Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בשיפור תחושת הנהיגה- טויוטה אוריס


lcx
שימו לב! השרשור הזה בן 1213 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 19 שעות, lcx כתב:

הוספת אנטי רול תעזור גם לעניין מעבר על פסי האטה או תעשה את המצב גרוע יותר?
מה עלות אנטי רול והיכן ניתן/מומלץ להתקין?

לא, אנטי רול זה סך הכל מוט ברזל שקושר בין הגלגל הימני לשמאלי באותו סרן, מקדימה כבר יש לך אחד כזה, אפשר להחליף אותו לאחד עבה יותר (אופן הפעולה שלו קשור לעובי המוט, ככל שהוא עבה יותר הוא מתפתל פחות), אפשר גם להוסיף אחד מאחור - אבל מה שזה יתן זה שהרכב ירכן פחות בסיבובים, דווקא הנוחות בכביש משובש עלולה להיפגע שכן זעזוע שיגיע מצד אחד של הרכב יעבור באופן משמעותי יותר לצידו השני, בפסי האטה לא יהיה הבדל כלל.

הפתרון לנוחות הוא קפיצים ובולמי זעזועים רכים יותר, זה לא משהו שאפשר להכניס אצבע לפה ולהניף באוויר ולהבין לאן נושבת הרוח, אחרת כל הרכבים היו מאד נוחים. יש פה עניין של התאמה למשקל הרכב ושילוב של קפיץ ובולם. אני לא מכיר יצרני אפטר מרקט רבים שמכוונים לנוחות, רובם מכוונים לספורט מוטורי, ועל מסלול אין שיבושים. 
אם הבעיה מבחינתך משמעותית - אתה פשוט ברכב הלא נכון.
אם היא מינורית, יתכן ושינויים קטנים יעזרו אבל זה ידרוש מחקר בפורומים ממוקדים לדגם של 'משוגעים' אחרים שיתכן ועשו את זה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 8 שעות, ch2856 כתב:

זה לא רק המבנה, זה הרי התאמה, כלומר אמורה להיות התאמה אידיאלית של קפיץ ובולם וזה הרי הקסם בכיול מתלים, התאמה נכונה של קפיצים בולמים ואת זה, אמורים לקבל בקוילאובר. כמובן שלא כולם כאלו וכמובן שיש גם שילוב בולמים וקפיצים מעולים, אבל לא תמיד קל למצוא את זה. אני למשל למדתי לאחרונה שאצל ב.מ.וו אין מק"ט לקפיצים והסיבה לכך היא שיש קפיצים שונים לכל מנוע/רמת גימור. אני מניח שההבדלים לא תהומיים אבל הם קיימים. זה רק בכדי לחדד את חשיבות השילוב. 

לא ברור לי מאיפה הבאת את זה:

https://www.bmwpartswarehouse.com/v-2015-bmw-328i--base--2-0l-l4-gas/front-suspension--front-suspension

דוגמא - עם מקט לקפיצים.

יש קפיצים שונים בין מנועים כי המשקל שלהם שונה ויש קפיצים שונים לxdrive ורגיל לאותו מנוע.

הדגמים היחידים שבהם הם לא מוכרים את הקפיץ בנפרד לזכרוני הן ביחידות adaptive.

 

כל מה שאתה מדבר על קוילאוברים זה האידילייה - שבו קוילאובר אכן מתוכנן לרכב לשימוש סופר ספציפי - בעולם האמיתי - לרוב הרכבים (שהם לא רכבי ספורט יעודיים) זה לא המצב ולוקחים בולם מהמדף וקפיץ מהמדף ומשדכים אותם ביחד - ויש חברות שלמות שלא עשו דקה על המסלול עם הרכב ומוכרים קוילאוברים זולים.

או כאלו שמוציאות דגם קוילאובר אחד לשילדת רכב (ופה זה גם הגדולות) ובדקו אותו רק על הדגם הבכיר ביותר. (שנגיד ברכבים ספורטיבים שלרוב מגיעים עם מנוע אחד או כמה מנועים אבל דומים במשקל - זה אחלה - כמו נגיד BRZ או מיאטה - אבל זה לא תמיד מתרגם).

 

בקיצר - להגיד שקוילאובר תמיד עדיף על בולם וקפיץ - ללא דיון באיזה קוילאובר , איזה בולם וקפיץ - זה פשוט לא נכון.

ובהרבה פעמים כשלא מכיילים רכב או לא עובדים עם סדנא שיודעת איך לכייל את הרכב - האפשרויות כיוונון של הקוילאובר פשוט לא משנות כי אתה אף פעם לא תיגע בהן - או אם כן - עלול לאבד יותר ממה שאתה מרוויח. או לוקח את זה כדיי להגיע ללוק מסוים מבחינת האפשרויות כיוונון (מה שנקרא stance וכל הסצינה סביב זה).

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם הכל חוץ מאולי 'לוקחים מוצר מדף', אם כי לא יודע להתחייב ב100% כי אין לי מושג 'מבפנים'. 
בסוף, ליצרן רכב יש איזשהו מודל דינאמי של הרכב (נוסחא מתמטית שמייצגת את ביצועי הרכב הספציפי וההתנהגות שלו) ומהמודל הזה הם יודעים להוציא את קבועי הקפיץ שהם מחפשים ואת רמות השיכוך (כמובן שעל זה מתווסף נסיון שלהם) אני מנחש שאת הנתונים האלה הם מעבירים לספקי המשנה ואלה מייצרים להם בולמ"ז וקפיצים, האם יכול להיות שרכבים בעלי מאפיינים דומים חולקים חלקים כאלו? בוודאי, יתכן ואפילו במכוון הם מתוכננים כך.
*יש מצב שבסוזוקי אלטו למשל זה לא קרה וסתם לקחו משהו משנת 92 שעבד ושמו על זה פילטר של אינסטגרם שיראה מודרני יותר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, shellcase כתב:

מסכים עם הכל חוץ מאולי 'לוקחים מוצר מדף', אם כי לא יודע להתחייב ב100% כי אין לי מושג 'מבפנים'

בחברות הנחשבות בדגמים לרכבים שיש בהם בערך מנוע אחד וקונים אותם המון הסטאפ הזה - מתכננים ובודקים.

 

בשאר - פחות. (כן מידע פנימי)

בא נגיד שאם אתה קונה אוהילנס לרכב ספורטיבי - כנראה שתקבל מוצר שתוכנן ונבדק לרכב שלך.

אם תיקח מוצר זול לרכב לא ספורטיבי ופופולארי תקבל בולם מדף שכנראה מתאים בערכים וקפיץ שכנראה מתאים בערכים ושודכו יחדיו.

 

בסקאלה הזולה - זה בעיקר אלוהים ישמור.

יש סרטון של flyin Miata דיי עדכני שהם בדקו קוילאוברים זולים ודיברו דיי באריכות מול בולמים (פה קוילאוברים זולים יכולים לעלות גם פחות מבולם וקפיץ. התוצאה בהתאם)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת זמן פנוי?

 

הסרטון של פליינג מיאטה של קיט׳ טאנר - בחור שיודע דבר או שתיים על מיאטה ובולמים:

 

Hi Lo של דונאט מדיה של קוילאוברים זולים מול יקרים:

יותר על הצד המשעשע אבל אם יש ספק אם יש שיפור לעומת הבולמים המקוריים - נא לראות

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.12.2020 בשעה 22:25, חן ג. כתב:

 

הפוך, גוטה, הפוך.

 

הצמיג משפיע על הביצועים הרבה, הרבה יותר מרכיבי המתלה. אין שום רכיב בודד אחר שמשפיע על ביצועי הרכב באופן דרמטי כמו הצמיג.

זתומרת (וסליחה שאני ככה מתלבש על הנושא ולוקח את זה אינדיבידואלית לכיוון שלי), אם ההחלפה הבאה של הצמיג שלי תהיה ל - https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Potenza-RE71R.htm

האחיזה וכל התנהגות הרכב תשתנה ביותר אחוזים לעומת הצמיג שכרגע מורכב אצלי (מישלין PS4 ) ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, אני כותב מזכרון בלבד אבל כן, זה צמיג לכביש יבש.

 

ברוב הצמיגים אין הבדלים גדולים מאוד ברמת האחיזה שמספק הגומי עצמו: רוב ההבדל הוא בקשיחות הפניה (Cornering Stiffness) של הצמיג. אבל יש צמיגים ספורטיביים (וכמובן, צמיגי מסלול ייעודיים) שהתרכובת שלהם אוחזת משמעותית (~20%) יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1213 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...