Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריח גזים בעת פתיחת חלונות [אונו 89]


פליקס
שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם,

 

מדובר באונו 89 1.3 דור ראשון.

 

לאחרונה בעת נסיעה עם חלונות פתוחים התחיל להופיע ריח חזק של גזים ברכב (ריח של דלק \ שמן שרוף).

בנסיעה עם חלונות סגורים ומזגן אין זכר לריח והכל תקין.

אם פותחים חלון נהג או נוסע הריח מתחיל להופיע אך ורק בזמן נסיעה ולא בכל מהירות \ תנאי נסיעה (ישנן מהירויות בהן לא מורגש הריח, ואולי זה בכלל קשור האם אני לוחץ על דוושת הגז ובאיזה עוצמה, לדוגמה בהאצה או בלימת מנוע), איך שהחלון נסגר הריח נעלם.

 

אני יכול לעמוד שעה בסרק ולא יהיה ריח לא בתוך הרכב ולא מחוץ לרכב ואז לתת מכת גז ולהרגיש את הריח מחוץ לרכב אבל לא בתוכו ולא בעוצמה שקיימת בזמן נסיעה.

 

בדקתי את הקרבורטור ובדיקת 4 גזים תקינה הן בסרק והן בסלד גבוה.

 

עוד קצת רקע:

1. צינורות הדלק הוחלפו לא מזמן ונבדקו וכולם שלמים ולא נראה שיש נזילות, בנוסף הריח לא של דלק טרי אלא שרוף.

2. גומית תא מטען הוחלפה לאחרונה וקשה לי להיזכר האם הריח התחיל מאז ההחלפה. בכל מקרה אם הסיבה היא הגומיה מדוע בעמידה \ נסיעה עם חלונות סגורים אין ריח?

3. הוחלף צינור נשם שמן שהיה מעט קרוע לקראת הכניסה לפילטר האוויר, האדים שיוצאים מהנשם דומים בריחם לריח שאני מרגיש. אבל אם אני נותן גז בעמידה אני לא מריח כלום בסביבת תא המנוע.

4. הוחלפה גומיית אגזוז אחורית, ויצא שהרכב עמד \ נסע כמה ק"מ ללא גומייה אחורית ונתלה רק על האמצעית. יכול להיות שנוצרה חוסר אטימה במערכת הפליטה בגלל הלחץ שנוצר בשאר החיבורים כתוצאה מהמחסור בגומייה? הדוד לא נשמע שונה מהרגיל ואני לא שומע רעש בריחת אוויר.

 

כיוונים מה לחפש? כל נסיעה עם חלונות פתוחים אני יוצא מסריח מכף רגל ועד ראש, והבעיה שאנחנו בחורף ואי אפשר להדליק מזגן ולסגור חלונות כל הזמן :)

 

תודה לעונים

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי יש דליפה קטנה של שמן על צנור הפליטה ובזמן שהוא חם מאוד

נוצר הריח. לרוב יראות סימני דליפה כזאת ככתם כהה על צנור הפליטה.

האם זה דגם 70SL עם חלונות ונעילת דלתות חשמליים?

בברכה  -  רפי לין

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקפיץ.

 

הקדמתי מעט את ההצתה והצלצולים נעלמו, הריח אולי מעט התמתן (פסיכולוגי?) אבל עדיין מורגש מאוד.

 

כאמור הקרב' נבדק בשישי האחרון במכשיר 4 גזים אצל משה זר, הן בסרק והן בסלד גבוה. משה אמר שהקרב' נראה תקין ואין מה לגעת בו.

 

רעיונות?

 

 

 

 

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את זה ב 4 רכבי פיאט שברשותי ובעוד הרבה מכרים שהיתה להם בעיה דומה לשלך.

 

-אדי השמן נשרפים בקרבורטור/בית פילטר אויר ומשם מגיע הריח. על אחת כמה וכמה שמדובר על מנוע ישן או שהמנוע מנפח (במקרה של טבעות שמן שחוקות, הקומפרסייה עוברת לשמן, ומייצר הרבה אדים (מתורגם לבסוף בכמות שמן CC לאחר כל ריקון של המיכל).

הרכבה של אחד כזה פתרה לי ולאחרים את הבעיה ב 99%.

חוץ מזה שזה שומר על חלקי היניקה נקיים יותר, כי אדים ושאריות שמן לא נשרפים בהם ישירות אלא עוברים מהמיכל, המנוע שואף אויר שמוחזר מהמיכל (נקי) + בית המצערת והפרפרים מתלכלכים פחות.

יש כמה סוגים למיכל איסוף שמן, והסוג החוקי הוא מיכל כזה ללא פילטר חיצוני (פילטר חיצוני על מיכל איסוף השמן לא חוקי ולא יעזור לבעיה שלך כי הריח ימשיך לצאת דרכו).

שוב, במידה וכל מה שאתה מתאר תקין ושבאמת אין חורים במערכת האגזוז.

 

הדבר הזה עולה רק 100 ש"ח ויכול לעשות פלאים אם באמת זה המצב אצלך.

עריכה אחרונה על ידי chesh
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה ששם chesh הנה של מנוע FIRE 45 או 60 ושלך זה מנוע 1.3 70 

גם אצלך יש את רשתית  (שבעבר היו מכנים אותה נשם) שעשויה מנחושת 

ולמיטב זכרוני היא נמצאת בתוך תנור הגומי שנמצא מתחת לבית מסנן האויר של הקרבורטור.

צריך למשוך את הרשתית מתוך הצנור ולנקותה משיירי שמן מנוע ובוץ/לכלוך שמצטברים עליה

וגם לנקות את פנים הצנור.

בברכה  -  רפי לין

נזכרתי שהרשתית נקראת בפועל "לוכד אש" (או דומה לזה) והיא בצנור הגומי שיורד למטה אל 

תחתית המנוע. הרשתית נמצאת כאמור בחלק העליון של הצנור מתחת לבית מסנן האויר.

יתכן שרק פעולת הניקוי שציינתי תפתור הבעיה.

בברכה  -  רפי לין

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוכד השמן הוא רכיב אוניברסלי ואתה יכול לשים אותו על כל מנוע עם מערכת נשם

(צינור כניסה וצינור יציאה)

 

20190424_125806.jpg

 

רפי צודק, בתוך צינור הנשם שבא אצלך מהבלוק (למטה) אמורה להיות רשת נחושת כזאת:

4159642.jpg.ee9efc3908e9af1ed8aa883a0fc80635.jpg

 

בתוך צינור הגומי. אתה יכול לנקות אותה אבל מנסיון זה לא מה שיעזור.

 

עריכה אחרונה על ידי chesh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי פעם אופל קאדט ישנה עם אותה הבעיה. 

מצאתי באיביי ב70 יורו בזמנו סעפת פליטה תואמת לדגם, שעליה היה מורכב ממיר קטליטי אוניברסלי קטן. 

מאותו היום הרכב הריח כחדש, ולא הרגשתי שום ירידה בביצועים. 

ממליץ לך לחפש בכיוון הזה.... 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להסביר מדוע, אבל זה השרשור הכי מעניין מבחינתי בפורום טכני כרגע
(ואני עוד פתחתי שרשור שנותר ללא מענה על הפיקנטו [emoji1787])
הידע שיש לחברים הוותיקים כאן , לא יסולא בפז!

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • אהבתי 2

|fiat punto 16v Speedgear 2006|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...