Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש מהמנוע/גיר. הונדה סיוויק 2008 מנוע 1800


הראל צרפתי
שימו לב! השרשור הזה בן 1225 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, בזמן שאני נוסע ברכב במהירות נמוכה יחסית בין טור 1.5 לטור 2, נשמעים רעשי חיכוך מוזרים קצת לפני העברת הילוך וגם שאני נשאר באותו טווח טורים ויש גם קפיצות. לפי השערתי זה מגיע מהגיר. 

הרעשים נשמעים כאילו אתה גורר מתכת על הרצפה לא יודע כלכך איך לתאר אותם זה ממש נשמע כאילו דברים נאכלים שם.

בנוסף גם בעת שאני מוריד את הרגל מהגז בהילוך שלישי ושני יש את הרעש גם.

אשמח לשמוע אפשרויות לתקלות מאנשים שמבינים!! תודה מראש לעונים!!🙏🙏

 

Ufc 205 Thank You GIF by UFC

עריכה אחרונה על ידי הראל צרפתי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי סיוויק כזו גיר אוטומט.

חוויתי סימפטומים דומים - נסיעה בהילוך 2 או מעבר בין 2 ל-3, סלד נמוך סביבות 2000 או קצת פחות, רעידות וקפיצות מהגיר, לפעמים רעידות חזקות.

אמנם לא היה רעש של מתכת נגררת.

הפתרון אצלי היה ביצוע שחיקת קלאצים, עשיתי גם החלפת שמן גיר על הדרך.

מחיפוש שעשיתי בפורום נראה שזה קורה בסיוויק אם לא החליפו שמן גיר מעולם.

תעשה ניסוי - תשים את הגיר ב d3 ותיסע רגיל, תראה אם יש רעידות.

אצלי כשנסעתי על d3 לא היו רעידות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.12.2020 בשעה 20:12, yair17 כתב:

ברשותי סיוויק כזו גיר אוטומט.

חוויתי סימפטומים דומים - נסיעה בהילוך 2 או מעבר בין 2 ל-3, סלד נמוך סביבות 2000 או קצת פחות, רעידות וקפיצות מהגיר, לפעמים רעידות חזקות.

אמנם לא היה רעש של מתכת נגררת.

הפתרון אצלי היה ביצוע שחיקת קלאצים, עשיתי גם החלפת שמן גיר על הדרך.

מחיפוש שעשיתי בפורום נראה שזה קורה בסיוויק אם לא החליפו שמן גיר מעולם.

תעשה ניסוי - תשים את הגיר ב d3 ותיסע רגיל, תראה אם יש רעידות.

אצלי כשנסעתי על d3 לא היו רעידות.

היי, ניסיתי את מה שאמרת להעביר לd3 וכמו שאמרת הרעשים נעלמו. קודם כל תודה רבה על הטיפ נתת לי פה כיוון וגם דרך לנסוע בעיר בלי לשמוע את הרעשים האלה בינתיים חחח.

ואשמח אם תגיד לי מה הכוונה לשחיקת קלאצ׳ים איפה עושים את זה (מוסך רגיל או מכון גירים) ואם יש לך מקום מומלץ לבדוק את הבעיה הזאת.

תודה רבה 🙏🏽🙏🏽

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, אני לא מבין גדול אבל הניחוש שלי זה שכשמעבירים ל d3 אז המחשב מעביר הילוכים בסל״ד  קצת שונה מאשר ב- d, ולכן כביכול ״עוקפים״ את הבעיה של העברת הילוכים בסל״ד הבעייתי.

 

אני טיפלתי בבעיה במוסך מורשה הונדה. טיפולים שוטפים אני עושה במוסך רגיל, אבל פה העדפתי ללכת למורשה הונדה כי זאת בעיה שלדעתי צריך להכיר את הרכב בשבילה, ואני לא בטוח שכל מוסך רגיל ידע לאבחן את הבעיה.

שחיקת קלאצים + החלפת שמן גיר (אני חושב שהחליפו חלקי ולא מלא) עלה לי כ 800 שח.

לא ביצעתי דברים נוספים מעבר לכך.

 

לפי מה שהבנתי, שחיקת קלאצים הכוונה להרצה של המנוע לסלד גבוה ואז שילוב להילוך, זה כדי לגרום לשחיקה אחידה של המצמדים בגיר וככה לנטרל את הרעידות.

אולי מישהו עם רקע טכני יסביר יותר מה הכוונה במצמדים, כי הרי מדובר בגיר פלנטרי רגיל.

 

דרך אגב, כמה ק״מ האוטו עבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, yair17 כתב:

מעולה, אני לא מבין גדול אבל הניחוש שלי זה שכשמעבירים ל d3 אז המחשב מעביר הילוכים בסל״ד  קצת שונה מאשר ב- d, ולכן כביכול ״עוקפים״ את הבעיה של העברת הילוכים בסל״ד הבעייתי.

 

אני טיפלתי בבעיה במוסך מורשה הונדה. טיפולים שוטפים אני עושה במוסך רגיל, אבל פה העדפתי ללכת למורשה הונדה כי זאת בעיה שלדעתי צריך להכיר את הרכב בשבילה, ואני לא בטוח שכל מוסך רגיל ידע לאבחן את הבעיה.

שחיקת קלאצים + החלפת שמן גיר (אני חושב שהחליפו חלקי ולא מלא) עלה לי כ 800 שח.

לא ביצעתי דברים נוספים מעבר לכך.

 

לפי מה שהבנתי, שחיקת קלאצים הכוונה להרצה של המנוע לסלד גבוה ואז שילוב להילוך, זה כדי לגרום לשחיקה אחידה של המצמדים בגיר וככה לנטרל את הרעידות.

אולי מישהו עם רקע טכני יסביר יותר מה הכוונה במצמדים, כי הרי מדובר בגיר פלנטרי רגיל.

 

דרך אגב, כמה ק״מ האוטו עבר?

מעולה אז אלך לבדוק בעזרת ה׳ במורשה של הונדה 

וההסבר שלך נשמע דווקא מאוד הגיוני מקווה שזה גם מה שקורה אצלי כי במוסכים אחרים אמרו לי שאני אצטרך להחליף גיר מתיישהו אז אני מבין שזה מחוסר הבנה שלהם או שפשוט נוח להם יותר להגיד את זה ולקבל כסף חחח

אז אתה אומר שזה פתר לך את הבעיה לגמרי??

 

והרכב עבר 144 אלף ק״מ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי זה פתר את הבעיה ב 95 אחוז. לעיתים די רחוקות אני שם לב לרעידות עדינות במקרים מסויימים. למרות שיש כאלה שיסעו באוטו ולא ישימו לב לזה בכלל.

שמע, אני מרוצה, היה שווה את המחיר, ואני גם לא מתכנן שיחזיק לי לכל החיים.

אני גם קצת משכתי את העניין עד שטיפלתי, הייתי ב 180 אלף ק״מ. מאז כבר עברתי כ 30 אלף.

תטפל בבעיה, ולדעתי עם הקילומטראז כרגע, בהנחה שהאוטו טופל בזמן ולא קרעו אותו, תוכל בכיף לנסוע עוד עשרות אלפי קילומטרים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, yair17 כתב:

אצלי זה פתר את הבעיה ב 95 אחוז. לעיתים די רחוקות אני שם לב לרעידות עדינות במקרים מסויימים. למרות שיש כאלה שיסעו באוטו ולא ישימו לב לזה בכלל.

שמע, אני מרוצה, היה שווה את המחיר, ואני גם לא מתכנן שיחזיק לי לכל החיים.

אני גם קצת משכתי את העניין עד שטיפלתי, הייתי ב 180 אלף ק״מ. מאז כבר עברתי כ 30 אלף.

תטפל בבעיה, ולדעתי עם הקילומטראז כרגע, בהנחה שהאוטו טופל בזמן ולא קרעו אותו, תוכל בכיף לנסוע עוד עשרות אלפי קילומטרים.

יאללה בעזרת ה׳ הלוואי וזה ילך כמו שאמרת, אבדוק את זה במוסך מורשה בעזרת ה׳ גם נתת לי כיוון לבעיה וזה מאוד יכול לעזור לי איתם שם חחחח. 

המון תודה אחי היקר עזרת לי מאוד 🙏🏽♥️🙏🏽♥️

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחיקת קלאצ'ים בגיר זו תקלה ולא פתרון.

כנראה שהמוסך ביצע ניקוי כלשהו לממסרה (פירק אגן אולי החליף שם פילטר גיר חיצוני אם קיים) והחליף שמן גיר מקורי.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחיקת מצמדים זה מה שבוצע. יש לי הצעת מחיר מהמוסך + חשבונית עם פירוט הטיפול שבוצע.

אין לי רקע טכני אמנם, אבל לפי מה שהבנתי, במשך הזמן נוצרת שחיקה לא אחידה במצמדים ולכן בסלד נמוך יש רעידות.

הם משלבים הילוך בסלד גבוה כדי לגרום לכך שהמצמדים ישחקו בצורה אחידה וכך למנוע את הרעידות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף לצטט לך את מה שרשום מטעמי פרטיות, זה פשוט:

עבודות:

החלפת שמן גיר

שחיקת מצמדים במכשיר

חלקים:

שמן תיבת הילוכים dw1

שייבה

 

לפי קצת מידע שמצאתי בחיפוש, זאת בעיה שנגרמת ברכב שמעולם לא הוחלף בו שמן גיר. יתכן וזאת מחלה של הדגם, אבל חוץ מכמה חיפושים אין לי באמת נתונים אז אני לא רוצה לקבוע נחרצות.

 

מה שמעניין אותי, זה האם הגיר בדגם של 2012 והלאה זהה לדור הזה בדיוק, או שאולי הוא עבר עדכונים.

אם הוא עבר עדכון יתכן והיו מודעים לבעיה ופתרו אותה.

יש במשפחה רכב כזה 2013, אבל לא הגיע עדיין לקילומטראז ״בעייתי״.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yair17 כתב:

מה שמעניין אותי, זה האם הגיר בדגם של 2012 והלאה זהה לדור הזה בדיוק, או שאולי הוא עבר עדכונים.

למיטב ידיעתי עד שנת 2015 מדובר באותו הגיר בדיוק.

יש לשים לב שישנה הוראת יצרן להחלפת שמן חלקית בגיר הזה סביבות 75K או 90K.

מי שמתעלם מההוראה הזו מגיע למצב שמתואר פה בשרשור. מי שמבצע את ההחלפה לרוב לא חווה בעיות

בתאריך 7.12.2020 בשעה 11:53, yair17 כתב:

אולי מישהו עם רקע טכני יסביר יותר מה הכוונה במצמדים, כי הרי מדובר בגיר פלנטרי רגיל.

בכל גיר אוטומטי פלנטארי (ולא רק) ישנם מצמדים רטובים (clutch pack) האחראים על שילוב ההילוכים. המצמדים נשלטים על ידי המח גיר באמצעות לחץ שמן שמוזרם אליהם ומצמיד אותם.

ההבדל המהותי בין הקלאצ'ים הללו לקלאצ'ים הידועים לשימצה בגירים רובוטים הוא שלא מדובר בקלאצ' שמחבר את הגיר למנוע. אלא תפקיד הקלאצ'ים להעביר תנועה, או לבלום חלקים בתוך הגיר עצמו.

 

עוד נקודה קטנה ששווה לציין: הונדה מייצרת בעצמה את הגירים האוטומטים לרכבים שלה, ולא מדובר בגירים פלנטארים, כלומר אין תמסורת פלנטרית בגירים הללו. המבנה של הגירים מזכיר במידת מה גיר ידני, רק שהחיבור של גלגלי השיניים לציר אינו מתבצע על ידי מזלגות שילוב, אלא על ידי אותם קלאצ'ים רטובים שהזכרתי קודם.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Igalz כתב:

למיטב ידיעתי עד שנת 2015 מדובר באותו הגיר בדיוק.

יש לשים לב שישנה הוראת יצרן להחלפת שמן חלקית בגיר הזה סביבות 75K או 90K

מ 2012-2017 (סיוויק סדאן החדשה או האצבק)- ההוראה לפי מפרט הטיפולים  היא לרענן חלקית כל 60000 קמ או 4 שנים.

דרך אגב, לסיוויקים משנתון 2009 לפחות היה גיר פלנטרי למעט רכבים מסויימים שהגיעו בייבוא אישי עם גיר רציף.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9
  • רעיון טוב! 1

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1225 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...