תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה קורולה
  • טויוטה קורולה האצ'בק במבחן - מותג

    טויוטה קורולה

    טויוטה קורולה הייתה, עודנה, וכנראה תמשיך להיות לנצח - מותג. האם הדור החדש מצליח לתת תשובה יותר טובה מ"כי זה טויוטה" לשאלה "למה לקנות אותה"?

    • 30-05-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אייפון, קולה, מקדונלדס, נס קפה, וטויוטה קורולה. כל המילים האלה משתייכות לקבוצה מאוד מצומצמת של דברים שהם שם נרדף. שם נרדף לטלפון, למשקה קל, לג'אנק פוד, לשתיה חמה. "קורולה" הוא שם נרדף למכונית משפחתית עממית, לא איזה עילוי או יצירת מופת, אבל בדיוק המידה הנכונה של יתרונות בעטיפה נכונה ונוכחות שוק עצומה. הקורולה, כמו שאר המותגים האלה, תמיד הפכה את עבודת המבקרים לקשה מאוד. לא כי היא מדהימה, אלא פשוט כי אין שום דבר באמת רע או באמת טוב שאפשר להגיד עליה.

    וזה בדיוק היה המצב ב-11 הדורות שקדמו לזה החדש, שהגיע אלינו למבחן. הקורולה החדשה - שנקראת כעת "קורולה" בכל הגרסאות - כלומר גם בהאצ'בק ובסטיישן שנקראו אוריס עד כה - עושה את הדברים קצת אחרת, אבל זה לא אומר שעבודת הביקורת עליה קלה יותר, להיפך.

    טויוטה קורולה 2019

     

    היא נראית טוב

    הדבר הראשון ששמעתי כשהגעתי עם הקורולה לחניון המערכת היה "בונ'א, היא נראית טוב". האמת? נכון. התמונות לא עושות לה חסד, המעצבים של טויוטה הצליחו לקחת את העיצוב של הדור הקודם ולהביא אותו כמה וכמה צעדים קדימה. הפרופורציות מעולות, היציבה רחבה, ואני מאוד שונא להשתמש בקלישאות אבל אין לי ברירה - היא נראית כאילו היא עומדת לזנק גם כשהיא עומדת במקום.

    טויוטה קורולה 2019

    בפנים המצב פחות מרשים, אבל עדיין מאוד טוב. המושבים מעוצבים עם ניחוח ספורטיבי - ובהמשך גם נגלה שתנוחת הישיבה מצוינת עם טווח כוונון רחב והגה שסוף סוף יוצא מספיק החוצה, וגם שהם אוחזים בכלל לא רע בפניות. אזור הדשבורד ולוח המחוונים מינימליסטיים יחסית, אבל עדיין כוללים מספיק כפתורים פיזיים כדי לתפעל את כל מה שצריך ביעילות.

    המרווח מלפנים טוב, מאחור - כצפוי - פחות. האוריס מעולם לא הייתה מהמשפחתיות המרווחת, והקורולה החדשה לא שונה משמעותית היא מרווחת יותר מהאוריס היוצאת בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר (264 ס"מ מול 260).

    טויוטה קורולה 2019

    מה שמפתיע, ולא לטובה, הוא תא המטען הזעום. טויוטה עשתה איזו בחירה מוזרה, והתקינה רצפה גבוהה באופן אבסורדי כמעט. הגלגל הרזרבי קטן (בייגלה), אבל סביבו נמצאים "ריפודי" קל-קר שגבוהים ממנו משמעותית, מה שיוצר תא מטען נמוך והרבה פחות שימושי ממה שהוא יכול היה להיות. מהיבואנית נמסר שהם מודעים לבעייתיות, ועובדים יחד עם טויוטה כדי לפתור את הנושא - ככל הנראה עם "ריפודי גלגל" נמוכים יותר ומסילה נוספת לרצפת תא המטען. ההערכה היא שפתרון כזה יוכל לפנות בלי יותר מדי בעיות עוד כ-70-80 ליטר בתא המטען שיתווספו ל-360 הצנועים.

    טויוטה קורולה 2019

     

    יש בה כמעט הכל

    הקורולה הגיעה למבחן ברמת הגימור אקסייט+, הגבוהה מבין שתיים (גם בסטיישן יש שתי גרסאות, בסדאן שלוש), והיקרה מבין כל הגרסאות של הקורולה עם מחיר של קצת פחות מ-142,000 ₪. 

    איכות החומרים טובה, עם חומר דמוי עור על הדשבורד, אבל לא יוצאת דופן. תא הנוסעים במאזדה 3 או אופל אסטרה ירגישו טוב יותר.

    הטענה הגדולה ביותר כלפי תא הנוסעים של הקורולה מופנית אל מערכת המולטימדיה. היא אמנם שיפור עצום מזו של הדור הקודם, אבל היא עדיין רחוקה מליישר קו עם המערכות המובילות (כמו אלה של קונצרן פולקסווגן, למשל). השליטה על התפריטים הראשיים מתבצעת מכפתורים פיזיים משני צדי המסך, אבל הם קטנים מאוד, קטנים מדי. ולאור המרחקים הגדולים ביניהם, היה הרבה יותר חכם להגדיל אותם כדי להקל על מציאתם תוך כדי נהיגה.

    טויוטה קורולה 2019

    דבר נוסף הוא חוסר היכולת לשקף את הטלפון. כלומר, אפשר לשקף אותו, אבל לא דרך אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, אלא רק באמצעות אפליקציה מיוחדת. וגם אז, בפעמים הבודדות שהיא מצליחה לעבוד, היא עובדת באיטיות מייגעת והדובדבן שבקצפת הוא חוסר התמיכה באף אחת מאפליקציות הניווט הפופולריות. אחרי כמעט שעה של התעסקות איתה, אני עדיין לא מבין למה טוב הפיצ'ר הזה וההתעקשות שלא להתקין את אחת משתי המערכות המוכחות שעובדות. ברכב המבחן הותקנה התוכנה המקומית של יוניון מוטורס שכן מאפשרת ניווט עם ווייז (בין יתר הפיצ'רים שלה) אבל זה פתרון שרחוק מלהיות אופטימלי.

    מעבר למערכת המולטימדיה, בשאר רשימת האבזור של הקורולה לא נרשמו חוסרים אקוטיים. כל אבזור הבטיחות הדרוש נמצא כאן, כולל פנסי לד, שמירת מרכז נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית; ואבזור הנוחות טוב עם בקרת אקלים מפוצלת (אבל ללא פתחי מיזוג מאחור), תאורת אווירה, מראה מתכהה אוטומטית, משטח טעינה אלחוטי וכניסה והנעה ללא מפתח, אבל חסרים דברים כמו למשל כיוונון חשמלי למושב ותאי אחסון בסביבת הנהג.

    טויוטה קורולה 2019

     

    היא נוסעת לא רע

    הדבר הכי מעניין בקורולה החדשה, והוא גם זה שחוזר ועולה בכל הפרסומים של היצרנית, הוא האופן בו היא נוסעת. יחידת ההנעה שלה היא אבולוציה הגיונית של הדגם הקודם - היא היברידית עם מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, שמעבירים יחד 122 כ"ס צנועים למדי לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה.

    למעט תחושת הצמיגיות המוכרת מתיבות רציפות אחרות ורעשי מנוע קצת צורמים בסל"ד גבוה, יחידת ההנעה של הקורולה טובה למדי. הביצועים טובים, עם האצות נחושות מספיק בכל מהירות ובכל סל"ד, וצריכת הדלק לא פחות מפנומנלית, עם נתון של כ-19 ק"מ לליטר בסוף המבחן שהיה רווי בנהיגה דינאמית בהרי ירושלים. בנהיגה עדינה יותר, או באיזורים מישוריים, לא מן הנמנע שהנתון הזה ישתפר מהותית לאיזורים של 23 או אפילו 25 ק"מ לליטר.

    טויוטה קורולה 2019

    "אבל מה לקורולה ונהיגה דינאמית בהרי ירושלים?" בטח תשאלו. ובכן, מסתבר שטויוטה בכלל לא שיקרה כשהיא אמרה שהקורולה החדשה מהנה לנהיגה. שלא תבינו לא נכון, היא עדיין לא מאזדה מיאטה, או אפילו פורד פוקוס, אבל השלדה של הקורולה החדשה מצליחה להיות פרטנרית די כיפית בנהיגה ספורטיבית.

    המשקל של ההגה טוב, ההתנהגות השלדה מאוד נייטרלית עם אחיזה גבוהה, ואפילו אפשר להגיד שהיא משדרת לא רע את מה שקורה מתחת לגלגלים. העברות המשקל מתבצעות מאוד בקלות ובאופן צפוי, ובהינתן האינפוט הנכון, הזנב אפילו יוצא החוצה ומהדק את הפניה. מאוד קל לנהוג אותה על המגבלות, ואפשר לייצר איתה קצב שלא יבייש כמעט אף משפחתית-לא-ספורטיבית אחרת.

    בנהיגה מנהלתית הקורולה מתגלה כמכונית די נוחה, הרבה יותר מקודמתה. וגם אחרי כמעט 7 שעות נהיגה רצופות לא הרגשתי עייף או כאוב. בידוד רעשי המנוע כאמור היה יכול להיות מעט יותר טוב, אבל שאר הרעשים - רוח וכביש, נשלטים ומשוככים כראוי. את מבחן ה"ניהול-שיחה-ב-120-קמ"ש" הקורולה עוברת בהצלחה.

    טויוטה קורולה 2019

     

    ובסך הכל היא ממש אחלה אוטו

    טויוטה קורולה היא מותג, ובדורות הקודמים - לטעמי - היא נשענה על הנקודה הזו קצת יותר מדי ולא סיפקה תשובה טובה למה להעדיף אותה מלבד "כי זה טויוטה". הפעם, כך נראה, טויוטה הצליחו לספק לשאלה הזו תשובה ארוכה, ממוקדת, והרבה יותר ספציפית.

    הקורולה החדשה היא לא הקורולה הישנה. היא עדיין נותנת את אותה חבילה משפחתית שנתנה קודמתה - אבזור, נוחות, ומרווח מספקים; צריכת דלק טובה וכנראה גם אמינות של קיר בטון ושמירת ערך יותר טובה ממניה של גוגל. אבל הקורולה החדשה מצליחה להיות לא רק בחירה פרגמטית במכונית שהיא "בסדר סך הכל", אלא גם מצליחה לדבר קצת אל הרגש. היא נראית מעולה, בקושי שורפת בנזין, ואפילו - רחמנא ליצלן - כיפית לנהיגה. ומי אי פעם חשב שהמילים האלה יכתבו עליה?

    יש לכם שאלות? רוצים לקרוא מה חשבו מובילי הדעה שלנו על הקורולה? הצטרפו לדיון בפורום.

     

    dddd