Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 gti, יונדאי I30N, סובארו BRZ או חד קרן


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 1064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

אני מתחיל לחשוב על המחליפה לפוקוס אקובוסט ומתלבט בין שלוש המכוניות שבכותרת

אנסה להסביר למה אני מתעניין ספציפית באלו ואשמח לתובנות
 

המובן מאליו:
אני מחפש רכב ספורטיבי וידני. 

אשתמש ברכב לנסיעות לעבודה (ביום שבו נפסיק לעבוד מהבית). 
בפנטזיות שלי אקח את הרכב למסלול או לטיול נהיגה. במציאות ספק שזה יקרה ואם כן זה יקרה מעט מאוד.

הרכב אמור לספק את הערך המוסף שלו בנסיעה יום יומית.

 

יתרון ליונדאי ולפיג'ו: הן משפחתיות ולי יש 3 ילדים אבל גם יש בבית רכב משפחתי אז זה משמעותי אבל לא קריטי,

ילדים קטנים אפשר להסיע גם ב BRZ.

 

דברים שאני יודע עליהן לפי חוות דעת ומה אני חושב בעצמי

BRZ

בעד:
1. הכי מהנה ומתקשרת, בעלת התנהגות ללא תחרות

2. בעלת הגיר\דוושות\הגה הטובים ביותר

3. אני חושב שאני מעדיף מנוע אטמוספרי שדורש סל"ד גבוהה בשביל להפיק ביצועים

נגד:

1. לא מהירה

2. כל מה שלא קשור לנהיגה: פחות מאובזרת, פחות שקטה. 

 

308 gti

בעד

1. מאוד אוהב את העיצוב שלה (כולל תא נוסעים) שלדעתי הוא אלגנטי, ספורטיבי ושקט (איך אומרים understated בעברית?)

2. חזקה ומהירה

3. התנהגות טובה יותר מהיונדאי. לפי מה שכתב @Morningstar בשרשור של היונדאי ההבדל מורגש בנסיעה יום יומית

4. חסכונית

נגד

1. הצליל מזוייף מהרמקולים או שאין צליל כמעט בכלל: לא מהמנוע ולא מהאגזוז (לא בטוח לגבי זה)

2. פחות אבזור בטיחות ופחות טכנולוגיה מהיונדאי 

3. אולי הכי יקרה לאחזקה (צלחות בלם, פלאגים ושמן גיר בכל טיפול)

 

יונדאי I30N

בעד

1. יש צלילים מהאגזוז והמנוע (ככה הבנתי, מעולם לא פגשתי אותה)

2. גיר, דוושות (והגה?) טובים מהפיג'ו

3. אפשר לשנות את אופיה בהתאם למה שרוצים ממנה

נגד

1. נמכרו רק 14 מכוניות, לך תמצא אחת. וכשתמצא, היא תעלה הרבה יותר מהפיג'ו.

2. פחות מתנהגת מהפיג'ו. כאן אני לא בטוח שהבנתי: לפי @פבל היא נותנת 95% ממה שה308 נותנת.

דעות נוספות אומרות שהבדל המשקל המשמעותי הופך את הרכב לפחות קליל באופיו ולכן גם פחות מהנה

3. יותר איטית? שוב לא ברור. לפי המבחן בפורום (ובעוד מקומות) היא מרגישה פחות מהירה מהמתחרות. 
מצד שני במרוץ הדראג של carwow (בהאצה מהמקום ובהאצה בנסיעה) היא לא נופלת מהפיג'ו 

 

חד קרן: סיוויק טייפ R מדגם EP3 או FN2

 

הייתי רוצה, בגלל המנוע VTEC שמגיע ל 8000 סל"ד אבל לך תמצא אחת.

פגשתי אחת לא מזמן, יד 7, 150K קילומטר בלי היסטוריית טיפולים. 

עוד לפני שהספקתי לומר vtec just kicked in Yo היא כבר נמכרה...

 

דברים נוספים

1.קשה להעריך הבדל בעלויות (אחזקה+ביטוח+ירידת ערך), אשמח לדעת אם יש למי מהן יתרון\חסרון מובהק.

2. הbrz היא היחידה שנהגתי בה (בנסיעת מבחן). אהבתי לשבת בה, את הגיר וחוויית הנהיגה. את צליל המנוע אהבתי בהתחלה, לקראת הסוף הוא קצת חפר. 

3. תמיד רציתי מכונית מהירה בקו ישר אבל מכל מה שקראתי\ראיתי עד היום גיבשתי דעה שהתנהגות > מהירות. 

 

שרדתם עד לכאן?

אשמח לכל עצה ולכל תובנה

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

את היונדאי לא מכיר, אך לפי אנשים שאני סומך על דעתם, הפיג'ו טובה יותר. 

 

אם הכי חשוב זאת הנאה בנהיגה, ואין חובה לפרקטיות, אז BRZ. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין הרכבים ברשימה, אני הייתי הולך ה 308 . הבעיה עם הרכב שהוא "לא סקסי " , משהו משעמם קצת בצורה.

 

ה brz תהייה ככל הנראה המהנה ביותר לנהיגה, אבל הנתונים הטכניים דיי פושרים.  קרי : האצה איטית.

 

היונדאי יהיה קשה מאוד למצוא.

 

הייתי מכניס אולי עוד 2 מועמדות .

 1. מיני קופר jcw- אני יודע שיש כמה ידניות, יהיה קשה מאוד למצוא.

 

2. אבראט, להבנתי מדובר בקרטינג לכביש. קומפיטציונה כמובן.

 

התקציב לפי הרכבים שאתה מחפש עד 130,000 ₪ בערך ?

 

יצרני הרכב הרגו את הגיר הידני... הכל אוטומט \ רובוטי - דרעק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הברז, אני נוהג בה 100+ ק"מ ביום. לפחות פעם בשבוע גם כפול מזה. לגבי התנהגות ותקשורת אין טעם להרחיב כי כאמור נהגת אז הבנת לבד.

עם שני מתבגרים בבית ורכב שני קונבנציונאלי יותר היא מתאימה לי הרבה יותר ממה שציפיתי.

גם אם צריך להעמיס בה קניות שבועיות מהסופר  או נסיעה ארוכה עם שני הילדים, אין שום בעיה. כאשתי מצטרפת אז העסק קצת מסתבך. היו לי לאחרונה שבועיים וחצי שהיא היתה הרכב היחידי בבית וזה היה מאתגר. 

אם הילדים שלך באים מחוברים לכסאות בטיחות, גם שווה לבדוק את זה מראש.

מבחינת אחזקה, אחרי שנתיים אין משהו חריג מלבד לוח שעונים שהתפגר והוחלף באחריות. בעצם, צמיגים מוחלפים בתדירות יחסית גבוהה. עם קצת פחות מ-60k ק"מ אני על הסט השלישי.

ביטוח לכל נהג מעל 40 זול יותר מביטוח זהה של פיג'ו 3008.

  • אהבתי 1

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אזהרה: הודעה מבאסת לפניך!

 

צ'מע, אם אתה מתכוון לנהוג ברצינות רק בפנטזיות, והמטרה של הרכב היא לקחת אותך אל/מ העבודה, תיזהר שלא תעשה לנו @windsurfer בסוף. או במילים אחרות, הרכבים האלו יענישו אותך ביומיום, ויתגמלו אותך רק בפנטזיות האלו. בכלל, בנהיגה יומיומית פחות תגיע למצבים שמאתגרים רכבים כאלו אם בכלל, והכל ירגיש לך מאוד "טריויאלי", לא בטוח עד כמה זה כיף.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, זו יכולה להיות מעלה של הברז.

נשמע שהיא המהנה ביותר במהירויות נמוכות.

בנוסף, הברז כנראה תהיה הכי 'שונה' מהאקובוסט של היום.

האחרות יהיו דומות יותר. הן עדיין יהיו הרבה יותר, בהכל, ובכל זאת קרובים יותר בסגנון ובחוויה.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אישית ה 308 היתה הרבה יותר מהנה. לא ידוע אם לכולם זה יהיה ככה.

בדקתי את שני הרכבים באותו כביש ובאותו שבוע, אז זה אמור להיות מכוייל יחסית טוב.

בכללי הייתי מחכה לברז החדשה ורואה מי נגד מי לפני שאני מקבל החלטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, pooh-bear כתב:

הרכבים האלו יענישו אותך ביומיום,

 

ל-308 וברז נוחות נסיעה סבירה מאד בסך הכל, כך שהן בהחלט יכולות לשמש כדיילי. הברז עם שימושיות מאד מוגבלת, אך לפי פותה"ש זאת לא בעיה. 

המכונית הנוכחית שלו היא ידנית, כך שאני מניח שזה לא פקטור בעייתי. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, רק מיאטה כתב:

מבין הרכבים ברשימה, אני הייתי הולך ה 308 . הבעיה עם הרכב שהוא "לא סקסי " , משהו משעמם קצת בצורה.

 

ה brz תהייה ככל הנראה המהנה ביותר לנהיגה, אבל הנתונים הטכניים דיי פושרים.  קרי : האצה איטית.

 

היונדאי יהיה קשה מאוד למצוא.

 

הייתי מכניס אולי עוד 2 מועמדות .

 1. מיני קופר jcw- אני יודע שיש כמה ידניות, יהיה קשה מאוד למצוא.

 

2. אבראט, להבנתי מדובר בקרטינג לכביש. קומפיטציונה כמובן.

 

התקציב לפי הרכבים שאתה מחפש עד 130,000 ₪ בערך ?

 

יצרני הרכב הרגו את הגיר הידני... הכל אוטומט \ רובוטי - דרעק.

יחסית למיני ולאבארט' ה208gti מעניקה תמורה טובה יותר (חוץ מהקטע של האגזוז באברט')

לפני 9 שעות, YNV כתב:

לגבי הברז, אני נוהג בה 100+ ק"מ ביום. לפחות פעם בשבוע גם כפול מזה. לגבי התנהגות ותקשורת אין טעם להרחיב כי כאמור נהגת אז הבנת לבד.

עם שני מתבגרים בבית ורכב שני קונבנציונאלי יותר היא מתאימה לי הרבה יותר ממה שציפיתי.

גם אם צריך להעמיס בה קניות שבועיות מהסופר  או נסיעה ארוכה עם שני הילדים, אין שום בעיה. כאשתי מצטרפת אז העסק קצת מסתבך. היו לי לאחרונה שבועיים וחצי שהיא היתה הרכב היחידי בבית וזה היה מאתגר. 

אם הילדים שלך באים מחוברים לכסאות בטיחות, גם שווה לבדוק את זה מראש.

מבחינת אחזקה, אחרי שנתיים אין משהו חריג מלבד לוח שעונים שהתפגר והוחלף באחריות. בעצם, צמיגים מוחלפים בתדירות יחסית גבוהה. עם קצת פחות מ-60k ק"מ אני על הסט השלישי.

ביטוח לכל נהג מעל 40 זול יותר מביטוח זהה של פיג'ו 3008.

אז איך היא מבחינת מהירות?
נגיד בפוקוס אני יכול לצאת לעקיפה אם יש ראות טובה לפנים ולעקוף מספר מכוניות ברצף (משהו שהייתי פוגש בתוואי היום יומי שלי)

ומה לגבי רעש המנו: חופר? נסבל? נחמד?

לפני 8 שעות, pooh-bear כתב:

אזהרה: הודעה מבאסת לפניך!

 

צ'מע, אם אתה מתכוון לנהוג ברצינות רק בפנטזיות, והמטרה של הרכב היא לקחת אותך אל/מ העבודה, תיזהר שלא תעשה לנו @windsurfer בסוף. או במילים אחרות, הרכבים האלו יענישו אותך ביומיום, ויתגמלו אותך רק בפנטזיות האלו. בכלל, בנהיגה יומיומית פחות תגיע למצבים שמאתגרים רכבים כאלו אם בכלל, והכל ירגיש לך מאוד "טריויאלי", לא בטוח עד כמה זה כיף.

ממה שהבנתי ה308 והi30 לא מענישות מידי ביום יום. גם הפוקוס היא לא בדיוק C5

לפני 4 שעות, Morningstar כתב:

בכללי הייתי מחכה לברז החדשה ורואה מי נגד מי לפני שאני מקבל החלטה.

אז זו סיבה לבחור באחת מהמשפחתיות. כאמור, מעולם לא היה לי רכב מהיר בקו ישר. אפשר לחכות ל brz הבאה שתהיה חזקה יותר ובינתיים לנסות מכונית מהירה ולראות איך זה

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידני זה חובה? למה בעצם?
בטח אם רוב הזמן אתה בנהיגה מנהלתית, למה לא לתת לאוטו לעבוד בשבילך?
המעבר המקובל מאקובוסט זה לקופרה [emoji12]
מציע לך לשקול ברצינות את העניין של הגיר, גם מבחינת נוחות וגם מבחינת פתיחת אופציות וסחירות.
בנהיגה ספורטיבית מבטיח לך שתהיה יותר מהיר עם גיר דו מצמדי טוב, ותהנה לא פחות.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק משמעותי מההנאה שלי, היא הגיר הידני שמחייב אותך לנהוג נכון (בנהיגה ספורטיבית), וגורם למעורבות חזקה יותר בנהיגה. 

 

אני מחסידי ה-DSG וחושב שזאת התיבה הטובה ביותר במכוניות עממיות, ועדיין הסיפוק גדול יותר שמעביר לבד בשילוב יד, רגל וראש. 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה, אני יכול להבין שיש מי שנהנה מהמעורבות הזאת בנהיגה ספורטיבית, אבל פות״ש אמר שזה יקרה אולי פעם בהרבה זמן, אז אולי זה פיצ׳ר ששווה להתפשר עליו, תמורת היתרונות האחרים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מההיכרות שלי?  הייתי לוקח 308gti

לגבי רעש, מורידים רזונטור / דוד מרכזי או משהו כזה, שמלא אנשים עושים ופתאום הרכב נשמע טוב מאוד, זה מה שחבר שלי עשה.

הרכב נוח ממש והיה דיילי של חבר שנסע איתו באיזור המרכז לעבודה וחזרה כל יום כמה עשרות קילומטרים.

אני מאוד נהניתי לנהוג בו ואני מוצא את המראה שלו יפה ושקט ועם זאת ספורטיבי.. אם אתה מוצא גרסה של הדור השני עם גג זכוכית ואפל קאר-פליי מקורי, זה כל מה שצריך.

 

הברז נראית לי קטנה ממש, למרות שיש לרכב מלא אוהדים אז בטח ידעו לענות לך, חבר שלי נוהג בכזו דיילי, וחולה על הרכב, מאמין שזה עניין של טעם.

 

לגבי היונדאי, כפי שרשמתי לאחרונה בשרשור אחר, חבר לעבודה קנה אחת משתי פאסטבקים שיש בארץ לאחרונה, הוא עבר אליה מ-208gti ואומר שההבדל שמיים וארץ, אני מניח שהמעבר מ-308gti היה אחר.. בכל מקרה כן, שומעים את הרכב, היטב 🙃 והוא משתמש ברכב כדיילי ועף על הרכב בקטע אחר.

 

בסופו של יום, זה עניין של תחת של כל אחד על הכסא ומה שנוח לו. כל המכוניות שהעלית טובות ומעניינות.

לגבי הסיוויק type-r אני מכיר רק את הדור האחרון… ולא נהגתי בו, רק ישבתי בו, נהגתי בגרסת ה182 כוח כי.. היתה לי כזו שלוש שנים עד לאחרונה 😎

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mcshmupi כתב:

אז איך היא מבחינת מהירות?
נגיד בפוקוס אני יכול לצאת לעקיפה אם יש ראות טובה לפנים ולעקוף מספר מכוניות ברצף (משהו שהייתי פוגש בתוואי היום יומי שלי)

ומה לגבי רעש המנו: חופר? נסבל? נחמד?

 

בוא נכנס לפרופורציות, זו לא פיקנטו ליטר.

סה"כ משקל נמוך ויחסי העברה קצרים מאפשרים גם לעקוף. יחסית לרכבים ספורטיביים אחרים היא לא מהירה. ביומיום אני לא מוצא את זה מטריד.

רעש המנוע זהה לכל מאזדה 3 גנרית. אין דרמה ופיצוצים כמו בוואגיות.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נקודה ברורה שלא התייחסת אליה,הפיגו והיונדאי חזקות בצורה משמעותית מהסובארו.

בנהיגה יומיומית הBRZ הכי מהנה כי היא מאד חדה ומגיבה,על המסלול ובכלל בנהיגה אגרסיבית היא לא יכולה להתחרות במסות של ההנאה שהפיגו מספקת.

היונדאי טובה מאד.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...