Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי גטס 2008 - נזילת מים מה צריך להחליף?


alonzk12
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

ובקיצור, גרור את הרכב למוסך או למכון רדיאטורים כדי שלא יגרם חלילה נזק למנוע וחפש רדיאטור תחליפי מקורי.

כמובן יש חהחליף נוזל דירור איכותי לאחר ⁷⁷

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 11.4.2021 בשעה 14:47, natco כתב:

בוא נעשה סדר - יוניט חום מנוע מודד את טמפ' נוזל הקירור. לא את חום המנוע. אין נוזל קירור? הוא יראה לך שהכל סבבה. מה זה שווה? נכון, לא הרבה. בגלל זה מומלץ לבדוק מפלס נוזל קירור, ובכלל להרים מיד פעם מכסה מנוע (כמו שעשית, וגילית תקלה שהיתה עלולה להתפתח למשהו חמור), לפני שעומדים בצד הדרך עם מנוע מעלה עשן.

יש לך שעון חום/אין לך שעון חום ויש רק מנורה - לא ממש משנה את העובדה, שברוב המקרים, אתה תגלה תקלת קירור בשלב די מאוחר (בניגוד למה שנהוג לחשוב- ברוב כלי הרכב מד החום בלו"ש אינו לינארי ממילא. כלומר - הוא כמו המנורה, רק בצורת מחוג. יש לו כמה מצבים שהוא יודע להראות - קר, תקין ורותח...).

בגלל זה הציעו כאן להתקין רכיב OBD שכן יודע לקחת קריאה מדוייקת מיוניט חום מנוע, ולהתריע הרבה לפני שנהיה מאוחר מידי.

 

מה שנראה כרגע מהחידה שבסרטון שלך, הנזילה היא בחיבור הדוד העליון לגוף הרדיאטור. אפשר לתקן את זה, אבל באמת שעדיף להחליף רדיאטור. כי:

א. התיקון עלול שלא להחזיק, ואז, הלך הכסף על התיקו, או חמור מזה- זה יפתח תו"כ נסיעה ואז חלילה ילך המנוע בעקבות התחממות.

ב. ההפרש בין עלות תיקון כזה לעומת עלות רדיאטור חליפי חדש ממילא לא יצדיק ללכת על תיקון. במיוחד בהתחשב ב-א'....

ג. לא ידוע מה מצב שאר הרדיאטור. נניח שיאטמו לך את הדוד כך שיחזיק עוד 50 שנה, ואז איזה מעבר רקוב בשורה 12 בפנים, בתוך הרדיאטור יפרץ, ושוב חזרנו לאיומים מ-א'...

 

עכשיו הרבה יותר ברור לי תודה

אז בקיצור השעון / המנורה לא שווים כלום עם יש לך בעיה ברדיאטור ונגמר המים ואז המנוע מתחמם אתה לא יכול לדעת זה שיטה די דבלית במקום להשים חיישן על המנוע

החלפתי לרדיאטור חדש

יש לי OBD שמחברים למחשב רכב ואז דרך הפלאפון רואים 

השאלה כמה זה מועיל כול פעם להכנס דרך הפלאפון ולהסתכל?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, alonzk12 כתב:

עכשיו הרבה יותר ברור לי תודה

אז בקיצור השעון / המנורה לא שווים כלום עם יש לך בעיה ברדיאטור ונגמר המים ואז המנוע מתחמם אתה לא יכול לדעת זה שיטה די דבלית במקום להשים חיישן על המנוע

החלפתי לרדיאטור חדש

יש לי OBD שמחברים למחשב רכב ואז דרך הפלאפון רואים 

השאלה כמה זה מועיל כול פעם להכנס דרך הפלאפון ולהסתכל?

שמע למדוד מים עדיף מאשר למדוד? ברזל? 

הכי חשוב שהחלפת ראדיאטור עכשיו תעקוב תראה שהכל תקין, כנס ל OBD כמה פעמים ואם הכל תקין אז זהו אין יותר מידי מה לבדקות רק פעם בשבוע להרים מכסה מנוע לראות שאתה לא מאבד מים\שמן 

אגב כמה עלה לך התיקון? תמיד טוב שמידע כזה כתוב גם לאחרים

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, online כתב:

שמע למדוד מים עדיף מאשר למדוד? ברזל? 

הכי חשוב שהחלפת ראדיאטור עכשיו תעקוב תראה שהכל תקין, כנס ל OBD כמה פעמים ואם הכל תקין אז זהו אין יותר מידי מה לבדקות רק פעם בשבוע להרים מכסה מנוע לראות שאתה לא מאבד מים\שמן 

אגב כמה עלה לך התיקון? תמיד טוב שמידע כזה כתוב גם לאחרים

עלה לי 450 כולל עבודה במוסך שאני מכיר הרבה שנים  לא במוסך יהודי כמובן

חשבתי שאם המנוע התחמם בגלל שנגמר המים כן תידלק המנורה אבת ברור שלא סמכתי על זה ותמיד בדקתי אבל טוב לדעת שלא תמיד המנורה תידלק

שאלה קטנה ב OBD כמה מעלות זה תקין? לראות שם

 

עריכה אחרונה על ידי alonzk12
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 דקות, alonzk12 כתב:

שאלה קטנה ב OBD כמה מעלות זה תקין? לראות שם

לא זוכר את המספר המדוייק בגטס אבל לרוב עד איזור 107-110 מעלות זה תקין

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 דקות, Igalz כתב:

לא זוכר את המספר המדוייק בגטס אבל לרוב עד איזור 107-110 מעלות זה תקין

מעולה תודה רבה על הסבלנות והעזרה לכולם

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, alonzk12 כתב:

מעולה תודה רבה על הסבלנות והעזרה לכולם

בכיף אחי:) ולגבי החום מנוע תקין אז אישית אני לא מכיר בגטס אז הייתי ממליץ גם לחפש איזה נתון רישמי לפי הדגם מנוע וקצת ללחפור באינטרננט לראות אולי תמצא.

לחילופין 2 רכבים אחרים ולהשוות כי רכב נפוץ בארץ

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...