Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים ידנית או רובוטית מצמד בודד - חניה במישור בהילוך או בניוטרל?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1858 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני באמת לא מבין איך הרכב יכול לזנק קדימה כשבלם היד משוך, גם אם הוא בהילוך. אצלי אם אני זורק קלאץ' כשבלם היד משוך המנוע נכבה (קורה לי מדי פעם ששוכח להוציטא לניוטרל).

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך יכול לקרוא דבר כזה?

 

יש לי מנועים עם תזמון שרשרת ומותחן הידראולי.

 

אבל בחיים לא יכול להסתובב הפוך.

 

כמובן שבלם יד עדיין משוך בזמן ההנעה.

 

אולי בהנעה קדמית אפשרי לעשות "פלאים" כאלה כמו הקפצת שן..

מדבר על הנעה קידמית. מה קורה כשהרכב עם הפנים כלפי מעלה, בגיר משולב הילוך ראשון ונהג מוריד אל בלם היד? המנוע יסתובב כמה מעלות נגד כיוון הסיבוב הרגיל שלו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי

 

מטומטם אחד יכול להרוס ברמות שחכמים לא חשבו עליהם.

 

למה שנהג יוריד בלם יד לפני שהוא מניע? מה ההיגיון?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותה מידה אני אשאל, מה ההגיון לשלב הילוך נגדי?

 

הילוך עם כיוון השיפוע יחזיק את הרכב באותה מידה בדיוק והוא לא יאפשר את המצב שתארתי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שמדובר בשארית מהימים של משאבת דלק מכאנית.

תקנו אותי אם אני טועה, אבל רכב דיזל כנ"ל יכול להניע אם הוא מידרדר בכיוון הנסיעה הנכון להילוך אבל לא בכיוון ההפוך. לא יודע אם זה תקף לבנזין.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מגבר על להניע בכיוון ההפוך, אני מדבר על כמה מעלות סיבוב מנוע בכיוון ההפוך, הסיבוב הזה יכול לקרות כשמשלבים הילוך הפוך לכיוון השיפוע ומשחררים בלם יד, או כשמשלבים הילוך קודם ואז מפעילים את בלם היד.

 

בהוראות יצרן של כמה יצרנים כתוב שאסור לסובב את המנוע בכיוון ההפוך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי למה התכוונת. התגובה שלי היתה לזה שאמרת:

 

באותה מידה אני אשאל, מה ההגיון לשלב הילוך נגדי?

 

הילוך עם כיוון השיפוע יחזיק את הרכב באותה מידה בדיוק והוא לא יאפשר את המצב שתארתי.

 

בזמן שהחוק מחייב (וכך גם מלמדים) לשלב הילוך בכיוון ההפוך לכיוון ההידרדרות האפשרי של הרכב. ברכב עם מנוע דיזל ומשאבת דלק מכנית, אם הוא ידרדר קדימה בראשון או אחורה ברוורס, יתכן מצב שהוא גם יניע, מה שיחמיר מאוד את הבעיה (שוב, תקן אותי אם אני טועה).

אז נכון שזה לא יאפשר את המצב שתיארת, אבל עלול לגרום למשהו גרוע בהרבה.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יכול לקרות רק במכוניות ממש עתיקות עם מדומם מנוע מכאני.

 

משנות ה 80 בערך יש על משאבת נזרקה מכאנית מדומם מנוע חשמלי שלא מאפשר למשאבה לבנות לחץ כל עוד הסוויץ' סגור.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידני (הייתה לי ספארק ליסינג ידנית בעבר) - במישור ניוטרל, עליה חדה הילוך בכיוון הפוך לשיפוע.

בהנעה תמיד לוחץ על הקלאץ', משלב לניוטרל מניע ומשחרר בלם יד.

 

אוטומט - בחניה תמיד משלב ל P, בלם יד כשדוושת הברקס לחוצה ורק אחרי בלם יד משחרר את דוושת הברקס. ביציאה פעולה הפוכה, לחיצה על דוושת הברקס, הנעה, שחרור בלם יד, שילוב הילוך.

 

ברכב אוטומטי הסד"פ דומה.

מעבר לניוטרל, הרמת בלם יד, שחרור דוושת הבלם, מעבר לPARKING.

במצב כזה לא נוצר שום עומס על השן בתיבה, וכל העומס נופל על הבלמים.

תמיד שחזרתי לרכב הוא היה באותה הנקודה, ללא שום עומס על השן בתיבת ההילוכים.(מרגישים אם השן מחזיקה את הרכב שיוצאים מPARKING)

 

הזכרת פה את ההשענות על השן של הגיר, אז ממה שאני יודע כל עוד דוושת הברקס לחוצה אין בעיה לשלב ל P ולמשוך בלם יד, הרכב לא יישען על השן. אצלי החניה מול השער של הבית נמצאת בעליה קטנה והאימפלה רכב כבד מאוד עם בלם יד (יותר נכון רגל) בעייתי (מותח אותו כל כמה זמן). אני מרגיש טוב מאוד את ההבדל ביציאת השן של הגיר עם הסד"פ כמו שתיארתי לבין אם אני "משעין" את הרכב על השן (ז"א למשל שילוב ל P ועזיבת דוושת הברקס לפני משיכת בלם יד), בתחילת הנסיעה הבאה מרגישים יופי כשהרכב נשען על השן.

 

כמובן הסד"פ שלך נכון, אבל אין קשר לאיזה הילוך משולב כל עוד אתה מושך בלם יד לפני עזיבת דוושת הברקס, לא משנה אם אתה עושה את זה ב D/R או P.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהיתה לי את הגרנדה פונטו הרובוטית הייתי מדומם כשהרכב משולב לראשון/רוורס (תלוי בשיפוע). בכל רכב עם גיר פלנטרי וגם בדו-מצמדי שהיה לי באיוניק - מרים בלם יד (או רגל, יותר נכון), משלב לניוטרל, משחרר ברקס, לוחץ על הברקס שוב, משלב ל P ומדומם את המנוע. זו מתודה שאני מקפיד עליה עם כל רכב בו אני נוהג, לא משנה סוג הגיר מאחר ועדיף שהרכב יישען על הבלמים ולא יפעיל לחץ מיותר על המנוע/גיר בזמן החניה, בייחוד אם חונים בשיפוע.

 

אני נתקל בהרבה אנשים עם גירים פלנטריים שפשוט משלבים ל P, מדוממים מנוע ויוצאים מהרכב בעוד הוא ממשיך להטלטל על הגיר/מנוע. אע"פי שאני משער שהיצרניות לקחו זאת בחשבון, אני אישית נמנע מזה.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם הדיון כאן על גיר ידני. באוטמטי אני (כאשר הברקס לחוץ ואני על D או על R ) מעביר לP ומושך אח"כ בלם יד ואז עוזב את דוושת הבלם. בלי קשר יש רכבים אוטומטים שלא ניתן להוציא את המפתח שהרכב לא בP.

בגיר ידני שאני נוהג לעיתים רחוקות, למרות כל ההאזהרות כאן אני בכל זאת פועל כפי שהחוק מחייב ומשלב הילוך נגדי בעליה/ירידה.

קרה לי כבר מצב שהבלם יד השתחרר מעצבו עקב נגיעה קלה בו או ליתר דיוק, הידית לא ננעלה כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם הדיון כאן על גיר ידני. באוטמטי אני (כאשר הברקס לחוץ ואני על D או על R ) מעביר לP ומושך אח"כ בלם יד ואז עוזב את דוושת הבלם. .

 

כמו שהסבירו מספר חברים בשירשור, זה לא נכון.

 

 

בשיטה הזו, אם הרכב בשיפוע יופעל עומס מיותר על תושבות המנוע.

 

הדרך הנכונה:

 

1. עצירה.

2. ניוטרל.

3. בלם יד.

4. עזיבת הרגל מהדוושה. בנקודה זו הרכב נע מעט על המתלים, המשקל עובר קדימה או אחרוה.

5. פארקינג.

6. כיבוי מנוע.

 

 

בדרך זו תושבות המנוע לא יהיו מתוחות בזמן חניה בשיפוע.

 

 

כל הנ"ל לא רלוונטי בחניה במישור.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1858 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...