Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3302 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

בנסיעה האחרונה שלי בספארק (2011) שלי, שמתי לב לתופעה מוזרה בהעברת ההילוכים-

כשאני מושך את ההילוכים בעליות (3-4K סל"ד) למשך יותר משניות בודדות, או כשאני יורד ירידה תלולה מאוד ומגיע לאותו סל"ד לפרק זמן דומה, בהעברות ההילוכים שאחר כך (לרוב משני לשלישי) ידית ההילוכים קשה מאוד לאורך כל התנועה שלה (ולא רק בחלק של היציאה והכניסה להילוך), בלי איזשהו רעש מיוחד. כמה שניות אחרי העברת ההילוך וירידת הסל"ד, ההעברה לא קשה יותר וחוזרת לתחושה הרגילה.

אני לא ממש מצליח להבין מה קורה כאן, האם זה תקין?

התופעה קרתה לי גם היום, וגם לפני שנה בערך ביום חם מאוד, ובנסיעות דומות בימים קרים לא זכור לי שקרתה. מאז הפעם האחרונה שזה קרה הספקתי גם להחליף שמן גיר בטיפול האחרון.

 

שאלה נוספת - האם העברת הילוכים רועשת יחסית היא תקינה בספארק? גם כשהמנוע כבוי ובחניה יש רעש לא קטן בכל פעם כשמעבירים הילוך, במכוניות אחרות ממה שהתנסתי לא היה רעש כזה...

 

נדב

פורסם
גש לבעל מקצוע שייבדוק את מצב הקלאצ ייתכן שהוא נחוץ החלפה. בספארק הקלאצ לא עמיד לאורך זמן. כמה קילומטרים משם עבר הרכב?

 

הרכב עבר 95 אלף ק"מ, ולמרות שהקלאץ קצת גבוה הוא לא מחליק לי, ונראה שמפריד כמו שצריך.

מה עלול לגרום לקלאץ שחוק לא להפריד כשחם+סל"ד גבוה? בכל מצב אחר ההעברה בסדר גמור.

פורסם

זה שהקלאצ לא מחליק לא אומר שהוא כבר לא בדרך להחלפה. סלד גבוה מייצר יותר עומס על הקלאצ וחום גם כן משפיע על מידת העומס וקלאצ שאורך החיים שלו במיוחד בספארקים הוא קצר יחסית. מה גם שאתה אומר שדוושת הקלאצ גבוהה. אם השמן גיר ששמת הוא מקורי והקלאצ מכוון כמו שצריך במידה ומדובר בכבל ולא במשאבות אז ניראה שאתה הולך לכיוון של החלפת קלאצ

פורסם
זה שהקלאצ לא מחליק לא אומר שהוא כבר לא בדרך להחלפה. סלד גבוה מייצר יותר עומס על הקלאצ וחום גם כן משפיע על מידת העומס וקלאצ שאורך החיים שלו במיוחד בספארקים הוא קצר יחסית. מה גם שאתה אומר שדוושת הקלאצ גבוהה. אם השמן גיר ששמת הוא מקורי והקלאצ מכוון כמו שצריך במידה ומדובר בכבל ולא במשאבות אז ניראה שאתה הולך לכיוון של החלפת קלאצ

 

שמן הגיר מקורי, ואת הקלאץ כיוונתי בעצמי לפני משהו כמו חצי שנה (לפני זה היה גבוה מאוד), ככה שנקודת המגע תתחיל כמה ס"מ בודדים מהרצפה.

השאלה שלי היא - האם כשקלאץ לא מפריד כמו שצריך, לא אמורים להיות רעשי טחינה כמו כשמעבירים עם קלאץ לא לחוץ עד הסוף? ההרגשה כעת במצבים שתיארתי היא כאילו הידית עוברת דרך נוזל סמיך (אין לי דרך אחרת לתאר את זה). האם יכול להיות שמדובר בהתחממות "רגילה" של הגיר, או במנגנון ההעברה בין הידית לגיר עצמו?

פורסם (נערך)

קודם כל תחליף שמן גיר. אם שמו לך שמן גיר שונה ממה שאני כותב בהמשך, תחליף.

שים שמן גיר 75W85 ׁׁ(מקורי של יונדאי).

אל תתפלא, גם הרכב שלך קוריאני.

שימוש בשמנים אחרים יכולים לגרום לתיאור הבעיה שלך.

http://www.autodaewoospark.com/en/gearbox-oil.php

תתחיל מהקל לכבד

עריכה אחרונה על ידי shsss
פורסם
קודם כל תחליף שמן גיר. אם שמו לך שמן גיר שונה ממה שאני כותב בהמשך, תחליף.

שים שמן גיר 75W85 ׁׁ(מקורי של יונדאי).

אל תתפלא, גם הרכב שלך קוריאני.

שימוש בשמנים אחרים יכולים לגרום לתיאור הבעיה שלך.

http://www.autodaewoospark.com/en/gearbox-oil.php

תתחיל מהקל לכבד

 

השמן הוחלף לשמן המקורי, והתופעה קרתה הרבה לפני שהוחלף בכל מקרה.

פורסם
איפה מצאת שמן גיר מקורי GM SYNCHROMESH.

אני מחפש לקנות בארץ ולא מוצא.

 

החלפתי במהלך טיפול תקופתי ב UMI, ממה שאני זוכר יצא שהמחיר של השמן היה בערך כמו שהייתי קונה בעצמי (75 ש"ח לליטר לפני מע"מ), ועל העבודה ה"נוספת" לא שילמתי.

×
×
  • תוכן חדש...