Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדש בתחום השטח


RG3
שימו לב! השרשור הזה בן 1199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אשמח לקבל המלצות וקישורים למידע למתחילים - מסלולים, רכב מומלץ לרכישה, קבוצות, וסתם טיפים חשובים.

אפשר גם לשתף מהחוויות והניסיון שלכם שנכנסתם לתחום השטח.

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל איפה שצריך... בהתחלה.

 

מה התקציב ומה היעוד של הרכב? ישמש גם טיולים וגם דיילי? או אולי יעמוד מחוץ לבית ויצא רק לטיולים?

נתחיל בזה, תמצא רכב, נדבר על מסלולים, קבוצות וטיפים

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'ימני חדש.

או לנדקרוזר קצר משומש, ולהשאיר כ 50-60-70 אש"ח בכיס. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנס לג'יפולוג, כמו שאתה רואה זה לא בדיוק המקום.

יש לך הרבה אפשרויות, GV למשל עשוי מאוד להתאים, פראדו כמו שהוצע, פג'ארו קצר, אבל לפני שתגדיר צרכים, פרופיל שימוש וכו' אי אפשר באמת להמליץ. 

ההמלצה הכי טובה תהיה להשקיע בעצמך כנהג (קורס או השתלמות). 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יכנס לג'יפולוג עם הודעת פתיחה כזו, יהיה 'שמח'. 

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסה לחשוב על הדברים שהם באמת הכי שימושיים למתחיל - לפחות מהחוויה שלי. 

 

בצבא הייתי ביחידת שטח ויצאנו על הרבה מאוד סוגים של כלים - אבל מעולם לא חוויתי בצבא את העולם הזה כנהג למעט נהג נגמ"ש ומה שלא חוויתי בצבא היו הטיפולים שהרכבים האלה היו עוברים - בייחוד בחזרה מהשטח - לא הייתי מודע למה באמת קורה פיזית, מכאנית לרכבים האלה אחרי כל מספר נסיעות. אגיע לזה בהמשך ההודעה. 

 

הטעות הכי גדולה שלי היתה כשקניתי רכב 4X4 בגיל 41 היתה - שלא לקחתי בחשבון שאני לא ילד כבר ויש לי משפחה. 

 

באמת, זאת היתה הטעות האמיתית. 

לא חשבתי שאהיה כל כך עייף שאני אפילו לא ארצה להקים את עצמי באיזה שישי שבת - לצאת בבוקר ולחזור בערב. 

עשיתי כמה טיולים מאוד מהנים וראיתי כמה נופים מאוד יפים - אבל לא היו לי לזה פרטנרטים - האשה והילדים לא נהנו וזה די מה שהרג את זה. 

 

הטעות השניה היתה - שקניתי את הרכב כרכב דיילי

אז כן צריכת הדלק היתה נוראית - 1:6 אבל זה לא מה שבאמת הרג אותי - אבל זה היה מאוד מורגש ומאוד מיותר! 

 

הטעות השלישית היתה שקניתי רכב ישן - וכשהבנתי כמה תחזוקה הוא דורש ברגיל - בלי נסיעות שטח - זה מה שהרג אותי בסופו של דבר! 

ואם זה לא מספיק אז הבלאי שהרכב צובר לאחר נסיעות שטח הוא מואץ פי כמה וכמה בגלל צמיגים, ריכיבים שמגיעים למהלך המתלה שלהם והלחצים שמופעלים עליהם וכך הלאה. 

 

ואז הטעות הרביעית מבחינתי - שיפורים 

 

קניתי רכב עם המון כוח אבל בלי הילוך כוח - התקנתי קולר גיר בגרושים בכדי למנוע מהגיר להתחמם אם כי לשטח קל נראה שהיעדר הילוך כוח לא דגדג לו בכלל אבל זו היתה כבר טעות - שניתן היה לתקן אותה בעזרת שיפורים. 

בקרת האחיזה של הרכב פיצתה על היעדר נעילות סה"כ בצורה לא רעה - אבל בשביל שטח קצת יותר אתגרי או פשוט בשביל יכולת לעבור מכשולים בצורה יותר "אלגנטית" לדעתי עשיתי טעות מראש שלא חיפשתי רכב שמגיע או עם בקרת אחיזה טובה יותר או עם נעילות. 

הגבההתי את הרכב מה שתרם לו המון! בעבירות אבל הדבר הכי חשוב בהגבהה שהוא למעשה הגדלת צמיגים - לא יכלתי לעשות כי לרכב הזה אין שום תקינה לצמיגים גדולים יותר ולא רציתי להגיע ככה למכון טסטים. 

 

אז גם אם אתה רוצה שהרכב יהיה "חוקי" - אתה צריך ללמוד אילו שיפורים קיימים וזמינים בעבורו בסדנאות השיפורים. 

 

 

והדבר החמישי - בסופו של דבר לא טרחתי אפילו לחפש קבוצות טיולים וכדומה בגלל כל מה שרשמתי מעלה והרכב נמכר. 

 

 

לנסות לסכם את זה - 

 

1. תבחן את עצמך! - האם אתה תקום בבוקר בסופש ותצא לטיול כשאתה מנותק מהמשפחה אם זה רכב בשבילך בלבד? האם אתה מוכן להחזיק רכב לטיולים בלבד במידה ותיסע בו פעם בחודש? 

2. לי באופן אישי היה ניסיון מקדים עם נהיגת שטח וקריאת מכשולים, ביצוע חילוץ וכך הלאה פשוט לא הכרתי את הפן התחזוקתי שלאחר מעשה. -> אם אין לך ניסיון בנהיגת שטח - קורס נהיגת שטח חובה בעיני ובטח שלא לצאת לבדך לשטח. 

3. תינעל על סוג הרכב שאתה מחפש ותבדוק אם הוא מתאים לסוג השטח\טיולים\אתגרים שאתה מתכוון לעבור איתו ותלמד על התחזוקה של הרכב. אפשר גם להנות מאוד עם רכב מאוד בסיסי וגישה הפוכה של להתאים את השטח למעבר הרכב - זו עבודה מאוד קשה אבל זולה, אפקטיבית אבל לשטח אתגרי - רצוי שהרכב יהיה בנוי לאתגר בהתאם. 

4. תיכנס לאתרים של סדנאות שיפורים ותראה מה זמין לדגם הספציפי של הרכב שאתה שוקל לרכוש אפילו תיסע לבקר באחת מהן ותתייעץ. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...