Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט בין סקודה אוקטביה, יונדאי איוניק וסיאט ארונה מודל 2018 עד 80K


plucki
שימו לב! השרשור הזה בן 1027 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

מתלבט כבר הרבה זמן בין שלוש מכוניות:

כולן מודל 2018 (לא רוצה לרדת בגלל ה - 8 ספרות).

סקודה אוקטביה - רמת גימור אקסלוסיב.

יונדאי איוניק - רמת גימור סופרים.

סיאט ארונה - רמת גימור FR.

 

חשוב לי שיהיה נוח, נעים, ומרווח לנהוג ולשהות ברכב ושיהיה אמין וישמור על המחיר שלו.

אני נוסע בשנה בסביבות 15,000 חצי עירוני וחצי בינעירוני.

הרכב משמש אותי לבד ולכן פחות משנה לי עד כמה הוא מרווח במושב האחורי.

ממה שבדקתי עד עכשיו אלו המעלות והחסרונות על הנייר בלבד, עדיין לא נהגתי בפועל באף אחד מהרכבים:

סקודה אוקטביה:

בעד - ביצועים, אבזור (כולל בקרת שיוט אדפטיבית).

נגד - הכי ארוכה מבחינת חניה, יש דיבורים על הגיר (יש לי כיום איביזה חמש שנים והגיר ממש סבבה אצלי... אבל בכל זאת...).

מסתפק אם עדיף ה 1.0 או ה 1.4/1.5 ואין לי מושג מה באמת ההבדלים ביניהם כי הביצועים פלוס מינוס דומים.

 

יונדאי איוניק:

בעד - אחריות יבואן לכשנתיים (תלוי בקילומטראז'), הכי חסכונית בדלק, מאובזרת.

נגד - מנוע לא טורבו (בחמש השנים האחרונות התרגלתי לטורבו).

 

סיאט ארונה:

בעד - הכי זולה, הכי קל למצוא עם קילומטראז' נמוך, יותר נוחה לחניה.

נגד - ג'יפון (לא הכי מתחבר...), מובילאיי.

 

אני לא לחוץ בזמן ויכול לחכות עד שאמצא רכב שיהיה עם קילומטראז' נמוך ובמצב טוב.

 

                           

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, o.r כתב:

כמשפחתית האוקטביה עדיפה, אבל אישית לא הייתי מחזיק VAG מחוץ לטווח האחריות.

לכן הבחירה שלי הייתה האיוניק במקרה הזה.

אז לקנות אוקטביה רק חדשה או הרכב חברה...? נראה לי קצת מרחיק לכת, לא?

במה האוקטביה עדיפה כמשפחתית?

והכי חשוב, הבחירה באיוניק היא ברירת מחדל בלבד...?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצד החזק ביותר באוקטביה היא השימושיות: תא נוסעים ותא מטען מהמרווחים (אולי הכי) בקטגוריה.

מלבד זה היא מציעה איכות תא נוסעים טובה, בידוד רעשים טוב, ביצועים וצריכת דלק טובים ביחס למתחרות מונעות בנזין.

 

האיוניק מכונית מצוינת לכשלעצמה, היתרון הבולט שלה על האוקטביה יהיה בצריכת הדלק ואמינות (לאורך טווח ארוך).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים קצת לא קשורים אחד לשני...

אחד משפחתי גדול אחד משפחתי היברידית אחד ג'יפון.

נסעתי גם על אוקטביה מכל מיני דגמי גימור ומנוע וגם על האיוניק, שניהם רכבים נוחים, מרווחים, עם בגאז' גדול (אם כי של הסקודה בפירוש פשוט ענקי ומנצח מהבחינה הזאת), האיוניק נשארת שקטה יחסית בבינעירוני בעוד הסקודה לא הכי שקטה.

אישית לא אוהב את האופי של ההנעה ההיברידית שזה מרגיש שהוא מאוד ''מתקמצן בכוח'' גם שלוחצים אותו כדי לחסוך בדלק...

אבל זה רק אני, בסך הכל רכב מאוד שימושי ונעים.

קח בחשבון שאם אתה נוסע הרבה בעיר הבלאי של הגיר הכפול מצמדי בא לידי ביטוי יותר מהר, בכל הרכבים שציינת יש גיר כפול מצמדים אבל של VW נחשב לדגם יותר רגיש ובעייתי, אישית לא הייתי מתעסק איתו אחרי כל התביעות שהגישו נגדם על הגיר הזה...

אישית הייתי לוקח את האיוניק לשילוב של פרקטיות טובה, צריכת דלק, איכות נסיעה וביצועים סבירים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוסע לבד מרבית הזמן וללא משפחה אני לא רואה צורך באוקטביה (למרות שאני חייב לציין שהדור הקודם עם המנוע 1.5 מאיץ וסוחב פשוט מעולה),

הארונה לי היה צפוף אפילו במושב הקדמי, האינויק גם משפחתית וחסכונית להפליא, בידוד הרעשים לוקה בחסר,

למה לא להוסיף למשוואה את הגולף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתה עם רכב חשמלי?

קח רעיון: MG ZS חשמלית - בתקציב שלך נשאר לך לממן כ50 אלף שח, עם תנאי המימון של לובינסקי אתה נשאר לך החזר חודשי יחסית קטן שאת רובו אתה מכסה בחסכון בדלק ואחזקה ומקבל רכב חדיש, בטיחותי ומרווח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, שליקו99 כתב:

הרכבים קצת לא קשורים אחד לשני...

אחד משפחתי גדול אחד משפחתי היברידית אחד ג'יפון.

 

נכון, הם באמת אינם קשורים, אך בפועל, כולם נמצאים תחת התקציב וממלאים את כל הפונקציות שאני זקוק להם, לכן בחרתי בהם.

אני מחפש רכב מאובזר שיכלול - מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית, סטיה מנתיב (הארונה רק עם התראה) ועוד.

 

לפני 18 שעות, שליקו99 כתב:

נסעתי גם על אוקטביה מכל מיני דגמי גימור ומנוע וגם על האיוניק, שניהם רכבים נוחים, מרווחים, עם בגאז' גדול (אם כי של הסקודה בפירוש פשוט ענקי ומנצח מהבחינה הזאת), האיוניק נשארת שקטה יחסית בבינעירוני בעוד הסקודה לא הכי שקטה.

אישית לא אוהב את האופי של ההנעה ההיברידית שזה מרגיש שהוא מאוד ''מתקמצן בכוח'' גם שלוחצים אותו כדי לחסוך בדלק...

אבל זה רק אני, בסך הכל רכב מאוד שימושי ונעים.

קח בחשבון שאם אתה נוסע הרבה בעיר הבלאי של הגיר הכפול מצמדי בא לידי ביטוי יותר מהר, בכל הרכבים שציינת יש גיר כפול מצמדים אבל של VW נחשב לדגם יותר רגיש ובעייתי, אישית לא הייתי מתעסק איתו אחרי כל התביעות שהגישו נגדם על הגיר הזה...

אישית הייתי לוקח את האיוניק לשילוב של פרקטיות טובה, צריכת דלק, איכות נסיעה וביצועים סבירים.

הגיר לא השתפר ב 2018? הבנת שיש איתו פחות בעיות... אישית, אני חמש שנים עם איביזה והגיר לא עשה בעיות (טפו טפו טפו).

 

לפני 10 שעות, llaavvii כתב:

אם אתה נוסע לבד מרבית הזמן וללא משפחה אני לא רואה צורך באוקטביה (למרות שאני חייב לציין שהדור הקודם עם המנוע 1.5 מאיץ וסוחב פשוט מעולה),

הארונה לי היה צפוף אפילו במושב הקדמי, האינויק גם משפחתית וחסכונית להפליא, בידוד הרעשים לוקה בחסר,

למה לא להוסיף למשוואה את הגולף?

אני לגמרי מסכים שזה כאיל רכבים גדולים מדי אבל אני לא מצליח למצו רכבים שיש להם את מה שיש לאלה (בעיקר לאיוניק והאוקטביה).

לדגומא הגולף, חוץ מזה שהוא גם עם גיר של VW אין לו בקרת סטיה מנתיב והוא עם המובילאיי המעצבן...

 

אם יש לך או למישהו הצעות על אופציות נוספות שיש בהן את האבזור והן מרווחות מבחינת סביבת הנהג, אשמח מאוד לשמוע.

לפני 9 שעות, meir_gi כתב:

באיוניק גם יש לך אחריות ארוכה יחסית. 

זאת אכן אחת הסיבות שבגללה אני קצת נוטה לאיוניק, אבל עדיין, הסחיבה של האוטו ללא טורבו, יחד עם ההיברידי וההתרגלות שלי דווקא ל VW גורמת לחששות...

לפני שעתיים, eliranbt כתב:

איך אתה עם רכב חשמלי?

קח רעיון: MG ZS חשמלית - בתקציב שלך נשאר לך לממן כ50 אלף שח, עם תנאי המימון של לובינסקי אתה נשאר לך החזר חודשי יחסית קטן שאת רובו אתה מכסה בחסכון בדלק ואחזקה ומקבל רכב חדיש, בטיחותי ומרווח

א. לא מתחבר לנושא המימון.

ב. אין לי חניה פרטית בה אוכל להטעין.

ג. לא מתחבר לג'יפונים.

ד. ירידת הערך גבוהה מדי בקניית רכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^

VW טוענים שביצעו בה שינויים ושהבעיות בבלאי המואץ במצמדים והמוח תוקנו...

אני אישית עדיין שומע על מקרים שאנשים נתקעים באמצע נסיעה בגלל זה, מצד שני יש לי חבר שלהורים שלו היה ראפיד עם ה-1.2 DSG7 והראתה אמינות מופתית עם יותר מ-240 אלף ק''מ, קח בחשבון שהם נוסעים רק בינעירוני (שם בלאי המצמדים נמוך יותר מבעיר).

אז זה שילוב של מזל, נסיעה נכונה וטיפולים בזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, שליקו99 כתב:

הרכבים קצת לא קשורים אחד לשני...

אחד משפחתי גדול אחד משפחתי היברידית אחד ג'יפון.

נסעתי גם על אוקטביה מכל מיני דגמי גימור ומנוע וגם על האיוניק, שניהם רכבים נוחים, מרווחים, עם בגאז' גדול (אם כי של הסקודה בפירוש פשוט ענקי ומנצח מהבחינה הזאת), האיוניק נשארת שקטה יחסית בבינעירוני בעוד הסקודה לא הכי שקטה.

אישית לא אוהב את האופי של ההנעה ההיברידית שזה מרגיש שהוא מאוד ''מתקמצן בכוח'' גם שלוחצים אותו כדי לחסוך בדלק...

אבל זה רק אני, בסך הכל רכב מאוד שימושי ונעים.

קח בחשבון שאם אתה נוסע הרבה בעיר הבלאי של הגיר הכפול מצמדי בא לידי ביטוי יותר מהר, בכל הרכבים שציינת יש גיר כפול מצמדים אבל של VW נחשב לדגם יותר רגיש ובעייתי, אישית לא הייתי מתעסק איתו אחרי כל התביעות שהגישו נגדם על הגיר הזה...

אישית הייתי לוקח את האיוניק לשילוב של פרקטיות טובה, צריכת דלק, איכות נסיעה וביצועים סבירים.

מענין, בזמנו פסלתי איוניק כרכב צמוד בשל רעש צמיגים פשוט בלתי נסבל. מדובר היה אמנם בסוף  2017 ואני מבין שהדגם שודרג מתי שהוא, כנראה גם מבחינה זו, אבל לא בטוח שהשינוי הגיע כבר ב 2018. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, רועי5 כתב:

מענין, בזמנו פסלתי איוניק כרכב צמוד בשל רעש צמיגים פשוט בלתי נסבל. מדובר היה אמנם בסוף  2017 ואני מבין שהדגם שודרג מתי שהוא, כנראה גם מבחינה זו, אבל לא בטוח שהשינוי הגיע כבר ב 2018. 

רעש צמיגים זה משתנה שתלוי באיכות הצמיגים, החברה והקוטר, אישית לא הפריע לי מדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, רועי5 כתב:

מענין, בזמנו פסלתי איוניק כרכב צמוד בשל רעש צמיגים פשוט בלתי נסבל. מדובר היה אמנם בסוף  2017 ואני מבין שהדגם שודרג מתי שהוא, כנראה גם מבחינה זו, אבל לא בטוח שהשינוי הגיע כבר ב 2018. 

איך אפשרי לדעת את זה?

יש מצב לעשות נסיעת מבחן ארוכה שתכלול קצת בינעירוני? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1027 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...