Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים ידנית או רובוטית מצמד בודד - חניה במישור בהילוך או בניוטרל?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1865 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כשהיה רכב ידני רק ניוטרל, לא רואה שום סיבה אחרת.(גם בעליות וירידות)

ברכב אוטומטי הסד"פ דומה.

מעבר לניוטרל, הרמת בלם יד, שחרור דוושת הבלם, מעבר לPARKING.

במצב כזה לא נוצר שום עומס על השן בתיבה, וכל העומס נופל על הבלמים.

תמיד שחזרתי לרכב הוא היה באותה הנקודה, ללא שום עומס על השן בתיבת ההילוכים.(מרגישים אם השן מחזיקה את הרכב שיוצאים מPARKING)

בקיצור, אם בתיבה אוטומטית ניתן לחנות רק על הבלמים, אז גם בתיבה ידנית אפשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מעניין לעניין באותו עניין-

בעבר גרתי בקנדה. 99% מהרכבים שם הם אוטומטיים.

שמתי לב שבמישור הם לא מושכים אמברקס. רק מעבירים לP.

 

אימצתי את המנהג הזה.

ממה שאני יודע אם מישהו יכנס לך באוטו עם מסםיק כח, עשוי להישבר הגיר..

 

בכל מקרה החסרון בלשלב הילוך ראשון במישור זה שאם שוכחים לשחרר לניוטרל אחרי הנעה עשויים לעוף קדימה על האוטו לידכם..

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלב ראשון בעצירת הרכב משיכת בלם היד או בלם החנייה החשמלי.

 

רכב שבו תיבת הילוכים ידנית -

במישור או בעלייה שילוב בהילוך ראשון.

בירידה שילוב בהילוך אחורי.

 

רכב שבו תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית -

שילוב במצב P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידני, משלב לראשון, או אחורי כתלות בכיוון השיפוע. הרגל נטו.

לא קורה שמניע כשעדיין משולב.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלב ראשון בעצירת הרכב משיכת בלם היד או בלם החנייה החשמלי.

 

רכב שבו תיבת הילוכים ידנית -

במישור או בעלייה שילוב בהילוך ראשון.

בירידה שילוב בהילוך אחורי.

 

רכב שבו תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית -

שילוב במצב P.

בדיוק ככה.

לא מבין איך אפשר בכלל לחשוב אחרת.

 

אלא אם כן יש תנאים מיוחדים, כגון קור קיצוני שהוזכר כאן. לא בארץ.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

רכב שבו תיבת הילוכים ידנית -

במישור או בעלייה שילוב בהילוך ראשון.

בירידה שילוב בהילוך אחורי.

 

 

כתבתי על זה בפורום מספר פמים בעבר.

 

מי שדוגל בשיטה הזו ובמיוחד מי שיש לו מנוע עם תזמון שרשרת ומותחן הידראוולי:

 

ממליץ אם הפנים של הרכב כלפי מעלה לשלב לרוורס, אם הפנים של הרכב כלפי מטה לשלב לראשון.

 

כך מונעים סיבוב מנוע בכיוון ההפוך לפני/אחרי שחרור בלם יד. סיבוב מנוע בכיוון ההפוך כשאין לחץ שמן במותחן הידראוולי יכול לגרום לירידה במתיחת השרשרת ולקפיצת שן אחרי התנעה.

 

 

 

במישור זה לא רלוונטי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניוטרל בידני, P בכל קונסטלציה אחרת, משיכה בריאה בבלם היד.

לא מבין למה מנסים בכוח לסבך את החיים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניוטרל בידני, P בכל קונסטלציה אחרת, משיכה בריאה בבלם היד.

לא מבין למה מנסים בכוח לסבך את החיים.

אין סיבה לא לוודא שהכל יציב.

 

קרה לי עם סיאט לאון בזמנו מקרה מלחיץ בדיוק בסיטואציה כזו.

חניתי בעליה יפה מאד, משכתי את בלם היד והייתי מבסוט - מה שלא ידעתי בפועל זה שמה שמחזיק לי את הרכב במקום זה הHill hold.

אחרי חצי דקה, כשאני כבר עם חצי גוף מחוץ לאוטו ותיק ביד הHH התבטל והאוטו התחיל להתדרדר במהירות, תוך כדי שהברקסים של הרכב לא עובדים כי האוטו לא מונע.

בחיי שב-20 סנטימטרים האחרונים ממדרכה ועמוד התאפסתי ומשכתי בלם יד, אחריי שהתדרדרתי לפחות 2 מטר עם הרכב.

 

מאז אני תמיד משלב הילוך מתאים [emoji28]

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד שם בלם יד בלבד, גם במישור וגם בשיפוע.

רק במקרים שיש שיפוע ממש חד אני שם לראשון/רוורס, אבל בתכלס זה סתם להרגשה.

 

אגב, דיברתם על כאלה ששמים על פרקינג בלבד. באירופה יש כאלה ששמים על הילוך ראשון/רוורס בלבד, בלי בלם יד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלם יד וניוטרל בידני, אלא אם זה שיפוע קיצוני ואז בהילוך המתאים (יחד עם גלגלים לכיוון המדרכה). בכל גיר אחר P, שהוא יחליט מה לשים, לא ממש משנה לי.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במישור, תמיד בניוטרל עם בלם יד מורם. בשיפוע חד, משלב להילוך ראשון/אחורי בהתאם לכיוון המכונית ביחס לשיפוע.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1865 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...