Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חודשיים עם מיצובישי אאוטלנדר PHEV


udihh
שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכשתי את הרכב בתחילת ספטמבר לאחר שעות של קריאה וצפייה במבחנים לרכב הזה באינטרנט. שנים נהגתי על סקודה סופרב, קארוק ואוקטביה והיתה לי קשה המחשבה על מעבר לרכב יפני בכלל ואאוטלנדר בפרט שנראה מיושן ומרגיש זול בהרבה בהשוואה לסקודה סופרב.

אך כיוון שבשנים האחרונות אני זקוק לרכב גבוה יותר (יורד לשטח קל עם עגלת נגרר וגורר כלי טייס) לא נותרה לי ברירה אלא לעבור לרכב פנאי שטח.

בתוך כל הלבטים וביקורים חוזרים ונשנים באולמות תצוגה של מיצובישי/סובארו/טיוטה, החלטתי תחילה להזמין סובארו שלה יכולת שטח אמיתיות, אבל החשש הגדול היה מחיר יקר לדגם הספורט שרציתי, לצד צריכת דלק מאוד גבוהה (1 ל10) שעם מספר הק"מ שאני עושה בשנה (כ30 אלף) ימשיך להכביד עליי (הסופרב שלי עשתה כ11 ק"מ לליטר).

ולכן לאחר נסיעת מבחן במגרש רכב שבו היתה אאוטלנדר יד שנייה 2020, ששם המלווה נתן לי לבחון את הרכב כמו שצריך (תאוצה מהירה ושלל המצבים), החלטתי שהאאוטלנדר שעושה לפי רוב הסקירות כ-40 ק"מ על חשמל נקי, זה הרכב.

הנסיעה ברכב היתה מאוד נעימה ונוחה לאשתי ולי, ישיבה גבוהה בתנוחה שלא הכרנו עד היום אבל מה שהכי הרשים אותנו זה השקט המוחלט ברכב והתאוצה המיידית...ממכר

 

וכך עדיין עם חשש לא קטן מהמעבר, רכשתי לי אאוטלנדר PHEV פלאג אין הייבריד 2020 גרסת לקשרי הכי מפנקת שיש (ושוב, עדיין פחות מרשימה ומפנקת מהסופרב שהיתה לי).

כבר בשבוע הראשון לאחר התקנת שקע טעינה רגיל (שקע כח עם חיבור כחול- ולא עמדת טעינה יקרה ומיותרת. כי הרכב הזה יודע להטען משקע ביתי רגיל)  גיליתי לשמחתי שהרכב אכן נוסע כ-40 ק"מ על חשמל נקי ללא התנעת מנוע הבנזין שלו.

הפגישה עם מנורת התדלוק בפעם הראשונה הגיעה לאחר 802 ק"מ!!! מדהים לאחר שהיה רגיל לתדלק 200 שח כל יומיים שלושה והנה כעת 189 ש"ח לתדלוק מלא ממצב מנורת דלק לטנק מלא!

לאחר כמה ימים של נהיגה והטענה יומיומית (בלילה) גיליתי לשמחתי שהק"מ שהרכב עושה על חשמל עולה כל יום עוד קצת וככל שלומדים את המערכת (בלימה רגנרטיבית- חפשו ביוטיוב ותראו הדגמות) מצליחים להגדיל את מרחק הנסיעה ולהקטין משמעותית את צריכת הדלק.

יש ימים שאני מגיע בנסיעה עירונית ל50 ק"מ ובכל מקרה לאחר חודשיים של נהיגה אני לא יורד מ42 ק"מ נסיעה על חשמל.

טעינת הסוללה ממצב ריק למלא צורכת בין 9 ל10.12 קוט"ש. אני יודע כיוון שמותקן אצלי מונה חשמל דיגיטלי על נקודת הטעינה. בתרגום לכסף זה כ-5.5 ש"ח ל-43 ק"מ נסיעה!! מדהים!

 

ענין נוסף שהטריד אותי טרם הרכישה הוא ענין הגרירה. רכב חשמלי/היברידי...גרירה??? עגלה של מעל טון משקל.... לאאוטלנדר PHEV יש כושר גרירה 1.5 טון לנגרר עם בלמים ואכן, לאחר התקנת וו גרירה נשלף במוסך נירון בחדרה (מוסך עם שירות סופר אדיב!!! אליו הופניתי מהשרות למרות שאני גר במרכז) גיליתי שאין לרכב כל בעיה לגרור את המשקל הזה. הנסיעה החשמלית עם הנגרר כמובן שמתקצרת ועומדת על כ-20 ק"מ ולאחר מכן במצב היברידי אני חוזר לביתי לאחר נסיעה של כ-70 ק"מ עם תצרוכת דלק של כ-14 ק"מ לליטר. מדהים בהשוואה ל-7 ק"מ לליטר שהייתי צורך כל השנים עם הסקודה סופרב, אוקטביה והקארוק שהיו לי.

 

אבל לצערי הרב, לא הכל ורוד...

החלק הפחות נעים בכל הסיפור הזה לצערי הוא נושא השירות של היבואן, כלמוביל  :-( שאם תרצו, אני יכול להודות שנותן שירות לא פחות גרוע מצ'מפיון מוטורס...החלק הכי מבאס ברכישת רכב בישראל. יבואנים רעים, לא קשובים, לא מקצועיים שכנראה בשל חסכון כספי לא מעסיקים אנשי מקצוע ולא מבקרים את עצמם ואת טיב השרות שהם נותנים ללקוח.

 

ובחזרה לאאוטלנדר שלי ואיך זה קשור. כשבקשתי להתקין וו גרירה נשלף לרכב, ומכיוון שלרכב יש מערכת בלימה אחורית ומערכת בקרה לנהיגה עם נגרר וחיישני רוורס שאמורים להיות מנוטרלים בשילוב לרוורס כדי שהרכב לא יחשוב שהוא הולך להיכנס בקיר, פניתי למוקד השרות של כלמוביל (היבואן הרשמי של מיצובישי בישראל) שם הפנו לגיל קאר שדרשו מעל 4200 ש"ח על וו "מקורי"....

כיוון שגם בקארוק היתה לי מערכת בלימה אוטונומית וגם שם הותקן לי וו נשלף שעלה כ3000 שח, סרבתי לקבל את גזירת המחיר ההזויה של גיל קאר וחזרתי לשרות כלמוביל ומכאן מתחילה סאגה ארוכה ומבאסת.

"יחזור אלייך מנהל שירות אזור"...יומיים שלושה...לא חוזר...עוד טלפון שלי, נציג אחר מפנה למוסך X , הם עונים שלא מתקינים, מוקד שירות, יחזור מנהל שירות....עשרות טלפונים...התייאשתי ונגשתי לגיל קאר, כנוע ומוכן לשלם למעלה מ4000 ש"ח....

ואז, כשאני מזכיר שלרכב יש בלימה אחורית ומערכת בקרה לנהיגה עם נגרר וחיישני רוורס שאמורים להיות מנוטרלים בשילוב לרוורס..."לא יודעים אם יעבוד" "נתקין לך ותפנה למרכז שרות" ובלה בלה בלה.. איפה וו מקורי ואיזה נעליים?......

 

חזרה לכלמוביל, "יחזור נציג...תפנה למוסך נירון בחדרה אני יודעת שהם התקינו פעם"...אבל אני מהמרכז...טוב דברתי עם מוסך נירון שם לראשונה קבלתי מענה אדיב ורציני אבל לצערם, הם גם לא הכירו את הענין אבל הבטיחו לבדוק ואז גילו לתדהמתם שליבואן יש צמה מקורית לוו שהם התקינו כבר ללא מעט רכבים אבל היבואן שכח לשתף אותם במידע....מחיר טוב התקבל ונקבעה התקנה. התקנה בוצעה יפה ונקי ואז...חיבור הנגרר, שילוב לרוורס ו...ציפצופים והתראות...

 

מכאן ועד היום, למעלה מחודש, פניות לכלמוביל על מנת לקבל סיוע, פניות שלי וגם מצד המוסך, שיחה עם מנהל השרות שמיד הבין ואמר שיש לקודד המערכת ולהכיר אותה למחשב הרכב (למרות שלטענת המוסך הותקנה לי צמה מקורית) והבטיח לקשר אותי למנהל האזור של המוסך שיסביר למוסך מה צריך לעשות...

אבל כלום ושום דבר ובאחת הפניות קבלתי את התשובה ההזויה והמקוממת הבאה: "XXX אמר שכיוון שלא התקנת אצלנו, אז תפנה למוסך שהם יטפלו"...מה זה אצלו?? אתם שלחתם אותי אליהם....הוא מסרב לעזור.

כאמור למעלה מחודש ואין כל תגובה ואיש לא חזר אליי מטעם כלמוביל..התייאשתי..כנראה כמו שהם קיוו שיקרה. מנהל המוסך טוען שהרכב מזהה את הנגרר כי זו צמה מקורית...איך יודעים שזה קורה????אין תשובה...

 

אז היום אני נוהג על רכב מדהים ביומיום, תצרוכת דלק חלומית 700-800 ק"מ בין תדלוקים. אבל כשאני גורר אני לא יודע האם הרכב מזהה את הנגרר וידע לבלום כמו שצריך (חלוקת אזורי בלימה וכו) בכל זאת, אני גורר עגלה דיי כבדה של מעל טון...

 

אם יש כאן בפורום מישהו שמכיר את הנושא, יכול להמליץ על מומחה לרכב הזה, אשמח מאוד.

הייתי שמח לגלות איך יודעים שהרכב מזהה שהוא גורר נגרר. בסקודה קארוק שהיתה לי היה מופיע חיווי בלוח השעונים מיד עם חיבור הנגרר לרכב וחיישני הרוורס היו מנוטרלים אוטומטית.

 

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי, היום אני יכול לקבוע שצריכת הדלק של רכב פלאג אין הרבה יותר טובה מרכב מונע דיזל (היה לי בעבר). גם הטיפולים זולים יותר, הטסט, השקט המחולט....דיזל זה מזהם וזה הכי שנות ה80 :-)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מיכל שמספיק ל 800 ק"מ במסלול בינעירוני: זה מה שרכב דיזל פשוט נותן (ואף יותר) בשילוב מומנט ונגרר כנראה הדיזל יתן יותר חסכון בתוואי שלך.
רכב דיזל מודרני בתוואי כזה עושה בקלות 1:20 .
אתה צודק בנושא הרעש מהמנוע. אבל יוצא ששילמת לא מעט כדי לסוע בדממה היברידית.
לגבי זיהום אוויר יש פתרונות לא רעים מאז שנות ה 80, כגון אוריאה, אבל עדיין מזהם.
במחיר הרכישה שלך , בדקת גם את הקודיאק דיזל 4x4 ?














שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו בחישוב הדלק שלך דורש בדיקה.
אם אתה נוסע כדבריך, 800 ק"מ בין תדלוק לתדלוק ומיכל של מיצובישי אאוטלנדר הוא 45 ליטרים אז הצריכה שלך היא 1:18 ולא 1:14 . וזה יחד עם ה 40 קמ נסיעה על מצבר בלבד.
בבינעירוני זו צריכה יפה אבל היית משיג יותר עם רכב דיזל מודרני ומשלם פחות בקניה. גם עם נגרר של 1 טון. נגרר כזה ברוב המקרים גורר עליה של 10-20% בצריכה הדלק הרגילה.
על איזה רכב דיזל נסעת בעבר ? אוקטביה דיזל ?







שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחני דרך בלתי תלויים בחו"ל מצאו שצריכת האוטנלדר phev בכבישים מהירים קרובה יותר ל 1:13 בגלל שהוא שוקל כמעט 2 טון. זה לא כל כך נורא אבל לא שיפור גדול מהסובארו שחשבת עליה.




שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...