Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלטרנטיבה - מאמר קצר


T
שימו לב! השרשור הזה בן 7742 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה - מתי תבוא אחת הגאולות המרכזיות למשפצי הרכב הקלאסי לסוגיו ?

 

תשובה - כאשר סוחרי החלקים הנדירים, שרלטני ההאנגרים האבודים ובעלי ערימות החלפים המיוחדים יבינו, סוף סוף, שהם לא יושבים על אוצר גנוז או על סחורה ששווה את משקלה בזהב, אלא הם בעלים של ערימת ג'אנק שלפעמים מעניין וברוב המקרים - לא.

 

מה זאת אומרת?

יותר מדי פעמים, ולאחרונה יותר מתמיד, נתקלתי בסוחר זה או אחר שהסכים לעשות לי טובה ולשקול לבדוק אפשרות של לחשוב למכור לי חלק זה או אחר, שהוא מחזיק אצלו 60 שנה.

 

אחרי ששקל כי ישנה אפשרות למחשבה על מכירת החלק, תוקע לי אותו סוחר תג מחיר (בד"כ בדולרים) שמתאים יותר אם החלק היה עשוי כולו טיטניום grade 7 בחריטת CNC מדוייקת להתאמה מיקרונית.

ובכן - לא עוד !!!! יש חו"ל, רבותי !! והעולם גדול ורחב עד מאוד !!

 

אפשר להביא ה כ ו ל מחו"ל. לעיתים קרובות בזול, במהירות ובאיכות שלא מכירים בארץ. ואני לא מדבר על חלקים חדשים אלא על used parts.

 

אז אם זאת משאבת קלאץ', ברקס או דלק, חלקי גיר או מנוע, ידיות וכפתורים, אביזרי חשמל כמו סטרטר או מפלג, וכו' וכו' - אפשר להשיג כל דבר, ודי בקלות.

 

וכמו תמיד - מרוויח מי שיודע. ומי שלא יודע - שייעזר במי שכן, או שימשיך להתחנן לחלקים ולשלם מחירים מופקעים.

 

T

No trees were harmed in the sending of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זרקת כפפה - בוא תרים אותה. אם יש אפשרות לייבא חלפים איכותיים מחו"ל במחירים זולים לשוק צומח של רכבי אספנות אז עשה מזה עסק.

 

סע בעולם או צור קשר עם ספקים , תייבא לארץ , תשחרר מהמכס , תוביל- תמיין- תארגן -תסדר, שכור מחסן , פתח חנות , תשלם שכ"ד-ארנונה-משכורות-מס הכנסה-מע"מ-ביטוח לאומי-מס בריאות-חשמל-טלפון-אגרת פירסום עירונית-רישום בדפי זהב-רואה חשבון ועורכי דין וכו. וכו. וכו....

 

ואז תתמחר לי משאבת דלק בת 60 .

 

ואז גם תסביר לכל חכמולוג שנכנס לעסק למה זה מחיר סביר :cry: .

 

בהצלחה!

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה - מתי תבוא אחת הגאולות המרכזיות למשפצי הרכב הקלאסי לסוגיו ?

 

 

זאת השאלה האמיתית?מתי יוקם עסק בארץ שיתעסק רק בזה :?:

 

וואם יש למישהו רעיונות,וחשב על זה פעם אני ישמח לשמוע :o

ג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטרנטיבה עדיין לא קיימת, כי למעשה אין לה שוק גדול מספיק, זולת מעט

"משוגעים לדבר".

 

לכן רבותי, צודק נמרוד במאת האחוזים. יש לראות את כל התמונה בשלמותה, ולא רק את ה"כבל" שבדיוק כרגע חסר לנו ב"טרנטה" ולנו הוא נ ו ר א דחוף וחשוב. באמת שאין הצדקה שמישהו יחזיק אותו עבורנו כל השנים עד שנצטרך אותו ( או לא ...) עבור פרוטות,

למרות שגם אני בצד המתרס של ה"טרנטה".

 

כפי שכבר נאמר בעבר - ההובי שלנו הוא דבר יקר. . .גם לליבנו וגם לכיסנו. :?

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי עדיין אין רכב אספנות, ואני ממש לא מבין אתכם.

 

מבחינה כלכלית לא שווה להחזיק בארץ מאגר חלקי חילוף עתיקים, אבל אפשר להזמין הכל מחו"ל.

 

אז למה לא להזמין מחו"ל?

 

לכל אחד היום יש גישה לאינטרנט או למישהו שיש לו גישה לאינטרנט. הוא יכול בקלילות למצוא את חלקי החילוף שהוא רוצה באירופה, ולייבא אותם בעצמו. לא צריך מחסנים, עסק, מע"מ וכו'. רק להביא כל פעם את החלק שצריך.

אז החלק לא יהיה ביד מיד, אבל תוך חודש (או שבוע, אם משלמים יותר על הדואר) הוא יגיע.

 

תקנו אותי אם אני טועה

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מילה של T

אני כותב כבעל מספר אופנועים שנזקקים לחלקי חילוף העולים פרוטות בחו"ל (רמת החלקים אף גבוהה בהרבה מהנמצא בארץ !). כאשר אני נדרש לשלם מאות שקלים על חלקים זניחים ביותר (ושאף אינם נדירים במיוחד) אני רותח ! :evil:

מי שאסף גרוטאות משך שנים אכן זכאי לתגמול עבור השקעתו, אך יחד עם זאת, במרבית המקרים חלקים רבים ואף רכבים/אופנועים שלמים מסיימים את חייהם כאבק חלודה באיזו חצר אחורית של סוחר שלא היה מוכן להתפשר במחיר !

בכדי לשמר את תחביב האספנות ובכדי שיותר אנשים יוכלו להיות מעורבים בנושא בואו ננסה לשמור על מעט הגינות :wink:

בעלים של BSA42 עם סירה - אין שירות של היבואן, אבל גם לא ממש צריך אותו ! :smile:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מילה של T

אני כותב כבעל מספר אופנועים שנזקקים לחלקי חילוף העולים פרוטות בחו"ל (רמת החלקים אף גבוהה בהרבה מהנמצא בארץ !). כאשר אני נדרש לשלם מאות שקלים על חלקים זניחים ביותר (ושאף אינם נדירים במיוחד) אני רותח ! :evil:

מי שאסף גרוטאות משך שנים אכן זכאי לתגמול עבור השקעתו, אך יחד עם זאת, במרבית המקרים חלקים רבים ואף רכבים/אופנועים שלמים מסיימים את חייהם כאבק חלודה באיזו חצר אחורית של סוחר שלא היה מוכן להתפשר במחיר !

בכדי לשמר את תחביב האספנות ובכדי שיותר אנשים יוכלו להיות מעורבים בנושא בואו ננסה לשמור על מעט הגינות :wink:

 

אני עדיין לא מבין -

 

אם אתה יכול להזמין מחו"ל, מה הבעיה?

 

מועדון ה-5 יכול גם ליצור קשרים עם ספקי חלפים בחו"ל, וכך ישבר המונופול של סוחרי החלקים בארץ, והם יורידו את המחירים!.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לכך שבאמת מחירי החלקים בארץ הם בגדר שערוריה (כמו גם מחירי במכוניות עצמן), לא שמעתם על E.BAY? ועל מאות ואלפי מועדונים של כל סוגי המכוניות שמכילים לינקים לחברות (בעיקר בארה"ב ובאנגליה) אשר מייצרות חלקים חדשים בגרושים? חבר טוב שלי, ששיפץ אוסטין הילי, הביא באמצעות חברים או בדואר (ממש כך!) את כל מה שהיה חסר לו, ובעלות אפסית יחסית. אז לא להתבכיין - לגלוש!

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הבאתי עשרות חלקים מחו"ל לאוטו שלי, בעיקר מארה"ב, גרמניה ואנגליה. מצאתי את המוכרים דרך Ebay ודרך מועדון ה-Type 34 הבינלאומי. אם הייתי צריך להסתמך על אספקת חלקים מהארץ, הפרוייקט שלי היה בלתי אפשרי לחלוטין.

דניאל באום

פורד פיאסטה 1100 1987

www.type34.info

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה עם המכס מבחינת תשלומים?

 

מה קורה עם עלות המשלוח (מבדיקה שלי ראיתי שלפעמים היא מגיעה לפי 3-4 ממחיר החלק שמחפשים)?

 

איך אתם הבאתם את החלקים?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקים המיובאים לארץ אינם מחוייבים במעמ בארץ המוצא. לכן, כאשר מייבאים אותם לארץ יש לשלם מעמ בשיעור 18% ומכס והובלה.

 

מעניין שמחיר הובלה מגרמניה למשל לישראל עולה פי ארבעה מאשר בכוון ההפוך. נדהמתי כשהחזרתי חלק שלא התאים ומשלוחו בדאר רשום עלה 24 ש"ח ואילו על המשלוח מגרמניה לישראל חוייבתי ביותר מ-100 ש"ח.

 

ניתן להתגבר על מחיר המיסוי אם מפצלים את המשלוח לכמה חבילות קטנות אשר אינן יקרות, הדבר עובר ברוב המקרים בדאר בלי בעיות. דרך נוספת אך לא לגמרי חוקית היא לבקש מהספק לרשום מחיר זול בהרבה על תעודת המשלוח המצורפת לחבילה. אגב, גם על ספרות לרכב יש לשלם מס.

 

ככלל, יש נוחות מסויימת ברכישת חלקים בארץ עקב האפשרות לראות אותם, לבדוק אם מתאימים וכד'. מה שאין כך כשמדובר על יבוא מחו"ל.

 

ב ה צ ל ח ה

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמרוד, אבי-נ , אתם כנראה באמת לא יורדים לסוף דעתי.

אני לא ארים שום כפפה ואפתח עסק, כי בהגדרה לא צריך עסק שכזה. יש מספיק עסקים קיימים בעולם וקל להשתמש בהם.

טפשי ומיותר להחזיק מלאי. לכן כל מי שאגר למטרת רווח - מתבאס ! ומתוך שכך מעלה מחירים וגורם לנו לקנות בחו"ל, ובזול יחסית.

לעולם לא נהיה כמו אנגליה או גרמניה מבחינת הזמינות של החלפים. ויש סיבות אוביקטיביות לכך - שם יוצרו המכוניות, שם יש מסורת בת עשרות/ מאות שנים, שם התרבות והאופי שונים וכו' וכו'.

אז למה להתחפש לגרמנים או אנגלים או אמריקאים? בוא ונהיה ישראלים שמביאים מחו"ל את מה שהם צריכים.

לגבי עלויות - נכון שמשלמים מע"מ, נכון שעלות המשלוח יכולה להיות גבוהה יותר מעלות החלק - אבל בסך הכול הכולל, מנסיון אישי, זה יוצא יותר זול. ובפרט כשמכניסים לחשבון את הפרמטרים של זמינות החלק המדוייק הנחוץ ואת איכותו.

 

וכאן יש לי הצעה למועדון החמש - בואו ונפתח קורס למה שנקרא : מיידענות, בהקשר שלנו, כלומר - איך מחפשים (ומוצאים) את מה שאנו צריכים באינטרנט. איך מפעילים נכון מנוע חיפוש? איך מתמודדים במכרז באתרי מכירות פומביות כמו ebay? איך מוכרים חלקים שלנו דרך ebay לכל העולם? איך יוצרים קשר עם ספק חלקים אנגלי/ אמריקאי וכו' וכו'.

תנאי הכרחי למשתתפים - ידיעת השפה האנגלית.

תמחור הקורס - ע"י מועדון החמש.

תכנים - אני מוכן להעביר מס' הרצאות בעצמי וגם לאתר מרצים נוספים.

מרימים את הכפפה?

T

No trees were harmed in the sending of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7742 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...