן ההגעה המשוער...

 

איפה הימים בהם למעטים היה סמארטפון ואצלי בנוקיה n95 היה מותקן וויז שידע באמת לחלץ מפקקים 😀

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל פשוט. אם המעסיק משלם על דלק וכד',  אם המסלול ארוך, או קצר לא משנה. מה שלוקח פחות זמן.

לפי עדיפות:

1. מסלול זול יותר

2. מסלול שלוקח פחות זמן

 

איך לעמוד בפקק ולא להשתגע? תשמעו ספר אודיו טוב כלשהו.

 

לשלם לבד על כביש 6 רק כדי להגיע 5 דקות מוקדם יותר? לא חבל על הכסף?

 

אם רוב הנסיעה בפקקים, קונים הייבריד, הייבריד נטען או חשמלי ונהנים מחיסכון. אם הרכב הוא ליסינג, אז יש הנחות ממיסוי על הייבריד. מה רע?
אם הרכב יודע לבד לנסוע בפקק, בכלל ליגה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, tzvipper כתב:

לשלם לבד על כביש 6 רק כדי להגיע 5 דקות מוקדם יותר? לא חבל על הכסף?

 

 

 

בהנתן אנחנו קצת אוהבים לנהוג, אני אומר לך דבר כזה: 

 

עד לפני כשנה המרחק מהבית לעבודה במסלול הכי קצר אצל היה כ 45 ק"מ. 

 

מתוכם 60%-70% בתנעה זורמת. 

 

הנסיעה הזו בסוף היום אפשרה לי  להשתחרר להירגע ולנוח. 

 

עברתי לעבוד 15 ק"מ מהבית וכבר אין את ה 60%-70% תנועה זורמת, כל הדרך פקק. 

 

 

והנסיעה הזו בסוף היום זה משהו שקצת חסר לי. אז אין לי בעיה בגדול לשלם 16 שקל לכביש 6, מה גם שזה לא כל יום, יש ימים שאני מסיים לעבוד בשטח ולא במשרד. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח 16ש"ח ליום ונניח רק 10 ימים אתה מגיע למשרד. ונניח זה רק כיוון אחד. זה 160ש"ח בחודש, או 1920ש"ח בשנה. זה עלות של אחל'ה סמרטפון שאתה נותן במתנה כל שנה למעסיק.

 

כל אחד והשיקולים שלו. אבל, לא חבל? גם ככה ההוצאות עולות כל שנה, הכל מתייקר והמשכורת לעיתים רחוקות משקפת עליית מחירים במשק.

וגם, אם יש לך הייבריד ואתה משלם על הדלק, אז בכלל, אתה גם מפסיד בדלק.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, Buki כתב:

תודה על התגובות. 

 

לכל מי שאומר שהוייז לא מדייק: 

 

לדעתי זה מובן מאיליו, נניח אתה יוצא בשעה 17:00, הוויז מחשב מסלול נכון למצב התנועה באותה שעה. 

 

זה מובן שבשעה 17:30 כשאתה באמצע המסלול, מצב התנועה יכול להיות שונה ואת זה הוויז לא יכל לקחת בחשבון בעת חישוב המסלול הראשוני. אז הוא מעדכן ומוסיף זמן או משנה מסלול. 

 

 

 

 

מעניין אגב אם האלגוירטם שלהם לוקח בחשבון עומסים אופייניים בשעות מסויימת על בסיס הסטוריית נתונים. 

 

 

נניח אתה יוצא ב 15:00, מסלול של שעה, הכל זורם נכון לשעה 15:00.

 

אבל במקום כלשהו במסלול סמוך לשעה 15:40 מתחיל בדרך כלל עומס שמאריך את המסלול ב 15 דקות. 

 

האם הוויז ידע מראש לתת הערכת זמן 1:15 שעה או שיתן 1:00 שעה רק על בסיס מצב התנועה בזמן היציאה? 

 

לדעתי כמו שכתבתי בהתחלה, הוויז לא יודע להתחשב בזה וההערכה תהיה 1:00 שעה. 

 

 

ברמת העקרון, האלגוריתם כמובן לוקח בחשבון את היסטוריית התנועה ומבסס עליה את המסלול. זה חלק מהותי באלגוריתם ובדרך הניבוי שלו, אחרת אין שום משמעות לניבוי הזמן. העניין הוא שבשנה האחרונה, בעקבות הקורונה, זה קצת יצר בלאגן במידע שנאגר וזה משבש את האלגוריתם. לכן הטעויות הרבה יותר מורגשות מאז הסגרים. להלן כתבה מלפני יומיים בדיוק בנושא, ביחד עם התייחסות של בעלי תפקיד בווייז:

https://www.ynet.co.il/digital/technology/article/b1behzbly

 

  

 

לפני 39 דקות, tzvipper כתב:

הכל פשוט. אם המעסיק משלם על דלק וכד',  אם המסלול ארוך, או קצר לא משנה. מה שלוקח פחות זמן.

לפי עדיפות:

1. מסלול זול יותר

2. מסלול שלוקח פחות זמן

 

איך לעמוד בפקק ולא להשתגע? תשמעו ספר אודיו טוב כלשהו.

 

לשלם לבד על כביש 6 רק כדי להגיע 5 דקות מוקדם יותר? לא חבל על הכסף?

 

אם רוב הנסיעה בפקקים, קונים הייבריד, הייבריד נטען או חשמלי ונהנים מחיסכון. אם הרכב הוא ליסינג, אז יש הנחות ממיסוי על הייבריד. מה רע?
אם הרכב יודע לבד לנסוע בפקק, בכלל ליגה.

אישית, מה שמשגע אותי בפקק זה ההדחפויות, הניסיונות הנואלים לחתוך (כאילו שזה יקדם מישהו), העקיפות מהשוליים ושבאופן כללי - יותר מדי אנשים לוקחים סיכונים (גם אם לתאונות שוליות) שהם מיותרים ויחסכו להם במקרה הטוב 2-3-5 רכבים. את העמידה הממושכת אני סובל בהבנה, התנהגות ביריונית ו'אני ואפסי עוד' - פחות.

עריכה אחרונה על ידי daniel.asu
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפקק כל מה שצריך להיות זה רגוע.  פשוט שימרו מרחק ומהירות קבועה. לא צריך כל הזמן להתקדם במצב של סע - עצור.

אם מישהו רוצה להשתלב או להכנס לפניכם שיעשה את זה. לא צריך לקחת את זה קשה. מאבקים אנטרופולוגיים על הכביש מיותרים.

 

אני בכביש רוצה להיות חכם יותר מאשר צודק. סך הכל להגיע ליעד בשלום וללא עצבים.

 

צריך לדעת לנהוג בפקק בלי עצבים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביפר, אני נוהג ככה תמיד בפקקים ועדיין זו מלחמה עם אלה שנדחפים עליך, אלה שמצפצפים מאחור ועם פקקים שהמהירות הממוצעת שלהם שואפת לאפס. פקק של 20-30 קמ"ש זה לא פקק אלא עומס.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהגתי מספר שנים בפקקים כבדים וארוכים מאוד עם מהירות של כ7קמ"ש (מהירות גלישה של רכב ללא ברקס) במקרה הטוב. ודרך היחידה להתמודד עם זה, ללמוד להיות בלי עצבים.
אם שומרים מספיק מרווח, אפשר לעבור רוב הפקק ללא גז וברקס. פשוט לא להלחץ כאשר רכב מלפנים מתרחק ומתקרב כל הזמן. בממוצע לשמור על אותה מהירות כמו שלו - זו השיטה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tzvipper כתב:

בפקק כל מה שצריך להיות זה רגוע.  פשוט שימרו מרחק ומהירות קבועה. לא צריך כל הזמן להתקדם במצב של סע - עצור.

אם מישהו רוצה להשתלב או להכנס לפניכם שיעשה את זה. לא צריך לקחת את זה קשה. מאבקים אנטרופולוגיים על הכביש מיותרים.

בהתחלה השיטה הזו עובדת.

הבעייה מתחילה כאשר אתה נמצא במצב עצור\סע, עשרות דקות..

ואז כאשר אתה שומר מרחק, "משתלב" לפניך,[קצת בכוח], אחד, ועוד אחד, ועוד עשרה\עשרים וכן הלאהה..

ואתה כמעט עומד באותו מקום. 

נסעתי אחרי אחד כזה בכביש 6, עד שכל השיירה מאחוריי החליטה שנמאס להם. בסופו של דבר, [כנראה מתוך שיעמום], הוא היה מתעסק בכלל במולטימדיה שלו..

אי אפשר לחנך את כל העולם. בסופו של דבר,גם חייבים לנסוע לפי החוק, וגם לשמור על קצב התקדמות עצמית, בהתחשב שיש מאחוריי עוד אנשים.

 

בעניין שמירת המרחק, במקרים ממש קיצוניים כאלה, זו כבר שאלה של מתי אתה רוצה להגיע ליעד? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...