Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עולם אכזר - מותג פאנטיק "נגנב" לכאורה מהיבואן הקטן ע"י היבואן הגדול


farkash7
שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משתף, לא יודע אם זה המקום או אם זה מותר.
אני בחיפוש אחר אופנוע כבר זמן מה. קורא, משווה, מתרשם מתלבט.
שמעתי על המותג פאנטיק, מותג מפעם שעשה קאמבק וקפצתי להתרשם מאופנוע שלהם בחנות.
הבעלים שם קיבל אותי בשמחה, ענה על שאלות הסביר נתן לי לשבת על האופנוע כל זאת למרות שאמרתי לו מראש שאני בא רק להתרשם.
באמת התרשמתי מהמקום והאופנועים, אבל בסוף לא הלכתי לכיוון הזה מסיבותיי שלי.

היום, כחודש לאחר הביקור שם פלוס-מינוס, התקשרתי כדי לשאול כל דגם חדש ומעניין שאמור להגיע וקיבלתי תשובה מפתיעה... הוא כבר לא היבואן של פאנטיק.
מסתבר שיבואן גדול בארץ מטרו שמו לקח את הזיכיון ממנו מאחורי גבו. הכל לכאורה כמובן, אני מצטט את מה שהבנתי מהסרטון שהוא פירסם בפייסבוק.

צרם לי מאוד לשמוע על כך. אדם שהשקיע זמן, משאבים וכסף רב לבנייה מחדש של מותג נשכח בארץ. קנה מלאי חלפים ואופנועים ובין לילה בלא ידיעתו נשאר עם המכנסיים למטה.
היה לי מוזר גם שזה לא פורסם באף מדיה בעיתונות הרכב..., לכן חשבתי לשתף את זה פה, בפורום שעדיין חופשי.

אם שקלתי לקנות אופנוע ממטרו באופן אישי אשתדל להימנע מכך, זה אומנם ביזנס וחוקי אבל מאוד מסריח.

הסרטון מפייסבוק לשיפוטכם

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכולים לקחת זיכיון של מותג מיבואן שקיבל זיכיון , הספק או היצרן (פאנטיק) יכולים להעביר את הזיכיון לאחר לפי שיקול דעתם.

בדרך כלל זה קורה בגלל שהזכיין הנוכחי לא עומד בקריטריונים שקבע היצרן. 

אי אפשר לגנוב זיכיון מיבואן , אפשר להראות שאתה מוכשר יותר מהזכיין הקיים והיצרן רשאי להעביר את הזיכיון לאחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה קרה שם. אני ראיתי את הסרטון והעברתי לך את מה שהבנתי.

אתה יכול לצפות בסרטון.

אמרתי יכול להיות שזה חוקי, אבל זה מסריח. 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מההיכרות שלי עם עולם האופנועים מהצד של המפיצים, יבואנים, יצואנים וכו'

מבלי להתייחס למקרה הספיציפי הזה, לרוב יצרן יחפש יבואן/מפיץ אחר ברגע שהנוכחי לא מספק את הסחורה/לא מוכר מספיק כלים וכו'.
 

עצוב לשמוע שיבואן קטן נתן את הנשמה ואז מטרו באו ליצרן וקיבלו את זכות היבוא.

אבל לצערנו ככה זה עובד לעיתים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליבואן קטן אין סיכוי מול יבואן גדול לו יש הרבה יותר משאבים ותשתית פי כמה יותר גדולה.

אני אולי יכול להבין את ההחלטה העסקית של היצרן שנתן זיכיון למטרו, אבל לא את עניין הבלעדיות. עניין הבלעדיות הוא רוע מבחינתי.

 

אני מניח וזו רק הנחה שהבלעדיות הייתה תנאי שהעמיד היבואן הגדול כי מה אכפת ליצרן למכור למישהו שהוא כבר מכיר? 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

אם שקלתי לקנות אופנוע ממטרו באופן אישי אשתדל להימנע מכך, זה אומנם ביזנס וחוקי אבל מאוד מסריח.

כהה זה עובד כל הזמן בכל ענף אין מה לעשות.

 

היבאון הראשון קביל זיכיון לתקופה מסויימת. נגיד לשנה. במהלך השנה היצרן לא היה מבסוט מכמות הכלים שמכר ואז חיפש יבואן אחר כמו אחד היבואנים הגדולים שיש לו הרבה סינפים וסביר מאד להניח שיוכל למכר יותר כלים. 

 

ואז במועד החידוש הזיכון עבר ליבואן אחר.

 

אין סניטמטים. זה ביזנס. רוצה לקנות את הכלי הנ"ל, תקנה ממי שמוכר אותו. 

 

לגבי בלעדיות, כל יבואן רכב בארץ הוא יבואן בלעדי. אתה מכיר מותג שמיובא על ידי שני יבואנים ולא ביבוא מקביל דרך צד שלשי? 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם היצרן לא היה מבסוט, או שמישהו פנה ליצרן ושיכנע אותו שהוא לא צריך להיות מבסוט.

החוק מגדיר שיכול להיות רק יבואן אחד שקונה מהיצרן?

אין סנטימנטים, זה ביזנס, לא אמרתי שלא. קרא את הכותרת, "עולם אכזר".

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לספר איך זה עובד בתחום שלי, יכול להיות שבתחום הרכב/אופנועים זה דומה.

 

 

אתה נציג בארץ של יצרן משרוקיות מסויים. 

מכרת בשנה 10 משרוקיות. 

היצרן מקבל כל שנה נתונים (מחברות יעודיות שאוספות נתונים) כמה משרוקיות מכרו בארץ יצרנים מתחרים עם מוצר דומה. 

 

נגיד שהמתחרים מכרו 15, 17 ו 20 משרוקית, אתה סבבה. פחות אבל אותו סדר גודל. 

 

שנה אחרי זה אתה עדיין עם 10, האחרים מכרו 50, 80 ו 100. 

 

היצרן  שואל "למה ככה"? מוצר לא טוב? מחיר לא טוב? משפר במה שיכול. 

 

 

שנה אחרי למרות השיפורים מכרת 8 משרוקיות. המתחרים מכרו 200, 300 ו 350. 

 

פה היצרן יגיד לך "תודה שלום, נחפש נציג אחר".מה שאתה מוכר לעומת המתחרים לא מתאים.

 

 

לגבי בלעדיות ולמה בארץ כל היבואנים בלעדיים אין לי מושג, אשמח אם מישהו יוכל להסביר. 

 

 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי נושא הבלעדיות בארץ בעולם הרכב/אופנועים קצת שונה מבאירופה
 

אם ניקח למשל את תחום האופנועים שאותו אני מכיר כי אני עובד בו באירופה מנקודת מבט של חלקי חילוף אבל מכיר את השוק מעט,
מרבית היצרנים הנמכרים ביבשת הם מקומיים (אירופאיים), וגם מי שלא אירופאי (לדוגמא הארלי דוידסון) פתחו נציגות באירופה שמרכזת את כל הפעילות האירופאית.
כל אדם בעל ממון מסוים יכול לפתוח סוכנות כל עוד הוא עומד בתנאי הזכיינות ולהפוך לזכיין מקומי של אותה חברת אופנועים.
לדוגמא יש בצרפת מעל 100 "סניפים" או "זכיינויות" של הארלי דוידסון, כולם בבעלות אנשים שונים. הכל מנוהל תחת הארלי דוידסון העולמית-הארלי דוידסון האירופאית-ההנהלה של הארלי דוידסון עבור כל מדינה. 

וככה זה עם רוב חברות האופנועים או קטנועים שאני מכיר.

בארץ אני לא בטוח למה, כנראה כי השוק קטן ומלא רגולוציה, יש רק יבואן אחד שהוא הזכיין הבלעדי.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לראות בפועל יותר ממקרה אחד של החלפת מפיץ של מותג על ידי היצרן.

מי שמצליח להרשים ולהראות ליצרן שהוא יצליח למכור יותר יקבל את ה"בלעדיות" עד שיבוא מישהוא חדש, ליצרנים אין סנטימנטים גם לחברות שעבדו איתם עשרות שנים מי שימכור יותר יקבל.

בישראל בגלל עיוותים היסטוריים (ולא רק בגלל רגולציה וכי השוק קטן) בפועל לרוב המותגים יש רק מפיץ אחד, היצרנים לא אוהבים את השיטה הזו בגלל שהשיטה הזו מגבילה גם אותם ולא רק את הצרכן.

בתחום הרכב מאפשרים היום יבוא מקביל שהיבואנים ה"בלעדיים" עושים כל מה שניתן לחסום.

היבוא המקביל פורח בעיקר ברכבי יוקרה ועכשיו גם ברכבים מסחריים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, דוב המערות כתב:

היצרנים לא אוהבים את השיטה הזו בגלל שהשיטה הזו מגבילה גם אותם ולא רק את הצרכן.

 

איך היא מגבילה את היצרן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, FoxLight כתב:

איך היא מגבילה את היצרן?

שני יבואנים יכולים למכור יותר מאחד כי לשניהם יחד יש יותר סניפים, יותר סוכנים, יותר נקודות מכירה ושרות והם יכולים להגיע ליותר לקוחת. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך היצרן מוגבל?

כמו שכתב Buki וגם אם ההתנהלות של הנציג לא מספקת אותו למשל מבחינה טכנית או שרות הוא "תקוע" איתו, כשיש עוד נציג יש לו אפשרות לתת חיזוק חיובי לנציג הטוב (או שלילי לנציג הפחות טוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל ההערכה והסמפטיה ליבואנים "קטנים" בשוק תחרותי תמיד יהיו כאלה שילטשו מבט למותגים עולים. יבואן גדול וחזק עם מערך מכירה , הפצה ושירות ועם כיסים עמוקים מן הסתם יגבור על אחר שאינו כזה. את היצרן מעניין למכור מה שיותר ומהר, עצם החזקת מלאי חלפי לא מבטיח שיצרן "ישמור" על המפיץ שלו כשמגיע גורם אחר שיקנה מלאי מכירה גדול יותר, מלאי חלפים התאם ויתחייב לכמות שנתית מינימלית שתהיה גבוהה משמעותית מנוני המכירה של יבואן קיים. בדרך כלל זה עובד. יבוא מקביל יהיה רווחי רק במידה ושולי הרווח האפשריים גדולים מספיק מהמחיר בו היבואן רוכש את המוצר מהיצרן.

אני מכיר מקרוב את הנושא בתחום שאינו רכב. אתן דוגמה למשל ממוצרים לבנים. יבואן מקומי רוכש נניח 5000 יחידות ממוצר מסויים ומקבל הנחה מהיצרן בהתאם. יבואן מקביל ניגש לסוכן אירופאי שרוכש מאותו יצרן מוצר זהה אבל בכמות של 100 אלף יחידות. נחשו מי יקבל מחיר טוב יותר על הכמות ובאיזה מחיר ישיג יבואן "מקביל" כמה מאות יחידות מאותו סוכן אירופאי. וכאן טמונה מרבית התורה. יש מצב שבו היבואן המקביל ירוויח יותר ואף יוכל לתת לת כצרכן חדש תמורת ישן מבלי לטרוח בכלל לתקן או להחזיק בחלקי חילוף (לא נכון לגבי רכב

 

לנושא הנידון - שווה לרכוש מהמלאי הקיים במחירים תחרותיים, מטרו ממילא חייב לתת שירות כנציג היצרן. 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...