Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע מסתבכות חברות הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל


eyalkar
שימו לב! השרשור הזה בן 2848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ועכשיו נעבור לטיעון האושרי בדבר כדאיות הייבוא המקביל.

 

אם לא הייתה הצדקה כלכלית מלחתחילה, ורק עם "קומבינת מיסוי"

וכדומה היית יכול להשיג מחיר תחרותי, לא היית רואה חברה בסדר גודל

של אלבר למשל, נכנסת לדבר כזה. היית ממשיך לראות את XXX מוטורס

יבוא אישי, שעושים את הקומבינות האלה.

 

ועל מה מבסס אושרי את טענתו שזה כן כלכלי - על חברת אלבר.

עובדה, אם אלבר מייבאים, אז כנראה שזה כן כלכלי.

 

אופסי.

 

מישהו לא עשה שיעורי בית.

 

אם נבדוק נגלה שבעקבות החקירה הפחיתה אלבר את הערכתה לשווי הפעילות ורשמה הפסד עבור התחום.

בכמה הוערך שווי התחום לחברה?

7.5 מיליון ש"ח (שנרשמו כהפסד).

אתם יודעים כמה זה מסך ההון של החברה?

2.2%

 

כלומר, מדובר בפעילות שולית שבשולית עבור אלבר (300+ רכבים).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ואני מבין שאתה בדקת וראית מה מחיר קניה של דילר גדול של פורד בארה"ב, ובכמה דלק קונים

את אותן המכוניות. כתבת שלא, ואני עדיין טוען את אותה טענה, שזה לא קורה, בטח שלא במותג כזה.

זה שאתה חוזר על דבריך לא הופך אותם לנכונים יותר.

אבל רק כדי לשים את הדברים במקום, כל עוד לא תביא הוכחה לדבריך, אין להם תוקף (משתמש בטיעון הטפשי שלך).

 

בכל מקרה, אם אתה באמת חושב שצבי נטע (מכשירי תנועה) שילם את אותו מחיר לפורד ששילם גיל אגמון (דלק רכב) אתה טועה.

ביום מעבר הזיכיון, קנתה דלק רכב פורד- במחיר הנמוך ביותר באירופה. אני חייב לציין שאיני יודע מה המצב היום אבל זה היה המצב אז. אז נכון שזה קיצוני ובתוך אירופה אבל ביבשות שונות ?? בוודאי שזה קיים.

ושוב- שווקים שונים מקבלים מחירים שונים לא רק ברכב משיקולים של היצרן.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיכה, כפי שכתבתי זה מה שאני חושב. שדילר גדול של פורד לא קונה יותר יקר מגיל אגמון, ויכול להיות שזה נכון, ויכול להיות שלא.

לבוא ולקבוע שאין יבוא מקביל בגלל שהמחירים שמקבלים כל היבואנים בארץ הם הנמוכים בעולם נראה לי קצת קצת

מופרך, אבל עדיין זו דעתי. זה כמו שאם תכתוב שהמחירים

שלהם כן הכי נמוכים בעולם, זה גם לא יהפוך לנכון. לא אני ולא אתה ראינו חשבוניות, ככה שדעתי נחשבת כדעתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או כאלה שנרשמו בחו"ל וייחשבו כרכב חדש בישראל.

 

במילים אחרות, מישהו בקומבינה יקנה בחו"ל רכבים מדילר רשמי וימכור ארצה (הרי לדילר רשמי אסור למכור למפיצים אחרים אחרת היצרן לוקח ממנו את הזיכיון). נשמע רע: רכב שעובר הרבה מאוד ידיים וכולם בטח רוצים להרוויח. במצב כזה לא ברור כיצד המחיר לצרכן יהיה טוב.

וגם, מי רוצה לקנו רכב שעבר הרבה ידיים וקומבינות עד שהגיע לבעלותו?

משהו כאן לא מריח טוב. :(

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל העולם מנסים לחסום יבוא מקביל, כי היצרנים לא אוהבים את זה. כץ מנסה לעקוף את זה בחקיקה והוראות שונות,

בינתיים ללא הצלחה.

מה זה לא אוהבים?

יבואן צריך לתת שרות. שרות מלא הוא יכול לתת רק אם הוא עובד ישירות עם היצרן.

יצרן מוכר למי בא לו, זאת סחורה שלו והוא מוכר רק ליבואן אחד בכל מדינה.

בארה"ב יש ייצור של רוב היצרנים אז זה מורכב שם.

בארה"ב המדינה לא מסכימה שיצרן ימכור ישירות לצרכן, הוא חייב לעבוד עם סוכנים מקומיים.

דבר שמעלה את מחיר המכוניות אבל נותן עבודה למאות אלפי אנשים.

 

עוד יבואנים הרי לא יוריד את מחיר המכוניות.

מכוניות נמכרות בארץ כמו חדרי מלון באילת.

חברות ליסינג מקבלות הנחה על המחיר המלא כמו שבאילת ועדי עובדים מקבלים הנחה.

אם יורידו את המחיר הם לא יוכלו לתת הנחה לחברות הליסינג ולוועדי עובדים.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות הכו[h=1]תרת הזו היום:

 

איילון מוטורס לא לבד: כל יבואני הרכב המקבילים חשודים בעבירות פליליות[/h][h=2]לא רק מנכ"ל איילון מוטורס שנעצר בחשד להברחות רכב: גם שני יבואנים נוספים, אלבר ואוטו מקס, שמשרד התחבורה אישר להם יבוא מקביל נחקרים ברשויות[/h]

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3694838,00.html?dcRef=ynetCube

 

אני מחזיר אותכם לטענה שלי ממקודם שכל הויכוח שלכם מיותר.

לא המחירים ולא הדילרים אשמים ולא היצרנים ולא היבואנים שמנסים לחסום ולא אף גורם כזה משפיע אלא אך ורק גורם אחד והוא סוג האנשים שנמשכים לתחום הזה, סוחרי רכב מהסוג שרק מחפש להביא את המכה, לתת את הקומבינה, לדפוק את המערכת.

 

בדיוק אותו סוג שהביא לארץ את הפורד GT והצהיר על מוסטנג GT.

 

קומבינטורים עבריינים.

 

המזל היחיד הוא שסוג העבירה הוא כזה שעכשיו לא יחרימו רכבים לאנשים תמימים שקנו דרכם, כי גם שם היינו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, אני לא חושב שאתה צודק במקרים האלה. נסה לסנן את הכותרות המפוצצות, על הברחות, ויבוא לא חוקי,

וכל הרעש שעושים הכתבים בין היתר בשירות היבואנים, ותראה שבסוף אלה מכוניות ששילמו עליהם מיסים,

רק לכאורה מסמכי היבוא שלהם לא ממש תקינים. עכשיו תבוא ותצעק, הנה, זה לא תקין, זה קומבינה, זה גניבה.

וכל הקומבינה שנעשית פה, היא רק כדי לטשטש את זהות הדילר שמכר את הרכב, כדי שהוא לא יסתבך עם היצרן.

איך זה עובד? אתה היבואן המקביל, בא לפורד(סתם דוגמא), רוצה לקנות רכבים בארה"ב כדי לייבא. אומרים לך,

מר יבואן מקביל, *יבי תקבל מאיתנו. טוב, אתה הולך לדילר רשמי שלהם, כדי לקנות ממנו. שעה אחרי שיש ממנו

הזמנה, ג'וני הדילר מקבל שיחה מפורד, שאם ההזמנה מבוצעת, הרשיון שלו למכור פורד נשלל מיידית. מה עושה ג'וני?

מתקשר אליך, אומר לך, דיר יבואן מקביל, הייתי שמח למכור לך 500 מכוניות, אבל הפרנסה העיקרית שלי היא למכור

כאן בארה"ב לאזרחים. על זה אני עושה את הכסף האמיתי. ולא בא לי לאבד את הרשיון הזה. אז תודה, אבל לא תודה.

ואז מה אתה עושה? פותח חברה בשם הרצל מיאמי מכוניות בע"מ. הולך לג'וני, אומר לו, תקשיב, אתה תמכור להרצל,

לא לי, והוא כבר ידאג לשאר. אמאמה?! הרצל הוא לא דילר רשמי, ולא יכול להציג מסמכים כשרים של דילר רשמי,

הוא סתם חברת קש שנועדה לטשטש את זהות הדילר ומקור הרכבים, כדי שמר יצרן לא יוכל להתערב.

משרד התחבורה מעלים עין מזה, כי הוא מבין את הבעיה, וגם דאג להסדיר את זה בחוק החדש.(זה שזה פתח לקומבינות

זה סיפור אחר). אבל, כנראה, ואתה מכיר את המדינה יותר טוב ממני, חבר של חבר, שעובד ברשות המיסים, פתאום בוער

לו לבדוק למה אין מסמכים של דילר רשמי, שזו העבירה האמיתית. אבל הוא רשות המיסים, אז מה הוא יעשה? חייב לתת

כותרת שזה גם בגלל הלבנת הון, העלמת מיסים, ובלה בלה בלה. בינתיים החקירה נמשכת ונמשכת, כולל החקירה של אלבר

למשל, וכתבי אישום על הלבנת הון והעלמת מיסים לא ראינו.

יכול להיות שזה כן ככה, וזה מה שבסוף נראה. אבל משום מה לא נראה לי הגיוני שחברות ואנשים שמנהלים כאלה גופים,

כולל למשל ינון עמית, או משפחת אלעזרא, שמראש היו הולכים ומסתבכים עם קומבינות מיסים, בזמן שהפעילות הזו יחסית

שולית בפעילות שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותה מידה אתה יכול לשאול למה לחברות סופר רציניות (לכאורה) להסתבך עם בדיקות רכב מזויפות ועם היסטוריית טיפולים שיקרית, אבל עובדה שגם הן עושות את זה כפי שמוכיחים לנו אין ספור שרשורים כאן.

 

אתה מחפש רציונליזציה עיסקית בתחום שהבון-טון בו זה קומבינות ולעקוץ את השיטה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל שם זה הרבה עניין אפור, וזה גם חלק מהותי בעסק שלהם.

לחברת ליסינג למשל, מכירת הרכבים היא חלק מהותי. זה לא

כך בעסק של אלבר למשל. וגם במכירת רכבים, עובדה שאת

הרכבים הגמורים באמת מעיפים לסוחרים, כדי לא להתעסק

עם זה.

כפי שכתבתי, יכול להיות שהם כן העלימו מיסים, אבל לא נראה

לי סביר שעבור חלק כ"כ לא מהותי יקחו סיכון כ"כ גבוה,

ויבססו את כל רווחיות הפעילות על העלמת מיסים ומרמה.

זה שיש כל מיני קומבינטורים שעושים את זה בעיקר ביבוא

אישי, זה נכון. ביבוא מקביל של מאות או אלפי רכבים, זה

כבר סיפור אחר.

עריכה אחרונה על ידי Oshri
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...