Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגדרות / מושגים בסיסיים בתחום הרכב שאיני מכיר


bar201
שימו לב! השרשור הזה בן 2191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן, השתחררתי לפני חצי שנה

הגיע הזמן לקנות רכב (תקציב עד 20 אלף)

אני בן יחיד, אמא חד הורית, אין לי אבא.

מעולם לא החזקנו רכב, מעולם לא הבנתי ברכבים.

תסלחו לי מראש על כל הבורות, אבל אני רוצה להבין את הבסיס רגע - ולאט לאט להתקדם.

 

1) מה זה נפח מנוע?

2) מה זה כוחות סוס?

3) מה זה מומנט?

4) איך כל אחד משפיע על הנסיעה ועל איכות הרכב בפועל?

5) כשאני נכנס למודעה ביד 2, איך אני יודע מה הצריכת דלק של הרכב, ומה נחשב חסכוני?

6) יש לי תקציב ואני יכול לקנות במזומן, למה לא לקנות רכב יד שנייה מליסינג?

7) 00 זה יד ראשונה, 01 זה יד שנייה?

8) יש עוד דברים שאני צריך בשביל להבין את הבסיס?

9) אפשר הסבר מה חשוב לשאול ולבדוק כשאתה מתקשר למוכר? על מה לשים דגש במודעה?

10) למה כולם נגד סוחרים?

11) מי משלם על בדיקה במוסך מורשה? המוכר? הקונה? חצי חצי? תלוי סיטואציה? מה מקובל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יודע אנגלית בסיסית?

 

יש אתר אמריקאי מצויין שנקרא howstuffworks. יש בו פרק גדול על רכב.

 

וכמובן הויקיפדיה.

 

והרבה אלפי אתרים שדוד גוגל יכוון אותך אליהם.

 

כיון שהקשר בין הפרמטרים האמורים לבין התנהגות כלי הרכב מורכב לא תקבל כאן הסברים מדוייקם, זה פורום ולא ספר לימוד.

 

ניגש עכשיו לכמה סעיפים:

 

סעיף 5 - אינך יודע. יש אתר המביא את דיווחיהם של גולשים על צריכת הדלק של רכביהם. אין לדעת עד כמה המסרים מייצגים. העניין הוא שצריכת הדלק היא רק מרכיב אחד בהוצאות הרכב, ואם אתה רגיש למחיר עליך לבצע הערכהכוללת של ההוצאותהצפויות. כאלה שהן קבועות (למשל, רישוי וביטוח) וחלקן משתנות (ירידת ערך הרכב, דלק, טיפולים תקופתיים, רכיבים נשחקים כמו צמיגים וכו'). יתרה מזאת, צריכת הדלק תלויה מאד באופי השימוש שלך ברכב, אפילו כאשר מכונית עוברת ביני לבין אשתי צריכת הדלק משתנה.

 

סעיף 6 - לא יודע לענות לך. יש יתרונות לכאן ויש יתרונות לכאן, אם תעבור על פורום הייעוץ בקניית רכב תבין אותם.

 

מספר הידיים המופיע ברשיון הוא מספר הידיים הקודמות, כלומר 00 מיצג את הבעלים הראשון של הרכב ("יד ראשונה", 01 את הבעלים השני ("יד שניה, כי לפניו היה בעלים אחד) וכו'. סעיף חשוב נוסף הוא "מקוריות" הרכב - האם הרכב החל את דרכו כרכב בעלות פרטית, בבעלות חברה, רכב השכרה, רכב ליסינג וכו' - כל מאפיין כזה רומז על הטיפול שלו זכה הרכב במהלך חייו ובהתאם לכך משפיע על ערכו בשוק.

 

לגבי בדיקת הרכב - משלם עליו מי שצריך לקבל החלטה - הקונה. יש איזה מונח של "מוכר שמתחייב" על ממצאים מסויימים בבדיקה ,ומתחייב לשלם תמורת הבדיקה אם בבדיקה נמצאים פגמים מהותיים, למשל תאונה שלא הוצהרה. עניין די בעייתי, שכן בהרבה מקרים מכונים שונים יגדירו את אותו ממצא בדרגות שונות.

 

בקיצור - חסר לך ידע בסיסי. לדעתי יקשה עליך לקבל תשובות לכל שאלותיך כאן, כיון שהן מצריכות השקעה עצומה בכתיבה. כנקודת מוצא ממליץ מאד לקרוא את השרשורים הדביקים בפורום ייעוץ ברכישת רכב (7 השרשורים שבראש הפורום, ואלה המקושרים אליהם), ולמצוא חברים מביני דבר שייעצו לך. רכישת רכב ואחזקתו הן תורה לא פשוטה, יש בשוק הרבה אנשים ישרים אבל גם לא מעט כאלה שמכופפים את הישר בלשונם החלקלקה, וכמו הרבה דברים אחרים, לומדים מהניסיון, אבל רצוי לקבל איזה תדריך מיודע דבר שאמין עליך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להסביר לך בגדול מאוד, אבל קודם כל אני אמליץ לך להעזר בחבר או מכר שקצת מבין בזה, ובטוח הרבה יותר ממך לפי מה שאני מבין.

קודם כל לגבי לגבי נפח מנוע, כמו שזה נשמע זה הגודל של המנוע. מקובל לחשוב שככל שהנפח גדול יותר מנוע חזק יותר.

ברכבים סטנדרטיים משפחתיים בארץ הנפח הוא 1600 סמ"ק. ברכבים קטנים זה נעה בין 900-1400 בערך.

בלי לבלב לך יותר מני את המוח אני ממליץ לא ללכת על מנוע קטן מ1200.

כוס סוס זה לצורך העניין הכח של המנוע, זה נתון קיים שלפיו אפשר להבין בגדול את הכוח של אותו מנוע.

00 בעלים קודמים זה יד ראשונה.

כמו שרשום 'בעלים קודמים' אם רשום בעלים קודמים 4, אז זה אומר שאתה יד חמישית, מצב שכדאי להמנע ממנו בגדול, כי יש חשש שהרכב עבר הרבה ידיים ויש לו בעיות. מצד שני אל תצפה ליפול על רכב 00 בעלים בתקציב הזה, אני חושב 02 בעלים או 03 ברשיון זה מצב אידיאלי עבורך.

לגבי צריכת הדלק, אין נתון שאתה יכול לראות ביד 2,זה תלוי מאוד באותו דגם, מצבו של הרכב והרגל שלך על הדוושה.

בכללי צריכת הדלק ממוצעת לרכבים לתקציב הזה, 10-12 קילומטר לליטר דלק אחד, תעשה חשבון.

לגבי סוחרים, מנסים להמנע מעסקאות איתם בגלל שהם מנסים להרוויח כסף, ולרוב בכדי לרכוש רכב בזול ולמכור ביוקר צריך למצוא רכבים בעייתיים, שהבעלים לא מצליחים להפתר מהם לבד, או רכבים אחרי תאונות קשות, או כאלה שעברו המון קילומטרים, הרי למה למכור רכב טוב לסוחר בזול אם אפשר למכור לבד ביותר יקר. אבל לפעמים יש להם מציעות ורכבים באמת טובים שהם קנו, ואתה יכול ליפול על עסקה טובה. קונה כמוך זה טרף קל לסוחר, אני הייתי מתרחק.

 

עכשיו לעניין קניית הרכב, אני הייתי ממליץ לך בתור רכב ראשון בתקציב הזה לקנות רכב קודם כל אמין, שלא ירוקן לך את הכיס, כי זה לא הרבה תקציב לרכב. זה אומר שאתה הולך לקנות רכב ישן ולקוות לטוב.

אני ממליץ לך לחפש טויוטה קורולה בין השנים 2005-2007 הצורה הישנה.

אני בטוח שעכשיו יקפצו פה מלא אנשים ויגידו לך מה פתאום, ותקנה רנו או סיטרואן או פיג'ו או כל דבר אחר, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח. זה רכב עם אמינות בלתי יאומנת, וזהו רכב שמתיישן בכבוד.

בתור רכב ראשון זה אחלה רכב, דיי מרווח, יחסית חסכוני, וזה רכב בכל מובן המילה ולא איזה עגלה.

תחפש ביד 2 יש המון כאלו על הכביש עד היום, יש מצב עם לא מעט קילומטרים. אני ממליץ לא לקנות יותר מ 200 אלף קילומטר. זה רכב שעם תחזוקה טובה יודע לעשות גם 500 אלף קילומטר.

התחזוקה זולה, יש חלקים בשפע בכל מקום, כל מוסך יודע לטפל ברכב הזה, וזה טויוטה בכל מובן המילה.

תמצא רכב שהבעלים שלו רשום ברשיון, תבדוק תעודת זהות, ותראה שהרכב לא עבר בעלות לאחרונה, זה סימן לסוחר. תבדוק איפה הרכב טופל, ואם צריך תיגש למוסך לבדוק.

אל תוותר בשום פנים ואופן על בדיקה במכון ידוע ומסודר.

תקבל דוח בדיקה ותוכל להתייעץ גם כאן בפורום לגבי מצב הרכב.

תסתכל מי היה בעלים קודמים של הרכב, אם רשום השכרה/ החכר זה רכב שהיה בהשכרה או בליסינג פעם, המחיר שלו אמור להיות הרבה יותר זול מרכב מבעלות פרטית. תקנה מחירון לוי יצחק ותבדוק כמה באמת שווה הרכב, את תקשיב למחיר שאומר לך המוכר או הסוחר, הם אוהבים להציג מחיר גבוהה ממה שהוא בפועל.

על הבדיקה משלם בדרך כלל הקונה, העברת בעלות זה נתון למשא ומתן.

לפעמים מורידים את עלות הבדיקה מעלות הרכב.

תתמקח בלי להתבייש! תוריד מחיר בהגיון ובחוכמה, אל תתחצף ותהיה נחמד ואדיב אבל לא פרייר.

לטויוטה קורולה מנוע 1600

יש שני דגמים

Sun- זול יותר

Gli - יקר יותר

שים לב לזה כאשר את הבודק את המחירון. ההבדל בגימור ותוספות קטנות, לא מאוד משמעותי מבחינתך.

רכב שעבר פגיע בשלדה, עדיך להתרחק!

 

קח בחשבון שאתה קונה רכב ישן ויש וייתכן שהבדיקה שלו תצאו לא נקיאה. אתה צריך לשים לב שהמנוע תקין, גיר תקין ושלדה ללא פגע. זה הכי חשוב!

רכב שיש לו בעיות באחד מאלה אל תקנה, פשוט תסתובב ותלך..

 

כלל ברזל אחרון, כאשר אתה מחייג לשאול לגבי הרכב תפתח את השיחה במשפט הבא

'שלום, זה לגבי הרכב, אפשר לקבל פרטים בבקשה?'

 

אם יענו לך

'על איזה רכב אתה שואל'?

זה אומר שמדובר בסוחר, ועדיף לך להתרחק ממנו!

 

 

בהצלחה

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ארבעת השאלות הראשונות, בפשטות - אני אשאיר את הפרטים הטכניים למישהו/י אחר: ישנם כמובן רכבים חזקים יותר פחות. סוסים ומומנט בגדול מאוד מודדים את זה (אך כמובן לא מודדים את אותו הדבר). כל רכב מתנהג קצת (או הרבה) אחרת על הכביש, ולכן חשוב לבדוק כל דגם לגופו ולבצע נסיעת מבחן, וכמובן שאפשר להיעזר בידע של הפורום. מצד שני, ישנם שילובים של דגמים ומנועים אשר ידועים כחלשים ברמה שאולי תפסול מראש. יש בגדול קשר בין נפח מנוע לביצועים, אך הוא לא הדוק - במיוחד בדגמי טורבו, מנוע ליטר יכול להיות חזק ממנוע 1.5 ליטר ללא טורבו לדוגמה. לכן בפירוש לא הייתי מציב מינימום כלשהו.

 

לגבי קנייה ממוכר פרטי או ממגרש כלשהו, ישנם טענות לפה ולפה. הרבה אנשים מעדיפים להתרחק מרכבי ליסינג לשעבר, בעוד שיש כאלו שמעדיפים להתנהל מול חברה במקום בנאדם פרטי. לי יש דעה אישית אך היא מבוססת על ניסיון עבר דל יחסית.

 

הדרך הנכונה להתנהל היא דבר ראשון לחשוב על הצרכים - איזה גודל אוטו צריך? כמה תסע ומה יהיה תוואי הנסיעות? חשוב בגאז׳? מקום מאחור? אני ממש לא חושב שזה נכון להתחיל להמליץ על רכבים ספיציפיים לפני שכל זה ידוע. חשוב לזכור לשים כסף בצד לטיפולים, ביטוח, אגרה וכו׳.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) מה זה נפח מנוע?

2) מה זה כוחות סוס?

3) מה זה מומנט?

4) איך כל אחד משפיע על הנסיעה ועל איכות הרכב בפועל?

באופן מאוד כללי, נפח מנוע הוא הנפח המקס' (כאשר הבוכנה בנקודה התחתונה ביותר) של כל הצילינדרים במנוע. כמובן שככל שנפח המנוע גדול יותר, הוא מתמלא ביותר תערובת של אוויר ודלק לשריפה ולכן מייצר יותר כח, אבל הטכנולוגיה של המנוע משמעותית לא פחות (אם לא יותר) מאשר הנפח.

 

המומנט מודד את ה"כח" של המנוע בסל"ד מסויים. לכל מנוע יש גרף מומנט שונה שמתאר כמה מומנט מפיק המנוע בכל סל"ד. הספק (שנמדד בכ"ס, כמו גם ביחידות אחרות) הוא למעשה מכפלת המומנט בסל"ד בו הוא מתקבל, כשהמשמעות שלו היא שמומנט שמתקבל במהירות גבוהה יותר יכול לבצע יותר עבודה. גם להספק יש גרף שונה לכל מנוע.

 

נתון ההספק שמפורסם לכל רכב הוא ההספק המקסימלי, וזה מספר לגמרי לא רלוונטי לרוב המכריע של הרוכשים. מה שהרבה יותר מעניין הוא כמה מומנט מתקבל בתחום סיבובי מנוע סבירים (נניח, 1,500-4,000), כי זה בעצם התחום שבו המנוע יהיה בתנאי נסיעה סבירים. רכב שמוציא הספק גבוה קרוב לקו האדום יהיה חזק יותר על המסלול, אבל יכול להרגיש חלש בנסיעה רגילה בתחומי סל"ד סבירים.

 

מגדש (טורבו, או מגדש על שהוא נדיר יותר) עוזר לרוב להפיק מומנט גבוה יותר בטווחי סל"ד סבירים, ולכן רכב עם מנוע מוגדש יכול להרגיש חזק משמעותית מרכב עם מנוע לא מוגדש (אטמוספרי) אפילו אם שניהם מוציאים את אותו הספק מקסימלי בכ"ס.

 

יש עוד שני משתנים מאוד רלוונטיים לביצועים - משקל וגיר. גיר עם יותר יחסי העברה ("הילוכים") יוכל לשמור את המנוע (אם הוא מתוכנן נכון, כמובן) בטווח האפקטיבי שלו (שבו מיוצר מומנט גבוה) בתחום מהירות גדול הרבה יותר.

 

בקיצור - אם זה ממש מעניין אותך הנתונים הרלוונטיים הם גרף המומנט של המנוע, משקל הרכב ויחסי ההעברה בגיר. בגדול, זה מסובך, אז פשוט תשאל לגבי כל דגם ותקבל תשובה רלוונטית.

 

6) יש לי תקציב ואני יכול לקנות במזומן, למה לא לקנות רכב יד שנייה מליסינג?

התקציב שלך פחות רלוונטי לרכבים שעכשיו יצאו מליסינג. בגדול אין מניעה מוחלטת, אבל רכב בליסינג לרוב טופל בצורה הזולה ביותר (אם בכלל), וננהג ע"י נהגים פחות אכפתיים. כמובן שיש יוצאי דופן, אבל זה הממוצע.

 

7) 00 זה יד ראשונה, 01 זה יד שנייה?
זה בדיוק מה שכתוב ברשיון: מס' בעלויות קודמות. אם קנית רכב מהיבואן לא היו לו בעלים קודמים, ולכן יופיע 00 (יד ראשונה). כשתמכור אותו המס' יעלה ל-01 (יד שניה), וכן הלאה. הרבה אנשים אוהבים לעגל פינות ולהציג 01 בעלים קודמים כיד ראשונה - זה לא נכון, לא משנה מה יספרו לך.

 

9) אפשר הסבר מה חשוב לשאול ולבדוק כשאתה מתקשר למוכר? על מה לשים דגש במודעה?

היו פה המון מדריכים מצויינים, בגדול לדעתי יש כמה דגשים:

1. היסטורית טיפולים - כל רכב, לא משנה איזה שם מופיע עליו מאחורה, חייב להיות מטופל לפי הוראות היצרן. במקרים מסויימים, כדאי אפילו להחמיר. ברכבים זולים אנשים נוטים לחפף בטיפולים (האמת גם ברכבים יקרים, אבל בזולים זה יותר נפוץ) ו"להרחיב" את הזמן / ק"מ בין הטיפולים ולהשתמש בחלקים / חומרים לא איכותיים / לא מתאימים. אפילו שהתקציב שלך לא גדול, לא הייתי קונה רכב שלא טופל בצורה סבירה כי זה מגדיל את הסיכוי לתקלות משמעותיות בהמשך.

2. תאונות משמעותיות - לא כל שריטה קטנה בצבע צריכה לגרום לך לפסול רכב, אבל תאונות קשות (מה שמעבר ל"קצה שילדה") צריך להדליק מנורה אדומה גדולה מאוד, גם כי תאונה כזו עלולה לפגוע בבטיחות הרכב באופן מהותי, וגם כי זה רכב שלא תוכל למכור בהמשך.

3. אמינות המוכר (ע"ע סוחרים, למטה) - אם גילית שהמוכר לא דובר אמת באופן משמעותי זה מגדיל את הסיכוי שיש בעיה בגללה הרכב נמכר. כמובן שלא כל טעות קטנה צריכה לגרום לך לחשוד (נניח, מוכר אומר בטלפון X ק"מ, כשאתה מגיע אתה מגלה שהוא עיגל לאלף ק"מ למטה), אבל מישהו שבאופן ברור לא אומר את האמת בצורה משמעותית שוב ושוב הוא לא מישהו שהייתי קונה ממנו.

4. כמה זמן הבעלים הנוכחי מחזיק את הרכב - רכב שנמכר זמן קצר אחרי שנקנה (נניח, חודשיים-שלושה) מעלה מאוד את הסיכוי שיש בעיה יקרה שהמוכר לא רוצה לטפל בה. כמובן שיש גם סיכוי שלא, אבל למה לך להסתכן.

 

10) למה כולם נגד סוחרים?

סוחרים הם אנשים שהמקצוע שלהם הוא מכירה - הם יודעים מה להגיד לך כדי שתקנה. וגם, הסיכוי שרכב טוב יעבור לסוחר נמוך יותר מזה של רכב גרוע, כי רכב טוב קל יותר למכור לבד. זה לא פוסל סוחרים באופן גורף, אבל זה הופך את הקניה מהם לפחות מוצלחת ברוב המקרים. ובאופן כללי (ממש לא רק בקשר לרכב), כשחותכים את המתווך מהעסקה שני הצדדים (המוכר והקונה) מרוויחים.

 

אני ממליץ לך לחפש טויוטה קורולה בין השנים 2005-2007 הצורה הישנה.

אני בטוח שעכשיו יקפצו פה מלא אנשים ויגידו לך מה פתאום, ותקנה רנו או סיטרואן או פיג'ו או כל דבר אחר, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח. זה רכב עם אמינות בלתי יאומנת, וזהו רכב שמתיישן בכבוד.

בתור רכב ראשון זה אחלה רכב, דיי מרווח, יחסית חסכוני, וזה רכב בכל מובן המילה ולא איזה עגלה.

תחפש ביד 2 יש המון כאלו על הכביש עד היום, יש מצב עם לא מעט קילומטרים. אני ממליץ לא לקנות יותר מ 200 אלף קילומטר. זה רכב שעם תחזוקה טובה יודע לעשות גם 500 אלף קילומטר.

התחזוקה זולה, יש חלקים בשפע בכל מקום, כל מוסך יודע לטפל ברכב הזה, וזה טויוטה בכל מובן המילה.

תמצא רכב שהבעלים שלו רשום ברשיון, תבדוק תעודת זהות, ותראה שהרכב לא עבר בעלות לאחרונה, זה סימן לסוחר. תבדוק איפה הרכב טופל, ואם צריך תיגש למוסך לבדוק.

אל תוותר בשום פנים ואופן על בדיקה במכון ידוע ומסודר.

תקבל דוח בדיקה ותוכל להתייעץ גם כאן בפורום לגבי מצב הרכב.

סטיגמות, אין כמו סטיגמות.

 

בוא נדבר רגע על אמינות - היא מורכבת מארבעה גורמים (לאו דוקא בסדר הזה):

1. האמינות הבסיסית של הרכב

2. גיל

3. ק"מ

4. איכות הטיפולים ואופן הנהיגה והשימוש

 

הרבה מאוד אנשים נוטים להתרכז ב-(1) ו-(3) בלבד, וזו טעות משמעותית. גם בקורולה בת יותר מעשר יהיו תקלות. זה לא אומר שיהיו בה תקלות כמו ב(נניח) סיטרואן בת יותר מעשר, אבל אסור להתעלם משני הפקטורים האחרים, כי גם השפעה שלהם על האמינות משמעותית. בנימה אישית, אני מכיר מישהו שקנה קורולה מזדקנת בדיוק במחשבה הזו, והשבית אותה אחרי כמה חודשים ועשרות אלפי ש"ח שנזרקו לפח.

 

באופן כללי, אי אפשר לייעץ רק על בסיס מחיר, וזה גם לא הפורום הנכון. תפתח שרשור חדש ב"יעוץ לרכישת רכב" שיכלול גם את הצרכים שלך (כמה אנשים נוסעים ברכב, נסועה שנתית, בעיר / בין-עירוני, מה חשוב לך וכו') ותקבל תשובות מתאימות יותר מ"קורולה זה הכי, אחי".

 

בהצלחה!

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משפט שאומר בכל צחוק יש מעט צחוק וכל השאר אמר.

אם יש לרכב הזה סטיגמה של רכב אמין, זה אומר שהוא אמין תאמין לי.

תשאר כל בעל מוסך או כל קצין רכב שהחזיק כאלה רכבים בעבר ותשמע סיפורים שלא תאמין. יש קיבוצים שהרכב הזה עבר 500 אלף עם נהגים שונים.

זה סוג של סוברו dl של פעם שעל אמינותם אין עוררין.

גילוי נאות, אני מחזיק אחת כזאת בבית כרכב שני, למעלה מ3 שנים. אחלה רכב, תמורה מלאה לכל שקל. ואתה יודע מה אני גם דיי נהנה לנסוע ברכב הזה.

 

אז ההמלצה שלי, היא לא סתם.

אין יותר 'רכב' מזה ב 20 אלף שח, שלא יאכזב את הבחור כל שני וחמישי....

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרסאת ה"יש לי בעיות קשב וריכוז עזבו אותי מפירוט באמאשכם":

 



1) מה זה נפח מנוע? -
כמה גדול המנוע: מנוע גדול = צריך אותו לרכבים גדולים וכבדים, *הרבה כח, עלות רישוי שנתית גבוהה.




2) מה זה כוחות סוס? -
כמה כוח יש למנוע. (
פירוט
)


3) מה זה מומנט? -
כמה אתה "נדבק לכיסא" כשאתה לוחץ על הגז בעמידה.




4) איך כל אחד משפיע על הנסיעה ועל איכות הרכב בפועל? -
לא משפיע. רכב קטן צריך מנוע קטן רכב גדול צריך מנוע גדול. לרכב ראשון זה ממש אבל ממש לא צריך לעניין אותך.




5) כשאני נכנס למודעה ביד 2, איך אני יודע מה הצריכת דלק של הרכב, ומה נחשב חסכוני? -
רכבים קטנים עם מנועים קטנים צורכים פחות. לא צריך להוות שיקול בתקציב שלך אלא אם אתה מתכנן לסוע ה-מ-ו-ן.




6) יש לי תקציב ואני יכול לקנות במזומן, למה לא לקנות רכב יד שנייה מליסינג?
-
כי בפרטי יש מחירים טובים יותר לרכבים שמורים יותר. השאלה צריכה להיות למה כן - ואז התשובה היא אחריות שהמגרש נותן לך אם מחר יש בעיה באוטו.




7) 00 זה יד ראשונה, 01 זה יד שנייה?
-
המספר ברישיון מייצג בעלים קודמים של הרכב. אם הוצאתי אותו מהחנות יהיה רשום לי יד 00. ואני יד ראשונה. למי שאני אמכור אותו יהיה כתוב 01 והוא יד שנייה וכך הלאה.




:cool:
יש עוד דברים שאני צריך בשביל להבין את הבסיס?
-
קרא מדריכים פה בפורום שהציעו לך לפניי.




9) אפשר הסבר מה חשוב לשאול ולבדוק כשאתה מתקשר למוכר? על מה לשים דגש במודעה?
-
קרא מדריכים פה בפורום שהציעו לך לפניי.




10) למה כולם נגד סוחרים?
-
אומרים ש99% מהם מוציאים שם רע לכל השאר.




11) מי משלם על בדיקה ב
מוסך מורשה
? המוכר? הקונה? חצי חצי? תלוי סיטואציה? מה מקובל?
-
הקונה משלם.






 

 

 

* לא תמיד, אבל זה כלל אצבע ללא פירוט טכני

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משפט שאומר בכל צחוק יש מעט צחוק וכל השאר אמר.

אם יש לרכב הזה סטיגמה של רכב אמין, זה אומר שהוא אמין תאמין לי.

תשאר כל בעל מוסך או כל קצין רכב שהחזיק כאלה רכבים בעבר ותשמע סיפורים שלא תאמין. יש קיבוצים שהרכב הזה עבר 500 אלף עם נהגים שונים.

זה סוג של סוברו dl של פעם שעל אמינותם אין עוררין.

גילוי נאות, אני מחזיק אחת כזאת בבית כרכב שני, למעלה מ3 שנים. אחלה רכב, תמורה מלאה לכל שקל. ואתה יודע מה אני גם דיי נהנה לנסוע ברכב הזה.

 

אז ההמלצה שלי, היא לא סתם.

אין יותר 'רכב' מזה ב 20 אלף שח, שלא יאכזב את הבחור כל שני וחמישי....

אז שוב, אני לא מסכים איתך.

 

זה לא שהקורולה לא אמינה (לשנתון שלה). היא כן.

 

אבל רכב בן 13 (בעצם 14), אפילו קורולה, יפתח תקלות. הוא כנראה יפתח פחות תקלות מהרבה רכבים אחרים מאותו שנתון, אבל בסכום הזה אפשר לקנות רכבים הרבה יותר חדשים, כתלות בצרכים של פות'ש. מעבר לזה, הקורולה הרבה פחות בטוחה מרכבים מודרניים.

 

אם הוא לא צריך רכב משפחתי, ויכול לנהוג בידני, ויש לו מצוקת חניה, הוא יוכל למצוא פנדה או 107 חדשות בכמעט עשור.

 

וגם אם הוא ממש צריך משפחתומטית, הוא יוכל למצוא פורטה או לנסר חדשות בכמה שנים טובות שיהיו בחירה טובה לא פחות (ולא פחות חשוב, גם בטוחות יותר). קצת יותר רחוק, הוא יוכל למצוא פוקוס דור 2 מ-10-11, אפילו עם מנוע 2 ליטר, שתהיה הרבה יותר רכב מהקורולה וכנראה לא פחות אמינה, ואם לוקחים את זה ממש רחוק, הוא יוכל למצוא אפילו c4 דור ראשון מהאחרונות שעלו לכביש (10-11) בכמעט חצי מחיר.

 

ובאמצע, הוא יוכל למצוא סופר מיני מודרנית (אם ידני זו אופציה) חדשה, בטוחה, חסכונית ואמינה משמעותית כמו פיאסטה.

 

עדיין קורולה בת 13 זה הכי טוב שיש?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יונדאי איי30,אימפרזה ולאנסר יהיו חדשות יותר מהקורולה ואמינות לא פחות.

לא רואה סיבה לרכוש רכב מיושן בגלל הסמל.

סך הכל כולן רכבים דיי פשוטים ולקורולה אין שום ערך מוסף שמצדיק ירידה בשנים בכזו רמה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הנתונים של פות"ש, אני הייתי שוקל בחיוב להשתמש בשירותיו של "בלש רכבים" (למרות ההתנגדות העזה לכך בפורום).

 

יש אחד כאן בפורום (לא יודע אם עדיין בארץ), נדמה לי ששמו ארי. בנוסף יש בחור ששמו יונתן לטקר, שמעתי עליו כמה חוות דעת חיוביות ביותר, מודגש שאין לי שום קשר אליו ומעולם לא פגשתי אותו.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, השתחררתי לפני חצי שנה

הגיע הזמן לקנות רכב (תקציב עד 20 אלף)

אני בן יחיד, אמא חד הורית, אין לי אבא.

מתוך הנתונים האלה אני מסיק שמצבך הכלכלי אינו משופר במיוחד. לכן, לפני שתפנה לבחירת רכב, שאל את עצמך (ואת אמך) כמה שאלות:

 

1. האם הרכב חיוני. הרבה צעירים רוצים להחזיק ברכב, אבל, אם המצה הכלהלי אינו טוב במיוחד, עלויות החזקת הרכב (ראה בהמשך) מצריכות מחשבה מוקדמת.

לפיכך שאלתי הראשונה היא האם בחנת את החלופות להחזקת רכב.

2. האם עומד לרשותך הסכום הדרוש לאחזקה שוטפת של הרכב. מדובר, לפחות, ב-1500-2000 ש"ח בחודש: רישוי, ביטוח, טיפולים, תיקון תקלות, דלק, ירידת ערך.

 

3. האם לסכום האמור בסעיף הקודם אין שימושים יותר חשובים - מפרנסה שוטפת ועד חסכון לעתיד. הרי בעתיד תרצה ללמוד, להקים עסק, להקים משפחה, אולי עוד תכניות או חלומות. כולם מצריכים כסף, והרבה. כסף שתשרוף על הרכב כעת לא יעמוד לרשותך בעתיד. חשוב היטב אם הרכב חשוב עד כדי כך.

 

11) מי משלם על בדיקה במוסך מורשה? המוכר? הקונה? חצי חצי? תלוי סיטואציה? מה מקובל?

מקובל לבדוק את הרכב במכון ייעודי, שזה השירות העיקרי שהוא נותן (בדרך כלל, במקביל, יהיה גם מכון רישוי למבחן השנתי, לא מוסך לתיקוני רכב, למרות שמכוני רישוי רבים נמצאים בסמיכות למוסכים, עם הפריה הדדית). מוסך מכונאות יוכל לתת חוות דעת על מצב מכלולי ההנעה, פחח יוכל לתת חוות דעת על מצב השלדה והמרכב, אבל זה אינו תחום העיסוק העיקרי שלהם, הם לא ישמחו לקחת אחריות על ממצאיהם וסביר שיקשה עליך למצוא מוסך שאינו מכון לבדיקת רכב שיעשה את העבודה הזו.

​.....
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, השתחררתי לפני חצי שנה

הגיע הזמן לקנות רכב (תקציב עד 20 אלף)

אני בן יחיד, אמא חד הורית, אין לי אבא.

מתוך הנתונים האלה אני מסיק שמצבך הכלכלי אינו משופר במיוחד. לכן, לפני שתפנה לבחירת רכב, שאל את עצמך (ואת אמך) כמה שאלות:

 

1. האם הרכב חיוני. הרבה צעירים רוצים להחזיק ברכב, אבל, אם המצב הכלהלי אינו טוב במיוחד, עלויות החזקת הרכב (ראה בהמשך) מצריכות מחשבה מוקדמת, כיון שהן עלולות להכניס אותך לבור כלכלי.

 

לפיכך שאלתי הראשונה היא האם בחנת את החלופות להחזקת רכב.

 

2. האם עומד לרשותך הסכום הדרוש לאחזקה שוטפת של הרכב. מדובר, לפחות, ב-1500-2000 ש"ח בחודש: רישוי, ביטוח, טיפולים, תיקון תקלות, דלק, ירידת ערך.

 

3. האם לסכום האמור בסעיף הקודם אין שימושים יותר חשובים - מפרנסה שוטפת ועד חסכון לעתיד. הרי בעתיד תרצה ללמוד, להקים עסק, להקים משפחה, אולי עוד תכניות או חלומות. כולם מצריכים כסף, והרבה. כסף שתשרוף על הרכב כעת לא יעמוד לרשותך בעתיד. חשוב היטב אם הרכב חשוב עד כדי כך.

 

11) מי משלם על בדיקה במוסך מורשה? המוכר? הקונה? חצי חצי? תלוי סיטואציה? מה מקובל?

מקובל לבדוק את הרכב במכון ייעודי, שזה השירות העיקרי שהוא נותן (בדרך כלל, במקביל, יהיה גם מכון רישוי למבחן השנתי, לא מוסך לתיקוני רכב, למרות שמכוני רישוי רבים נמצאים בסמיכות למוסכים, עם הפריה הדדית). מוסך מכונאות יוכל לתת חוות דעת על מצב מכלולי ההנעה, פחח יוכל לתת חוות דעת על מצב השלדה והמרכב, אבל זה אינו תחום העיסוק העיקרי שלהם, הם לא ישמחו לקחת אחריות על ממצאיהם וסביר שיקשה עליך למצוא מוסך שאינו מכון לבדיקת רכב שיעשה את העבודה הזו.

.....
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אכנס לכל הסעיפים, לכל השאלות יהיו תשובות מפורטות אמינות ומקיפות יותר בחיפוש בפורום, יוטיוב, ויקיפדיה ואתרים מהעולם.

 

רק אחדד נקודות שהועלו פה:

 

נפח מנוע מוגדר לא כנפח המקסימלי בחלל הגליל (צילינדר) אלא כנפח העבודה של הבוכנה, כלומר שטח החתך (הקדח בריבוע כפול פאי חלקי 4) כפול המהלך, כפול מספר הבוכנות כמובן.

 

פעם היה יתרון לנפח גדול (והמיסוי היה נגזר ממנו) היום להספק יש הרבה יותר משמעות (והמיסוי נגזר מהמחירון בלבד). משווים מנועים לפי נפח באותה טכנולוגיה, כלומר מנוע 1.2 עם טורבו יכול להיות מקביל למנוע 1.6 ללא טורבו.

מנועי דיזל כולם עם טורבו. ויש היום גם יותר ויותר מנועים היברידיים. השוק מסובך כיוון שיש המון היצע והרבה המצאות ופיתוחים.

יש גם סוגים שונים של תיבות הילוכים, מהם נגזר אופי תפעול ותפקוד הרכב, ומשפיע מאוד על האמינות.

בגדול יש ידני וסוגים שונים של גיר אוטומטי.

 

כוח סוס זה הספק, כמו צריכה של תנור חשמל (1000 וואט זה בערך 1.3 כוח סוס. לא בדיוק ויש כמה מידות, אפילו של כוח סוס).

נתון שמשפיע על התאוצה זה יחס בין הספק למשקל.

 

נתון שמשפיע על הביצועים ביומיום הוא המומנט, והסל"ד שבו הוא מתקבל (יותר נמוך, יותר טוב, ועדיף עקומה כמה שיותר שטוחה).

מה שהכי צריך לעניין נהג נורמלי היא תאוצה כמו 80-120 קמ"ש, נתון פחות מוכר במפרטים הנפוצים.

להסבר מפורט יותר יש צורך בידע בפיזיקה בסיסית.

 

 

גם אני חושב שספציפית טויוטה עם המנוע הנפוץ לפני 2007 (קורולה וגם גרסת 5 דלתות) הוא רכב בעייתי, ויש הרבה צרפתיות עדיפות, במיוחד בגזרת הסופר-מיני ידניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...