Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכבים מסוימים נועדו לפלח אוכלוסיה ספציפי?


doesnotmatter
שימו לב! השרשור הזה בן 1470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

רציתי לשאול האם זה במקרה או שיצרניות הרכב מכוונות את רכביהם לגילאים מסוימים? והאם ההתאמה לפלח מסוים נעשה ע"י עיצוב ייחודי או איזשהו אופי נהיגה/נוחות נסיעה/ אביזרי בטיחות? 

 

למשל - סיאט איביזה/לאון - ברוב המקרים, אני רואה בחור צעיר יושב מאחורי ההגה. בדרך כלל בגילאי 21-28. 

ודוגמה נוספת היא טויוטה ספייס ורסו. כשאני רואה את הרכב, אני מתערב עם עצמי שיושבת שם סבתא, וכמעט תמיד אני צודק. 

 

כמובן שיש יוצאים מן הכלל.

רציתי לשאול מה מושך אנשים מסוימים לרכב כמו טויוטה ספייס ורסו? מה מאפיין אותו? 

אולי אין באמת איזשהם מאפיינים מוגדרים, ולמעשה אדם צעיר בהגיעו למעמד הרכישה קונה איביזה בגלל ההשתייכות שלו ל"צעירים" ואילו אדם מבוגר קונה ספייס ורסו כי זה "רכב למבוגרים"? 

 

אשמח לשמוע את דעתכם,

תודה

Mazda 3 2.0L, 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאל את אותם צעירים שנוהגים בלאון (פוסט של קורונה ?)

וגם את אלה שלא נחשבים צעירים (להגדרתך) מה מושך אותם (ללאון , או רכב אחר).

כ"א - וסיבותיו שלו.

חלק מהם נתת בעצמך.

עריכה אחרונה על ידי חולגי

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעות שאתה מציין משתנות ממדינה למדינה, לכן לא בטוח שזה תוכנן כך מראש. כלומר רכב שבישראל נחשב רכב לסבתות יכול להחשב לרכב משפחתי במדינות מסוימות באסיה.

 

כמובן שקיימים רכבי נישה שבפירוש פונים לקהל ספציפי - אבל אני מניח שלא לזה התכוונת.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אכן רכבים ספציפיים שלרוב מכוונים לאוכלוסיה מסוימת, סיאט זו דוגמה מצוינת, שברוב הרכבים יושבים בחורים צעירים.

אך זה מאופיין רק בארץ, כי בחו"ל ראיתי מגמה מעורבת.

 

לעומת זאת יש רכבים שרוב האוכלוסייה, ובכל הגילים - נוהגת בהן, טויוטה, פולקסווגן,פיג'ו, הונדה, רק דוגמאות.

 

זה מזכיר לי את התקופה שכל מי שנהג ברכבי BMW, היה או ראש משפחת פשע, או מתעשר צעיר. ( המבוגרים נהגו בוולוו/מרצדס ישנה)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש דברים שפונים לאנשים מסויימים.

יהיו שירצו מכונית מהירה, אחרים ירצו פרקטית ויש שירצו מפוארת.

כתוצאה מכך, יש רכבים 'רגילים', שפונים לכל לקוח ממוצע, ויש רכבים אחרים שבגלל מאפיינים מסויימים (או סטיגמות...) יפנו לקהל מסויים עד מסויים מאוד.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נחזור לשנות ה70/80/90.

באופן מסורתי יצרני הרכב שאפו להכניס את הלקוחות הצעירים באמצעות רכבי הסופר מיני הזולים היותר. ואז עם התבגרות הלקוח ופיתוח הנאמנות למותג - השאיפה היתה להעביר אותו לרכבים גדולים ויקרים יותר. הניסיון מלמד שככל שהאדם מבוגר יותר ועדיין עובד, יש לו הכנסה פנויה גדולה יותר.

לדוגמה לקוח של VW היה מתחיל מפולו, מתקדם לגולף ומתבגר עם פאסאט.

לקוח של BMW היה מתחיל מסידרה 3, עובר לסידרה 5 ובשיא הקריירה שלו היה מגיע לסידרה 7.

לקוח של הונדה היה מתחיל מסיויק, עובר לאקורד ומסיים (בתוכנית של הונדה) עם ל'גנד.

לקוח של פיג'ו היה מתחיל ב205, עובר ל305/405 ומסיים ב505.

לקוח של אופל היה מתחיל בקורסה (הקורסה הגיעה רק מאוחר בתחילת שנות ה80. לפני כן היה חסר לאופל רכב בסגמנט), מתקדם לקדט ועובר לרקורד/סנטור.

וכו' וכו.

מעבר לזה היו רכבי נישה - רכבי ספורט, מסחריות, קבריולטים ומעט רכבי שטח.

בפועל רוב היצרנים העממיים התקשו בסגמנט של רכבי היוקרה הגדולים, כי נוצר קונפליקט בין הסמל העממי והיוקרה שהרכב אמור לשדר.

 

כשעוברים לימינו, הלקוחות נהיו קצת יותר מתוחכמים, הSUV השתלטו על כל הסגמנטים של הגדלים ובילבלו אותם, ולפעמים נהיה קצת יותר קשר בין הצרכים של הלקוחות וסוג הרכב.

היום הרכבים שמיועדים בעדיפות ראשונה לגיל מבוגר, למשל, הם קטנים וגבוהים. מאחר ואנשים מבוגרים בדרך כלל לא נדרשים להסיע ילדים, מתקשים מעט בחניה, וחשוב להם לא להצטרך להתכופף לגובה נמוך.

לקהל צעיר מנסים לפנות בהדגשת ה"ספורטיביות" של הרכב, או לחלופין במחיר זול ואחזקה זולה (צריכת דלק נמוכה). במחשבה שמי שלראשונה רוכש רכב עדיין חושש מההוצאות שלא מוכרות לו.

 

 

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל דגם יש יתרונות, חסרונות ומחלקת שיווק.

 

תסתכל על פרסומות של סיאט? למי הם מכוונים לדעתך?

לכל רכב יש את קהל היעד שלו. 

 

זה לא שונה ממיתוג ושיווק של כל מוצר אחר - בגדים. מסעדות. רשתות שיווק. כל אחד מכוון לקהל אחר.

 

סיאט רוצים להיות ספורטיבים וצעירים. אז הם שמים תג אדום שכתוב עליו FR. גלגלים גדולים וכמה קישוטים - והופה - החלום של כל בן 18.

קיה עושים לך פיקנטו לבנות ופיקנטו לבנים (R או איזו שטות כזאת) ואפילו ג'יפון פיקנטו.

 

פשוט שיווק. 

בן אדם הגיוני יודע להגדיר את הצרכים שלו ולא ליפול לכל מיני טריקים שיווקים.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח נועדו לפלח שוק ספציפי, אני לא רואה בעיה עם זה שאדם בן 50 ינהג על סיאט איביזה למשל,

אבל אין ספק שהפרסומות של סיאט (בעיקר בדגמים כמו איביזה ולאון, פחות ראיתי את זה באטקה למשל) מכוונות לקהל הצעיר יחסית.

 

אני עונה על הגדרת פות"ש מבחינת הגיל, אבל לא קניתי סיאט בגלל המראה או בגלל הפרסומות שלהם.

קניתי כי זה מה שהתאים לרוב הדרישות שלי ולתקציב שלי.

(למעשה אם לא השוק הבעייתי, הייתי חוזר לרכב צרפתי)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שכן בן 50+ ונוסע על סיאט איביזה. לגמרי לא נכון לחשוב שדגמים מסויימים נועדו לקבוצות גיל ספציפיות. 

לא ממזמן הייתי בטוח שסוזוקי קרוסאובר זה רכב לאנשים מבוגרים, עד שיצא לי להיות במוסך מורשה סוזוקי וראיתי בחור בן 30 מקבל אחת חדשה. לפי דעתי, אנשים מבוגרים מאמינים הרבה יותר בסטיגמות על דגמי רכב, לכן אפשר יותר לראות אותם ברכב יפני/קוראני, אבל גם יש יוצאי דופן.

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ולא.

 

כאשר יצרן מתכנן רכב הוא מייעד אותו לצרכים מסויימים, אבל הן המפיץ והן דעת הקהל משפעים כיד אותו דגם נתפס בציבור. הרי הונדה לא ייעדה את הסיביק להיות ערסמוביל - אבל משך אי אילו שנים הדגם נתפס ככזה.

 

אני מציע לך לקרוא את רשימות שפרסם לאחרונה משתמש הפורום יוחאי71. ברשימות הוא מתאר את ההיסטוריה של כמה דגמי רכב מלפני 50 שנה (ויותר) ותוכל להבין איך אותו דגם או דגמים דומים (הבדלי עיצוב קלים או גדולים) שווקו במיתוג שונה לקהלים שונים. וגם היום - חשוב על דגמי סיאט, סקודה, פולקסוואגן ואודי. מדובר בדגמים שביסודם דומים (כמובן - כל סדרה בתוך עצמה), אבל ממותגים אחרת - האיביזה תיועד לקהל מסויים, הפאביה לקהל אחר ואילו הפולו וה-A3 שוב לקהלים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתן דוגמה בולטת של יצרן שמכוון לאוכלוסיה מסויימת.

קיה - מכוונת לאוכלוסיה צעירה שמחפשת חדשנות וספורטיביות.

יונדאי - מכוונת לאוכלוסיה אמידה יותר שמחפשת רכבים נוחים ומפנקים ביחס למחיר.

כל זאת אפשר לראות בעיצוב של הרכבים.

למשל קיה סטוניק שלי היא יותר ספורטיבית במראה (ולא רק) ויונדאי וניו נראת יותר גיפונית. 

הם עשו את זה על מנת שיונדאי לא תתחרה בקיה ולהפך, מאחר ויונדאי שולטת ב51% מקיה.

 

עריכה אחרונה על ידי David17
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, David17 כתב:

אתן דוגמה בולטת של יצרן שמכוון לאוכלוסיה מסויימת.

קיה - מכוונת לאוכלוסיה צעירה שמחפשת חדשנות וספורטיביות.

יונדאי - מכוונת לאוכלוסיה אמידה יותר שמחפשת רכבים נוחים ומפנקים ביחס למחיר.

כל זאת אפשר לראות בעיצוב של הרכבים.

למשל קיה סטוניק שלי היא יותר ספורטיבית במראה (ולא רק) ויונדאי וניו נראת יותר גיפונית. 

הם עשו את זה על מנת שיונדאי לא תתחרה בקיה ולהפך, מאחר ויונדאי שולטת ב51% מקיה.

 

מה? אתה בטוח? קיה מייצגת חדשנות וספורטיביות? יונדאי מייצגת נוחות ופינוק? מאיפה הבאת את זה? איזה רכב של קיה הוא ספורטיבי וחדשני (בוא נעזוב לרגע את הסטינגר האיזוטרית לגמרי בצד)? איזה רכב של יונדאי הוא נח ומפנק (ביחס למחיר)?

 

דווקא בקונצרן הזה אין בידול אמיתי בין המותגים. אלו אותם רכבים פחות או יותר.

 

אם כבר, מה שיונדאי עושה בניגוד לקונצרנים אחרים הוא לתת את הזיכיון לכל מותג ליבואן אחר (לפחות בארץ), ככה שנוצרת תחרות אמיתית בין המותגים. קונצרנים אחרים מוכרים דרך יבואן יחיד, מה שאמנם חוסך עליות וכאב ראש אבל כנראה מוביל לתחרותיות נמוכה יותר (כלומר, אין שני יבואנים שמתחרים ביניהם על כל לקוח).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוב היקר, לא הבאתי את זה משום מקום.

תבדוק בויקיפדיה וגם באין ספור ראיונות הנהלת קיה ויונדאי מדגישות את זה

לפני 14 דקות, pooh-bear כתב:

איזה רכב של קיה הוא ספורטיבי וחדשני?

איזה רכב של יונדאי הוא נח ומפנק?

מדובר בחזון החברות.    השאיפה שלהם להגיע לשם.

בדיוק כמו מזדה רוצה להיות רכב יוקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...