Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מזהים אם יש לי פרפלו - והאם כדאי להחליף לזה?


tkamin
שימו לב! השרשור הזה בן 7070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בפיאט אונו שלי שמתי לב שהמים הם בצבע ירוק כהה - וראיתי שיש כאן ביקורת קשה נגד נוזלים רגילים למצבר (מים ירוקים?) לבין פרפלו - אז לפי מה שאני רואה האם במנוע שלי בעצם יש מים ירוקים שאינם מתאימים לאונו?

אם כן האם כדאי להחליף לפרפלו למרות שאני משתמש במים האלה כבר זמן מה?

ואם כן אזי איך ניתן להחליף - כלומר איך מוציאים לחלוטין את המים הקודמים?

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה של רפי תקפה לשאלה שלך איך לרוקן את הנוזל קירור מהרדיאטור...

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=475250#post475250

 

מניסיון באונו שלי, זה פשוט מאוד.

 

עריכה: רק תדאג שיהיה לך באנד להחלפה במידה והבאנדים אצלך חד פעמיים.

ולאחר שראיתי את תגובתו של שמר עליי להוסיף שאמת, הפראפלו הינו כחול.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה - ראיתי את ההודעה של רפי... אולי מישהו יוכל לפרט יותר - איך מנקזים את האוויר בצורה הטובה ביותר (הבנתי שזה מאוד חשוב...) - וכמו כן האם הפקק לניקוז אוויר מוציא גם את כל מי קירור מהמערכת? (לא מובן מההודעה שם...) ושאלה אחרונה - האם יש צורך לחכות קצת - או לייבש איכשהו את המערכת מהשאריות של המים הקודמים לפני ששמים פרפלו?

 

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מול הרכב ומסתכל על הרדיאטור, בצד ימין של הרדיאטור יש מין פקק קטן, צמוד לפקק מילוי הנוזל, זהו ניקוז האויר.

מצורפת תמונה, הפתח ניקוז אויר מסומן בעיגול, מתנצל על האיכות, הרכב אינו ברשותי וזוהי התמונה הכי טובה שמצאתי.

אתה פותח את הפקק, ממלא את הנוזל, כאשר אתה רואה שמן הפקק הזה מתחילים לצאת מים תדע שניקזת את האויר.

הפקק מעט נמוך יותר מהפקק למילוי הנוזל ולכן לא מרוקן את המים.

תרוקן את המים בעזרת הוצאת הצינור התחתון.

 

כאשר אני רוקנתי את המערכת, השתמשתי בצינור על מנת ליצור לחץ של מים בתוך הרדיאטור ולאחר מכן רוקנתי בשנית, יצא כ"כ הרבה ליכלון...

 

לאחר מכן מילאתי את הרדיאטור בנוזל קירור.

untitled.JPG

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה - ראיתי את ההודעה של רפי... אולי מישהו יוכל לפרט יותר - איך מנקזים את האוויר בצורה הטובה ביותר (הבנתי שזה מאוד חשוב...) - וכמו כן האם הפקק לניקוז אוויר מוציא גם את כל מי קירור מהמערכת? (לא מובן מההודעה שם...) ושאלה אחרונה - האם יש צורך לחכות קצת - או לייבש איכשהו את המערכת מהשאריות של המים הקודמים לפני ששמים פרפלו?

 

תודה,

צביקה

בפיאט אונו אין צורך לנקז אויר, קיים חריר לניקוז אויר בנקודה העליונה ביותר במערכת.

חשוב לזכור:

1. להפעיל את החימום בתוך הרכב (להסיט את בורר החום/קור למצב חום)

2. להפעיל את המנוע כאשר מכסה הרדיאטור פתוח ולהשלים את הכמות החסרה לאחר ההתנעה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות...

לאיציק - אז אולי אתה יודע מה זה הפתח שמתואר בתמונה שDAMN העלה כאן?

איך אני מוצא את הצינור התחתון של הרדיאטור? (האם יש צורך להרים את הרכב?)

להפעיל כאשר המכסה פתוח - מכסה=הפקק הרגיל שפותחים בשביל לבדוק אם חסר מים?

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להרים את הרכב.

הצינור התחתון תפוס בבאנד, שחרר אותו בעזרת מברג רגיל. (אני חוזר, אם הבאנד הינו חד פעמי דאג לבאנד חדש.) על מנת להוציא את הצינור עליך פשוט למשוך אותו, קצת כוח והוא יצא.

עצה שלי, על מנת להקל עליך הוצא גם את הצינור הראשון, קח הגישה לשני נוחה יותר.

הפתח שתיארתי הינו פתח ניקוז האויר, לי מעולם לא היה צורך בו כנראה בגלל הסיבה שאיציק נתן.

 

ד"א, את כל זה למדתי מהמאסטר איציק-עז-נ. שעשה דבר דומא בסובארו הישנה שלו.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"הוצא גם את הצינור הראשון" - ?

לפי מה שהבנתי סדר הפעולות:

1) שחרור באנד

2)שחרור צינור המחובר לחלק התחתון של הרדיאטור

3)חיבור הצינור מחדש

4)סגירת הצינור ע"י באנד (אותו אחד או חדש אם היה חד-פעמי.

5)מילוי פרפלו מדולל בכמות הנכונה (בערך כ-4 ליטר?)

6) התנעה

7)מילוי עוד כמות שחסרה

8)סגירת פקק המילוי ומכסה המנוע - המלאכה הושלמה.

אנא תגידו לי אם פספסתי שלב כלשהו...

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב ,

 

 

הפראפלו הוא כחלחל.

הוא מגיע בבקבוק כחול שעליו רשום (כמה מפתיע) פראפלו :wink:

 

 

ד"א , איציק - צדקת.. זה היה הרדיאטור :?

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RS - תודה, הבנתי כבר למה הכוונה וכנראה שאכן יש לי מים ירוקים... אני יחליף בקרוב אבל רציתי לוודא אם סדר הפעולות שלי נכון (כפי שרשמתי בהודעה הקודמת שלי) - האם מישהו יכול לאמת/לתקן/להוסיף?

תודה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פיספסת כלום.

יהיה לך אבל יותר נוח להגיע לצינור התחתון אם תפרק את העליון, בידיוק באותה שיטה, הוצאת הבאנד ומשיכתו.

 

בהצלחה ידידי.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...