Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיני פרוייקט - PROJECT FORKLIFT - או הסובארו מתחדשת ברמקולים ואינטגרטור


 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

 

אז כן לפרוייקט הזה אכן קוראים פרוייקט "מלגזה" - למה? 

כי יצא לי לשים את הידיים שלי על פיסת אלקטרוניקה של אינטגרטור מאוד מעניינת מבית MOSCONI במחיר שפשוט לא יכלתי לסרב לו. 

 

מדובר בDSP ל12 ערוצים עם יכולות מאוד מאוד מרשימות שאמנה אותן בהמשך השרשור. 

אבל מתוכם גם יש לו 8 ערוצים שהוא מגביר בעצמו וכל אחד מהם מקבל לא פחות מ60 וואט וזה על מכשיר בגודל של אולי 4 חפיסות סיגריות? 

 

הסיבה להחלפה היא בעצם "גסיסה" של המערכת הנוכחית 

 

הביט1 לא נדלק לסירוגין ולפעמים צריך לתת התנעה מחדש לרכב בכדי שיפעל או שהוא בכלל נתקע במצב לא ברור וצריך למשוך לו את כבל הכוח (לביט 1) 

השתתקו לי פתאום 4 יציאות RCA ולפני שנה זה גרם לי להשבית את רמקול הסנטר וזוג האחוריים שהיו לי שם. 

ואז גם גיליתי שיש לי טוויטר אחד שמקצר ואני גם לא בטוח עד כמה הCDMים כבר מתפקדים היטב - היום אני די בטוח שהקצר שנגרם מהרמקולים השבית לביט1 את יציאות הRCA ואני לא אתפלא אם הן עובדות. 

 

בקיצור מפה לשם בכדי לחזור למצב שיש לי גם סנטר גם אחוריים וגם סט שלושה חלקים אקטיבי הפעם במקום קרוס פסיבי - בפתרונות של אודיסון זה היה אומר להשקיע על עוד מגבר 4 ערוצים ולשדרג לפרוססור מאוד יקר וחשבתי כבר לפשט את הסטאפ על אינטגרטור חזק שלהם ולוותר על הסנטר אבל איכשהו המוסקוני הזה צץ וואללה - עפתי על ההזדמנות. 

 

אז אתמול - סגר - מצאתי את הזמן הנכון להשבית את הסובארו ליום והנה מה שיצא - 

 

ביט1 והDRC שלו (הכבל נשאר - יש שם מקום שאני לא בטוח איך הוא עובר דרכו והחלטתי לא להלחם בזה כרגע)

זוג CDM בפודים מודפסים ביחד עם זוג HAT L1 שאחד מהם תקול - הסליל של אחד הטוויטרים נתקע וצריך ממש לתת לו מכה קטנה בכדי שיחזור לתפקד. 

פירקתי לרגע את המגבר VOCE 5.1 והוצאתי ממנו את הכרטיס הדיגיטלי והחזרתי את הכרטיס האנלוגי בכדי שיהיו לו כניסות RCA. 

 

הנה מה שנכנס 

 

זוג טוויטרים של דייטון אודיו AMTPOD4 - אלו הם טוויטרים מסוג AMT - ארחיב עליהם בהמשך. 

זוג מידריינג'ים שקניתי מחבר פורום - בחור צעיר, פדנט אמיתי - ארחיב גם על זה קצת בהמשך - סיפור נחמד. - מבית INFINITY סדרת KAPP דגם 20MX 

המיוחד בהם הוא שהם בהתנגדות 2.5 אוהם ונכנסים בקלות למקום ההתקנה המקורי בסובארו. 

 

וכמובן - המלגזן - המוסקוני פיקו DSP 8 על 12 

 

שעליו ארחיב המממון בהמשך. 

 

למה מלגזן? 

 

כי מתברר שאיוון מסוקוני, החל דרכו כמלגזן בחברת STEG שכבר לא קיימת מאז 2007. 

המלגזן הזה התקדם המון מאז והיום יש לו חברה מטורפת עם מוצרים מטורפים - הפיקו 8 12 DSP הזה בפני עצמו זוכה פרס EISA. 

 

קצת תמונות ובהמשך כשיהיה לי זמן אתן פה הרבה מידע לפני שאני מתחיל סשנים של כוונים שיכללו 

 

סטאפ אחד של 14 רמקולים כמו שהיה לי בסובארו. 

סטאפ אחד ללא סנטר 

סטאפ אחד עם דימוי סאונד 5.1 

סטאפ אחד עם הדמיית סראונד וסנטר מלאכותיים 

 

כן כן - הדבר הקטנטן הזה יכול לעשות את כל זה כולל מדידות זמנים ופאזות עצמאיות כולל סוג של פילטר FIR (מה נקרא אצלם PHAC) 

 

הפעלה ראשונית מכוונים בסיסיים שהגדרתי בבית - סהכ שומעים נחמד לאללה 

הטוויטרים צריכים קצת רגיעון 

המידריינג'ים צריכים קצת בוסט 

המידבאסים סוג של נשמעים לי בול 

הסאב קצת חלש לא ברור עדיין למה 

 

צריך לאפשר מעבר אוטומטי לכניסה האופטית במקום יחידת הראש 

ולהתחיל לעשות כוונים כוונים וכוונים בחודשים הקרובים. 

 

קצת תמונות 

 

3de34692-6b6f-4ab6-9aa4-32f6011add33.thumb.jpg.92d9962bec7e48c3396776dd59a6c52a.jpg

2f8e6e6f-ec1a-4e67-b452-ab1817e78f42.thumb.jpg.24393efdcf629b1774ff8a8f03427e9e.jpg54af1e0b-e27e-45d5-b714-b6dce2dbd742.thumb.jpg.324475ff5886161e794d959b99ea7ccc.jpg

174ce238-775b-4270-9aa8-56c295d818b2.thumb.jpg.2f8a8e46e2bb2f58231e697ab38d9dd0.jpg

 

789da7d9-b9d5-46e3-9455-b14ec9cf5230.thumb.jpg.12d637bab654edc8d7e7ffdbc8dca4bf.jpg

 

6719b927-0fc8-40c3-83cb-b768722f3761.thumb.jpg.8c5196e87459928be5a82e24f007287a.jpg

 

8542e022-bec0-4300-b025-7f54e27f6b42.thumb.jpg.41e56064983837603878d09d6a45d576.jpg

 

fa80a569-58a1-4657-9334-6758d965ea6d.thumb.jpg.bd7019fb2ebf7234f3c1a6521728c072.jpg

 

  • אהבתי 4

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

STEG חי וקיים,

החברה פשטה רגל ועשתה סוג של קאמבאק באזור 2018/19 הנה כהוכחה יש לי מגבר חדש שלהם ברכב :)

 

הסידור כבלים בבגאז? בראבו!

 

איך בא לי לתייג את דרור שיראה את השילוב חלב וטרפה שבוצע כאן,  אני די בטוח שזה לא חוקי.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Pioneer Z9250BT / Fiio M11 -> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio L4 + Scanspeak D2004/602000

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תדאג - ביצרתי כבר את כל הבית 

 

יהיה בסדר - אני חושב. 

אז קצת על הרמקולים החדשים שנכנסו לרכב 

 

- המידריינג'ים 

 

מדובר על Inifinty Kappa 20MX 

רכיב מידריינג' 2 אינטש עם מתאמי התקנה וגרילים מגנטיים מאוד נצילים ובעלי התנגדות נומינלית של 2.5 אוהם. 

 

קצת בעייתי מבחינת הPICO כי הוא לא תומך 2 אוהם לערוץ וההמלצה היא רמקולים 3 אוהם - מבדיקות שעשיתי בבית בשלב המודל הטכני לפרוייקט הזה לא מצאתי שום בעיה עם זה. 

 

מדובר במיד דום שנועד להיות "הרחבה" לסט שני חלקים של אינפיניטי קאפה ולהפוך אותו בעצם בין רגע לסט שלושה חלקים. 

 

הקרוס הפסיבי שמגיע איתם יכול להיות עצמאי ויכול להתחבר לקרוס של סט שני החלקים ובלחיצת כפתור להפוך את הקרוס לסט שלושה חלקים. 

 

אני פשוט חולה על הפתרונות מקבוצת הרמן תעשיות בייחוד סדרת הקאפה של אינפיניטי איפה שכבר פעם ראינו סאב שיכול לשנות בלחיצת כפתור את התנגדות הסליל. 

 

בקיצור אני כבר הבנתי שאת הCDM נכון לעכשיו אני הולך לאכסן וחשבתי אם אני ממש רוצה להתאים בכוח את הFAITAL PRO 3FE22 למקומות בסובארו ואז איכשהו ראיתי את האינפיניטי האלו וגם את התאומים שלהם מבית JBL סדרת STADIUM וחשבתי אם להזמין לי שניים כאלו. 

 

במקרה במקרה נכנסתי כאן ליד 2 והופס ראיתי חבר פורום שמציע זוג כזה למכירה והמחיר שהוא ביקש עליהם היה הוגן מאוד - 400 שקלים. 

 

מפה לשם אני נפגש עם חבר פורום צעיר, סופר פדנט - והוא מגיע כשהם מורכבים ברכב ותשמעו - הבן אדם עשה את ההתקנה כולה בעצמו עם כלים בסיסיים - תראו איזו התקנה יפה! 

 

4e4d24d9-f37e-48a8-8b35-580b0e50c9fc.thumb.jpg.d57d741966e4aa2f20cd1afe6b1d3d00.jpg1d4c98cd-fc00-498b-9171-6eff0af8533a.thumb.jpg.1c77425139bdfcf87ecfdca22b84eaa3.jpg 

 

מודה שקצת כאב לי הלב כשהוא פירק אותם וגם בן אדם נחמד מאוד - צעיר שנוסע ברכב שהיה של סבא שלו ורואים עד כמה הוא קשור ואוהב את הרכב. 

 

סוג האנשים שכיף לפגוש - וברגע שהוא הפעיל את המערכת, האמת גם נשמעה לא רע בכלל ביחס לזה שחוץ מכוונים בסיסיים אין לו שם כלים לכוון מעבר - אהבתי מאוד את הסט הזה. 

 

הטוויטרים 

 

מדובר על טוויטרים מסוג AMT של דייטון אודיו 

 

ראשי תיבות של AIR MOTION TWEETER

 

זהו טוויטר שדומה מאוד לRIBBON רק שלא מדובר בליבה (פילם) מושהה באוויר שכל טריקת דלת או משב רוח יכולים להרוס אלא מדובר בטוויטר הרבה יותר חזק ועמיד. 

 

המיוחד בAMT זה שהוא עשוי מחומר שנקרא קפטון - זה החומר שמצפים בו אריחים של מעבורות חלל להגנה טרמית. 

סופר קל משקל וסופר חזק ועמיד מאוד טרמית. 

 

מה שמיוחד בטוויטרים מהסוג הזה היא המהירות שלהם - הם זזים פי כמה וכמה יותר מהר מכל טוויטר סופט דום - באופן אקספוננציאלי יותר מהר! 

וזה הופך אותם לנינוחים מאוד וכאלו שמבליטים קצה עליון - בייחוד אוויר - כלי נשיפה, נשימות של זמרים - באופן טבעי.

 

הצד הפחות טוב הוא שהם מפזרים מאוד מאוד צר והם צריכים להיות כמה שיותר און אקסיס. 

 

מאוד זולים! אבל מההפעלה הראשונית שלהם שבה ברור לי שהם צריכים קצת רגיעון - נראה לי שאני הולך לאהוב אותם מאוד! אחרי הכוונים. 

 

 

 

 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, kalmangar כתב:

STEG חי וקיים,

החברה פשטה רגל ועשתה סוג של קאמבאק באזור 2018/19 הנה כהוכחה יש לי מגבר חדש שלהם ברכב :)

 

הסידור כבלים בבגאז? בראבו!

 

איך בא לי לתייג את דרור שיראה את השילוב חלב וטרפה שבוצע כאן,  אני די בטוח שזה לא חוקי.

הגיעה הזמן להשקיע כסף ולשדרג LANOSFORCE כל הכבוד ! סוף סוף קיבלתי מין אשרור ( אישור ) ל : " סטיה " שלי לגבי רמקול סנטר, מאחראי הפורום, שיש לו ידע וניסיון רב LANOSFORCE !

גם אני בקשתי מרודי " הקוסם " מכוון DSP מקצוען על, להכין לי מספר סטים על מכשיר DSP של HELIX ULTRA, שאחד הסטאפים הוא עם 10 רמקולים, כמובן כולל רמקול סנטר. חלום של צלילים יש לי ברכב.

לגבי סידור הכבלים כפי שכתב KALMANGAR לא הייתי נותן לך ציון עובר אפילו ( אחראי פורום אודיו ) , אבל אני בטוח שאתה תשפר את המצב ! 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשעה טובה תתחדש מעניין לשמוע את הסובי הזו


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב .
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב שירות עד בית הלקוח 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 8 שעות, lanosforce כתב:

כן כן - הדבר הקטנטן הזה יכול לעשות את כל זה כולל מדידות זמנים ופאזות עצמאיות כולל סוג של פילטר FIR (מה נקרא אצלם PHAC) 

תתחדש אדי,

זה בהחלט פרוססור עם יכולות מרשימות.

הגמישות של 8 ערוצי ההגברה מספיקה למערכת מלאה:

סנטר קדמי, 2 ערוצים אחוריים (לשמיעה היקפית או שימוש למילוי אחורי), 2 מידים קדמיים ו-2 טויטרים. 

לפני 7 שעות, lanosforce כתב:

מדובר על Inifinty Kappa 20MX 

רכיב מידריינג' 2 אינטש עם מתאמי התקנה וגרילים מגנטיים מאוד נצילים ובעלי התנגדות נומינלית של 2.5 אוהם. 

 

כדאי לבדוק את הטווח שבו הוא אמור לעבוד,

אם אני לא טועה, אז תדרי העבודה לפי הנקודות קרוסאובר הם 500Hz/6.5kHz

אולם FS הוא 635 הרץ 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Dani Cohen כתב:

סוף סוף קיבלתי מין אשרור ( אישור ) ל : " סטיה " שלי לגבי רמקול סנטר

 

האמת דני - אם תבדוק את השרשור של הפרוייקט המקורי בסובארו הזו שנקרא PROJECT OPTIMUS (יש גם שרשור הכנות לפרוייקט) - אתה תראה שכבר היה בה רמקול סנטר (האח התאום של הרמקול שהתקנתי עכשיו שהגיע ביחד איתו באריזה - 40 דולר לזוג רמקולים מאוד מאוד מפתיעים!) 

 

בואו נדבר קצת על "מודל טכני" 

 

ולמה זה כל כך חשוב? 

 

בכלל - מה זה "מודל טכני"?   

מודל טכני זה מושג שמלווה אותי מתקופת השירות הסדיר בצבא - בעצם מדובר על הקמת מערכת אלקטרונית בתנאי "מעבדה" - בדיקה שנערכת במגרש הביתי לפני שיורדים אל השטח לבצע תרגיל או פעולה מבצעית. 

 

במקרה של מערכת אודיו מודל טכני היא בעצם הקמת המערכת שהולכת להיות מותקנת ברכב - בבית! על תשתית חשמל שמספקת מתח 12V 

לצורך הפעולה לקחתי ספק מחשב - חיברתי בין החוט השחור לירוק בצמה וזה בעצם סוגר את הממסר שמפעיל את הספק ברגע שהוא מחובר לחשמל. 

בחוטים הצהובים של הספק זורם מתח 12V 

בחוטים הכתומים של הספק זורם מתח 5V 

ספקי כוח תומכים בזרם שנע בין 10-15 אמפר וזה יותר ממספיק בכדי להרים מערכת שלמה בבית לבדיקה. 

 

6b0af792-65c9-4e2c-84ee-70e008ecb810.thumb.jpg.a6faba6acdcfe5a2e5927c1d15a2109d.jpg

 

מה שאתם רואים בתמונה זה את המוסקוני מחובר לספק כוח ולמחשב - נשלט ע"י התוכנה. 

אל המוסקוני מחובר מקלט BT שמוציא אופטי לתוך המוסקוני 

אל מקלט הBT מצומד הטלפון שלי כנגן. 

 

אל המוסקוני מחוברים זוג מידבאסים (במקום רמקולים אחוריים לצורך הבדיקה) מוראל הייבריד 602 (שיותקנו בDS בהמשך). 

זוג מידריינג'ים אינפיניטי קאפא.

זוג טוויטרים AMT-POD4 של DAYTON AUDIO 

ורמקול סנטר זה שכבר היה מותקן בסובארו במקום אחיו התאום שנכנס במקומו - MICCA COVO-S 

 

(היה עוד מודל טכני בעבודה בו בדקתי את כניסות הRCA ואת יציאות הRCA למגבר חיצוני - וגם בדקתי שהמדידות TC ופאזה ישירות מהפרוססור עובדות - על זה יורחב במהלך השבועיים הקרובים באופן פרטני) 

 

וזה בעצם אפשר לי גם לבדוק שהכל תקין ועובד.

גם להגדיר הגדרות ראשוניות מחוץ לרכב ואז לאחר ההתקנה ברכב לא אצטרך בכלל! לבצע כוונים ראשוניים בכדי להנות מקצת סאונד וגם אמנע מהרבה מאוד הפתעות שכבר פתרתי בבית בנוחות - במזגן ובלי לבזבז דלק. 

 

לכן מודל טכני מאוד מאוד חשוב! 

 

בנוסף לכך ברגע שהתחלתי להכין את המודל הטכני גיליתי ריג'קטים כמו למשל שמשום מה בקונקטור כוח של האינטגרטור הזה היה לי כבל REMOTE IN אבל הREMOTE OUT היה חסר. 

 

ניתוח קטן שעשיתי בכדי לחלץ סיכה מהספק כוח (זה אותם מחברי מולקס של ספקי כוח של מחשב מה שיש במוסקוני הזה - ענק!) 

 

 

eeef242e-a310-46fc-a05c-90fcdb55e989.thumb.jpg.02f15a54772df715b8c08098a5659e1a.jpg

 

לא ממש הלך לי בניסיון להיות עדין - אז לקחתי דרמל ו... 

 

חיתוך קטן 

83af59bd-7623-4a9b-8176-843a6864b850.thumb.jpg.446403b3f2b840856c616b97a912f2f2.jpg

 

 

והופס החוט עבר:

 

37f68c31-6dd6-4713-b6fe-e44694755338.thumb.jpg.74ccacc20da010890fc111ac3cf39f90.jpg

 

 

לחשוב שהייתי מגלה את זה ברכב - הייתי פשוט מתחרפן עכשיו מלפצל רימוט בין המכשירים. 

 

ועוד תמונה אחת אחרונה - תפוח זה הקנה מידה החדש! 

 

0bb664ac-5f5b-486a-b13d-f1eeff884aa3.thumb.jpg.1d0438637886aa602e14ef36be390201.jpg

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי - LANOSFORCE אכן סקירה מעניינת בנושא שאנחנו בצבא עומרים " תרגיל על יבש " בחילות השדה. אתה שירתתה בחיל טכני לכן אתה קורא לזה " מודל טכני " !! טוב גם חובבן ומתחיל כמוני,  מבין את העניין.

אני התייחסתי לרמקול סנטר - הדגש הוא על הסנטר ! רוב החברה של SQ מתנגדים לרמקול סנטר, וטוענים שהוא רק מפריע, בגלל ההחזרים שלו משמשה הקדמית ! את זה למדתי מהפוסטים שלך לפני שנה. 

אתמול כתבתי לך, שאני סוף סוף, מקבל אשרור מאחראי פורום אודיו ( אתה ) , שכן כדאי שיהיה פריסט אחד עם רמקול סנטר !!

אם אתה LANOSFORCE מכניס רמקול סנטר ומשתמש איתו באחד הפריסטים שלך, דיינו !

כן, גם לי רודי " הקוסם " מכוון מקצועי ומעולה, עשה לי פריסט עם רמקול סנטר. והפריסט השני בלי רמקול סנטר.

לטענתו בפריסט של רמקול הסנטר, הבמה מודגש ויציבה יותר, אם כי הוא אישית מעדיף מערכת ללא רמקול סנטר !

אני פונה עליך ומבקש שתתיחס לנושא רמקול הסנטר, למה אתה רוצה פריסט של המערכת שלך עם רמקול סנטר ?? ממתין לתשובתך, ומזמין עוד חברים בפורום להתייחס לנושא זה. תודה מראש על תשובתך אדי - LANOSFORCE.   

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אדי אני רואה שאתה עוד בעניינים, נראה פרויקט מעניין מאוד.

אני גם חזרתי לפני כמה חודשים עם פרויקט זול יחסית ומעניין שנשמע מאוד טוב ושונה.

כל הציוד שהיה לי בזמנו מכרתי חוץ מהסאב.

 

למשל שילבתי טוויטר ריבון קטן (שעולה גרוש וחצי ביחס לתחום) עם דום טוויטר במקביל מוסיף את כל הצלילים שלא ניתן לשמוע מדום טוויטר.

 

קישור:

https://he.aliexpress.com/item/32731624323.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6b28bb4fJvpiqj&algo_pvid=9a48865c-8e48-4c6f-bbdc-d12b4407de24&algo_expid=9a48865c-8e48-4c6f-bbdc-d12b4407de24-0&btsid=2100bdde16097921765785739e2929&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

קניתי של שלושה חלקים שמגיע עם בניות לטוויטרים ולמידים של carwales חברה סינית לא ידוע כל כך די חדשה בלי הרבה נתונים אבל התמורה לכסף ממש מפתיעה.

 

קישור:

https://he.aliexpress.com/item/4000135942409.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.598645abVguNHp&algo_pvid=cfe315f8-b322-45b7-b6ac-55a201a52103&algo_expid=cfe315f8-b322-45b7-b6ac-55a201a52103-34&btsid=2100bb4c16097924171395203ebc01&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

וקניתי בנוסף פרוססור תוצרת ברזיל במחיר מצחיק לכיוון TC וקצת EQ.

קישור:

https://www.ebay.com/itm/Stetsom-STX2448-Crossover-EQ-4-Ch-DSP-Digital-Sound-Processor-with-Sequencer/132701206665?epid=23032171657&hash=item1ee59bb889:g:cicAAOSw-i9eo5Fx

 

בנוסף הוספתי רעיון מעניין של preamp מנורות קטן שגם עולה גרוש וחצי כדי לשפר את קצת את אות המקור שיוצא מהאנדרואיד המעפן שקבל  בקיה ספורטאז.

חברתי את הקדם מגבר בין הרדיו לפרוססור.

 

קישור:

https://he.aliexpress.com/item/1005001828613892.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5cfa5f5cbxYgS3&algo_pvid=a8ab680c-7ee4-41e7-b455-519171971d3a&algo_expid=a8ab680c-7ee4-41e7-b455-519171971d3a-2&btsid=2100bdd016097931875872790eab83&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

זהו בגדול חוץ מהמגבר של Audison VRX שגם זכיתי בוא במרכב באיביי במחיר זנות של פחות מארבע ספרות שמפעיל הכל.

כל השאר רכיבים פשוטים סינים.

RCAים פשוטים של 25 שקלים מאיביי נראים יחסית טוב כנ"ל חוטי רמקולים, ופלוס מינוס כרגיל רק של רתכת.

 

סרטון לפני שגיע ה VRX ובלי הריבונים ממש שהתקנתי בהתחלה, מחובר למגבר קטן שני ערוצים ישן של MACROM עם פריאמפ מנורות.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ItesEJ-J08M&feature=youtu.be

 

תמונות של הסט.

 

 

.

 

 

 

 

20200709_182720.jpg

20200709_182730.jpg

20200709_182816.jpg

20200709_182943.jpg

20200709_183115.jpg

20200709_183123.jpg

20200709_183133.jpg

20200709_183144.jpg

20200709_183158.jpg

20200709_183229.jpg

לפני כשעה, Dani Cohen כתב:

אדי - LANOSFORCE אכן סקירה מעניינת בנושא שאנחנו בצבא עומרים " תרגיל על יבש " בחילות השדה. אתה שירתתה בחיל טכני לכן אתה קורא לזה " מודל טכני " !! טוב גם חובבן ומתחיל כמוני,  מבין את העניין.

אני התייחסתי לרמקול סנטר - הדגש הוא על הסנטר ! רוב החברה של SQ מתנגדים לרמקול סנטר, וטוענים שהוא רק מפריע, בגלל ההחזרים שלו משמשה הקדמית ! את זה למדתי מהפוסטים שלך לפני שנה. 

אתמול כתבתי לך, שאני סוף סוף, מקבל אשרור מאחראי פורום אודיו ( אתה ) , שכן כדאי שיהיה פריסט אחד עם רמקול סנטר !!

אם אתה LANOSFORCE מכניס רמקול סנטר ומשתמש איתו באחד הפריסטים שלך, דיינו !

כן, גם לי רודי " הקוסם " מכוון מקצועי ומעולה, עשה לי פריסט עם רמקול סנטר. והפריסט השני בלי רמקול סנטר.

לטענתו בפריסט של רמקול הסנטר, הבמה מודגש ויציבה יותר, אם כי הוא אישית מעדיף מערכת ללא רמקול סנטר !

אני פונה עליך ומבקש שתתיחס לנושא רמקול הסנטר, למה אתה רוצה פריסט של המערכת שלך עם רמקול סנטר ?? ממתין לתשובתך, ומזמין עוד חברים בפורום להתייחס לנושא זה. תודה מראש על תשובתך אדי - LANOSFORCE.   

צודק במאה אחוז מיותר מאוד הרמקול סנטר כי אין הרבה הקלטות שמוקלטות בתצורה של 5.1 אולי רק בסרטים מתוכנתים לזה בגלל  זה סתם תוספת של רמקול ללא משמעות, הסנטר לא ינגן כסנטר כמו בסרט למשל.

גם יש לך את ההגדרות של ה TC כך שאין צורך בסנטר כדי למרכז במה.

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss
  • אהבתי 1

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yonihawkss כתב:

ודק במאה אחוז מיותר מאוד הרמקול סנטר כי אין הרבה הקלטות שמוקלטות בתצורה של 5.1 אולי רק בסרטים מתוכנתים לזה בגלל  זה סתם תוספת של רמקול ללא משמעות, הסנטר לא ינגן כסנטר כמו בסרט למשל.

גם יש לך את ההגדרות של ה TC כך שאין צורך בסנטר כדי למרכז במה.

 

יוני קודם כל ברוך השב!!! 

 

מהיכרות איתך אני יודע שהמערכת שהעלית כאן תהיה לא פחות ממפילת לסתות! 

כן יש היום לא מעט מוצרים סיניים מאוד מאוד מעניינים ויש להם גם חברות היי אנד וחברות שמעתיקות היי אנד - והם עושים את הדברים לא רע בכלל עד אפילו מדהים. 

 

לגבי סנטר 

 

לסטאפ SQ שהוא מכוון לכסא הנהג - לא, אין צורך בסנטר. מיותר. 

למעט שימוש אחד ויחיד והוא שהסנטר ביחד עם אחוריים יוצר אפקט של עומק - בכדי להשיג את זה - נותנים לסנטר דיליי גדול מאוד ומפעילים אותו מאוד חלש על גבול הלא שמיע. 

אפקט מאוד נחמד. 

 

למה צריך בעצם סנטר? 

 

כשאתם עושים סטאפ שהוא ALL SEATER 

כשאתם עושים סטאפ מבוסס סראונד - פרוטוקול רב ערוצי דמוי 5.1 או פרוטוקול 5.1 אמיתי. 

 

ואני בהחלט הולך להרים סטאפ שכזה כי הPICO מאפשר את זה. 

 

 

לפני 11 שעות, Dani Cohen כתב:

שאנחנו בצבא עומרים " תרגיל על יבש "

 

האמת היא שבתעשיית הייטק קוראים לזה POC 

PROOF OF CONCEPT 

 

שזה בעצם מצב בו לקוח רוצה לוודא שמשהו שהוא הולך להטמיע במערכות שלו יעבוד בהתאם לדרישות לפחות. 

 

אז ממשיך עם הפרוייקט - מה קרה אתמול? 

 

אתמול עשיתי משהו שאני קורא לו "בדיקות שפיות" 

בדקתי שכל רמקול מנגן ושכל רמקול מנגן בצד שלו וגיליתי ש:

 

1. הרמקולים האחוריים הפוכים - לא נורא - להחליף בין החוטים ימין ושמאל. 

2. מידריינג' שמאל לא מנגן בכלל - או נתק או קצר - גם המיד+טוויטר השמאליים לפני כן סבלו מנתקים אבל כמו שזה נראה זו בעיה בטוויטר אצלי - אבל יתכן מאוד שהחוט הזה פגוע ולכן אני לא מתכוון להתעסק עם זה כלל אלא פשוט להעביר חוט חדש במהלך הסופש הקרוב. 

 

אז מה קורה כרגע? 

 

כרגע ביטלתי את מידריינג' ימין והשקטתי מאוד את האחוריים בכדי שיפריעו כמה שפחות. 

את המידבאסים פתחתי עד 6K 

הטוויטרים נכנסים מ8K 

והסנטר מפצה לפחות במרכז על האזור החסר בין 6-8 

 

הנמכתי קצת את הטוויטרים 

הגברתי מאוד את המידבאסים ואת הסאב 

איזנתי כלפיהם את הסנטר 

 

בדקתי פאזות וגם בדקתי רוחב במה. 

 

אבל גם עשיתי מדידות - ניסיתי לפחות - משום מה, מה שעבד לי במעבדה פרפקט - ברכב בקושי עבד. 

 

מדידות בעזרת הפרוססור ורשמקול HD 

 

אבל עכשיו אתייחס לנושא הזה באופן פרטני - לPICO יש כלי מדידות משלו.

לוחצים על ALT+M והופס נפתח מסך מדידות 

אתם יכולים לבחור בין סוויפ, לרעש וורוד, לפולסים DIRAC (תקתוקים מהירים) לבין ניגון ממקור חיצוני. 

 

את מדידות הפאזה מבצעים בעזרת פולסים. 

 

איך זה עובד? 

 

אתם צריכים זוג מיקרופונים שיקליטו בסטריאו (בינ-אורלי) 

יש לי במקרה מקליט HD שכזה - משהו בסגנון הזה -> כאן

 

יציאת האזניות שלו מוגברת - במעבדה השתמשתי בכבל PL לRCA קצר והייתי קרוב לרמקולים אז כנראה זה עבד היטב - ברכב הכבל ארוך וכנראה עם התנגדות גבוהה - רק במזל הצלחתי לתזמן את הסאב ולהבין בכמה אני צריך להשהות את כל הסט הקידמי באמת: 

b86ae692-d69e-452a-a508-2ae668f5be1f.thumb.jpg.e58694b5b0224aeeebb6f0734b4c8234.jpg

 

כמו שאתם רואים הPICO רואה את הסאב באיחור של 5.35 מילישניות. 

 

הנה סרטון איך זה נראה בעקרון 

 

 

 

נכון - זה כרגע עוד לא עובד לי כמו שזה עבד פרפקט במעבדה אבל כל מה שרציתי זה רק לדעת בכמה הסאב מאחר ואת זה הצלחתי לבצע. 

 

התוצאה על סט חלקי כרגע עם כוונים בסיסיים - מרשימה ביותר! ממש אהבתי. 

 

הבאס חזק! מדוייק! 

המידבאסים כרגע נותנים מכה שמייצרת לחץ בחזה והסאב בכלל בא בול ביחד איתם ונשמע מכל הרכב - מטמטם. 

הAMT האלו סופר מפורטים אבל לא מעייפים את האוזן. 

הסנטר נעים. 

 

אח"כ - אחרי שאסדר את הרג'קטים ואשמיש את המידריינג'ים אייצר סטאפ אחד שמאוזן מספיק טוב וממנו אייצר עוד שני סטאפים האחד לסנטר מונוראלי עם אחוריים בסראונד והשלישי סטאפ 5.1 

כשמהסטאפ הנוכחי אבטל את הסנטר. 

 

זהו לבינתיים. 

 

 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף שבוע הזה גיליתי למה מידריינג' שמאל לא עבד - היה לו נתק בין המוליך לבין הטרמינל. 

 

בכל זאת רמקול יד2 - כנראה שבמהלך המודלים הטכניים שעשיתי לו וההתקנה ברכב המוליך התנתק - לא נורא, מלחם "קצת" בדיל - וחזרנו לעבודה

 

bff7f3a6-4371-49f3-a076-2516f611fff4.thumb.jpg.bb5aeaaa5793e865dca6646a65c637a6.jpg

 

אבל לא יכלתי להתעלם מהעובדה שזה כבר רמקול שני בדיוק על החוט הזה ברכב שחווה בעיה בסליל ולכן גם סללתי חוט חדש למירדיינג' הזה. 

 

לאחר מכן במהלך שבת ניסתי להבין למה המדידות לא פעלו לי טוב בתוך הרכב אבל פעלו פרפקט בתנאי מעבדה ממרחק קצר לרמקול - ואז הבנתי - בתוך הרכב כשאני מודד אני לא קרוב לרמקול מצד אחד ומצד שני יש המון החזרים וכנראה שצריך לכייל את המיקרופון - מביט במסך של התוכנה ובחיי אני רואה את האפשרות לעשות קליברציה (כיול) למיקרופון. 

 

ותהליך הכיול הוא באמת כזה שעושים מדידה קרוב לאחד הרמקולים ואז באזור שיושבים ברכב וגם נמדד רעש הרקע לפני כן. 

 

לאחר הכיול - בחיי זה עובד

 

f2566df4-0b8d-4256-9d42-c6faf9b13a09.thumb.jpg.bd1833c79897b4fd275314b9d31bbb5e.jpg

 

 

אני חושב שהסיגנל שנכנס חזרה מהרקורדר שאני משתמש בו כמיקרופון עדיין חלש אבל סה"כ הצלחתי לקבל קריאות והתוצאה מעולה. 

 

השבוע אני מתכוון להכניס את המערכת לאיזון הספקים כזה שאם מישהו יפתח שם את הווליום לא יהיה חשש גדול מידי לנזק לרכיבים ולאחר מכן אקח כבר קריאות RTA. 

 

עוד דברים שנעשו - דברים שבהמשך אתייחס אליהם יותר בפרטנות 

 

יצרתי סטאפ אחד עם סאונד שעובר מיקסר סראונד - דהיינו פרוטוקול מדמה 5.1 - זה נחמד בשביל סטאפ ALL SEATER שבו רוצים שכולם ישמעו את הסנטר היטב אבל מעבר לזה - בשביל סטאפ לנהג - הסטאפ הרגיל הכי מתאים לSQ. 

 

יצרתי גם סטאפ עם אחוריים בקרוס מיקס וסנטר שעובר פרוטוקול "מונו" שסוכם את הערוצים - לא ממש מצליח לזהות הבדלים כלשהם בין הסטאפ הזה לרגיל אם להיות כנה - ממש הבדלים מזעריים. 

 

וסטאפ אחד ללא סנטר - ההבדל היחיד כאן הוא שיש פחות הבלטה של המרכז אבל בין הסטאפ הזה לסטאפ עם הסנטר בין עם רגיל שבו הערוץ של הסנטר סכום ידנית 50/50 לזה עם הקרוס מיקס לאחוריים וסנטר על מונו - לא ממש מצאתי את ההבדלים שיגרמו לי להעדיף את הפרוטוקולים המיוחדים של מוסקוני לפתרון רב ערוצי - SORRY אבל בשביל ONE SEATER זה מיותר. 

 

בשביל ALL SEATER ה5.1 ממש אבל ממש נחמד! 

 

 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, lanosforce כתב:

יצרתי גם סטאפ עם אחוריים בקרוס מיקס וסנטר שעובר פרוטוקול "מונו" שסוכם את הערוצים - לא ממש מצליח לזהות הבדלים כלשהם בין הסטאפ הזה לרגיל אם להיות כנה - ממש הבדלים מזעריים. 

 

יש בפרוססור אפשרות להחסרת ערוצים?

נניח L-R ובמקביל R-L?

אם כן אז אפשר לנסות ליצור "הד" במערכת בעזרת רמקולים אחוריים,

זה סוג אחר של ריר פיל (דיפרנטיאלי).

מעניין יהיה לנסות ולראות אם פרוססור תומך בזה.

 

מצרף קישור מפורום diyma

 

https://www.diymobileaudio.com/threads/optimizing-differential-rear-fill.366761/

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן רק שהם קוראים לזה קרוס מיקס ואתה יכול לבחור עד כמה הקרוס מיקס מתבצע - כלומר בין "החסרה" של 50 אחוז מכל ערוץ לבין החסרה חלקית או בכלל לא - זה ממש מפעיל לך "סלייד בר". 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה רושם שהמוסקוני הוא מכשיר מתקדם, שנותן תפוקה טובה מאוד ביחס לגודלו.

 

דבר נוסף, ההחסרה והחיבור אמורים להשאיר בערוצים אחוריים, רק צלילים שמופיעים באחד הערוצים, כלומר  L או R (ללא זמרת).

שווה לבדוק אולי יש פונקציה בסגנון של קרוסמיקס, שתעשה את זה בצורה קלה יותר 

במכשיר של minidsp זה מגיע בילט אין:

https://www.minidsp.com/products/car-audio-dsp/c-dsp-8x12

 

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...