Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה החדשה - האם היא שווה את הסיכון?


KickAssDeveloper
שימו לב! השרשור הזה בן 1587 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שאמרתי בתגובות לשאלות דומות, האיביזה משתמשת בגיר ומנוע זהים לפאביה, אוקטביה, ארונה, אאודי a1, פולו ואולי או כמה דגמים של הקונצרן ששכחתי.

 

ברכבים שציינתי יש מדי פעם תקלות dsg, המיקרו סויטש בבורר ההילוכים נדפק וגם הקלאצ'ים לא מחזיקים לעד. אין לי סטטיסטיקות של תקלות לעומת מותגים אחרים אבל בתחושת הבטן אין באמת יותר תקלות מרכבים אחרים. סה"כ רכב אמין.

 

אני עם איביזה 2016, 142,000 ק"מ ועדיין עם הקלאצ'ים המקוריים, לא החלפתי מוח גיר ולא מת לי ה dsg. מדי פעם נדלקת לי הנורה של חיישן מצב ידית ההילוכים.

מצד שני אני מדגם של בן אדם אחד. לא ממש סטטיסטיקה שאפשר ללמוד ממנה.

 

יאיר

 

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 

יכול טיפה לפרט מה הכוונה שלך? עשית משהו מיוחד באיך ששמרת על הרכב?

בנוסף, אחרי כמה זמן זה התחיל? העניין עם הנורה? אחרי כמה ק"מ בערך?

עריכה אחרונה על ידי KickAssDeveloper
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

^

 

כנראה שרוב נסיעותיו הן בין-עירוניות ונסיעה מועטת בפקקים, אחרת הקלאצ'ים היו מוחלפים הרבה לפני הק"מ הנ"ל.

 

לגבי המיקרו-סוויץ שנפגם בבורר ההילוכים - זו מחלה ידועה ונראה שהיא מתרחשת בגיר DSG7 ונפוצה יותר ברכבים מהשנים 2015-2017.

הנה צילום של מארז המיקרו-סוויץ החדש שצילם חבר הפורום pasat04, ביום שהוחלף החלק הפגום בגולף דור7 שלו.

 

p.jpeg?fv_content=true&size_mode=5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור, אם , ורק אם פתרו את בעיית רצועת הטיימינג המתפוררת ב 208 וב c3 עם המקט החדש במרץ 2017 אז הייתי שוקל אחת מהן . בייחוד ה c3 שמגיעה עם 5 שנים אחריות מלאה בלי אותיות קטנות . גם נוחה בעיר גם בידוד רעשים מוצלח יחסית לרכבים בקטגוריה וגם גיר אוטומט אמין 6 הילוכים .

אם אתה מחפש שקט נפשי וחסכון בדלק ואתה חושש מהגיר של vag אז טויוטה יאריס היברידית תעשה את העבודה , בעיקר בעיר .

יאריס היברידית מרגישה הרבה יותר מיושנת מהאיביזה, שלא נדבר על האבזור הדל ותא הנוסעים הפשוט.

גם הסחיבה מחוץ לעיר לא מספיק טובה, בטח לא בהשוואה לאיביזה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

 

כנראה שרוב נסיעותיו הן בין-עירוניות ונסיעה מועטת בפקקים, אחרת הקלאצ'ים היו מוחלפים הרבה לפני הק"מ הנ"ל.

 

לגבי המיקרו-סוויץ שנפגם בבורר ההילוכים - זו מחלה ידועה ונראה שהיא מתרחשת בגיר DSG7 ונפוצה יותר ברכבים מהשנים 2015-2017.

הנה צילום של מארז המיקרו-סוויץ החדש שצילם חבר הפורום pasat04, ביום שהוחלף החלק הפגום בגולף דור7 שלו.

 

p.jpeg?fv_content=true&size_mode=5

 

תגדיר פקקים? כאילו אנחנו מדברים פה על פקק אמיתי של בערך 5 דק. זה נחשב פקק משפיע? מרגיש לי שזה לא מורגש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאריס היברידית מרגישה הרבה יותר מיושנת מהאיביזה, שלא נדבר על האבזור הדל ותא הנוסעים הפשוט.

גם הסחיבה מחוץ לעיר לא מספיק טובה, בטח לא בהשוואה לאיביזה.

 

חד משמעית מסכים. הרכב ככ מרגיש לי לא מספיק בעיקר לא שווה ביחס למחיר שלו בכלל. ויצא לי ליסוע עליו יותר מפעם אחת שנת 2016/2017. וחייב להגיד שהמחיר לחדשה יותר גבוה, המחיר של האיביזה אפילו שעלה לגרסה מאובזרת כמו style פשוט אטרקטיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול טיפה לפרט מה הכוונה שלך? עשית משהו מיוחד באיך ששמרת על הרכב?

בנוסף, אחרי כמה זמן זה התחיל? העניין עם הנורה? אחרי כמה ק"מ בערך?

 

תקלת המיקרוסוויטש המדוברת התחילה שהיו לרכב כ 80 או 90 אלף קילומטר. לא זוכר בדיוק. זה בכל מקרה היה לאחר תום שנתיים מקניית הרכב. התקלה מעולם לא תוקנה.

 

ברכב נוהגים בעיקר שני מבוגרים ובסופי שבוע גם שני מתבגרים. אני מניח שאני נוסע כ-80% מהקילומטראז' השנתי.

אף אחד מהנהגים לא עבר הדרכת נהיגה אופטימלית ב DSG....

 

בדרכי לעבודה גם אני עומד בפקקים, לפעמים 10 דקות בכניסה לעיר ולפעמים 20 דקות תקוע בכביש החוף. הלוואי ויכולתי לצאת מהבית ולנסוע 100% נסיעה זורמת ובינעירונית...

 

אני לא יודע האם צורת הנהיגה שלי מאריכה את חיי הקלאצ' אבל בתחילת הנסיעה אני עוזב את הרגל מדוושת הבלם, מרגיש את הקלאצ' מחבר בין המנוע לגלגלים ולוחץ על דוושת הגז רגע אחרי שהרכב מתחיל להתגלגל 'מעצמו'. בתחילת נסיעה אני נמנע מהעברת הרגל במהירות מהבלם לגז ובעיטה בגז. תוך כדי נסיעה אין לי בעייה לעשות קיקדאון אגרסיבי.

 

יכול להיות שהיה לי מזל ומחר בבוקר ה DSG ימות או שאחליף את הקלאצ'ים. מצד שני, אחרי יותר משלוש שנים ומעל 140 אלף קילומטר אני מרגיש שקיבלתי תמורה מצויינת עבור המחיר ששילמתי לאיביזה ביחס לאלטרנטיבות.

 

יאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
היי,

 

אני מעוניין לקנות סיאט איביזה חדשה 2020, אבל חושש מכמה דברים שנראים לי הגיוניים אבל בעיתיים בו זמנית.

 

הdsg7, תיבת ההילוכים שמגיעה בעסקת החבילה ואי אפשר לדלג עליה או לשנות אותה.

יש הרבה מאוד פוסטים בפורום הזה ו/או בפורומים אחרים על כך שתיבת ההילוכים הזאת היא בעייתית.

לפי ההבנה שלי (תתקנו אותי אם אני טועה), הבעיות המרכזיות הן שחיקת הקלאץ בגדול.

אני הבנתי שזה נגרם בגלל פקקים, עכשיו לא מפריע לי שזה נגרום כל עוד יש לזה פתרון.

הפתרונות ששמעתי עליהם הם: שימוש בידני / S בפקקים, לחכות כשרכב נע מספיק ואז ל"זחול" אליו וגם בעצירה מלאה ללחוץ חזק מהרגיל על ברקס כדי שהסל"ד ישאר פחות מ1000.

 

ממש חשוב לי לדעת:

1. לבעלי המקצוע: האם הפתרונות שהסקתי נכונים? האם אני באמת יכול למנוע שחיקה מיותרת ולהנות מהרכב ללא תקלות גיר?

2. נניח שהמסקנות שהסקתי נכונות, בנהיגה "נכונה" כמה ק"מ יחזיקו הקלאצ'ים?

3. האם לדעתכם שווה להסתכן בגלל האחריות ? (חייב לציין שמדובר ב3 שנים אחריות)

 

אני יודע ששאלות דומות נשאלו כבר בעבר, אבל בכל זאת אשמח לדעת אם אנשים עם נסיון אמיתי. כל מה שתוכלו לספר על סיאט איביזה מכל שנה שטענו ש"הכל מתוקן".

 

תודה למגיבים,

 

פשוט מדהים לראות איך אנשים נופלים בקלישאות, פעם אחר פעם.

ברשותי איביזה 2016, איתה גמעתי לא פחות מ 160,000 ק"מ, מהיום בו הוצאתי אותה מהחברה. מלבד תקלה מינורית במזגן, ברכב לא הוחלף בורג, "0" תקלות ממש. וכן, נהגתי בה בפקקים, בעליות, ובמורדות - במהירויות כאלה ובמהירויות אחרות. הכל בשקט חרישי, עם גיר מעולה, ומנוע שמעלה לא פעם חיוך. אה, ועוד מיתוס שהגיע הזמן לנפץ: אני משתמש במערכת STARַSTOP, ולא, היא לא הורסת את המנוע, גם לא אחרי 160,000 ק"מ ומאות אלפי עצירות.

הכל, כך מסתבר, תלוי בדבר אחד: האם מטפלים ברכב בזמן, ובחלפים מקוריים ואיכותיים. כך זה לפחות אצלי, וזה מוכיח את עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פקק כדוגמת נסיעה (זחילה) בכביש 4 לכיוון דרום, מצומת מורשה ועד למסובים בין השעות 15:30-18:30 בערב :)

 

תגדיר פקקים? כאילו אנחנו מדברים פה על פקק אמיתי של בערך 5 דק. זה נחשב פקק משפיע? מרגיש לי שזה לא מורגש.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

David

לא מדובר בקלישאות אלא בבעיות שבעלי רכב נתקלו איתם.

מו הסתם לא כול רכב יסבול מבעיה בגיר לא דווקא מצמדים זה יכל להיות גם מח גיר.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נושא לשרשור אחר אבל המקרה הבודד של אמינות מופתית לעומת מקרה בודד של כשל אינו מעניין ואינו מדד לכלום. זה הצבר של המקרים שמכתיב את הקלישאה ובפורום פרסמו בעבר נתונים סטטיסטיים מצטברים שגם מהם עולה תמונה למדד אמינות נמוך מהמקובל בשוק הרכב. הבעיה בקשר לאיביזה החדשה שאף גורם רישמי לא יצא והסביר מה נשתנה השנה בגיר לעומת שנים קודמות . הסבר טכני מעמיק ולא שורה של סוכן מכירות מתחיל.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום דבר ייחודי באיביזה החדשה בהשוואה לשאר דגמי הקונצרן שמשתמשים באותם מכלולים. לצערינו, אף יצרן לא משתף בנתונים סטטיסטיים ולכן אין מקור מידע עם אמינות מוחלטת. מה שכן ידוע, הוא שהגיר הזה נמצא באבולוציה מתמדת זה כ-10 שנים (מאז שהוא הוכנס לשימוש המוני), עבר אי-אילו שינויים ושיפורים וניכר שאמינותו השתפרה מאד. רובם המוחלט של האיזכורים בפרורום נוגעים למחצית הראשונה של העשור. כמות התלונות על הגיר והמצמדים פחתה משמעותית בשנים האחרונות - התלונה השכיחה בשנים האחרונות (בעיקר שנתונים 2015-2016) היא על המיקרוסוויץ' של בורר מוט ההילוכים. כן החלו להופיע תלונות על גירים מקבילים של קונצרן יונדאי/קיה כתלות ישירה של שילוב גיר רובוטי כפול מצמד ברב הדגמים של קונצרן יונדאי/קיה.

 

הייחוד של גיר רובוטי (ולא משנה מאיזה יצרן) היא העובדה שהוא מבוסס על גיר ידני עם מצמד (יותר נכון שניים) והמצמד/ים הם רכיב מתבלה (כמו בגיר ידני) ואופי השימוש יכול להשפיע על אורך החיים שלו (למשל זחילה תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלמים שמשמעותה התקדמות עם "חצי קלאץ'").

 

מי שאופי נסיעתו כולל נהיגה בפקקים כבדים המאופיינים בזחילות איטיות, מומלץ לבחור בגיר אוטומאטי פלנטארי או רציף.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט מדהים לראות איך אנשים נופלים בקלישאות, פעם אחר פעם.

ברשותי איביזה 2016, איתה גמעתי לא פחות מ 160,000 ק"מ, מהיום בו הוצאתי אותה מהחברה. מלבד תקלה מינורית במזגן, ברכב לא הוחלף בורג, "0" תקלות ממש. וכן, נהגתי בה בפקקים, בעליות, ובמורדות - במהירויות כאלה ובמהירויות אחרות. הכל בשקט חרישי, עם גיר מעולה, ומנוע שמעלה לא פעם חיוך. אה, ועוד מיתוס שהגיע הזמן לנפץ: אני משתמש במערכת STARַSTOP, ולא, היא לא הורסת את המנוע, גם לא אחרי 160,000 ק"מ ומאות אלפי עצירות.

הכל, כך מסתבר, תלוי בדבר אחד: האם מטפלים ברכב בזמן, ובחלפים מקוריים ואיכותיים. כך זה לפחות אצלי, וזה מוכיח את עצמו.

אין פה ענין של קלישאות, למרות שהמילה נחמדה, יש אנשים ש"נופלים" עם האוטו ויש שלא, אתה שייך לקבוצה השניה וטוב שכך. אצלי נמצאת אוקטביה שניה במספר, הראשונה הודיעה לי סמוך לתום שלוש שנות הליסינג וכ 80K ק"מ, שזהו נשבר לה ובלועזית gearbox error או משהו כזה. משוכנע מבלי שבדקתי שהיו כאלו עם מכונית זהה וקילומטראז' כפול שבכלל לא מבינים על מה אני מדבר. לא הפריע לי אגב לקחת שוב אוקטביה, חזקה ומאובזרת קצת יותר, מניח שאם הייתי צריך לקנות כזו מכיסי ולשאת בהוצאות אחזקתה ותיקוניה, הייתי שוקל שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי למשל הרכב מ 2018 עם גיר DSG

ועכשיו החליפו לי סט מצמדים באחריות עקב רעש חריקה בהחלפת הילוכים (הרעש התחיל ב 30000 ק"מ והוחלף עכשיו בטיפול 45000 ק"מ ). רעש זהה חוויתי גם בגולף 2015 ושם הוחלפו לי פעמיים מצמדים עקב אותה בעיה והרעש חזר גם פעם שלישית, אבל הרכב היה קרוב להחזרה לליסינג וויתרתי על החלפה נוספת. אני יודע שיש רכבים שלא נתקלו בתופעה, אולי אני לא בר מזל ....

מצד שני, קבלתי רכב חליפי יונדאי טוסון וחווית הנהיגה משמעותית פחות טובה מהסקודה שברשותי. כאן נכנס הקונפליקט אם שווה לרכוש רכב כנראה אמין כמו הטוסון, אבל עם חווית נהיגה נחותה לעומת רכב מקבוצת vag שמכיל מכלולים מתקדמים שאמינותם חלקית, אבל מספקים חווית נהיגה טובה. כל אחד ושיקולו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, לא הייתי קונה מכספי למרות כל ההנאה בנהיגה. מעדיף מוצר אמין שכמה שפחות יגעו בו מכונאים מקומיים.....

בליסינג, אני מרשה לעצמי להנות מאיכות הרכבים הגרמניים אף על פי שהם פחות אמינים, לפחות לפי הסטטיסטיקה שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1587 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...