Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי רכישת SEAT IBIZA FR 1.0 טורבו, תיבת DSG


hondacivic02es
שימו לב! השרשור הזה בן 1498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני כבר יכול להגיד שבמצב ECO לחיצה שהייתי מגדיר ככמעט חזקה לא מורידה את ההילוך וחסר הכוח הזה , אבל במצב NORMAL או ECO לחיצה קטנה ומיד הגיר המהיר הזה מוריד כמה הילוכים שצריך והכוח זמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל גיר אוטומטי מתאים את ההילוך האידיאלי בהתאם לסל"ד ולמהירות. זה לא רק ה "DSG". למעשה גיר ה- DSG הוא אחד ההכי מושמצים וגרועים בתעשיית הגירים, אם לא הגרוע והמושמץ ביותר. תריץ חיפוש בפורום או בגוגל. אולי אני ואתה נהגנו על רכבים שונים עם DSG או גיר אוטומט סטנדרטי עם 4 הילוכים. אבל בכל מקרה זה ממש לא "נגיעה בדוושה והילוך יורד מטה".

 

אתה אומר בדיוק מה שאני אומר, זה שזה חרא של גיר כשהוא עושה בעיות זה ידוע.

ה DSG מבחינת פעילות הוא הגיר הכי טוב ונוח שקיים היום (כשהוא עובד), ומבחינת צריכת דלק ומבחינת התאמת סלד לאופן נסיעה אידיאלי טוב יותר מכל גיר אוטומטי פלנטרי רגיל (שלרוב מתוכנת לפי היצרן לא תמיד באפקטיביות טובה), יש סיבה שהגיר הזה עושה 1/18+- לעומת אוטומטיות שתמיד יעשו 1/14+-, אבל זה לא שווה את זה לדעתי כי הכסף בא בתיקונים במקום החסכון.

 

יש לנו במשפחה ובעבודה פאסאטיות וסופרב כולם מגיעות עם הגיר הנ"ל, ובמצב ספורט אם קיים ברכב בעל DSG שום נהג ברכב ידני לא יצליח להחליף הילוכים באותה מהירות כי זה לא אפשרי, תראה סרטונים בגוגל איך הוא עובד ואתה תבין למה, מוצר גאוני עם אמינות מפוקפקת לחלוטין בעיני.

מעבר לכך יש לך שליטה בהגה למצב ידני מה שאין לך כמעט באף אוטומטית.

אני נוהג בידני כי זה כיף לי ואני אוהב קלאץ', ולהרגיש שליטה ברכב

 

hondacivic02es- זה נכון במצב חיסכון הוא יותר איטי וכביכול מתאים את הנסיעה למצב "סבאלה"

אגב - תחליף כבר תמונה

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1/18 זה נדיר אלא אם כן אין פקקים בכלל ואתה נוסע מאוד רגוע. יכול להגיד מאזדה 2 חדשה לגמרי שכורה שהיתה לי היתה גם מאוד חסכונית. לגבי ביצועים, טכנולוגיה וריגוש המאזדה הרחק מאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר יכול להגיד שבמצב ECO לחיצה שהייתי מגדיר ככמעט חזקה לא מורידה את ההילוך וחסר הכוח הזה , אבל במצב NORMAL או ECO לחיצה קטנה ומיד הגיר המהיר הזה מוריד כמה הילוכים שצריך והכוח זמין.

 

הגיר הזה הוא הדבר הכי טוב שקרה למנוע 1.0tsi, יצא לי לנהוג בלאון ובאאודי a3 עם המנוע 1.0tsi עם גיר ידני וזה המנוע הכי דורש צומי שיש בעולם,

כל פעם שטיפה רוצים להאיץ לעקיפה/לטפס בעליות הרריות(כמו שאני מרבה בחו״ל) הגיר דורש משחקי הילוכים בלתי פוסקים ברמה מציקה ממש, המנוע פשוט נחנק ממש בקלות עם הגיר הידני - בגלל אופי העברת ההילוכים של הdsg הגיר פשוט הופך את היחידת הינע הזאת מפושרת ממש לאחת שנחמד לחיות איתה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר יכול להגיד שבמצב ECO לחיצה שהייתי מגדיר ככמעט חזקה לא מורידה את ההילוך וחסר הכוח הזה , אבל במצב NORMAL או ECO לחיצה קטנה ומיד הגיר המהיר הזה מוריד כמה הילוכים שצריך והכוח זמין.

 

כמובן שבחלק השני של ההדועה התכוונתי למצב NORMAL או SPORT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהגיר הזה הרבה יותר חיסכוני מכל גיר אוטומטי, לא צריך את הממיר טורק שיוצר עומס תמידי על המנוע ובנוסף "מבזבז" כוח מהמנוע עד שהוא ננעל.

מצד שני, בגלל הממיר טורק ברכב אוטומטי אין בעיות לנסוע בפקקים ואין את כל הבעיות המוכרות בגירי ה DSG היבשים.

אני אישית מעדיף צריכת דלק יותר גבוה מאשר לחשוב כל נסיעה מתי הגיר יחזיר את נישמתו לגרמנים.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהגיר הזה הרבה יותר חיסכוני מכל גיר אוטומטי, לא צריך את הממיר טורק שיוצר עומס תמידי על המנוע ובנוסף "מבזבז" כוח מהמנוע עד שהוא ננעל.

מצד שני, בגלל הממיר טורק ברכב אוטומטי אין בעיות לנסוע בפקקים ואין את כל הבעיות המוכרות בגירי ה DSG היבשים.

אני אישית מעדיף צריכת דלק יותר גבוה מאשר לחשוב כל נסיעה מתי הגיר יחזיר את נישמתו לגרמנים.

 

זו לא בעייה שנפתרה בדגמי 2019 ומעלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על בעיות בגיר DSG? קשה להגיד מה קורה עם 2019 כי לא עבר מספיק זמן.

אבל לפי הפורום הבנתי שפתרו חלק מהבעיות אבל עדיין יש שחיקה מהירה של הקלאץ בנסיעה בפקקים (שלא לפי התורה שבעל פה)

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן שכרתי גולף ידנית עם מנוע דומה 1.0T, ואללה - חרא מנוע, לא סוחב יותר מ1.6 ממוצע (ובעיני זה לא מספיק למי שגר מחוץ למרכז). המומנט של הטורבו בכלל לא מורגש וצריך לבחוש בהילוכים. לפחות השני היה ארוך יחסית והבידוד ברכב היה מצויין אז פשוט ישבתי ב4000 סל"ד בשני בכבישים טכניים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן שכרתי גולף ידנית עם מנוע דומה 1.0T, ואללה - חרא מנוע, לא סוחב יותר מ1.6 ממוצע (ובעיני זה לא מספיק למי שגר מחוץ למרכז). המומנט של הטורבו בכלל לא מורגש וצריך לבחוש בהילוכים. לפחות השני היה ארוך יחסית והבידוד ברכב היה מצויין אז פשוט ישבתי ב4000 סל"ד בשני בכבישים טכניים.

לא יודע איזו גולף קיבלת ועם איזה הספק,

אבל נהגתי על איביזה וארונה בנסיעות מבחן עם 1.0TSI (לי יש את האחרונה), סוחב הרבה יותר טוב מכל מנוע 1.6 שנהגתי עליו, לא צריך לרמוס את הדוושה כדי לקבל תגובה טובה, הרכב מאיץ גם בעליות בקלות ובלי להתאמץ.

מאוד נדיר שאני עובר את ה-3000 סל"ד בהאצות.

 

אה כן, אני גר בדרום ונוסע למרכז לא מעט, שום בעיה.

איזה עצות יכולים לתת לי כדי לשמור על הגיר כמה שיותר?

 

הבנתי שהוא רגיש.

כמה שפחות גלישה על חצי קלאץ' (אמור להיות מורגש, לפחות ברמה של הסתכלות על מד סל"ד), בפקקים ובדרכים עירוניות להעביר ידנית או להעביר למצב ספורט כדי שיהיו פחות העברות, לא לזנק מהמקום בצורה מוגזמת ולפי מה שאומרים (הגיוני גם) לא להשתהות יותר מדי בזינוק מהמקום כי זה גם שוחק את הקלאצ'ים לפי מה שנאמר לי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת, הרי כתבתי בדיוק מה קיבלתי, יש בדיוק גרסא אחת עם מנוע 1.0, יש לו 115 כ"ס.

לגבי החוו"ד, כל אחד ומה שהוא משווה אליו אני מניח

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת, הרי כתבתי בדיוק מה קיבלתי, יש בדיוק גרסא אחת עם מנוע 1.0, יש לו 115 כ"ס.

לגבי החוו"ד, כל אחד ומה שהוא משווה אליו אני מניח

אם שכרת בחו"ל מרבית הסיכויים שמדובר בגירסה החלשה של המנוע הזה, כפי שכתב כאן קודמי. ואכן האוטו די עגלה. גירסת האוטומט כבר מגיעה לידיעתי עם המנוע המוכר מהארץ והשילוב דווקא לא רע בכלל, עד שרוצים כח טיפה למעלה שאז המנוע גם מתחיל לעשות רעש לא נעים וגם מגלה שהוא לא כזה עבדיאת כמו שחשבנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הבנתי אם אתם מדברים על האיביזה או על הגולף, אבל באיביזה אני יכול להעביר למצב S ולשחק עם ההילוכים, ואז שום כוח לא חסר תאמינו לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1498 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...