Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי גטס 2008 - נזילת מים מה צריך להחליף?


alonzk12
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

היי פתחתי מכסה מנוע וראיתי שיש נזילת מים 

יונדאי גטס 2008

מה צריך להחליף? זה נראה כאילו זה מהפלסטיק 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 דקות, ba323f כתב:

רדיאטור.

ואם תמשיך ליסוע כך יגרם נזק למנוע.

 

 

צריך להחליף את כול הרדיאטור או שאפשר לתקן?

וכמה עולה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, alonzk12 כתב:

צריך להחליף את כול הרדיאטור או שאפשר לתקן?

וכמה עולה?

נסה לצלם קצת ממרחק ואז להתקרב עד הנזילה ואז שוב להתרחק שהיה ברור יותר מאיפה זה מגיע ואז יהיה קל יותר לענות.. אני בכללי לא הכי זהיתי ואם זה אכן רדיאטור אז יש מצב תוכל למצוא חליפי במחיר זול, זה מפתיע כמה הם זולים לפעמים יכול להיות גם 400-500 שקל לחליפי סביר שידע לקרר בצורה טובה את המנוע (כמובן מדבר רק על חלק ללא התקנה שזה תלוי אם עושה לבד או הולך למישהו וכאלה..)

אבל שוב כל רכב לגופו אבל אני מאמין שאני לא אטעה בהרבה בהערכת מחיר שלי, מומלץ לבדוק בחנויות חלפים.

 

בלי קשר רכב ישן ממליץ לך לקנות OBD פשוט כזה שמתחבר לפלא ומביא לך מדידה מדוייקת יותר של חום מנוע כי החום מנוע כן משתנה למרות שהמד של הרכב מראה שלא אז תראה באמת שהוא עובד בצורה תקינה ולא בסף העליון של התקין שלרוב זה יגיד לך שמשהו לא תקין וזה רק יוצר נזק מתמשך..

 

*משהו נוסף אם מדובר במים רגילים ושיש שם מים רגילים תקופה אז כן ממליץ להחליף ללא ספק גם במידה וניתן לתיקון ואם בכל זאת רוצה לצאת קונצפון אמיתי אז במידה ויש שם מים ואפשר לתקן אז במינימום זה לפתוח אותו להסתכל כמה הוא סתום בפנים ולנקות בזהירות עם שיפוד ארוך וכמובן חומר כימי שידע להמיס אבל כן במחיר שזה יכול לעלות יש מצב שזה לא שווה את ההתעסקות החלטה שלך רק מנסה לתרום:) סופש נעים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, online כתב:

נסה לצלם קצת ממרחק ואז להתקרב עד הנזילה ואז שוב להתרחק שהיה ברור יותר מאיפה זה מגיע ואז יהיה קל יותר לענות.. אני בכללי לא הכי זהיתי ואם זה אכן רדיאטור אז יש מצב תוכל למצוא חליפי במחיר זול, זה מפתיע כמה הם זולים לפעמים יכול להיות גם 400-500 שקל לחליפי סביר שידע לקרר בצורה טובה את המנוע (כמובן מדבר רק על חלק ללא התקנה שזה תלוי אם עושה לבד או הולך למישהו וכאלה..)

אבל שוב כל רכב לגופו אבל אני מאמין שאני לא אטעה בהרבה בהערכת מחיר שלי, מומלץ לבדוק בחנויות חלפים.

 

בלי קשר רכב ישן ממליץ לך לקנות OBD פשוט כזה שמתחבר לפלא ומביא לך מדידה מדוייקת יותר של חום מנוע כי החום מנוע כן משתנה למרות שהמד של הרכב מראה שלא אז תראה באמת שהוא עובד בצורה תקינה ולא בסף העליון של התקין שלרוב זה יגיד לך שמשהו לא תקין וזה רק יוצר נזק מתמשך..

 

*משהו נוסף אם מדובר במים רגילים ושיש שם מים רגילים תקופה אז כן ממליץ להחליף ללא ספק גם במידה וניתן לתיקון ואם בכל זאת רוצה לצאת קונצפון אמיתי אז במידה ויש שם מים ואפשר לתקן אז במינימום זה לפתוח אותו להסתכל כמה הוא סתום בפנים ולנקות בזהירות עם שיפוד ארוך וכמובן חומר כימי שידע להמיס אבל כן במחיר שזה יכול לעלות יש מצב שזה לא שווה את ההתעסקות החלטה שלך רק מנסה לתרום:) סופש נעים

לא ראיתי מנורה של חום מנוע נדלקת כי כנראה לא נגמר המים 

אין לי מד של חום השאלה מתי המנורה נדלקת בדיוק? שהמנוע ממש חם או שהוא רק מתחיל להתחמם?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, alonzk12 כתב:

לא ראיתי מנורה של חום מנוע נדלקת כי כנראה לא נגמר המים 

אין לי מד של חום השאלה מתי המנורה נדלקת בדיוק? שהמנוע ממש חם או שהוא רק מתחיל להתחמם?

היגיון אומר מנורה תדלוק רק בחום לא תקין 

בתוך טווח התקין היצרן יכניס מצבי קיצון שבהן הוא מניח שהרכב לא יעבוד באופן קבוע, תראה שאתה לא מגיע לערכים אלו באופן קבוע לדוגמא אני מכיר בסיטרואן C4 מנוע NFU שטווח תקין הוא בין 89-107 בערך כשמעל 100 זה כבר קיצון ובמצב "תקין"\"נורמלי" הרכב לא אמור לעבור את ה 98 מעלות אבל המד חום לא יעלה לפני 107.. מניח שככה זה גם אצלך עם המנורה שהיא לא תדלוק לפני הערך העליון שהוא לא בהכרח ערך תקין לפעילות קבועה של המנוע

 

אם נגמר המים לא בהכרח שהמנורה תדלק לפני שיגרם נזק תמידי למנוע, בהרבה רכבים החיישן טמפ ישב בטרמוסטט ואם אין מים חמים שמגיעים אליו אז הוא לא ידע אלא ההפוך יכול להראות לך שהמד פתאום צונח(אצלך אין מד אבל עדיין..)

^מצב כזה יגרם בסיטואציה של פיצוץ צינור עקב עודף לחץ במערכת ועייפות החומר של הצינור ולא בהכרח עקב נזילה איטית אשר יהיה מעט מים והם אכן יתחממו ויציגו זאת

עריכה אחרונה על ידי online
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, online כתב:

היגיון אומר מנורה תדלוק רק בחום לא תקין 

בתוך טווח התקין היצרן יכניס מצבי קיצון שבהן הוא מניח שהרכב לא יעבוד באופן קבוע, תראה שאתה לא מגיע לערכים אלו באופן קבוע לדוגמא אני מכיר בסיטרואן C4 מנוע NFU שטווח תקין הוא בין 89-107 בערך כשמעל 100 זה כבר קיצון ובמצב "תקין"\"נורמלי" הרכב לא אמור לעבור את ה 98 מעלות אבל המד חום לא יעלה לפני 107.. מניח שככה זה גם אצלך עם המנורה שהיא לא תדלוק לפני הערך העליון שהוא לא בהכרח ערך תקין לפעילות קבועה של המנוע

 

אם נגמר המים לא בהכרח שהמנורה תדלק לפני שיגרם נזק תמידי למנוע, בהרבה רכבים החיישן טמפ ישב בטרמוסטט ואם אין מים חמים שמגיעים אליו אז הוא לא ידע אלא ההפוך יכול להראות לך שהמד פתאום צונח(אצלך אין מד אבל עדיין..)

^מצב כזה יגרם בסיטואציה של פיצוץ צינור עקב עודף לחץ במערכת ועייפות החומר של הצינור ולא בהכרח עקב נזילה איטית אשר יהיה מעט מים והם אכן יתחממו ויציגו זאת

אז אתנ אומר עם יגמר המים והמנוע יתחמם לא חייב שהמנורה תדלק?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, alonzk12 כתב:

אז אתנ אומר עם יגמר המים והמנוע יתחמם לא חייב שהמנורה תדלק?

זה רק במידה ויש פיצוץ בצינור.. פיצוץ בצינור כמו שאמרתי יכול להיגרם מעייפות חומר של הצינור כשכמובן עודף לחץ במערכת יכול רק לתרום לכך.. לא מנזילה איטית..

 

בגלל זה שווה לבדוק ראדיאטור שאין לו צלעות סתומות כי זה בקלות יכול ליצור לחץ וחום במערכת..אבל בסדר חיישן OBD יתן לך גם אינדיקציה לא רעה לגבי אך הרכב נוסע ויכול גם תמיד להרגיש את הצינור שמוביל מיים חמים לראדיאטור, תבדוק ככה

אחרי נסיעה כשהמאוורר על מהירות 2 תגיע בצינור הוא אמור להיות עם לחץ והלחץ אמור לרדת כשהמאוורר חוזר למהירות 1 ועוד יותר לרדת כשמהאורר מכובה(מזגן כבוי כמובן)

באופן כללי ככה גם תראה שהמאורר פועל בצורה תקינה שהוא עובר בין המהירויות, אם תרצה הסבר יותר מפורט על הבדיקה הזאת אז אסביר לך אבל שוב זה לא כזה מדוייק סתם כדי לראות שהרכב יודע לקרר את עצמו בצורה תקינה ייחסית, חיישן OBD לא לוותר וכן להזמין כזה..

ולהמשיך לפתוח מכסי מנוע לעקוב על המים שלא יורד(תבדוק רק אחרי שהרכב ישב והתקרר ולא כשהוא חם, מדגיש שוב שלא פותחים מכסה מים כשהרכב חם..)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, online כתב:

נסה לצלם קצת ממרחק ואז להתקרב עד הנזילה ואז שוב להתרחק שהיה ברור יותר מאיפה זה מגיע ואז יהיה קל יותר לענות.. אני בכללי לא הכי זהיתי ואם זה אכן רדיאטור אז יש מצב תוכל למצוא חליפי במחיר זול, זה מפתיע כמה הם זולים לפעמים יכול להיות גם 400-500 שקל לחליפי סביר שידע לקרר בצורה טובה את המנוע (כמובן מדבר רק על חלק ללא התקנה שזה תלוי אם עושה לבד או הולך למישהו וכאלה..)

 

בהחלט מדובר על רדיאטור נוזל.

לחברת הייטק דרושה דגלנית בעלת ניסיון מוכח בדגלנות.

פרטים נוספים בפרטי

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, online כתב:

זה רק במידה ויש פיצוץ בצינור.. פיצוץ בצינור כמו שאמרתי יכול להיגרם מעייפות חומר של הצינור כשכמובן עודף לחץ במערכת יכול רק לתרום לכך.. לא מנזילה איטית..

 

בגלל זה שווה לבדוק ראדיאטור שאין לו צלעות סתומות כי זה בקלות יכול ליצור לחץ וחום במערכת..אבל בסדר חיישן OBD יתן לך גם אינדיקציה לא רעה לגבי אך הרכב נוסע ויכול גם תמיד להרגיש את הצינור שמוביל מיים חמים לראדיאטור, תבדוק ככה

אחרי נסיעה כשהמאוורר על מהירות 2 תגיע בצינור הוא אמור להיות עם לחץ והלחץ אמור לרדת כשהמאוורר חוזר למהירות 1 ועוד יותר לרדת כשמהאורר מכובה(מזגן כבוי כמובן)

באופן כללי ככה גם תראה שהמאורר פועל בצורה תקינה שהוא עובר בין המהירויות, אם תרצה הסבר יותר מפורט על הבדיקה הזאת אז אסביר לך אבל שוב זה לא כזה מדוייק סתם כדי לראות שהרכב יודע לקרר את עצמו בצורה תקינה ייחסית, חיישן OBD לא לוותר וכן להזמין כזה..

ולהמשיך לפתוח מכסי מנוע לעקוב על המים שלא יורד(תבדוק רק אחרי שהרכב ישב והתקרר ולא כשהוא חם, מדגיש שוב שלא פותחים מכסה מים כשהרכב חם..)

 

לפני כשעה, מרק10 כתב:

 

בהחלט מדובר על רדיאטור נוזל.

זה לא מהצינור זה מהרדיאטור הוא נוזל השאלה עם האוטו יתחמם כן תידלק מנורה?

בכל זאת אני עוקב וממלא מלא ממם כול הזמן עד שיום ראשון אני ילך לתקן את זה 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 9.4.2021 בשעה 18:31, danniel כתב:

אמור להדליק מנורת חום מנוע כל עוד יש מספיק נוזל רק קירור שמכסה את החיישן חום.

לא הבנתי.. עכשיו עם נגמר המים והמנוע מתחמם תדלק מנורה ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 36 דקות, alonzk12 כתב:

לא הבנתי.. עכשיו עם נגמר המים והמנוע מתחמם תדלק מנורה ?

תחשוב אחי החיישן מודד את המים ובלי מים אין מה למדד לכן צריך קצת מים לפחות במערכת שימדוד 

באופן כללי להגיע למצב כזה אתה לא רוצה כי המנוע יקבל חתיכת מכת חום 

ממליץ לא להזניח נזילות מכל סוג שהוא.. לא נזילות שמן שיכולות להגיע לחלקי גומי ובכללי לסכן את המנוע ולא נזילות מים שיכולות לגרום להתחממות המנוע

 

עריכה אחרונה על ידי online
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 40 דקות, online כתב:

תחשוב אחי החיישן מודד את המים ובלי מים אין מה למדד לכן צריך קצת מים לפחות במערכת שימדוד 

באופן כללי להגיע למצב כזה אתה לא רוצה כי המנוע יקבל חתיכת מכת חום 

ממליץ לא להזניח נזילות מכל סוג שהוא.. לא נזילות שמן שיכולות להגיע לחלקי גומי ובכללי לסכן את המנוע ולא נזילות מים שיכולות לגרום להתחממות המנוע

 

כן אני יודע מחר אני הולך לתקן את זה השאלה איך הוא מודד תטמפרטורה של חום מנוע? עם עכשיו נומר נגמר המים בגלל הנזילה והוא מתחיל להתחמם חייב להדלק מנורה אחרת מה זה שווה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה סדר - יוניט חום מנוע מודד את טמפ' נוזל הקירור. לא את חום המנוע. אין נוזל קירור? הוא יראה לך שהכל סבבה. מה זה שווה? נכון, לא הרבה. בגלל זה מומלץ לבדוק מפלס נוזל קירור, ובכלל להרים מיד פעם מכסה מנוע (כמו שעשית, וגילית תקלה שהיתה עלולה להתפתח למשהו חמור), לפני שעומדים בצד הדרך עם מנוע מעלה עשן.

יש לך שעון חום/אין לך שעון חום ויש רק מנורה - לא ממש משנה את העובדה, שברוב המקרים, אתה תגלה תקלת קירור בשלב די מאוחר (בניגוד למה שנהוג לחשוב- ברוב כלי הרכב מד החום בלו"ש אינו לינארי ממילא. כלומר - הוא כמו המנורה, רק בצורת מחוג. יש לו כמה מצבים שהוא יודע להראות - קר, תקין ורותח...).

בגלל זה הציעו כאן להתקין רכיב OBD שכן יודע לקחת קריאה מדוייקת מיוניט חום מנוע, ולהתריע הרבה לפני שנהיה מאוחר מידי.

 

מה שנראה כרגע מהחידה שבסרטון שלך, הנזילה היא בחיבור הדוד העליון לגוף הרדיאטור. אפשר לתקן את זה, אבל באמת שעדיף להחליף רדיאטור. כי:

א. התיקון עלול שלא להחזיק, ואז, הלך הכסף על התיקו, או חמור מזה- זה יפתח תו"כ נסיעה ואז חלילה ילך המנוע בעקבות התחממות.

ב. ההפרש בין עלות תיקון כזה לעומת עלות רדיאטור חליפי חדש ממילא לא יצדיק ללכת על תיקון. במיוחד בהתחשב ב-א'....

ג. לא ידוע מה מצב שאר הרדיאטור. נניח שיאטמו לך את הדוד כך שיחזיק עוד 50 שנה, ואז איזה מעבר רקוב בשורה 12 בפנים, בתוך הרדיאטור יפרץ, ושוב חזרנו לאיומים מ-א'...

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...