Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה נכונה על תיבת הילוכים רובוטית.


duzik
שימו לב! השרשור הזה בן 2560 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מבין מה אתה רושם ברמת ההבנה, אבל ברמת המציאות - כיצד אני יודע מתי התיבה הרובוטית נמצאת במצב שהקלאץ' בנקודת החיכוך(מצב "לא בריא" לתיבה) וכיצד אני יודע מתי התיבה נמצאת במצב שהקלאץ' משוחרר(מצב "בריא" לתיבה)? האם יש סממנים כלשהם שמסמלים על המצב - רעידות, רעשים וכו'?

 

אני גם אשמח מאוד לתשובות על השאלות הנ"ל.

תודה לכל העוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מבין מה אתה רושם ברמת ההבנה, אבל ברמת המציאות - כיצד אני יודע מתי התיבה הרובוטית נמצאת במצב שהקלאץ' בנקודת החיכוך(מצב "לא בריא" לתיבה) וכיצד אני יודע מתי התיבה נמצאת במצב שהקלאץ' משוחרר(מצב "בריא" לתיבה)? האם יש סממנים כלשהם שמסמלים על המצב - רעידות, רעשים וכו'?

 

צריך להכיר את הרכב. אבל בנסיעה בזחילה עם ברקס לחוץ בטוח שהמצמד לא במצב בריא. וגם קרוב לודאי גם במהירות מינימלית ללא ברקס (תלוי איזה רכב) על כ7 קמ"ש.

אפשר להרגיש באיזה מצב המצמד מחובר במלאו ברכב. וגם יש סוגים שונים של מצמדים וזה עובד אחרת. למשל בDSG6 זה לא בדיוק שני מצמדים, זה שני חבילות של מצמדי (דומה למה שיש בגיר אוטומטי) טבולים בשמן, מופעל לחץ שונה על המצמדים בהתאם למצב. בדרך כלל בתיבות האלו הלחץ לא גדול במהירות נמוכה, מה שמאפשר החלקת מצמד. כמו על ידני, אפשר להרגיש מתי המצמד לחוץ ומתי לא.

אי אפשר להסביר את זה במילים, כמו שאי אפשר להסביר מה זה אורגזמה. צריך להרגיש.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסור לשמור את הרכב עומד בעליה על ידי לחיצה על הגז

בנוסף, נסיעה במהירות אפסית במיוחד בעליות גומרת את הקלאץ. מה לעשות: תן למכונית שלפניך להתרחק ממך קצת לפני שאתה מתחיל ללחוץ על הגז. כשאתה מגיע אליה להחזיק את האוטו עם הברקס וחוזר חלילה.

 

 

צריך להכיר את הרכב. אבל בנסיעה בזחילה עם ברקס לחוץ בטוח שהמצמד לא במצב בריא. וגם קרוב לודאי גם במהירות מינימלית ללא ברקס (תלוי איזה רכב) על כ7 קמ"ש.

אפשר להרגיש באיזה מצב המצמד מחובר במלאו ברכב. וגם יש סוגים שונים של מצמדים וזה עובד אחרת. למשל בDSG6 זה לא בדיוק שני מצמדים, זה שני חבילות של מצמדי (דומה למה שיש בגיר אוטומטי) טבולים בשמן, מופעל לחץ שונה על המצמדים בהתאם למצב. בדרך כלל בתיבות האלו הלחץ לא גדול במהירות נמוכה, מה שמאפשר החלקת מצמד. כמו על ידני, אפשר להרגיש מתי המצמד לחוץ ומתי לא.

אי אפשר להסביר את זה במילים, כמו שאי אפשר להסביר מה זה אורגזמה. צריך להרגיש.

בהמשך לשניכם- איזו מהירות הייתם מגדירים כמהירות סבירה לנסיעה בפקק בלי לגמור את המצמדים? נניח שאני בפקק, נותן למרווח של 10 מטר להווצר ביני לבין הרכב מלפניי, נותן גז- כמה קמ"ש פחות או יותר זה סבבה למצמדים עד ללחיצה על הברקס?10 ומעלה?מדובר ב DSG7

ותודה על התשובות.

עריכה אחרונה על ידי Meirizon
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה פקק שהוא כל הזמן מתקדם ואתה יכול לשים ראשון (במצב ידני) ולנסוע על כ10~15קמ"ש, רוב הסיכויים שהמצמד כבר לחלוטין מחובר. הבעיה היא בפקקים שעוצרים כל הזמן וצריך לסגור פערים. פקק שכל הזמן מתקדם הוא לרוב לא בעיה (שם אפשר לשמור מרחק), אלא אם הוא מתקדם לאט מאוד (למשל בגלל תאונה), ואז יוצא שאתה נאלץ לשרוף את המצמד.

אם זה פקק כבד מאוד ואתה נכנס לצומת, אתה לא יכול לשמור מרחק גדול, צריך לחשוב גם על אחרים, ואז שוב נאלצים לשרוף את המצמד והבלמים ולסגור את כל הפערים הקטנים מיד.

 

אם רוב הנסיעות בפקקים, עדיף לוותר על כל סוג גיר רובוטי. במקרה כזה אוטומט פלנטרי רגיל, הייבריד או רציף הם הדבר האופטימלי.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לתת כאן דעה קצת שונה. לדעתי (ושוב, מדגיש, לדעתי) כל מה שנאמר כאן, כל העצות האלה, אלה אמונות תפלות שמבוססות על הנחות לא מבוססות.

אנשים מתייחסים לתיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית שמיוצרת ב 2017 כאילו שזו תיבת הילוכים ידנית מ 1957 שרק הלבישו עליה רובוט שמחליף הילוכים. דברים השתנו מאז. פעם היה צריך לחכות שהמנוע יתחמם לפני תחילת הנסיעה - היום רשום במפורש בחוברת הוראות שאפשר לנסוע מיד לאחר ההנעה. פעם היה צריך לתת לטורבו להתקרר בסוף הנסיעה, היום עם מערכות S&S המנוע פשוט מדומם כשמעבירים לP וכו'.

כמה נקודות:

1. הרכבים נמכרים כרכב אוטומטי - כלומר אין לנהג קלאץ' ואין לו ידית הילוכים. סוג המערכת שמעבירה הילוכים - לרוב האוכלוסיה זה סתם עוד שילוב של אותיות שעושה דברים בצורה אוטומטית כמו ABS, ESP וכו'

2. לכל החברות האלה יש מהנדסים ויש תהליך בדיקות אינטנסיבי. הם לא מכוונים את הבדיקות שלהם ל 3% המבינים, שיודעים שלמטה יש קלאץ' ולכן ינהגו ברכב כמו רכב ידני, אלא ל97%, שנוהגים ברכב בדיוק כמו כל רכב אוטומטי. לדעתי, דווקא סגנון נהיגה 'מוזר' - הוא זה שלא נבדק והוא זה שיכול לגרום לבעיות.

3. בשום חוברת הוראות של רכבים עם תיבה רובוטית אין את ההוראות האלה - לפחות לא ברכבים שהיו לי (ג'טה ולאון).

4. המנועים היום מלאים בחיישנים, אם הקלאץ' מתחמם, תהיה בטוח שיש איזה מחשב שאמור לדאוג לזה - ובמקרה שהמחשב לא יכול לטפל בזה, הוא כבר ידליק לך איזו נורה.

5. ולפני כל ה DSG! DSG! - הכשלים ב DSG מעולם לא יוחסו לסגנון נהיגה, אם אני זוכר נכון ההסבר הרשמי היה שהתקלות נבעו מהשילוב של חום+לחות ששורר בארץ ולא נבדק כמו שצריך.

6. יתרה מכך, כאן בפורום היו אנשים שאמרו שהם ניסו את כל הטריקים האלו ועדיין הלך להם הקלאץ', לחלקם כמה פעמים.

 

לדעתי, וזה מה שאני עושה, אפשר להתייחס לתיבות DSG כמו לכל תיבה אוטומטית, לזחול בפקק, להשאר ב D, ולפחות במקרה שלי, גם בג'טה הקודמת שלי וגם בלאון הנוכחית לא היו לי שום בעיות (הסתייגות קלה - נוהג רק 9K בשנה, אבל בחיפה...).

 

אם מישהו טוען שצריך לנהוג אחרת עם תיבה כזו, לדעתי חובת ההוכחה עליו - שימצא איזה תיעוד רשמי, ראיון עם מהנדס מפולקסווגן, מישהו רשמי שבאמת עבד על הפיתוח של התיבה, שאומר את זה. אם אני אראה כזה דבר, אשמח לקחת את דבריי בחזרה.

Fiat Uno 1994 - Mazda 3 2005 - Volkswagen Jetta 2011 - Seat Leon 2013 - Subaru XV 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(ושוב, מדגיש, לדעתי)

.

.

(הסתייגות קלה - נוהג רק 9K בשנה, אבל בחיפה...).

זו דעתך על אופן שצריך לנהוג ברכב עם תיבה הזאת.

אתה נוהג 9K בשנה. זה אומר הכל. 9K זו הסתייגות לא קלה.

אני מכיר מישהו שנוהג 2K בשנה על רכב עם גיר רציף שנחשב בעיתי. וגם לו אין בעיות.

גם המקרה שלו וגם המקרה שלך לא מייצגים בגלל הנוסעה המועטה מאוד יחסית.

 

אנשים פה שואלים איך להאריך ולו במעט ימים של תיבה שנחשבת בעייתית (אתה מוזמן לבצע חיפוש ולראות את כמות הגדולה של עדויות על בעיות שיש לתיבה הזאת). דבר הזה דורש REVERSE ENGINEERING, להבין איך התיבה פועלת, מה המצבים הבעייתיים ואיך אפשר להמנע מהם עד כמה שניתן.

 

מהנדס של חברה לא יתן לך חוות דעת כזאת כי בתור עובד אותה חברה יש לו מחויבות לשמור על האינטרסים של החברה - כולל לא לחשוף פרטים שונים, זה הרי יתקבל בתור דיעה רשמית של החברה. אני מאמין, אילו זה היה קורה, זה היה מושך סקנדל לא הרבה יותר קטן מהדיזלגייט.

האינטרס של כל יצרן הוא שתחזיק את הרכב בתקופת האחריות ואחרי זה הרכב יילך לברזל. פע בגלל שהרכבים מאוד יקרים, אנשים מחזיקים את הרכבים יותר שנים מאשר במדינות עשירות יותר.

 

התיבות האלו למשל רושמות במחשב נתון של כמות הפעמים שהן מפעילות את המנגנונים הפנימיים. בנסיעה שרובה בין עירונית ללא פקקים, כמות ההפעלות האלו יחסית לקילומטרז' תיהיה הרבה יותר נמוכה מאשר רכש שנוסע כל הזמן בעיר ו/או פקקים. בהתאם לזה השחיקה תיהיה קטנה יותר ופחות עבודה במצבים בעייתיים. מה שאמור להאריך ימים. לכן מה שרואים, התיבות האלו ברכבים שנוסעים פחות בפקקים ועיר שורדות יותר עד שנדרשת החלפת המצמד ומתחילות תופעות כמו רעידה במהירות נמוכה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר הזה דורש REVERSE ENGINEERING, להבין איך התיבה פועלת, מה המצבים הבעייתיים ואיך אפשר להמנע מהם עד כמה שניתן.

בדיוק!! ואני לא מכיר אף אחד כאן שעשה את זה. כולם כאן מנחשים איך זה עובד ועל סמך הניחוש שלהם זורקים עצות.

 

בהתאם לזה השחיקה תיהיה קטנה יותר ופחות עבודה במצבים בעייתיים. מה שאמור להאריך ימים. לכן מה שרואים, התיבות האלו ברכבים שנוסעים פחות בפקקים ועיר שורדות יותר עד שנדרשת החלפת המצמד ומתחילות תופעות כמו רעידה במהירות נמוכה.

הוכחות? ראיות? נתונים מאיפשהו? ובנוסף, מאיפה אתה יודע שנהיגה עם העצות שלכם יוצרת פחות עומס? מישהו בדק אם נסיעה רצופה ב 4 קמ"ש יוצרת יותר עומס מנסיעה ב 10 קמ"ש, עצירה מלאה, שוב האצה ל 10 קמ"ש וחוזר חלילה?

עריכה אחרונה על ידי snad

Fiat Uno 1994 - Mazda 3 2005 - Volkswagen Jetta 2011 - Seat Leon 2013 - Subaru XV 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ורק כדי להיות יסודי, זה מה שמצאתי בחוברת הוראות של הלאון (באנגלית), ההוראה השלישית רלוונטית במיוחד (התרגום שלי):

If you stop the vehicle on a gradient, do not attempt to stop it from rolling by depressing the accelerator when a gear has been selected. This could cause overheating and damage the automatic gearbox. Apply the handbrake firmly or press the brake pedal in order to prevent the vehicle from rolling back.

לא לבלום את האוטו בעליה באמצעות לחיצה על הגז

If you allow the car to roll with the selector lever in position N with the engine switched off, the automatic gearbox will be damaged as it will not be lubricated.

לא לדרדר את האוטו כשהוא בניטרל והמנוע מדומם

In certain driving situations or traffic conditions, such as frequently starting, prolonged creeping of the vehicle, or traffic jams with continuous stoppages, the automatic gearbox could overheat causing damage! If the warning lamp lights up, stop the vehicle as soon as possible and wait for

the gearbox to cool ⇒ page 162.

בתנועה בפקק הגיר עלול להתחמם - אם זה יקרה תידלק נורת אזהרה, עצור בצד וחכה שהגיר יתקרר.

כמו שאפשר לראות, לא רשום המלצות איך כדאי לנהוג בפקק כדי להמנע מזה או כל דבר אחר...וזה מקום אידאלי לרשום המלצות כאלה אם באמת הן יכולות להועיל...

Fiat Uno 1994 - Mazda 3 2005 - Volkswagen Jetta 2011 - Seat Leon 2013 - Subaru XV 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחוברת הדרכה וגם בקובץ הדרכה שהורדתי מאתר רשמי אכן רשומים דברים שהוזכרו גם כאן.

כל מה שקשור להתנהלות עם הברקסים, לאי-שימוש במצב N, להמנעות מגלישה מתמשכת דרך שחרור הברקס בלבד - רשום שחור על גבי לבן.

ובכלל, אני משתדל לא לפספס מידע ושרשורים בפורום על גיר דו-מצמדי ומרגיש שאין סיבה לזלזל במה שחברי הפורום כותבים בנושא. אנשים כאן צברו ניסיון וכדאי לקחת את המידע בחשבון.

 

זה לא אומר שמי שנוהג ב-DSG7 צריך לקבץ את התחת בנסיעה מרוב לחץ, אבל קצת התחשבות מתי שזה אפשרי, יכולה להשפיע לטובה בהמשך הדרך.

' (1997) past: Honda Civic 1.4 SE

2016 now: Skoda Yeti 1.2 TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה, המצמד יכול להיות מחובר חלקית רק בהילוך ראשון? אם הגיר החליף את ההילוך לשני, המצמד תמיד מחובר באופן מלא?

לא, גם בשני יש מצב של חיבור חלקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק!! ואני לא מכיר אף אחד כאן שעשה את זה. כולם כאן מנחשים איך זה עובד ועל סמך הניחוש שלהם זורקים עצות.

 

למה אתה כותב סתם? זה שאתה לא מכיר כאלה, לא אומר מה שכתבת נכון. בדיוק כמו כל ההתיחסות שלך לתיבה הזאת.

אני כן קראתי את המסמכים הטכניים של היצרן עבור הדגמים הרלוונטיים עבורי.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ברכב... הגיר עובד בצורה חלקה כמו גיר אוטומטי.

 

אצלך גיר מיוחד... אי אפשר להשוות את זה עם רכבים רגילים בעלי גיר רובוטי.

 

מבלי להיכנס לדיוני הקלאץ', לי יש ברכב גיר רובוטי (מה קוראים ברנואית EDC), והוא עובד בצורה חלקה כמו גיר אוטומאטי טוב. הנסיעות שלי רובן בפקקי הבוקר של כביש 5 הידוע לשמצה, ואני פשוט משלב D ונוסע כמו בכל רכב אוטומאטי, ולא חש בשום קפיצות/גמגומים/השהיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד לך שאני נוהג על גיר EDC כל יום - בתנועה עירונית\פקקים(בעיקר זחילה איטית מאוד) הרובוטי מורגש גם מורגש(הרכב כמעט חדש, קיבלתי עם 4600 קילומטר והיום אני עם כמעט 6000).

 

אגב - אותי לא מצליחים לשכנע למה הילוך ראשון\מצב S(במידה ומדובר בDSG, בEDC לדוגמא אין כזה) עדיף,

הרי הגיר עצמו נמצא בפקקים עדיין במצב של משולב חלקית וחצי קלאצ'(הייתי תמיד פיזית שומע את הDSG מעביר הילוכים) ולא מבין איך זה עדיף על זה שהוא יעלה הילוכים פשוט - היצרן לא סתם אפשר את הפונקציה של ההעלאת ההילוכים.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם לא מבין את ההמלצות לגבי נסיעה במצב S, אני הרי לא שולט על הקלאץ' בכל מקרה, ולא יכול למנוע מצב של גלישה על קלאץ' חצי לחוץ. מה זה נותן מבחינת הקלאץ'?

ממה שאני מבין, זה יכול למנוע "קפיצות" בין הילוכים, למשל במצב בו אני מאיץ קצת והרכב מעביר לשני, אבל אני צריך להאט מיד ואז הוא שוב יורד לראשון, את המצב הזה אכן ניתן למנוע אם נוהגים בS על הילוך ראשון. אני מבין נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2560 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...