Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב2 – מפגר טורבו עם מגדש – או קניתי 5 DS שנת 2014


lanosforce

פוסטים מומלצים

כל הכבוד על הסבלנות וההתמדה.

ונדרשות לא רק שתי ידיים ימניות לטובת מה שאתה עושה, רצוי גם שתי רגליים ימניות וזנב ימני, כדי ללמוד, לאבחן, לפרק חצי רכב, להחליף, והכל כדי שהנבלה רק תיסע כמו שהיא צריכה. 

 

 

  • מצחיק 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, omatza כתב:

אפשר הסבר / תמונה, מה זה מפתח 12-13 ?
אני יודע שיש מפתח 12 מ"מ ויש מפתח 13 מ"מ.

איזה מין דבר זה 12-13 ואיך נראה בדיוק הבורג / האום של הצינור לחץ שאותו צריך לפתוח עם זה ?

 

זה מפתח שכל קצה שלו בגודל אחר, והצורה שלו שונה ואוחזת טוב יותר ניפלים של צנרות, כמו בבלמים ובדלק.

images (1).jpeg

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, omatza כתב:

אפשר הסבר / תמונה, מה זה מפתח 12-13 ?
אני יודע שיש מפתח 12 מ"מ ויש מפתח 13 מ"מ.

איזה מין דבר זה 12-13 ואיך נראה בדיוק הבורג / האום של הצינור לחץ שאותו צריך לפתוח עם זה ?

 

 

ועוד שאלה בהקשר למה ששאלו על החיסכון בתיקון התקלות:

אמנם אתה אליל נערץ (וגם איציק נ. שאותו לא קראתי הרבה :-( ) אבל למה כל הסאגה הארוכה הזו, במקום ללכת ליוסי מגבע, שאני מבין שהוא תותח על, ולתת לו לפתור את כל הבעיות ביומיים שהאוטו אצלו וזהו ?

(בהנחה שבשבילך הוא יסכים לעבוד בעצמו על האוטו כי לצערי אני לא הצלחתי)

לגבי המפתח - קיבלת תשובה למעלה מאשף רציני בשם אלי. 

 

לגבי גבע - איך אפשר לדרוש גם מהמוסך הכי מקצועי שאתה יכול לחשוב עליו בתחום, לאבחן בעיה שאתה בעצמך לא מודע אליה? אין לה סימנים מקדימים - לפחות באותה תקופה וכשיש עוד צרות אחרות בדרך שמקפיצות תקלות ובניגוד אליהן איפה שהמדדים שלהן לא תקינים - המדדים של הדלק סה"כ תקינים. 

 

רק אחרי שנעשתה אלימינציה לכל אותן תופעות - ונשארו רק אלו שמצביעות על הרעבת דלק - אז כבר אתה מבין מה מביט לך מול העיניים. 

 

וכן - המחשבה היתה לשים את הרכב במוסך אבל בסופו של דבר החלטתי לנצל את הזמן לחוויה לימודית - וגם לדעת בדיוק מה ואיך נעשה ואין דרך אחרת - לעשות בעצמך. והאמת אני שמח שזה קרה כי ככה גם גיליתי איזו עבודת קצבים נעשתה על הרכב הזה אצל הבעלים הקודמים (לא באשמתו). 

 

 

עכשיו - עדכון ביניים 

 

אני מתחיל עכשיו לעקוב אחרי צריכת שמן של הרכב.

נראה שצריכת הדלק השתפרה באופן ברור וודאי - אמור לתדלק איפשהו במהלך השבוע אבל חצי מהמיכל הזה עוד טרם החלפת המשאבה, רק במיכל הבא ורק לאחר חזרת הפקקים אדע בוודאות אם יש שיפור בצריכת הדלק. 

 

לאחרונה הרכב צרך בין 1:8 ל1:9 כשלפני כן צריכת הדלק היתה 9.5 עד 10.5 

 

 

מה שהכי מוזר לי זה שהמחשב רכב דיווח על מחסור ב5.5 אחוז דלק לאורך זמן - ונראה שבכדי לפצות על כך - באופן פעיל הוזרק יותר דלק וזה ע"י העלאת סלד בסרק וזה מסביר למה בסרק על מזגן פועל ראיתי לחץ דלק גבוה מהצפוי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אתמול איילה דיאז - להלן הקרוקומבוש 

 

התחדשה בזוג מגבים חדש - מגבים פשוטים ב20 שקלים ליחידה של TYPHOON 

המגב נהג המקורי נושק ל29 אינטש! המגב הכי גדול שניתן למצוא בחנויות הוא 28 אינטש והוא מתאים מול. 

המגב נוסע 26 אינטש. 

 

למגבים יש היום מתאמים לכל סוג לרכב - על זה שהתאים לצרפתיה שלי היה כתוב B2 

 

מעבר לזה רכשתי תכשיר ניקוי מנוע של ליקווי מולי בכ35 שקלים. 

ותכשיר הגנה נגד חיכוך מבית BG - התכשיר נקראה MOA אקטסטנדד ועלה לי 90 שקלים. 

 

למה? 

 

קודם תביטו בסרטון הזה - הסבר פשוט מדהים עם ירידה לפרטים 

 

 

 

אכן במנועים מודרניים היום הטבעת שנועדה לפינוי שמן משרוול הבוכנה או גם מה שנקרא קיר הצלינדר - הן טבעות שהלחץ שלהן נמוך ועם השנים לכלוך שנוצר כתוצאה של שריפת הדלק והערבוב שלו עם השמן - מונע מהטבעות האלו לעשות את פעולתן עד שבסופו של דבר צריכת השמן מאוד גבוהה ואם זה מחמיר זה גם מגיע לכשל קטסטרופי של המנוע. 

 

צריכת השמן בDS סה"כ נראית לי בגבול תקין אבל אני כרגע עוקב אחר הנושא ויודע שב127.7 אלף קילומטרים פתחתי בקבוק ליטר חדש של שמן ועכשיו אראה מתי אשפוך את הטיפה האחרונה שלו לתוך המנוע. 

 

אם הוא יחזיק עד אזור ה130-131 אלף קילומטרים - אני בטווח סביר. 

 

ובכל מקרה אני מתכוון לעשות בטיפול שיהיה ב135 אלף קילומטרים את התחזוקה של פלאש למנוע ולאחר מכן תוסף הגנה. 

 

שימו לב לשני הסרטונים הבאים:

 

 

הבן אדם פשוט פתח שם עוקת שמן של מכסחת דשא - חרך שם לשמן את הצורה לפחם - נתן לו לרוץ ככה! מדד טמפרטורה וקומפרסיה. 

 

ואז הוסיף את התוסף - פתח עוקה להראות מה החומר הזה עשה וזה פשוט מעורר התפעלות חייב לציין. 

ואז שוב מדד קומפרסיה, טמפרטורה. 

 

והנה עוד סרטון מעניין: 

 

 

 

תשימו לב שם שהוא מציין במפורש שהוא נתן למנוע לרוץ 30 דקות.

 

בקיצור - זה כבר לעוד 6.5 אלף קילומטרים בהמשך הדרך. 

 

התוספים שרכשתי הם - 

 

ליקווי מולי אנג'ן פלאש - 35 שקלים. 

BG MOA אקסטנדד - שמתאים גם לשמן בתקן API SN PLUS שעלה 90 שקלים 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה לבאס אבל כל שטיפות מנוע זה מיותר אם לא מסוכן. זה לא באמת עושה עבודה ומצד שני אם כל הלכלוך אכן יתפרק זה יגיע למקומות שאתה לא רוצה שתהיה שם סתימה. תשים שמן הכי איכות וזהו.הייתי ממליץ לעבור לamsoil  .קצת יקר אבל זה באמת סינטטי pao ונגד lspi. ולא איזה שמן סינטטי ממוחזר.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני רואה גם סרטונים שטוענים שזה אמצעי של מוצא אחרון והאמת שהמנוע לא שם כמו שזה נראה כרגע.

 

אני לא רץ לשים את זה,כרגע עוקב אחרי צריכת השמן ואקבל החלטה בעוד 7 אלף קילומטרים.

 

איפה שאני הכי שומע להמנע מזה זה במנועי עם תזמון שסתומים משתנה ואצלי זה אכן המצב ולכן לא רץ לעשות את הניקוי ולומד את זה. לרכבים ישנים יותר נראה שזה לא הסיפור.

 

אני כבר עכשיו משתמש בשמנים איכותיים מאוד, כרגע אני על קסטרול אדג' סדרה M

 

לפני כן השתמשתי במוביל1 באותו תקן חושב שאקסטנדד פרפורמנס, לא הגרסא של נאסקאר אם יש שאלה לגבי זה. המנוע הרגיש לדעתי הכי חלק על המוביל אבל גם על הקסטרול נוסע נהדר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון קטן - 

 

אחרי התדלוק הראשון מאז החלפת המשאבה - נסיעות של פקקי זחילה - יצא 1:8.8 

 

המכיל האחרון היה דווקא בנסיעות שרובן היה פתוח - יצא 1:11 

 

סה"כ צריכת דלק נורמלית אולי טיפה טיפה יותר טובה, אבל זניח. 

 

נמצא במעקב אחרי צריכת שמן אבל בשביל זה צריך לגמוע ליטר אז בהמשך. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה לא משתמש בשמן בתקן של היצרן?

2297 זה התקן המעודכן נדמה לי גם למנוע שלך.

 

אמנם השמן יקר יחסית (יש רק 3 חברות עם התקן הזה) אבל תהיה רגוע שזה בטוח טוב ומתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא משתמש בשמן 5W30 שעונה לתקן SN PLUS. למרות שרשמית לא מדובר ב B71-2297, אני (באופן אישי) לא הייתי חושש להשתמש בו.

 

איציק

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן עברתי להשתמש בAPI SN PLUS 

כרגע משתמש בקסטרול אדג' M 

 

מקודם השתמשתי במוביל 1 אקסטנדט פרפורמנס ובחיי חושב שהרכב שרף אותו יותר לאט. 

 

כן לסוג השמן יש השפעה ישירה על איך הוא נצרך - מה שכן הM של קסטרול עולה חצי מהמוביל1 

 

מה שאני שם לב אליו זה גם שלצריכת השמן יש קשר ישיר לסוג הנסועה - כשהנסועה היא זחילת פקקים - יאכל יותר שמן מאשר בנסיעה פתוחה למשל זה כנראה קשור באופן ישיר ל"שעות מנוע" ופחות מאשר למרחק. יש תקופות שנאכל באופן מובהק פחות שמן ויש כאלה שזה מרגיש כמו זלילה. 

 

אם אני מעריך נכון - המנוע הזה צורך ליטר איפשהו בין 1500 ל2500 קילומטרים בהתאם לתנאים ולשמן. מה שאומר שבין כל החלפת שמן ופילטר כ10 אלף קילומטרים - אני כנראה אקנה שני מיכלי שמן במקום אחד בכל טיפול - זה עלות מאוד נמוכה ביחס לפירוק ראש מנוע בשביל להחליף רינגים וסה"כ אם אני מבין נכון זו צריכת שמן צפויה למנועי טורבו בקילומטרג' גבוה. 

 

לגבי הפלאש - ככל שאני לומד יותר ויותר - החומרים שמהם היום עושים את הפלאש מפרקים סוג מסויים של פחם במנוע והסכנה העיקרית היא שהסלונואיד תזמון שסתומים יסתם. 

 

כשעשיתי את המכסה שסתומים - המנוע היה נקי לגמרי! שום משקעים שיכלתי לשים לב אליהם וכשגבע עשו את הטיימינג הם טענו שהמנוע נראה במצב טוב מאוד. 

 

אני פשוט אצטרך להחליט אם אני לוקח ריזיקה או שפשוט מוסיף שמן לפי הצורך וחי עם זה כל עוד זה לא מחמיר. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שבשריפת שמן גבוהה הממיר הולך. אצלך זה ממיר זול יחסית אבל במנוע 1.6 החדש יותר כמו אצלי (165 כ"ס) הממיר מסוג יורו 6 ואין תחליפי כלל (אלו ששמו ממיר בתקן הישן תוך חצי שנה בבמוצע הוצרכו להחליף אותו שוב)

 

ממיר מקורי בחברה עולה בסביבות ה6000 רק לחלק!!!

 

אז זה גם שיקול 

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני זוכר ב165 וגם ב200 הם גם נשרפים יותר בקלות.

 

הדבר שכן שווה לנסות בהחלפה הקרובה זה שמן של טוטל 5-30 שהוא גם נחשב למקורי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, lanosforce כתב:

אם אני מעריך נכון - המנוע הזה צורך ליטר איפשהו בין 1500 ל2500 קילומטרים בהתאם לתנאים ולשמ

לא יודע, אצלי עם כמעט 50k ק"מ, אין צריכת שמן בין טיפולים כלל. המפלס נשאר במקסימום (מחליף שמן כל 10k ק"מ)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, lanosforce כתב:

המנוע הזה צורך ליטר איפשהו בין 1500 ל2500 קילומטרים בהתאם לתנאים ולשמן

 

זה יחסית הרבה למנוע.

תחשוב לאט לאט לכיוון של גומיות שסתומים.

הפתרון של להוסיף שמן במקום לטפל יגרום לממיר למות מהר, לפיח להצטבר והוצאות לטווח ארוך גדולות יותר.

  • רעיון טוב! 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני יכול לדעת אם זה גומיות שסתומים או רינגים? פשוט לעשות קודם גומיות שסתומים ולראות אם הבעיה קיבלה מענה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...