Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי רכישת SEAT IBIZA FR 1.0 טורבו, תיבת DSG


hondacivic02es
שימו לב! השרשור הזה בן 1524 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שאני אוהב במנועים הקטנים של הקונצרן הנ"ל זה שיש להם אחלה כוח לגודל המנוע, מ 1.0 ליטר להוציא 115 ויש כאלה עם תוכנה שבכלל מגיעים ל 140, זה מצויין.

לגבי הבלאי שמתווסף על מנוע כזה קטן אני לא יודע, לא חושב שיש משהו מיוחד, כנראה שקיים אבל רק הזמן יודע.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני אוהב במנועים הקטנים של הקונצרן הנ"ל זה שיש להם אחלה כוח לגודל המנוע, מ 1.0 ליטר להוציא 115 ויש כאלה עם תוכנה שבכלל מגיעים ל 140, זה מצויין.

לגבי הבלאי שמתווסף על מנוע כזה קטן אני לא יודע, לא חושב שיש משהו מיוחד, כנראה שקיים אבל רק הזמן יודע.

 

שווה להיכנס לשיפורי מנוע STAGE 1 (לפי מה שהבנתי תוכנת ניהול מנוע...? ).

 

מן הסתם כנראה מאיץ את הבלאי על המנוע, השאלה היא אם גם פוגע באחריות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי תוכנה עשויה לפגוע באחריות במידה ויהיה נזק למנוע והיבואן יגלה שיש תוכנה.

אני יודע שיש היום דרכים להסיר את התוכנה במידת הצורך אבל לא מכיר משהו קונקרטי.

 

אישית לא הייתי כנראה משנה תוכנת ניהול מנוע לרכב באחריות, מעבר לזה הייתי נותן לעצמי קצת זמן להתרגל לרכב חדש לפני שהייתי עושה שינויים.

אני יכול להגיד שעל הרכב שלי אאודי A1 עם מנוע 1.4tfsi אני לא הוספתי תוכנה נכון לכרגע כי לא הייתי רוצה לפגוע באמינות של האוטו והאמת שלא חסר כוח :)

 

תתרגל קצת לרכב ואז תשקול אם זה שווה לך, בסופו של דבר זה שדרוג משמעותי ביחד לרכב הקודם.

 

תתחדש ובהצלחה!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה עצות יכולים לתת לי כדי לשמור על הגיר כמה שיותר?

 

הבנתי שהוא רגיש.

 

תתחדש

 

אחרי קריאה של עצות ושימוש אישי, להלן התובנות שלי:

קודם-כל, אכן יש לשילוב הזה (מנוע 1 ליטר+ תיבת DSG) נטיה להעלות הילוכים ולהגיע להילוך גבוה במהירות נמוכה. אצלי כבר ב- 65 קמש הרכב מגיע להילוך שביעי, ואז המנוע נחנק כי אין לו מספיק כח כדי "לסחוב" את ההילוך, ואז אני עושה "קיק דאון", הוא מוריד הילוך או 2, רק כדי לעלות שוב בחזרה להילוך גבוה אחרי עוד כמה שניות, ואז שוב "קיק דאון", וחוזר חלילה. זה יוצר יותר צריכת-דלק, ולא בריא לתיבת ההילוכים (ככלל, כמה שפחות החלפות הילוכים, יותר טוב).

 

פניתי ליבואן שישנו את הכיול של התיבה כך שהתיבה "תמשוך" יותר את ההילוכים ותמע את התופעה, ולמיטב ידיעתי, עד היום לא שמעתי על פתרון לזה (בטח יש פתרונות לא רשמיים, אבל אני לא רוצה לשחק עם תוכנות וצ'יפים ורוצה לשמור על המנוע במצב stock).

 

לכן, כדי לשמור על אורך החיים של התיבה והמנוע - דבר ראשון, בתחילת נסיעה כבה את מערכת ה- start/stop. מקצר את אורך חיי התיבה והמנוע (VW ויצרנים אחרים עשו את זה בגלל דרישות של השוק האירופי לתקן של חסכון בדלק. על מזבח צריכת הדלק, הקריבו את אורך חיי המנוע והתיבה. המנוע אמין, אבל לגבי התיבה, אתה רוצה להחליף קלאצ'ים בתדירות כמה שיותר נמוכה).

 

לגבי שמירה על הקלאץ' - זאת למעשה תיבה ידנית עם 2 קלאצ'ים שהמחשב מחליף בה הילוכים, ולכן העצות לשמירה תקפות כמו לשמירה על הקלאץ' של התיבה הידנית. כמו שבתיבה רגילה נמנעים מחצי קלאץ', כך גם פה. כפי שכתבו, בפקקים ובנסיעה איטית, נסה להמנע מללחוץ על הברקס כשהרכב נוסע במינימום בהילוך נמוך (במיוחד בהילוך ראשון). עדיף שתשמור מרחק ושתסע בסלד קבוע, וכשאתה צריך לעצור, לחץ על הבלמים עד שהרכב יעצור לחלוטין.

 

בנוסף, מכיוון שמצב normal נוטה להעלות הילוכים, במצבים של נהיגה במהירות בינונית, כדי לשמור על התיבה, עדיף שתשתמש במצב-ספורט שממעט להעלות הילוכים.

 

והכי טוב זה שתעביר הילוכים ידנית. אני עושה את זה הרבה כמעט בכל מצב, ולאחר כמה חודשים, פשוט התרגלתי. אני בד"כ מתחיל נסיעה במצב אוטומטי NORMAL, וברגע שהרכב מגיע להילוך שלישי וההילוך "תפוס" (לא באמצע העברה), אני מעביר למצב ידני ומשם ממשיך ומעביר ידנית (או מעביר למצב ספורט, תלוי בסיטואציה) .

 

ואם אתה ממש רוצה לשמור, אז כשאתה עוצר את הרכב והוא עומד , נאמר, יותר מ-5 שניות, תעביר את התיבה למצב P ולפני נסיעה תחזור למצב N. זה לא בריא לעשות את זה בתיבת הילוכים אוטומאטית רגילה (כי שם זה מצקר את חיי הקלאץ'), אבל פה זה בדיוק ההיפך - זאת למעשה תיבה ידנית עם העברת הילוכים אוטומאטית, ובמעבר ל- P, המנוע לא לוחץ על הקלאץ' (אני מניח שיש ניתוק של הקלאץ' באיזשהו שלב אבל בכלל לא בטוח. ברכב שלי, שמתי לב שאם אני מרים את בלם היד ועוזב את הבלמים, אז הרכב ממשיך להתקדם, מה שאומר שהמנוע עדיין לוחץ על התיבה).

 

אה, ולפני נסיעה ואחרי נסיעה, אני נותן לרכב לנוח במשך כמה שניות על idle במצב P. זה כדי לקרר את הטורבו של המנוע (כן, יהיו שיגידו שכבר לא צריך את זה, אבל אני לא סומך על המערכות של הרכב. בכלל, העצה להתניע ולחכות כמה שניות לפני תחילת נסיעה טובה לכל רכב ולכל מנוע).

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

וואו איזה ספר חוקים לכולה נהיגה יום יומית.

 

לא יודע על מה כל הקרנבל, רוב האנשים נוהגים ברכבים האלה כמו מכוניות רגילות לגמרי והגיר לא מתפצל ל2 ומתפרק לחתיכות - חלקם גם מגיעים עם המצמדים הללו לנסועה נכבדת בלי אף חוק מיוחד.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הם בהחלט מאושרים.

יש גם כמה עורכי דין מעושרים (גם באלף) מהגיר הזה.

אין עוד גיר בארץ עם כמות דומה של תביעות ייצוגיות וסכומים שהתקבלו.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוועה כל ההוראות הללו, אני עוד נתתי הזדמנות לרגע לגיר הרובוטי, אבל לאור עוד ועד מקרים על החלפות מצמדים בקילומטרז׳ נמוך שעולים בפורום, המחשבה הזאת חלפה, אני פשוט פוסל רכב עם גיר כזה (בתוואי הנסיעה שלי שהוא עירוני בעיקרו בייחוד).

 

ולגבי השילוב בין מנוע ה- 1 ליטר לגיר הרובוטי של פולקסווגן, ההוראות גם נובעות לא רק כדי לשמור על הגיר אלא פשוט כדי לנסוע באופן נורמלי למכולת, עקב שילוב לא טוב בין כיול גיר לא נכון למנוע לא מספיק בשרני. שילוב כזה מוכר לי מאד מהמאזדה cx5 שהייתה לי וסבלתי מכל רגע (בייחוד בתוואי הררי בו אני נוהג).

 

יחידת הנעה שיש לי בקורולה היברידית כרגע כל כך הרבה יותר טובה (בשבילי לפחות), אין תפעול ידני לגיר כי אין בו צורך, יחס העברה בגיר תמיד מיטבי, אין מצב שהוא גבוה מדי או נמוך מדי, אין את התנודתיות בין הילוך גבוה לנמוך ואין קיק דאונים חוזרים ונשנים, לחיצה על דוושת התאוצה והתגובה מיידית, אין חשש לשחיקות למיניהם, פשוט שגר ושכח. תענוג, אני מאד נהנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורולה מרגישה חלשה משמעותית אם כי יחידת הנעה חלקה כמצופה מגיר רציף.

 

גירים רובוטים מעלים להילוך גבוה במהירות נמוכה,לא רק ה dsg. אבל ממש אין בעיה למסוע למכולת, בעיר יש המון כח כמו גם מחוץ לעיר.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש

 

אחרי קריאה של עצות ושימוש אישי, להלן התובנות שלי:

קודם-כל, אכן יש לשילוב הזה (מנוע 1 ליטר+ תיבת DSG) נטיה להעלות הילוכים ולהגיע להילוך גבוה במהירות נמוכה. אצלי כבר ב- 65 קמש הרכב מגיע להילוך שביעי, ואז המנוע נחנק כי אין לו מספיק כח כדי "לסחוב" את ההילוך, ואז אני עושה "קיק דאון", הוא מוריד הילוך או 2, רק כדי לעלות שוב בחזרה להילוך גבוה אחרי עוד כמה שניות, ואז שוב "קיק דאון", וחוזר חלילה. זה יוצר יותר צריכת-דלק, ולא בריא לתיבת ההילוכים (ככלל, כמה שפחות החלפות הילוכים, יותר טוב).

 

פניתי ליבואן שישנו את הכיול של התיבה כך שהתיבה "תמשוך" יותר את ההילוכים ותמע את התופעה, ולמיטב ידיעתי, עד היום לא שמעתי על פתרון לזה (בטח יש פתרונות לא רשמיים, אבל אני לא רוצה לשחק עם תוכנות וצ'יפים ורוצה לשמור על המנוע במצב stock).

 

לכן, כדי לשמור על אורך החיים של התיבה והמנוע - דבר ראשון, בתחילת נסיעה כבה את מערכת ה- start/stop. מקצר את אורך חיי התיבה והמנוע (VW ויצרנים אחרים עשו את זה בגלל דרישות של השוק האירופי לתקן של חסכון בדלק. על מזבח צריכת הדלק, הקריבו את אורך חיי המנוע והתיבה. המנוע אמין, אבל לגבי התיבה, אתה רוצה להחליף קלאצ'ים בתדירות כמה שיותר נמוכה).

 

לגבי שמירה על הקלאץ' - זאת למעשה תיבה ידנית עם 2 קלאצ'ים שהמחשב מחליף בה הילוכים, ולכן העצות לשמירה תקפות כמו לשמירה על הקלאץ' של התיבה הידנית. כמו שבתיבה רגילה נמנעים מחצי קלאץ', כך גם פה. כפי שכתבו, בפקקים ובנסיעה איטית, נסה להמנע מללחוץ על הברקס כשהרכב נוסע במינימום בהילוך נמוך (במיוחד בהילוך ראשון). עדיף שתשמור מרחק ושתסע בסלד קבוע, וכשאתה צריך לעצור, לחץ על הבלמים עד שהרכב יעצור לחלוטין.

 

בנוסף, מכיוון שמצב normal נוטה להעלות הילוכים, במצבים של נהיגה במהירות בינונית, כדי לשמור על התיבה, עדיף שתשתמש במצב-ספורט שממעט להעלות הילוכים.

 

והכי טוב זה שתעביר הילוכים ידנית. אני עושה את זה הרבה כמעט בכל מצב, ולאחר כמה חודשים, פשוט התרגלתי. אני בד"כ מתחיל נסיעה במצב אוטומטי NORMAL, וברגע שהרכב מגיע להילוך שלישי וההילוך "תפוס" (לא באמצע העברה), אני מעביר למצב ידני ומשם ממשיך ומעביר ידנית (או מעביר למצב ספורט, תלוי בסיטואציה) .

 

ואם אתה ממש רוצה לשמור, אז כשאתה עוצר את הרכב והוא עומד , נאמר, יותר מ-5 שניות, תעביר את התיבה למצב P ולפני נסיעה תחזור למצב N. זה לא בריא לעשות את זה בתיבת הילוכים אוטומאטית רגילה (כי שם זה מצקר את חיי הקלאץ'), אבל פה זה בדיוק ההיפך - זאת למעשה תיבה ידנית עם העברת הילוכים אוטומאטית, ובמעבר ל- P, המנוע לא לוחץ על הקלאץ' (אני מניח שיש ניתוק של הקלאץ' באיזשהו שלב אבל בכלל לא בטוח. ברכב שלי, שמתי לב שאם אני מרים את בלם היד ועוזב את הבלמים, אז הרכב ממשיך להתקדם, מה שאומר שהמנוע עדיין לוחץ על התיבה).

 

אה, ולפני נסיעה ואחרי נסיעה, אני נותן לרכב לנוח במשך כמה שניות על idle במצב P. זה כדי לקרר את הטורבו של המנוע (כן, יהיו שיגידו שכבר לא צריך את זה, אבל אני לא סומך על המערכות של הרכב. בכלל, העצה להתניע ולחכות כמה שניות לפני תחילת נסיעה טובה לכל רכב ולכל מנוע).

 

בהצלחה

 

עם כאלו הוראות וחפירות עדיף כבר גיר ידני ושלפחות תרוויח את המעורבות והכיף שבנהיגה ביחד עם פחות טרחה ומאמץ ממה שאתה מתאר פה. מה זה הדבר הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוראות הללו לא הוראות יצרן אלא המלצות שלו.

בפועל אנשים נוהגים על הגירים הללו כמו באוטומט רגיל, וחלקם נוסעים ללא בעיות וחלקם מחליפים מצמדים.

מצמדים זה החולשה של הגירים הרובוטים לטוב ולרע.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוראות הללו לא הוראות יצרן אלא המלצות שלו.

בפועל אנשים נוהגים על הגירים הללו כמו באוטומט רגיל, וחלקם נוסעים ללא בעיות וחלקם מחליפים מצמדים.

מצמדים זה החולשה של הגירים הרובוטים לטוב ולרע.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

ונניח שצריך -בנהיגה "נורמלית"- להחליף מצמדים כל 40K ק"מ? מה העלות? - כי אישית התרשמתי לטובה מפעולת ה DSG+TSI בפולו שלקחתי לנסיעת מבחן באחרונה , אגב נעימה משמעותית מהאיביזה. כמו כן אהבתי את הרנו קליאו (שם זה גיר EDC כפול מצמדים רטוב )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת מצמדים לא ביבואן כ 4 אלף.

אבל כול 40 אלף ק״מ זה מוגזם, בטח אם אתה לא נוסע רק בפקקים.

 

לקליאו יש את בעיית מח הגיר למשל.(דור 4).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום עשיתי כיוון פרונט לרכב, עקב בדיקה של הרכב לפני קנייה במ.מ שהמליצו.

 

אני מעלה את הדף עם הנתונים ואשמח אם מישהו שמבין יידע לפענח את זה, תודה מראש.

 

84240446_189974328753904_779573337733988352_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת מצמדים לא ביבואן כ 4 אלף.

אבל כול 40 אלף ק״מ זה מוגזם, בטח אם אתה לא נוסע רק בפקקים.

 

לקליאו יש את בעיית מח הגיר למשל.(דור 4).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

וביבואן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום עשיתי כיוון פרונט לרכב, עקב בדיקה של הרכב לפני קנייה במ.מ שהמליצו.

 

אני מעלה את הדף עם הנתונים ואשמח אם מישהו שמבין יידע לפענח את זה, תודה מראש.

 

[ATTACH=CONFIG]527412[/ATTACH]

 

מישהו ? שיכול לפענח איזה כיוון נעשה פה מבחינה מקצועית? (לנהיגה יותר ספורטיבית, או כיוונים אחרים)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1524 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...