Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'ולייטה - הסוף


pooh-bear
שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 13 שעות, RK כתב:

הג'ולייטה מכרה לא רע גם בשנותיה המתקדמות, ומתחו אותה וסחטו אותה עד הסוף. היא מכונית הרבה יותר טובה מהקרדיט שנותנים לה, כולל מאפייני פרימיום. אמנם לא פלסטיק של ואגיות כמו שהרגילו אותנו פאנבוייז ועיתונות הרכב, אלא נוחות נסיעה מבלי לאבד דינאמיות, מושבים מצוינים [בדגמי 14 ומעלה], בידוד רעשים מצוין, בקרת אקלים וחיישני מגבים/אורות שעובדים מעולה - דברים שלא חושבים עליהם ודברים שאני רואה וזוכר היטב שנתיים לאחר שמכרתי. שלא לדבר על עיצוב שעד היום נראה מעולה והיא בהחלט הכי יפה ומושכת בקטגוריה. זה לא שהיא נטולת חסרונות כמו שהיא לא מקבלת את הכבוד המגיע לה. גם האמינות הבסיסית שלה טובה והאחזקה סבירה לחלוטין, בוודאי לרמות המחיר שלה.

 

לדעתי ההחלטה להחליף אותה במכונית בסגמנט אחר תתברר כטעות, והיה מקום להאץ' הנעה אחורית על בסיס פלטפורמת ג'ורג'יו מקוצרת, אבל כידוע הנבואה ניתנה לשוטים. נחיה ונראה.

 אין מה לעשות, השוק הפסיק להתענין במכוניות נמוכות, ודאי בקטגוריה הזו ועובר בהמוניו לג'יפונים, היצרן מתיישר עם השוק ומפסיק לנסות לשכנע את השוק להתיישר לפיו ןמבחינה זו הוא צודק. אין כאן קשר לאיכות ויכולת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'ולייטה לא הצליחה כלכלית (בלשון המעטה) ולכן אין לה מחליפה. עוד סגמנט שבו קונצרן פיאט מרים דגל לבן.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון נוסף שיש להביא בחשבון - בוודאות גבוהה תאגיד FCA מתמזג בתאגיד PSA.

מעתה כל ההחלטות האיסטרטגיות נעשות בראייה כוללת של כלל הקונצרן על שלל דגמיו. 

מצד אחד , הדבר יכול לקבור סופית רכבים כמו ג'ולייטה ומצד שני דווקא ייתכן שאם תוצג פלטפורמה אחת של האצ'בק בסגמנט דומה לג'ולייטה הרי ניתן בהתאמות קטנות וללא השקעה ניכרת לייצר מגוון דגמים סביבו כולל דמי "נישה" לשווקים ייעודיים. 

לדוגמא, באיטליה המותג לנצ'יה איפסילון מאוד פופולרי. מדובר שב- 2021 תוצג לנצ'יה איפסילון חדשה שתהיה בעצם מעבר לעיצוב פנים וחוץ יחודיים פיג'ו 208 החדשה מבחינת פלטפורמה ומכלולי הנעה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, RK כתב:

הן אכן לא מכוונות לאותו פלח שוק. המתחרה של הג'ולייטה היא ה-A3, אבל ממילא אלפא היא יצרן נישתי יותר מאאודי, כך שהשוואה קרה של מספרי מכירות לא תספר את הסיפור.

לא בדיוק. בעיתונות האנגלית כשהג'ולייטה הושקה אמרו שלאלפא "סוף סוף יש מתחרה לגולף". הם התכוונו שלא מדובר במכונית נישה כמו ה147, אלא במכונית שיכולה לקסום גם כמשתפחתית. 
באירופה הפערים בין פרמיום למכוניות רגילות הוא לא כל כך גדול כמו אצלנו, אנשים בהחלט יכולים להתלבט בין הa3 \ ג'ולייטה \ גולף. 
 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור. אבל ההבדל בין פרמיום למכוניות רגילות הוא גדול הרבה יותר מאשר בישראל. 
אני זוכר  לפני כמה שנים בדקתי את היחס בין מכירות היצרן הרגיל לפרמיום הנמכרים ביותר באירופה, הוא היה 1 ל3 (בין פולקסווגן לב.מ.וו)

בישראל באותה שנה זה היה 1 ל 15 (בין אאודי לטויוטה אני חושב, לא בטוח).

היה שלב שבו סדרה 3 עברה במכירות שלה מכוניות כמו המונדאו והפסאט. 
אם אני מבין נכון הכוונות בג'ולייטה (במיוחד בגרסאות 1.6 דיזל עם 120 כ"ס) היו לייצר מכונית מיינסטרים, לא מכונית נישה (כמו למשל המיטו שנמכרה במרכב 3 דלתות בלבד).
בכל מקרה, לכל מוצר יש מכירות מינימליות שמתחתיהן הרכב לא רווחי ליצרן. דוגמאות מפורסמות הן יצרני מכוניות על שמוכרים מכוניות ותמיד היו על סף פשיטת רגל עד שנרכשו על ידי קונצרנים גדולים (או התחילו למכור רכבי פנאי)

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, רועי5 כתב:

 אין מה לעשות, השוק הפסיק להתענין במכוניות נמוכות, ודאי בקטגוריה הזו ועובר בהמוניו לג'יפונים, היצרן מתיישר עם השוק ומפסיק לנסות לשכנע את השוק להתיישר לפיו ןמבחינה זו הוא צודק. אין כאן קשר לאיכות ויכולת.

המתחרות שלה ממשיכות להימכר במספרים גדולים מאוד: ה-A3, הגולף וכדומה. 

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך גם המתחרות של הג'וליה. בקטגוריה שזוהרה הועם מאוד בשל המשאיות הקטנות, כמו זו אליו שייכות השתיים לבית אלפא, כל אחת בקבוצתה כמובן, צריך בנוסף ליכולת ולאיכות גם מוניטין עבה, כזה שמצליח לדחוף אודים במוואים ומרצדסים בגובה מתון. מי שהמוניטין שלו דק קצת יותר, נרמס ע"י המשאיות כאמור. ולא שבדקתי ומכאן שקצת רעוע, אבל נדמה לי שאפילו הגולף והאודי שהזכרת קצת נדחקו לשוליים ע"י המתחרות הגבוהות מבית.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מצד אחד זה עצוב. מצד שני הרכב כבר מיושן ובאמת הגיע הזמן למחליפה. רק חבל שהיא לא ישירה.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה עם מעבר לג'יפון. אין מה לעשות הלקוחות נמצאים שם. בדיוק כמו שאי אפשר לקנות פרארי ידנית. העידן הזה חלף.

מה שמתסכל אותי זה העובדה שהרכב החדש ישתמש בחלפים של הפיאט 500 X והג'יפ רנגייד . פה הבעיה. פלטפורמות ישנות ולא תחרותיות.

שוב פעם מראה שאלפא איבדה את הדרך. אם זה היה רכב שיכול להתחרות בב.מ.ןן X3 או X1 זה היה הגיוני. אבל רכב עם החלקים של פיאט X500 , למה לא להשתמש בשילדה גירגיאו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הג'ולייטה היתה מכונית מצליחה היה לה דור המשך.

 
לאלפןת הרבה פעמים אין דור המשך, כי כל פעם שינו את התפיסה השיווקית, הארגונית והלוגיסטית, והמציאו את המותג מחדש

הג'ולייטה והמיטו היה העיצובים האחרונים של מה שפעם היתה סדנת העיצוב של אלפא רומיאו, לפני שפוזרה בתוך פיאט.
טכנולוגית ולוגיסטית, היא היתה פיאט.

הג'וליה הנוכחית היא כבר משהו חדש לגמרי, כחלק מהקמה מחדש של אלפא רומיאו, כיצרן.

לכן לג'ולייטה אין המשך...

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תספידו את הג'ולייטה, מוקדם מידי לקבוע אם תהיה לה יורשת. אמנם היצור יופסק בסוף השנה

אבל המיזוג המתוכנן של PSA ו FCA פותח אפשרות ראלית ליורשת.

על פי מה שפורסם ה 308 והאסטרה אמורות להיות מוחלפות די במקביל לקראת סוף 2021.

וכמו שקרה עם ה 208 והקורסה שפותחה בשנתיים בלבד כך זה אפשרי בהחלט עם הג'ולייטה,

פלטפורמת ה EMP2 היא מספיק טובה ופיתוח במקביל של שלושה דגמים חוסך המון עלויות ומקצר זמנים,

תראו את VAG שבימים אלו משיקה 4 דגמים במקביל (גולף A3 ליאון ואוקטביה).

בנוסף אין ל PSA ו FCA דגם שיושב על המשבצת של הג'ולייטה, הDS4 לפי התמונות הריגול יהיה

קרוסאובר נמוך בדומה ל X2.

כך שאם המיזוג יבוצע אני מהמר על יורשת ב 2022 שכנראה תיוצר במפעל של ה 308 או האסטרה.

עריכה אחרונה על ידי אלי55
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למותגים מבוססים כמו מרצדס וב.מ.וו יש דגמי מצליחים מבוססי הנעה אחורית שאלפא שואפת להתחרות בהם עם הג'וליה\סטלביו
זה לא מונע מהם לייצר האצ'בק (וקופה 4 דלתות) על פלטפורמת הנעה קדמית בדמות סדרה 1/2 ו A/CLA
אני מניח שאלפא תשמח לייצר ג'ולייטה חדשה על פלטפורמה של פיג'ו אם זה יתאפשר
אגב מבחינה תקשורתית כדאי בכל מקרה לפרסם את הביטול כדי לייצר איזושהי כמיהה לדגם חדש

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...