Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי רכישת SEAT IBIZA FR 1.0 טורבו, תיבת DSG


hondacivic02es
שימו לב! השרשור הזה בן 1497 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

רציתי לשאול,

 

לפעמים בהורדה (אוטוטמית וגם ידנית) מהילוך 2 ל-1, יש מן נקישה, וממש שומעים (ולא רק מרגישים ) את הורדת ההילוך.

 

היה כאן מישהו שרשם באחת ההודעות, שאין להתרגש מזה, ושככה זה עובד, ומי שלא מכיר ולא נסע עם גיר DSG, יכול לחשוב שאולי זה תקלה.

 

אז אפשר להיות רגוע?

 

כי אני פדנט משוגע ששם לב לכל צליל כל רעש ברכב משגע אותי ומתחיל לגרום לי מחשבות אולי משהו לא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה -

 

דובר כאן על זה שהקלאצ'ים בעצם נשחקים בפקקים.

 

חשבתי משהו שיהיה פתרון גם לשמירה על הקלאצים וגם יהיה לי יותר נוח בנסיעה. יש לרכב הזה בקרת שיוט אדפטיבית, מה שאומר שאם אני בפקק אני יכול להגדיר מהירות של מינימום 30 קמ"ש, והרכב יאיץ ויעצור לבד. שמתי לב שרוב הזמן הרכב על הילוך 2 במצב הזה.

 

האם זה יעזור לי לשמור על הקלאצים או דווקא יגרום לשחיקה שלהם?

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ששוחק את הקלאצ׳ים זאת זחילה ממושכת תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלם - זה כמו התקדמות עם חצי קלאץ׳ ברכב עם גיר ידני.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר תשמע,

אתה חייב להפסיק להוציא את עצמך מדעתך במחשבות על השטויות האלה, הרכב נועד לשימוש יום יומי וסטנדרטי - הגיר הזה נועד גם לעמוד בפקקים כי פקקים זה לא המצאה ישראלית וגם באירופה נוסעים מיליונים של רכבים עם הdsg שעל הכביש עומדים בפקקים גם 3-4 שעות ביממה ולא מתפרקים לחלקים, פשוט תנהג נהיגה סטנדרטית ורגילה ויהיה בסדר.

 

לגבי הבקרת שיוט על 30 קמ״ש יש לי גם אני משתמש בזה וזה פגז לפקקים בלי קשר(כאילו פקקים נהיה דבר שפחות נורא לי משמעותית מאז שאני עם הגולף).

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר תשמע,

אתה חייב להפסיק להוציא את עצמך מדעתך במחשבות על השטויות האלה, הרכב נועד לשימוש יום יומי וסטנדרטי - הגיר הזה נועד גם לעמוד בפקקים כי פקקים זה לא המצאה ישראלית וגם באירופה נוסעים מיליונים של רכבים עם הdsg שעל הכביש עומדים בפקקים גם 3-4 שעות ביממה ולא מתפרקים לחלקים, פשוט תנהג נהיגה סטנדרטית ורגילה ויהיה בסדר.

 

לגבי הבקרת שיוט על 30 קמ״ש יש לי גם אני משתמש בזה וזה פגז לפקקים בלי קשר(כאילו פקקים נהיה דבר שפחות נורא לי משמעותית מאז שאני עם הגולף).

 

לגמרי בדיוק מה שאני חשבתי כשהתחלתי להשתמש בזה, זה פשוט מוציא את התסכול מהנסיעה בפקקים (טוב, כמעט).

 

ולגבי מה שרשמת בהתחלה, אני אולי קראתי כאן יותר מידי אינפורמציה לגבי גיר DSG והבעיות שלו עם נסיעה בפקקים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום בעיות, ושום שחיקה בנסיעה בפקקים.

האיביזה שלי עלתה לכביש בנובמבר 2016, ועשיתי איתה 170,000 ק"מ על השעון - בעליות, בירידות ובפקקים יום יומיים. הגיר עובד חלק, וצריך לקחת בערבון מוגבל את כל האמירות על ה DSG בשוק רכב תחרותי. לחלק מהיצרנים והיבואנים, שגורמים מטעמם נמצאים גם בפורום הזה, יש מטרה להחיות מחדש בעיה שמתה מזמן.

מדובר ברכב מעולה, עם מנוע מעולה, ולמעט תקלת מזגן מינורית, הרכב שלי למרות כל הנסועה לא ראה מוסך.

תהנה ותחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק למען הסר ספק - נסיעה בתוואי פקוק לכשעצמה לא גורמת לשחיקה מיוחדת. המוד היחיד בו יש שחיקה זאת התקדמות תוך לחיצה עדינה על הבלמים בצורה ממושכת.כל עוד אתה מודע לנ"ל, חזל"ש.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

green - "אני עוד נתתי הזדמנות לרגע לגיר הרובוטי,

אבל לאור עוד ועד מקרים על החלפות מצמדים בקילומטרז׳ נמוך שעולים בפורום,

המחשבה הזאת חלפה, אני פשוט פוסל רכב עם גיר כזה (בתוואי הנסיעה שלי שהוא עירוני בעיקרו בייחוד)."

 

האם תגובתך הנ"ל נובעת מניסיונך בנסיעה ברכב הקודם שהיה ברשותך (קיה נירו)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה להחזיר את פותח השרשור לחרדות לאחר כדור ההרגעה :) אבל אני חושב שההמלצות כאן לנהוג רגיל ושהכל יהיה בסדר, אין להם על מה להתבסס.

 

המצב המדוייק הוא שפותח השרשור יכול לנהוג רגיל ולא לשגע את עצמו עם הרגלי נהיגה לא טבעיים וזה בסדר גמור, אבל לקחת בחשבון שנהיגה כזאת צפויה להביא לבלאי מצמדים מואץ יותר מאשר בנהיגה "מותאמת" לגיר הזה ולקחת בחשבון שבתוואי נסיעה עירוני בלאי המצמדים יהיה בכל מקרה מואץ יותר מבלאי בתוואי ביעירוני.

 

החלפת מצמדים יכולה להיות גם אחרי קילומטרז' של 18 אלף ק"מ ויכולה להיות גם אחרי למעלה מ- 100 אלף ק"מ, לפי המקרים שעלו בפורום.

 

פותח השרשור אתה יכול לקחת כדור להורדת לחץ דם כי כדור הרגעה כבר קיבלת :).

 

לאיל- לגבי הנירו היא הייתה חדשה מדי מכדי לחוות תקלות ובגלל הזינוקים עם המנוע החשמלי אני מניח שהיא לא תסבול משחיקת מצמדים.

 

פשוט לגבי הגיר הזה באופן כללי ולא ברכב היברידי, התוואי בו אני נוסע, תוואי עירוני הררי הכי פחות מתאים לו וזה יכול במקרה קיצוני תיאורטי להגיע בתוואי כזה להחלפות מצמדים כל שנה וחצי שנתיים. לכן אני אישית הגעתי להחלטה שלא בא לי להכניס ראש בריא למיטה חולה.

 

בתוואי נסיעה אחר אולי הייתי שוקל.

 

אבל זה תיאורטי, אני מקווה שהרכב הבא שלי יהיה חשמלי ושם אין גיר.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

היי,

אחרי כמעט חודש ו-1200 ק"מ בנסיעה משולבת, בעיקר על מצב ספורט, להלן מסקנות , כמובן שזה עוד מוקדם אבל בכיף אעדכן אתכם כבר עכשיו -

 

מבחינת צריכת דלק, המרחק הכי רחוק שהצלחתי להגיע אליו בתדלוק אחד - 458 ק"מ.

 

המנוע מרגיש מאוד זריז, מאוד חזק (יחסית ל-1000 טורבו).

 

יש איזה קטע מוזר, שלפעמים בזמן שאני לוחץ לחיצה זריזה (אבל לא עד הסוף) כדי בכל זאת לקבל יותר כוח, הגיר מעביר מהר מאוד הילוך, ורק אחר כך אני מקבל את הכוח שאני רוצה מהמנוע. (מעביר הילוך להילוך יותר גבוה ולא מוריד הילוך כדי לקבל יותר כוח, זו הכוונה שלי).

 

אני מניח שזה בגלל התכנות של הגיר הזה להיות כמה שיותר חסכוני. זה לא כזה בעייה מבחינתי אבל נראה שהיה אפשר לשפר את זה (לא יודע איך, זה אני משאיר למהנדסי הרכ והגיר הגרמנים).

 

במצב ספורט באמת מרגישים הגה יותר מדוייק ו"קשיח", המנוע הופך להיות יותר רועש ממצב רגיל, אבל רעש כזה שנהנים ממנו ולא סובלים (הפחיד אותי ה-3 צילינדרים והרעש הלא סקסי שחשבתי שהוא מייצר).

 

במצב ECO הדוושה מאוד מאוד כבדה, צריך ללחוץ הרבה כדי להשיג את הכוח הנדרש, אבל זה מאוד חסכוני, הקטע שאני לא נהנה מזה בכלל. אני מעדיף להיות כל הזמן על מצב ספורט, ובגדול רגל ימין היא זו שמחליטה כמה דלק יזלל.

 

מבחינת רעשים, בנסיעה בכביש החוף על 110-120 קמ"ש הרכב נשמע מאוד שקט, נפלתי גם על נסיעה שבה לא היו יותר מידי רוחות מזרחיות חזקות.

 

אני כמובן אמשיך לעדכן ולתת את החוות דעת שלי על הרכב הזה, אני מרגיש שדי למדתי אותו והתרגלתי אליו. במהירויות גבוהות וכביש מפותל מרגיש שחסר קצת אחיזה. שוקל למצוא ג'אנט 18 רחב - השאלה אם זה ייתן שיפור ששווה לסבול בגלל הרעש שאני אקבל עקב נסיעה עם ג'נט יותר רחב עם חתך נמוך.

 

*עוד משהו ששכחתי להוסיף, הסרן האחורי "מרביץ" קצת יותר מהקדמי ולא בקטע נעים. הסקן הקדמי מרגיש שמתמודד הרבה יותר נעים עם כביש משובש, האחורי נותן הרגשה קצת קופצנית מידי, לא הכי רכה ולא נעימה.

 

מבאס קצת הפלסטיק הזולה בפתחי האיוורור של המזגן שלפעמים מרעישים (אולי זה בגלל הקור ובקיץ זה פחות יורגש, מי שוזכר פוסטים קודמים שלי על הפיקנטו והרעשים מבין כמה האוזן שלי רגישה לרעשים האלה, אולי הרכב הבא יהיה אאודי או מרצדס ;) ).

 

כמו כן פלסטיקה זולה גם בדלתות, מן חירקושים מעצבנים כאלה כאשר מחזיקים חזק או "מוחצים" את הידית אחיזה שבדלת כדי לסגור אותה.

 

חוץ מזה הדשבורד מאובזר יפה עם הציפוי\ריפוד עור ככה שמשם אין רעשים מעצבנים. גם איפה שיש פלסטיק הפלסטיק קשיח ולא מרגיש זול.

 

חסר לי רק תאורה בספסל האחורי, לא מבין למה לא הוסיפו שם נורת לד מסכנה, נכון שזה לא רכב משפחתי אבל כולה נורת לד .

 

נקודה נוספת, אני לא משוויץ ולא חושב שאני נוסע בצורה פרועה, אבל אני מרגיש שבכביש פתוח אני משאיר אבק לרוב המשפחתיות, אני בכלל בכלל לא לוחץ על הדוושה עד הסוף. ואם מעבירים למצב ספורט בידית הילוכים ומשחקים עם השיפטרים, המנוע בכלל משתולל. אני לא עושה את זה הרבה ולא אעשה את זה הרבה כי זה רכב ששילמתי מכספי וההרגשה שלי היא שאני מתעלל גם במנוע, גם במרכב וגם בהכל כשאני נוסע במצב הזה, אם אתם עולים על מסלול מירוצים אז סבבה.

 

בכל אופן זה גם מאוד נוח בנסיעות לירושלים, לשחק עם ההילוכים מההגה במקום לשרוף את הברקסים בירידות. וגם בעליות כשצריך יותר כוח. אבל זה בטוח אתם מכירים מרכבים אחרים עם גיר טיפטרוניק ולאוו דווקא הDSG.

 

 

WhatsApp Image 2020-02-21 at 10.01.22.jpeg

 

מוזמנים לשאול איזה שאלות שבא לכם.

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח אתה נהנה מהרכב אבל צריכת הדלק נשמעת לי ממש גבוהה. אתה ממש מתגרזן עם הרכב או שהוא לא חסכוני פשוט?

 

עם הקליאו בנסיעה רגועה (מאוד) משולב הצלחתי להוציא 800 קילומטר, נכון שהרכב שלך חזק יותר משמעותית אבל בכל זאת, זה נשמע לי ממש מעט הקילומטראז׳ הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

458 ק"מ ואתה מגיע למנורה? צריכת הדלק נשמעת ממש גבוהה.

אני עם ארונה FR ששוקלת 40-50 ק"ג יותר מהאיביזה שלך, יותר גבוהה (מה שגורר יותר התנגדות אני מניח?), היצרן מצהיר אצלי ברכב על צריכת דלק פחות טובה משלך ועדיין אני מגיע לאיזור ה-500 ק"מ על 3/4 מיכל בנסועה ביניעירונית (הרוב על כביש 6) + קצת פקקים במרכז (שלפי מחשב הדרך די מחרבים את הצריכה).

כלומר, אם ארוקן את המיכל כמוך, אגיע ל-650-700 ק"מ בלי להתאמץ.

ולשנינו יש מיכל דלק של 40 ליטרים, אותו מנוע ואותו גיר.

 

לפי מחשב הדרך בנסיעה בינעירונית בכביש 6 בעיקר ובלי פקקים (או עם פקקים קלים), אני יושב על 1:17-1:18. משהו שאמור להביא אותו לקרוב ל-700 ק"מ במצב שאני מרוקן את הטנק עד המנורה. (לא ניסיתי ואין לי כוונה לנסות)

מאמין שנהיגה בכבישים של 90-100 קמ"ש יקרבו את צריכת הדלק לאיזור ה-1:20.

פקקים מורידים את צריכת הדלק לאיזור ה-1:15 בשילוב עם נסיעה בינעירונית שעיקרה בכביש 6.

אני לא לוחץ בפקקים, אני כן מכניס את הגיר למצב ידני לפעמים בפקקים ומשאיר אותו על הילוך ראשון או שני כדי שלא יבצע מלא העברות וישחוק את הקלאצ'ים סתם. יש מצב שזה פוגע קצת בצריכת הדלק, אבל אני מעדיף לשלם בתדלוק על עוד 2-3 ליטרים של דלק מאשר למצוא את עצמי מחליף קלאצ'ים מוקדם. זה גם מה שהייתי עושה ברכב ידני.

גם עם 1:15, עדיין הייתי מגיע ל-550-600 ק"מ.

 

לדעתי זה שאתה נוסע על מצב ספורט משפיע על צריכת הדלק.

אני משתמש במצב ספורט רק בעיר או בפקקים קלים, כדי לצמצם את העברות ההילוכים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן צריכת דלק שלך גבוהה, עם מנוע דומה (איביזה 1.0 110 כ"ס משנת 2016) מגיע לצריכה של 1:15 בנסיעה משולבת ו 1:17-1:18 בנסיעה בינעירונית בלי פקקים על 110-120 קמ"ש.

הסבר הגיוני לצריכה הזאת זה נסיעה נטו בעיר/פקקים או שאתה ממש אוהב להיות ראשון אחרי כל רמזור :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1497 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...