Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה לא רואה מוסך: קריאת שירות ל3.34 מיליון רכבי טויוטה


Keyser
שימו לב! השרשור הזה בן 1267 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 2.11.2020 בשעה 07:41, dotan123 כתב:

 

 

לפני כמה שנים נמחקה משפחה שנהגה במאזדה 5 באזור טבריה (משפחת אטיאס ז"ל). בוחני ומומחי רכב קבעו שהיה כשל במחשב הדרך, למרות שבהתחלה חשבו שאיבוד הבלמים נבע מתחזוקה לקויה. אז גם למאזדה אין שום כבוד? ופורד? ו-VW? 

 

 

המכוניות הייתה מסוג מיצובישי גרנדיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 שעות, yohai71 כתב:

לא נירה בך, אבל וואלה, גם זה כבר לא נכון. בבקשה ציטוט ממש מכאן קרוב, ואני סומך על @פבל שלא שילמו לו לכתוב את זה:

 

ציטוט

"אבל מה לקורולה ונהיגה דינאמית בהרי ירושלים?" בטח תשאלו. ובכן, מסתבר שטויוטה בכלל לא שיקרה כשהיא אמרה שהקורולה החדשה מהנה לנהיגה. שלא תבינו לא נכון, היא עדיין לא מאזדה מיאטה, או אפילו פורד פוקוס, אבל השלדה של הקורולה החדשה מצליחה להיות פרטנרית די כיפית בנהיגה ספורטיבית.

 

המשקל של ההגה טוב, ההתנהגות השלדה מאוד נייטרלית עם אחיזה גבוהה, ואפילו אפשר להגיד שהיא משדרת לא רע את מה שקורה מתחת לגלגלים. העברות המשקל מתבצעות מאוד בקלות ובאופן צפוי, ובהינתן האינפוט הנכון, הזנב אפילו יוצא החוצה ומהדק את הפניה. מאוד קל לנהוג אותה על המגבלות, ואפשר לייצר איתה קצב שלא יבייש כמעט אף משפחתית-לא-ספורטיבית אחרת.

 

למען הדיוק ההיסטורי (מכיוון שזה לא מופיע בטקסט ודורש שעות אדם מרובות של לחיצה על הלינק והמתנה שהכתבה תעלה), רק אציין שמדובר שם בדגם ההאצ'בק. על הסדאן לא נהגתי ואני לא יודע אם הכיול שלו שונה. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף בר שי נהג על הסדאן ההיברידית:

 

https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/טויוטה_קורולה_היברידית_-_מבחן_וידאו/

מנוע ותיבת הילוכים

יש כאן מנוע בנזין בנפח 1,800 ולידו מנוע חשמלי - אותו צמד המוכר מכלי רכב היברידיים נוספים של טויוטה. ההספק המשולב הוא 122 כ"ס. הנתון אינו מרשים על הנייר וגם לא במציאות. בקורולה ההיברידית יש מספיק כוח, גם לא יותר ממספיק, אבל אופי הפעולה שלו ותיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה, מרחיקים עוד יותר את התחושה של הכוח אצל הנהג והנוסעים.
 

פעולת מערכת ההנעה מרוסנת ולינארית, אפילו יותר מהרצוי ובשל כך, אין בעיה לטפס עליות,

 

אבל גם חסר קצת כוח מתפרץ לעקיפות, ובטח שלא מענה לתאוות כוח, שדווקא כן מושגת ברוב המכוניות המודרניות

התנהגות כביש

המתלים הרב-חיבוריים שכבר הזכרנו, מרשימים לא רק בנוחות, אלא גם בדרך שהמכונית אוחזת את האספלט. הקורולה יציבה מאוד, בטוחה וצפויה ואפשר לנסוע בה מהר מאוד בתנאים מגוונים. עם זאת, הנהג לא מקבל חלק בחוויה. ההיגוי, הגם שהוא מאפשר פעולה מדויקת, אינו מעביר כמעט תחושות מהקורה מתחת לגלגלים וביחד עם פעולת מערכת הכוח המאוד-לינארית, מתקבלת מכונית שלא מעבירה כמעט שום חוויה או תחושה כלשהי מעולם הערך המוסף החווייתי.

עריכה אחרונה על ידי ST12345

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.11.2020 בשעה 07:41, dotan123 כתב:

נכון, אבל עדיף שיעשו מאשר לא יעשו בכלל.

 

לפני כמה שנים נמחקה משפחה שנהגה במאזדה 5 באזור טבריה (משפחת אטיאס ז"ל). בוחני ומומחי רכב קבעו שהיה כשל במחשב הדרך, למרות שבהתחלה חשבו שאיבוד הבלמים נבע מתחזוקה לקויה. אז גם למאזדה אין שום כבוד? ופורד? ו-VW? ופרשת כריות האויר של טקאטה?

קיצר לא חסר דוגמאות. טעויות ופאשלות קורות, השאלה היא מי לוקח עליהם אחריות וכיצד. מי שנכווה מהגיר של הפוקוס או מהגירים של VW, והוציא אלפיי ש"ח על תיקון ברכב בן 2-3, כנראה לא ירצה לשוב למותג.

איך ערבבת את המקרה.... מדובר אירוע מצער של דוושת גז שנתפסה בשטיח. הרכב היה גרנדיס. הבלמים התחממו והתפוררו כי במשך מס ק"מ הנהג לחץ על הבלמים כאשר דוושת הגז תפוסה. אין שום עניין של ריקול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, davemustaine87 כתב:

 

קודם כול, בעוונותי ,מעולם לא עשיתי החלפת טיימינג. יצא הגורל שכול הרכבים החזקתי אותם ממש מעט זמן, או שהם היו עם שרשרת. 

 

ודבר שני, אין מה להשוות בין החלפת טיימינג בטיפול, לבין החלפת טיימינג במהירות האפשרית, ואם אין מזל , גם לפלאשינג למנוע לניקוי שבבי רצועה, ודאגה די קבועה אם אולי נשארו בכול זאת שבבים, האם הרצועה החדשה טובה מספיק. 

 

זה ממש לא אותו דבר. 

 

נכון,עדיף כמו בקורולה של שנות האלפיים שמנועים פשוט הלכו כי המהנדס היפני פשוט תכנן את מעברי השמן במנוע צרים מדי ומנועים נתפסו על ימין ושמאל,הלכו מנועים ב30000ק"מ ,50000ק"מ ,אין מה להשוות בכלל לדברי החכמה שלך,זה כנראה מהנסיון הרב שיש לך עם רכבים.🤣.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, פבל כתב:

למען הדיוק ההיסטורי (מכיוון שזה לא מופיע בטקסט ודורש שעות אדם מרובות של לחיצה על הלינק והמתנה שהכתבה תעלה), רק אציין שמדובר שם בדגם ההאצ'בק. על הסדאן לא נהגתי ואני לא יודע אם הכיול שלו שונה. 

בדיוק בגלל זה צירפתי את הלינק לכתבה, כדי שיהיה ברור שמדובר בהאצ'באק. וכן, יכול להיות שהסדאן שונה- אבל בפירוש לא מדובר ב"רכב כל כך משמים וגנרי שהוא מוציא כל חשק לנהוג בו עוד לפני שעליתי לרכב", כפי שהועלה בשרשור.

 

אגב, אני לא ממש מחובבי הקורולה, אבל הטענות הקבועות שמדובר במקרר על גלגלים שוות-ערך לטענות על איטלקיות מחלידות וצרפתיות מתקלקלות- לכולן יש בסיס הסטורי כלשהו, שעליו נבנו התדמיות של כולן*. אלא שכבר אין כמעט קשר בין התדמיות הללו לבין המוצרים הנוכחיים של אותן החברות, וזה כולל גם את הקורולה.

 

* עוד משהו שקשור לזה; הטענה שעולה כאן בפורום מדי פעם ש"רק הישראלים שונאים צרפתיות" או "רק בארץ רוצים שופוני של ג'יפונים"- לא נכון. אני לא אדבר בשם כל העולם, אבל מהנסיון שלי בבריטניה, של אחי באוסטריה ועוד כמה מדינות; באף אחת מהן לא חובבים סיטרואן, למשל. אני יכול לספר לכם על תגובות המקומיים לשמע השם "אלפא" (רמז- לא חיוביות), ותתפלאו אבל גם האירופאים קונים ג'יפונים. העדר הישראלי לאו דווקא טועה בבחירות שלו, לפחות בהשוואה למקביליו האירופאים (אני מדבר מנסיוני בלבד, כמובן).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, Ron.P כתב:

נכון,עדיף כמו בקורולה של שנות האלפיים שמנועים פשוט הלכו כי המהנדס היפני פשוט תכנן את מעברי השמן במנוע צרים מדי ומנועים נתפסו על ימין ושמאל,הלכו מנועים ב30000ק"מ ,50000ק"מ ,אין מה להשוות בכלל לדברי החכמה שלך,זה כנראה מהנסיון הרב שיש לך עם רכבים.🤣.

 

טויוטה החליפו על חשבונם מנועים גם ברכבים שעברו מזמן את תקופת האחריות. 

כאשר פיז'ו אפילו לא מודים שהייתה מלכתחילה בעיה - עיין ערך - דיסאינפורמציה, שלא לדבר על חסך וחלילה להחליף על חשבונם. 

אם לפיזו הייתה מנטליות כמו לטויוטה, לפחות בעניין הרצועה, תאמין לי שהייתי נוהג עכשיו ב-308.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, yohai71 כתב:

"רכב כל כך משמים וגנרי שהוא מוציא כל חשק לנהוג בו עוד לפני שעליתי לרכב", כפי שהועלה בשרשור.

 

בדיוק כך. גנרי. משמים. נראה לך שלא נהגתי בקורולה עם התיבה הרציפה של טוסטוס דיאלים הילוך אחד? סע איתה 130 בכביש 6 ותשמע רוח קדים נושפת (לא זאת שמקדם גן העדן, סתם רעש מעצבן), צא לעקיפה בעליה עם משפחה באוטו...נראה לך שלא ישבתי בתוך דגם הליסינג הקודר והסופר משמים? גם כשהם חידשו דגם, מה אומר ומה אדבר, קטונתי, כתב לך אסף בר-שי שתמיד אומר את שעל ליבו. זו דעתי ואני לא זז ממנה מילימטר, הייתי קורה לה מקרר על גלגלים אבל בגלל הצפיפות מאחור ותא המטען הלא נוח, נותן לה מקסימיום מיני-בר על גלגלי עזר. רכב בינוני מינוס בכל רמ"ח איבריו שנועד לשרת את ההמונים (מישהו אמר רכב לעם במבטא סקסוני \ בווארי ?).

המונים זה ממש לא משהו רע, רק זה לא אומר שאני חייב לאהוב את מה שהם אוהבים. 

עריכה אחרונה על ידי ST12345
  • אהבתי 1

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ניצן א כתב:

איך ערבבת את המקרה.... מדובר אירוע מצער של דוושת גז שנתפסה בשטיח. הרכב היה גרנדיס. הבלמים התחממו והתפוררו כי במשך מס ק"מ הנהג לחץ על הבלמים כאשר דוושת הגז תפוסה. אין שום עניין של ריקול. 

לקחתי אחריות על הטעות (כולל אסמכתאות מהכתבה הראשונית שיצאה). תדפדף כמה הודעות אחורה

בתאריך 2.11.2020 בשעה 08:37, dotan123 כתב:

1. טעות שלי. זכרתי מיניוואן מסוים ואכן מדובר בגארנדיס ולא במאזדה 5.

 

2. זה ציטוט מהכתבה. בדיעבד מדובר על הערכה ראשונית לפני שהייתה בדיקה יותר מקיפה. זה מה שזכרתי ולכן רשמתי זאת.

לאחר בדיקה יותר מקיפה שנעשתה מדובר על בלמים שהתפוררו.

 

מודה ועוזב ירוחם.

להלן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ST12345 כתב:

 

בדיוק כך. גנרי. משמים. נראה לך שלא נהגתי בקורולה עם התיבה הרציפה של טוסטוס דיאלים הילוך אחד? סע איתה 130 בכביש 6 ותשמע רוח קדים נושפת (לא זאת שמקדם גן העדן, סתם רעש מעצבן), צא לעקיפה בעליה עם משפחה באוטו...נראה לך שלא ישבתי בתוך דגם הליסינג הקודר והסופר משמים? גם כשהם חידשו דגם, מה אומר ומה אדבר, קטונתי, כתב לך אסף בר-שי שתמיד אומר את שעל ליבו. זו דעתי ואני לא זז ממנה מילימטר, הייתי קורה לה מקרר על גלגלים אבל בגלל הצפיפות מאחור ותא המטען הלא נוח, נותן לה מקסימיום מיני-בר על גלגלי עזר. רכב בינוני מינוס בכל רמ"ח איבריו שנועד לשרת את ההמונים (מישהו אמר רכב לעם במבטא סקסוני \ בווארי ?).

המונים זה ממש לא משהו רע, רק זה לא אומר שאני חייב לאהוב את מה שהם אוהבים. 

זכותך לדעתך, זכותו של אסף בר שי לדעתו, וזכותו של פבל לדעתו- איכשהו, לא נראה לי שמדובר באותן קורולות. 

 

אני לא רואה טעם בוויכוח הזה יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, davemustaine87 כתב:

 

טויוטה החליפו על חשבונם מנועים גם ברכבים שעברו מזמן את תקופת האחריות. 

כאשר פיז'ו אפילו לא מודים שהייתה מלכתחילה בעיה - עיין ערך - דיסאינפורמציה, שלא לדבר על חסך וחלילה להחליף על חשבונם. 

אם לפיזו הייתה מנטליות כמו לטויוטה, לפחות בעניין הרצועה, תאמין לי שהייתי נוהג עכשיו ב-308.  

כמות המנועים שטויוטה החליפה רק מראה איזה פאשלה הייתה להם שם,לא בדיוק משהו ששומעים כל יום.

 

לגבי הרצועות של פיגו,אני בעצמי רשמתי בפורום כמה פעמים שאני לא מבין איך היצרן/לובנסקי לא לקחו אחריות על העניין,בקלות היו יכולים למנוע מנזק לרכבים כי לא מדובר על פאק רציני,מה הבעיה להחליף רצועת תזמון וליידע את המוסכים שייבדקו בכל טיפול את מצב הרצועה,זאת פאשלה שירותית שסתם גרמה לנזק תדמיתי וחבל,כי הרכבים שלהם מצויינים ,וזה מנסיון רב - רכבים,ורב- שנים.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה פשוט למדו לקח - וכבר מפחדים להסתיר. הרי בעבר הם פשוט לא רצו להודות בכשל שבגללו נהרגו אנשים.

אני לא זוכר בדיוק מה גרם להם בסופו של דבר להודות, אך זה ממש לא היה מטוב ליבם - פשוט הצמידו אותם לפינה - מה שחייב אותם להודות בטעות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1267 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...