Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בשיפור תחושת הנהיגה- טויוטה אוריס


lcx
שימו לב! השרשור הזה בן 1202 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, Liviur כתב:

זו קביעה רחבה וכמעט חסרת משמעות.

קוילאובר אומר בולם + קפיץ ביחידה אחת אבל לא אומר שום דבר על תחושות הנהיגה , איכות או כיוונונים (מעבר לגובה).

 

יש המון קוילאוברים מחורבנים להפליא ויש המון בולמים + קפיצים שהם שילובים מעולים בהרבה (וגם יקרים מהרבה קוילאוברים).

במיוחד אם לא מתכוונים להתעסק ביום יום בגובה של הרכב - זו אמרה דיי רנדומלית.

אני יכול להגיד לך חד משמעית שתחושת הנהיגה אצלי ברכב הושפעה בצורה קיצונית מאוד מהשדרוג לקוילאובר.

 

נכון זה עסק יקר, אבל מי שבאמת רוצה להשקיע, ובאמת לשנות את ההתנהגות והתחושה שהוא מקבל מתחת לכיסא, וגם לא מעט מההגה, התקנת קוילאובר יכול להיות אחלה השקעה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין קשר ליקר או לא יקר.

קוילאובר זה מבנה של בולם וקפיץ ביחד. אין פה שום קסם בגלל שזה קוילאובר. יש יכולות כיוונון ש90% מהאנשים לא ישתמשו בהם לעולם (גובה הבולם) במקרה הטוב וב9% הנותרים יעשו ועל ידי כך יפחיתו את הביצועים - בעיקר בשביל עוד קצת stance והרבה פחות נוחות ואחיזה.

 

אין לזה שום קשר לאיכות שלו או למחיר שלו.

למיאטה שלי יש קוילאוברים של רייסלנד וסינים שעולים פחות מסט בולמים (אפילו בלי קפיצים) , אפשר למצא סטים קומפלט ב400-500 דולר - הם גם זבל בהתאם כן ?

 

לעומת זאת יש בולמים מעולים עם קפיצים של Swift לדוגמא בעלות שעוקפת קוילאוברים ממוצאים והבולמי מירוץ בהרבה רכבים באים בתור בולם בלבד וקפיצים בנפרד.

 

קוילאובר זה רק האריזה של בולם יחד עם קפיץ. לא יותר לא פחות.

(וכן היה לי בערך הכל מבילשטיינים לקוני , דרך קוילאוברים של KW בגירסאות משופרות למסלול (clubsport) ועד סטים זולים של VMAXX. למעשה כרגע יש לי את הרכב הספורטיבי היחיד שיש לו את המערכת בולמים המקורית בחניה - וגם זה זמני + הרכב מגיע מקורי עם בילשטיינים שכוילו לדגם שלי ספציפית)

זה גם מאוד תלוי ברכב ומה יש לו מבחינת aftermarket.

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הכוונה הייתה להמליץ על מוצר\חלק איכותי, לאו דווקא יקר. פשוט בדרך כלל , לא תמיד אבל בדרך כלל מוצר איכותי ברמה גבוהה גם יעלה לא מעט כסף.

 

קוילאובר אולי בהגדרה שלו הוא בולם עם קפיץ, אבל שוב, מניסיון שלי, אם פות"ש מעוניין לשפר את התנהגות הרכב, שיחשוב קודם כל על השדרוג הזה.

 

תמיד אומרים שדבר ראשון צריך להרכיב צמיגים איכותיים שמתאימים לדרישות הנהג, אבל צמיגים זה אולי 20 אחוז לעומת קוילאובר. ושוב זה אני אומר מניסיון שלי, עם הרכב שלי.

 

בברכה,

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההמלצות..
נכון, זו רק טויוטה אבל אחלה רכב למשפחה.. לא מחפש רכב למירוצים, רק משהו קצת יותר משופר מהקיים.

ואם החברים פה אומרים שאין טעם להשקיע, וההשקעה לא תתן לי ממש את מה שאני מחפש אז ויתרתי.

 

דרך אגב, איך מיצובישי אאוטלנדר 2014 מבחינת יציבות ונוחות?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם ''סבלתי'' מרכב רך וקופצני מידי (קרוז 2017).

התקנתי לאחרונה קפיצים של אייבך, עכשיו הרכב טיפה יותר נוקשה, יותר יציב ופחות קופצני מבמקור.

ממליץ ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בוחר באתר של היצרן את דגם הרכב ואז אתה רואה איזה סט מתאים.

https://eibach.com/us/

ויש עוד יצרנים כמו:

https://www.vogtland.com/en/

אם לא בא לך להתעסק עם הזמנה מחו''ל, אפשר לבדוק אם הסטים קיימים בארץ בסדנאות שיפורים כמו רד ליין ופיט סטופ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.12.2020 בשעה 10:48, hondacivic02es כתב:

אבל צמיגים זה אולי 20 אחוז לעומת קוילאובר.

 

הפוך, גוטה, הפוך.

 

הצמיג משפיע על הביצועים הרבה, הרבה יותר מרכיבי המתלה. אין שום רכיב בודד אחר שמשפיע על ביצועי הרכב באופן דרמטי כמו הצמיג.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, חן ג. כתב:

הצמיג משפיע על הביצועים הרבה, הרבה יותר מרכיבי המתלה.

בול. השדרוג לבולמים או קוילאוברים מבחינת הרגשה - בטח שבנסיעה יומיומית הוא משמעותית יותר קטן

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לשפר יציבות בסיבובים אנטי רול יתן לך פיתרון מעולה , זווית הגלגול של הרכב תקטן ותרגיש מאוד יציב.

לא צריך להגזים עם קוילאובים וכו..

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.12.2020 בשעה 22:58, Liviur כתב:

אין קשר ליקר או לא יקר.

קוילאובר זה מבנה של בולם וקפיץ ביחד. אין פה שום קסם בגלל שזה קוילאובר. יש יכולות כיוונון ש90% מהאנשים לא ישתמשו בהם לעולם (גובה הבולם) במקרה הטוב וב9% הנותרים יעשו ועל ידי כך יפחיתו את הביצועים - בעיקר בשביל עוד קצת stance והרבה פחות נוחות ואחיזה.

 

זה לא רק המבנה, זה הרי התאמה, כלומר אמורה להיות התאמה אידיאלית של קפיץ ובולם וזה הרי הקסם בכיול מתלים, התאמה נכונה של קפיצים בולמים ואת זה, אמורים לקבל בקוילאובר. כמובן שלא כולם כאלו וכמובן שיש גם שילוב בולמים וקפיצים מעולים, אבל לא תמיד קל למצוא את זה. אני למשל למדתי לאחרונה שאצל ב.מ.וו אין מק"ט לקפיצים והסיבה לכך היא שיש קפיצים שונים לכל מנוע/רמת גימור. אני מניח שההבדלים לא תהומיים אבל הם קיימים. זה רק בכדי לחדד את חשיבות השילוב. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1202 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...