Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1777 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש המון חברות שעוד לפני שהרכב מגיע אל הלקוח עושים הרצה במפעל ובגלל זה יש ספרי רכב שכבר לא מדברים על הרצה.

 

אני לא יודע למה שדווקא דלק יהיה בשמן (אשמח להסבר), אני יותר חושב לכיוון שבבים מיקרוסקופים מתהליך הייצור ושמן חיתוך שיכנסו לשמן אבל גם אז כמויות קטנות מאוד.

אגב, דלק גורם לשמן להיות יותר חומצתי ופחות יציב בנוסף לדילול אז כן יכול להשפיע על אטמים וכולי.

 

אני מאוד בספק שזה ישפיע על חיי הרכב קדימה ואני גם מאוד בספק שמי שקונה איוניק חדשה היום ישמור אותה 15-20 שנה כדי לחוות ב0.000001% פחות שחיקה שהיה לה בגלל ההחלפת שמן הזאת, עזוב שבכלל היא כנראה תושבת בגלל המחיר לסוללה ההיברידית ולא המנוע.

לדעתי מיותר.

 

פורסם
לפני 15 שעות, orankohn כתב:

לדוגמא, יצרנים רבים עברו למתן המלצה למרווח החלפת שמן מנוע ופילטר כל 30,000 ק"מ. במבחן המציאות התגלה במספר סוגי מנועים שהמלצה זו גרמה לתקלות שונות

אני משוכנע שאם בעלי המכוניות היו קוראים את מה שרשום בספר רכב בנוגע להנחיות טיפול בתנאי שימוש קשים ומטפילם בהתאם, הכל היה בסדר. 

 

מי שהשימוש שלו ברכב הוא בעיקר בינעירוני בכבישים מישוריים או עירוני זורם, המנוע שלו יעבוד מצויין גם אם יטופל כל 30.000 ק"מ. 

 

מי שהשימוש שלו כולל גם עמידה בפקקים שעתיים ביום ונסיעה עירונית במהירות ממוצעת 10 קמ"ש, בטמפרטורה מעל 35 מעלות, כשהמנוע עובד 3 שעות וקילומטרז' כמעט לא מתקדם, לא מתאים לו 30 אלף, צריך לטפל כל 15 או כל 10. 

 

מכיוון שאף אחד לא התייחס להנחיות לתנאים קשים ביוזמתו, היצרנים פשוט החליו את שגרת הטיפול לתנאים קשים לכל המכוניות בארץ. 

 

באירופה הנחיות טיפול למנוע פיז'ו THP למשל לא השתנו, עדיין 30 אלף ק"מ בתנאי שימוש רגילים, ודיזל פיז'ו 1.6 כל 25  אלף ק"מ. לאוטו שהשימוש שלו בתנאים רגילים אין עם זה בעיה. 

אני יוצא מנקודת הנחה שמי שכותב את הנחיות היצרן מבין דבר או שניים, לפחות ברמה שאנחנו פה בפורום מבינים (כנראה קצת יותר...)

 

לפני 15 שעות, orankohn כתב:

כידוע, כמות רכבים גדולה בארץ מתוחזקת באחזקת שבר ירודה- טיפול בחלפים ירודים, שמנים נחותים ולא מתאימים לתקן, מרווחי אחזקה לא תקניים ועוד. 

יש למישהו הוכחה ברורה שרכבים אלו עוברים יותר תקלות או  שאורך חיי המכלולים קצרה משמעותית למול רכב מקביל שעבר אחזקה קפדנית לפי הספר? 

 

לי יש הוכחה ברורה לזה, מניסיון אישי. למשל  ציריה מקורית שמחזיקה פי 5 מצירה תחליפית, ניסיון של איזה 3 או 4 ציריות, צלחות בלם שמתעוותות אחרי 5000 ק"מ, אלטרנטור שאחרי שיפוץ חוזר למשפץ אחרי חצי שנה כשהמקורי החזיק הרבה שנים, אני יכול להמשיך את הרשימה הזו עוד. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

לגבי השוואת מכלולים/חלפים מקוריים או איכותיים ברמת מקור למול חלפים עלומי-שם/סיניים/משופצים וכו' אין כל ספק ומאוד קל להיווכח מניסיון אישי לגבי הבדלי שרידות ואמינות. 

אבל מה לגבי מכלול יקר כמו מנוע? 

יש למישהו סטטיסטיקה של השוואה לשרידות בשני משטרי אחזקה מנוגדים כמו שתיארתי קודם ? 

אני בספק. ברור שההגיון הבריא מוביל למסקנה סבירה אבל אין לדעתי הוכחה חותכת ואין נתונים זמינים לעניין. 

 

פורסם
לפני כשעה, Shab00 כתב:

יש המון חברות שעוד לפני שהרכב מגיע אל הלקוח עושים הרצה במפעל ובגלל זה יש ספרי רכב שכבר לא מדברים על הרצה.

 

אגדה אורבנית, למעט יצרניות של מכוניות אקזוטיות, אף יצרן לא עושה הרצה במפעל מהסיבה הפשוטה שזה לא כלכלי. 

 

טכנולוגיות העיבוד השבבי התקדמו מאד ביחס ללפני 40 שנה ויותר, והן מאפשרות ייצור בדיוק של מאות ננו-מטר. כתוצאה מכך כמות השבבים  לאחר התאמה הראשונית של החלקים במנוע פחתה משמעותית, כך שאין צורך לבצע החלפת שמן לאחר הרצה. 

 

עדיין יש חשיבות לביצוע הרצה להתאמה מושלמת של הבוכנות, טבעות האטימה וגלילים, וכן התאמה טרמית. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

מה זה התאמה טרמית?

 

לפני 7 שעות, Shab00 כתב:

יש המון חברות שעוד לפני שהרכב מגיע אל הלקוח עושים הרצה במפעל ובגלל זה יש ספרי רכב שכבר לא מדברים על הרצה.

אני לא יודע למה שדווקא דלק יהיה בשמן (אשמח להסבר)

תמיד יש דלק בשמן אבל בגלל שבמנוע חדש הרינגים עדיין לא נצמדים טוב לצילינדר (מדובר בחללים מיקרוסקופיים) יותר דלק חודר אותם (על בוכנה יש 2 טבעות דחיסה - משמשות לאטם) ומתחת לבוכנות נמצא אגן השמן.

פורסם
לפני 1 דקה, tribel כתב:

מה זה התאמה טרמית?

המתכת מתרחבת/מתכווצת בתלות בטמפרטורה. התאמה טרמית משמעותה התאמה אופטימלית של החלקים הנעים לאורך טווח טמפרטורות העבודה של המנוע. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 2 דקות, menir1 כתב:

התאמה טרמית משמעותה התאמה אופטימלית של החלקים הנעים לאורך טווח טמפרטורות העבודה של המנוע. 

אתה מדבר על מרווחים

פורסם
בתאריך 14.8.2021 בשעה 09:53, Buki כתב:

 

לי יש הוכחה ברורה לזה, מניסיון אישי. למשל  ציריה מקורית שמחזיקה פי 5 מצירה תחליפית, ניסיון של איזה 3 או 4 ציריות, צלחות בלם שמתעוותות אחרי 5000 ק"מ, אלטרנטור שאחרי שיפוץ חוזר למשפץ אחרי חצי שנה כשהמקורי החזיק הרבה שנים, אני יכול להמשיך את הרשימה הזו עוד. 

אצלי צלחות בלם מקוריות כבר עשו 70K והיד עוד נטויה.

×
×
  • תוכן חדש...