Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Small Block, Big Block, Hemi engine ושאר מושגים אמריקאים אפשר תרגום?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3626 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בתור צופה הדוק של תוכניות הרכב האמריקאיות בדיסקברי מדברים שם ללא הפסקה בשלל מושגים שלא אומרים לי שום דבר.

כמובן שיש גוגל, וויקפדיה, אבל יהיה נחמד אם אנשים יכתבו וירכזו כאן תרגום ל"עברית" או "אירופאית". אם עולים לכם מושגים אחרים מעניינים ומוזרים שיבינו רק בUS רצוי להוסיף אותם גם.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

מנועי ה8 צילינדרים אמריקאים מתייחסים לנפח באינצים ולא בסמ"ק.בסמ"ק הוא 5700

ובאינצים 350 cid (קיוביק אינצ) היה הנפוץ ועדיין מתייחס לSMALL BLOCK.

הוא אחד מאמות המידה הנקראים סמול בלוק.

הביג בלוק מתיחס ל מנועים היותר גדולים כמו ה545 cid ה7400 סמ"ק ,

וזה ממש על קצה המזלג.

פורסם

ברוב המנועים האמריקאיים מהלך הבוכנה גדול בהרבה מהקדח, וזה מה שיוצר בסופו של דבר את נפח המנוע, ולכן המנועים קטנים פיזית ביחס לנפחם.

במנועי ה BIG BLOCK היחס היה עוד יותר קיצוני, ולכן הם נהנו ממומנט גבוה מאד שבא על חשבון ההספק.

מנוע הקאדילק דה וויל משנות ה 70' היה בנפח 7.0 וסיפק סה"כ 182 כ"ס.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

 

סרטון שמציג באופן ברור את ההבדלים בין ביג בלוק לסמול בלוק במנועים של שברולט.

 

באופן לא מפתיע, ה "גדול" פשוט גדול יותר מה "קטן".

 

 

אם תרצה תוכל למצוא השוואות דומות ברשת גם ליצרנים אחרים. לכל יצרן ניואנסים משלו.

106GTI - Deus ex machina

פורסם

לא חייב להיות הבדל בנפח, הבלוק פשוט יותר גדול ועוד כמה שינויים

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

המי זה לא משהו ייחודי לקרייזלר או אמריקאים, יש את זה להרבה יצרנים.

 

למשל במנוע של מיצובישי לנסר קלאסיק יש תא בעירה עם חלק עליון המיספרי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

HEMI הפך היום לכינוי מסחרי של קרייזלר ללא קשר ממשי למכניקה.

 

K5II1788.jpg

K5II1787.jpg

המנוע הזה אמנם נקרא "המי", אבל הוא לא באמת כזה (מבחינת תכנון תא הבעירה).

נפח המנוע ד"א שם אותו בקטגוריה של "בלוק קטן".

 

כשמדובר במכוניות ישנות, הכינוי HEMI מתייחס ספציפית לכמה סדרות מנועים של קונצרן קרייזלר משנות החמישים ועד השבעים.

לא כל מנוע גדול של קרייזלר מהתקופה הזאת היה HEMI.

 

07020075.jpg

לא HEMI

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם

מנוע ההאמי של קרייזלר הומצא ב1948 ויוצר ככל הנראה ליגואר.

אתו הגיעו גם שסתומים גדולים יותר שאיפשרו כניסות גדולות יותר,

תא הבעירה העגול איפשר לטענתם עירבוב נכון ויעיל יותר של דלק

והוציא מספרים גבוהים יותר בשנות ה50 של מנועי ה8 צילינדר אז.

על רגל אחת,היום לדעתי נשאר השם HEMI ואין משמעות גדולה

לפטנט שהומצא אז ,רק הנוסטלגיה היא שנשארה (שוב לדעתי).

בעבר רכשתי רכב בעל מנוע האמי והחזקתי בו שנה ,2008 גרנד צירוקי

420 כס ממנוע 6.1 ליטר האמי,חסכן ויעיל הוא לא היה,אבל גם לא בעייתי.

×
×
  • תוכן חדש...