Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3046 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כלל האצבע אומר שעדיף להשתמש בשמן בעל הצמיגות החמה הנמוכה ביותר שמאשר יצרן הרכב

רשמת בזמנו ש 0-20 לא ישמור על המנוע ושלא היית יורד מתחת ל 5.

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זאת בדיוק הסיבה שאני ממשיך עם ה 5W-30, מוסכי היבואן משתמשים ב 5W-30 של פז.

יש ניסיון בארץ משנת 2008 במנוע הזה עם השמנים האלה (ב 2008 מוסכי היבואן היו ממלאים 10W-30 חצי סינטטי)

 

אני בספק אם יש בעל טויוטה אחד אפילו שמשתמש ב- 0W-20 ברכב שלו,

יש מבחר גדול ואיכותי של 5W-30 במחירים זולים יחסית.

 

אפילו את הגלון שמן של ה 5W-20 שהיה לי מסרתי למי שרכב ממני את הרכב השני.

פורסם

גם אני נדהמתי לראשונה שראיתי שטיוטה מבקשים 0W-20 למנועים שלהם בקרולות משנת 2012. לא ידעתי שזה ממשיך מעבר ל 2012.

אז כפי שאתם יודעים ככל שהשנים עוברות השמנים הופכים ליותר טובים. שיטות ייצור המנועים והחלקים שלהם הופכת ליותר טובה. החומרים והסגסוגות מהם עשויים המנועים הם יותר טובים ובנוסף יכולת הקירור של המנועים מתייעלת.

כ 80 אחוזים מחום המנוע מפונה על ידי השמן. אם היצרן קבע שהצמיגות צריכה להיות קטנה יותר זה בגלל שהוא ייצר מנוע מחומרים אשר עמידים יותר לחום, הגדיל את יכולת הקירור של הרדיאטורים כך שהוא מרשה לעצמו לרדת בצמיגות של השמן.

לא רק שטיוטה מבקשים שמן בצמיגות 0W-20 אלא אף רושמים בפירוש שאם אין שמן 0W-20 אפשר למלא צמיגויות אחרות אבל לחזור בהקדם האפשרי ל 0W-20. מסתבר שזה אמיתי. התחיל עידן של שמני ה 0W.

אגב, הונדה מבקשת לסיוויק שלה משנת 2011 שמן בצמיגות 0W-30.

הבעיה ששמני 0W-20 לא ממש נפוצים עדיין.

0W-40 קיים מזה כ 6 שנים ויותר בארץ אבל המחירים שלהם היו יקרים אז.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

שמני 20 הם מאוד גבוליים בהגנה על המנוע בשעת מאמץ ולכן לא הייתי מציע להשתמש בשמן 20 גם ברכב שזו המלצת היצרן.

שמן 5W30 הוא פשרה טובה לסוגיית הצמיגות ב 99% מהרכבים בארץ.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הנה דוגמה,

בשנת 1984 הארלי דוידסון ייצרו את מנוע האבולושיין המפורסם שלהם. זהו היה המנוע הראשון של הארלי שתוכנן והונדס בעזרת מחשב.

הארלי השתמשו במנוע בהרבה חלקים מאלומיניום כמו הראשים והצלינדרים. בנוסף, על מנת להקנות לבוכנות יכולת עמידה בחום גבוה והתנגדות להתרחבות בעקבות החום הבוכונות הכילו 12 אחוזים של סיליקון.

התוצאה, פינוי חום יעיל יותר, יעילות מנוע מכל הבחינות עלתה. המנוע היה כל כך יעיל מכל הבחינות שהארלי מכרו יותר אופנועים בנפח מעל 800 סמ"ק יותר מכל החברות היפניות יחד. הארלים עם המנוע החדש התחילו להימכר כמו לחמניות חמות.

אומנם הצמיגות נשארה 20W-50 במנוע אבל המנוע החדש היה חבל על הזמן בכל המובנים ביחס למנועים הקודמים. כל הבעיות שהיו קשורות להתחממות ייתר כמו נזילות שמן, כשל של אטמים שונים ועוד נעלמו. הארלי הצליחו ליצור מנוע יעיל ואמין.

אז רק תתארו לכם היום מאיזה חומרים מייצרים חלקי מנוע שונים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
שמני 20 הם מאוד גבוליים בהגנה על המנוע בשעת מאמץ ולכן לא הייתי מציע להשתמש בשמן 20 גם ברכב שזו המלצת היצרן.

שמן 5W30 הוא פשרה טובה לסוגיית הצמיגות ב 99% מהרכבים בארץ.

 

אם היצרן הסכים לרדת בצמיגות של השמן שהוא מבקש אז כנראה הוא הצליח לקרר את המנוע בצורה אחרת. למשל רדיאטורים מוגדלים, וונטות שנכנסות לפעולה מוקדם יותר, יכולת קירור יעילה יותר ועוד. אפילו שימוש בנוזל כל כך יעיל שסופח חום ביעילות ומשחרר אותו החוצה כך שהמנוע קריר יותר. אולי זאת הסיבה שעדיף להשתמש בנוזל קירור איכותי.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

יכול להיות שיש ליצרן גם שיקולים נוספים כמו צריכת דלק וזיהום אוויר, שלאו דווקא עולים בקנה אחד עם הגנה על המנוע.

 

לנסות ולנחש מה הוביל יצרן מסוים להמליץ המלצה מסוימת בלי מידע קונקרטי זה בעייתי, מה גם שהיצרנים לא פועלים תמיד משיקולים טכניים בלבד (למרות שזיהום אוויר הוא שיקול טכני).

פורסם
לא נורא, לפני 30 שנה אנשים אמרו אותו דבר על 10-40

לפני 10 שנים טענו ששמן 5W40 לא מתאים לארץ שלא נדבר על שמן סינטטי מלא שעלול לגרום נזק למנוע. שמן 20W50 טוב לרכבים בארץ

כי זה מה שהמליצו המתדלקים בתחנות הדלק וחלק מהמוסכים.

 

יש הרבה פרות לשחוט.

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 10 שנים טענו ששמן 5W40 לא מתאים לארץ שלא נדבר על שמן סינטטי מלא שעלול לגרום נזק למנוע. שמן 20W50 טוב לרכבים בארץ

כי זה מה שהמליצו המתדלקים בתחנות הדלק וחלק מהמוסכים.

 

אמת. בשנת 1993 עבדתי בתחנת דלק. כשקיבלו אותי לעבודה, מתדלקים וותיקים עשו לי תדריך:

רכב ישן - שים לו שמן 40.

רכב חדש - שים לו שמן 20W-50.

 

שמן 10W-40 היה במלאי, נעול בארונית. לא הציעו אותו לאף אחד אלא אם מישהו היה מגיע ומבקש ספציפית.

 

 

פורסם

נשבע לך באימא שלי ! בזמנו שהייתה לי גולף דור 2 המליצו לי למלא שמן חד דרגתי 40 בלבד ולא משהו אחר. בתחנות דלק וגם ייבואן חלקים ל-VW שכרגע לא זוכר את שמו שהיה ממוקם בפתח-תקוה ונחשב בזמנו למומחה לוואגיות.

איזה כייף לי :)

פורסם
אם היצרן הסכים לרדת בצמיגות של השמן שהוא מבקש אז כנראה הוא הצליח לקרר את המנוע בצורה אחרת. למשל רדיאטורים מוגדלים, וונטות שנכנסות לפעולה מוקדם יותר, יכולת קירור יעילה יותר ועוד. אפילו שימוש בנוזל כל כך יעיל שסופח חום ביעילות ומשחרר אותו החוצה כך שהמנוע קריר יותר. אולי זאת הסיבה שעדיף להשתמש בנוזל קירור איכותי.

 

אין לי ספק שברכב שאושר והומלץ בו שימוש בשמן 20 נעשו שינויים כדי להתאימו לשימוש בשמן הזה, ויחד עם זאת הפרמטרים היבשים של שמן 20 - ובמיוחד פרמטר ה HTHS - נותן תוצאות גבוליות בהגנה על המנוע בשעת מאמץ.

 

יכול להיות שיש ליצרן גם שיקולים נוספים כמו צריכת דלק וזיהום אוויר, שלאו דווקא עולים בקנה אחד עם הגנה על המנוע.

 

לנסות ולנחש מה הוביל יצרן מסוים להמליץ המלצה מסוימת בלי מידע קונקרטי זה בעייתי, מה גם שהיצרנים לא פועלים תמיד משיקולים טכניים בלבד (למרות שזיהום אוויר הוא שיקול טכני).

 

זה הנימוק שגם אני תומך בו.

אני מאמין שלא תמיד מה שהיצרן ממליץ זה מה שהכי טוב לרכב. כל מי שהחזיק בעברו רכב ספורטיבי או רכב שטח יודע שלא תמיד המלצת היצרן לעניין לחץ אוויר בצמיגים היא הבחירה האידאלית בעבורו וגם ארכיון הפורום זוכר לא אחת מה קרה לרכבים להם יש "המלצת יצרן" לטיפול כל 30,000 ק"מ.

בחירת שמן מנוע דליל הוא דרך קלה של היצרנים לשפר ביצועי מנוע, צריכת דלק והפחתת זיהום אוויר, אבל למעלות האלה יש חסרונות בדמות שמן שעלול להיות דק מדי בטמפרטורות גבוהות יותר.

דעתי האישית היא שעדיף "להקריב" מעט מצריכת הדלק התיאורטית ולקבל הגנה טובה יותר על מכלולי המנוע.

אני כן ממליץ להקשיב להמלצת היצרן בכל הקשור לתקן הנדרש, לזה יש משמעות גבוהה הרבה יותר מאשר דרגת צמיגות אחת מעלה או מטה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אולי אתה צודק, למה כשקונים את הרכב מקבלים אותו עם הצמיגות שהיצרן ממליץ, במשך שנה לפי התאוריה שלך

 

אמור להיות נזק למנוע ואף פעם לא קרה לי נזק. יותר מכך אני יכול להעיד שמטיפול לטיפול כשהייתי מטפל במורשה

 

הרגשתי ירידה בביצועים של המנוע ואפילו כאילו הוא חלודה. כל זה למרות שלא נסעתי קילומטראז' גבוה. לדעתי הכל נובע משיקולים

 

כלכליים נטו, גם לרווח שלהם מטיפולים חוזרים וגם שיהיה תחלופת רכבים חדשים זה טוב לכל המשק רק לא לצרכן, ככה אני רואה את זה.


×
×
  • תוכן חדש...