Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה פאביה 2008 דור שני - שמן מנוע נעלם ואין נזילה. מנוע שורף שמן?


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 3046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום,

 

ברשותי סקודה פאביה אוטומטית שנת 2008 עם 99K ק"מ. בזמן האחרון החלה תופעה מדאיגה של היעלמות שמן מנוע - כלומר כל שבוע המדיד מראה על חצי מיכל ריק.

 

אני עוקב אחר התופעה ולפי שעה תא המנוע יבש לחלוטין (גם תוך כדי פעולת המנוע), פקק השמן סגור היטב, מתחת לרכב הכל יבש לחלוטין, בורג הקרטר נמצא במקומו ואין סביבו נזילות - אבל עדיין השמן נעלם. האם ייתכן שהמנוע שורף שמן?

 

מדובר במנוע 1.6 דגם BTS של פולקסווגן גרמניה (מוטבע עליו).

 

לגבי נוזל הקירור - אין סימנים של טחינה.

 

לאיפה נעלם השמן? מה לבדוק? :shock:

 

תודה,

גיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה שמן מנוע אתה משתמש, איזו צמיגות ומה מבקש היצרן.

אני רציתי "לפנק" את הרכב משנת 1996 בשמן מנוע 5W-40 בתקן הכי גבוה כאשר היצרן מבקש בכלל 15W-40 או 20W-50 והמנוע אכל שמן. מסתבר שהוא נשרף עם הדלק.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי מניסיון, יש לי מרכב דומה שנת 2013 עם מנוע CGGB לאחר ששמתי קסטרול 5W30 TITANIUM FST בהמלצת מוסך קרני אור ברחובות בטיפול הקודם (30K), נפסקה לי אכילת השמן שהייתה לאחר טיפול במוסך שטיפל ב 15 אלף - כחצי מדיד כל 6 אלף ק"מ(לא יודע מה שמו שם). שני הטיפולים בוצעו במוסכים מורשי יבואן שונים. עם זאת, למרות שינוי סוג השמן, יש עדיין אכילת שמן טבעית וזה תקין שיורד חצי מדיד ב 10 אלף ק"מ ולפי היצרן אפילו יותר מזה. אגב, אם תבדוק באתר קסטרול העולמי הם מציינים שם בדיוק מה מתאים לכל דגם ודגם מנוע ותראה ש 5W40 לא מומלץ שם כמו ה 5W30. אפשר לשים גם MAGNATEC או קסטרול EDGE העיקר שזה יהיה ACEA C3 - זה מה שמתאים למנועים האלה.

מכיוון שלא ציינת דגם מנוע ספציפי הנה לך קישור לבדוק לפי הדגם המדויק שלך.

http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/search

בכל מקרה, כל שבוע חצי מדיד נשמע הרבה אבל בכמה ק"מ מדובר? ועוד דבר האם בדקת תקינות נשמים? EGR וכדומה. חפש ביוטיוב why my car is consuming oil תמצא הרבה סרטו ים של מכו אים שמסבירים המון סיבות אפשריות. בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי מוזר עד לא הגיוני שירידה בצמיגות מסייעת באכילת שמן.

דווקא לי נשמע שיש קסם אחר שעשו במוסך (החלפה של בורג קרטר ושייבה אוטמת למשל).

 

מור

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתה מעולם שום נזילת שמן. כל טיפול הוחלף הבורג והאטם. גם לא אמרתי שירדו בצמיגות (אינני יודע מה שמו בטיפול 15 אלף במוסך יבואן X אבל במוסך יבואן Y בטיפול 30 אני ידע בוודאות מה שמו כי הראו לי ונתנו לי את השאריות ל TOP UP במידת הצורך) אני כן יודע שהרכב מגיע מהיצרן עם שמן 5W30 כי זה רשום בספר רכב. אגב, מאז שהחלפתי ל אותו שמן בגולף 2001 שאוכל הרבה שמן גם שם ניכר שיפור משמעותי בצריכת השמן כבר 500 ק"מ שהמפלס לא השתנה במילימטר.(חצי ליטר כל 1000 ק"מ הייתה הצריכה עד ההחלפה). ולא החלפתי בורג ניקוז ולא שייבה כי הם היו במצב טוב ואין נזילות ולא היו מעולם גם בגולף.

עם עובדות קשה להתווכח. לא בטוח שאני יודע להסביר זאת, אך העובדות מדברות בעד עצמן.

שוב אני חוזר ואמר שבאתר קסטרול העולמי לא מצוין שיש להשתמש ברכבים שציינתי שבבעלותי בשמן 5W40.

בדקתי גם ב טק דוק - וגם שם מצוין כברירת מחדל 5W30 אך צוין שיש גם צמיגויות אחרות שמאושרות כל עוד שמים בתקן ACEA C3 שמיועד לרכבים עם ממירים קטליטיים.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד אני אומר את זה אבל אנשים לא מבינים. צריך להחליף שמן כל 10000 ולא ב 15000 קמ והמנוע אם במצב טוב לא ייאכל כמעט כלום.

 

לקראת 15000 קמ השמן כבר מאבד את תכונותיו. זה מניסיון עם מנוע VW עם 450000 ק"מ שלא אוכל גרם שמן כי אני מחליף כל 10000 ולא כל 15000, גם גיסתי שיש להם Q3 מנוע 2000 טורבו נדלקה להם מנורת חוסר שמן והלכו למוסך ושם גם אמרו להם את מה שאני אמרתי להם: האוטו לקראת טיפול והשמן כבר "עייף" לכן המנוע אוכל מעט שמן.

 

הוותיקים שביננו זוכרים שעד שנת 99/2000 מרווחי הטיפולים ב VW היו כל 7500 ק"מ.

 

מכאן שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי מוזר עד לא הגיוני שירידה בצמיגות מסייעת באכילת שמן.

דווקא לי נשמע שיש קסם אחר שעשו במוסך (החלפה של בורג קרטר ושייבה אוטמת למשל).

 

מור

 

זה לא הורדת צמיגות כי כאמור השמן החדש דליל יותר, פשוט הוחלף השמן לשמן חדש טרי ולכן המנוע הפסיק לאכול שמן. ,מי שלא זוכר בעבר היו עושים גם טיפולים כל 5000 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכונית שאוכלות שמן ללא קשר לטריות השמן מכיוון שכך תכנן היצרן.

לפי VW בכל הדגמים המצוינים זה תקין שהמנוע יאכל שמן, גם כשהוא חדש, עד ליטר לכל 1500 ק"מ.

אין ספק ששמן שעבר 10 אלף ק"מ יהיה יותר קל "לאכילה" אך איכות השמנים היום יכולה להגיע למצב שאין צורך להחליף כל 10 אלף K ואפילו 20 אלף K ואף יותר אך יש לבצע מעקב על מפלס השמן ולתקן לפי הצורך.(תלוי באופי הנהיגה ותקן השמן). כמובן שנהיגה עירונית, התנעה קרה מרובה ונסיעה בפקקים, חום ומזגן תפגע בשמן מהר יותר ולכן יש להיצמד להוראה של כל X ק"מ או שנה. אני אישית לא רואה צורך ברכבים שלי להחליף כל 10 אלף ק"מ ומרגיש בטוח בהחלפה כל 12-15 אלף ק"מ לפי תנאי הנסיעה ולכן משתמש בשמנים הכי טובים שאני יודע שמתאימים לרכב. זה גם לא כזה יקר משמעותית וכמה עשרות שקלים יותר משמן אחר שווים את השקט הנפשי והצורך המועט יותר בהתעסקות הזו. מאז שאני יודע בוודאות מה נכנס לרכב שלי אני שם לב שהשמן מחזיק יותר, נאכל פחות, ושומר על תכונותיו (בסקודה פתח המילוי הוא כמו חלון לשסתומים והכל נראה נקי ללא משקעים וצבע המתכת כמו חדש.)

בכלל, לפי פותח השרשור הבעיה צצה פתאום, סביר להניח שאין קשר לסוג השמן (אם לא הוחלף בפתאומיות ולא הוארך זמן הטיפול יתר על המידה) כנראה יש בעיה אחרת. אבל חסרים פרטים ואני חושב שאף אחד מאיתנו לא יכול לעשות אבחנה ללא מידע מקיף יותר על הרכב ובחינת מצבו המכאני. אני חושב שעליו ללכת למוסך לקחת שמן חדש טוב ופילטר מקורי/MANN ולעשות טבלת מעקב פשוטה מהרגע שהוא יוצא מהמוסך הוא מתעד כל פעם שהמדיד הגיע לסימון שיש להוסיף שמן ולמלא שמן עם קריאה של כמה ק"מ עבר הרכב ולמדוד עם כוס מדידה כמה שמן הוסף עד אשר הגיע לסימון MAX. יש לחזור על פעולה זו כמה פעמים וללכת עם הממצאים למוסך ולקבל חוות דעת ושיעשו בדיקה של נשמים EGR וכדומה. יכול להיות שהרכב הוזנח לאחרונה ונשחקו הרינגים, יש כל כך הרבה סיבות אפשריות...צריך אבחנה מקצועית.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייצרני הרכב מעוניינים מבחינה שיווקית להציג את הרכבים שלהם כבעלי אחזקה זולה יותר ופחות כניסות למוסך, ספר את זה למנועי טויוטה שהיו נהרסים בגלל בוצה, ספר את זה למנועי פזו שעוברים טיפול כל 30000 ק"מ ומלאים בבוצה, כוהלים נטחנים כי לא מחליפים את המצתים כאשר מרווח אלקטרודה גדל מאוד והכהל נשרף מהמאמץ לייצר את הניצוץ, מנוע שאוכל ליטר שמן ל 1500 ק"מ הוא לא תקין וההנחיה הזו היא רק כסת"ח של היצרן, אם תחליף שמן כל 10000 ק"מ אז השמן לא יהיה כ"כ סמיך עד שתנועת הרינגים לגריפת שמן מוגבלת עד למצב שאין גריפה של השמן חזרה לכיוון האגן למטה, כבר הראו ש VW החליפו את הבוכנות והרינגים לכאלה שפחות רגישים, ואלו שעדיין לא ביצעו את השיפוץ ועדיין לא נתפסו להם הרינגים שמן הנחו אותם מחוץ לחברה להחליף שמן בתדירות גבוה יותר,

אני אישית עושה את ההחלפות האלו לבד, פילטר שמן של MANN גרמניה עולה לי 25 שקל, שמן בתקן 505.01 עולה עוד כ 130 שקל, אני ברוך השם עומד במעמסה הכלכלית הנוספת.

 

כל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון ומוצא לנכון עם הכסף שלו והרכב שלו,

את ההמלצה לעשות את הטיפולים מוקדם יותר קיבלתי גם ממכונאי שעובד ברשת.

עריכה אחרונה על ידי mozman11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייצרני הרכב מעוניינים מבחינה שיווקית להציג את הרכבים שלהם כבעלי אחזקה זולה יותר ופחות כניסות למוסך, ספר את זה למנועי טויוטה שהיו נהרסים בגלל בוצה, ספר את זה למנועי פזו שעוברים טיפול כל 30000 ק"מ ומלאים בבוצה, כוהלים נטחנים כי לא מחליפים את המצתים כאשר מרווח אלקטרודה גדל מאוד והכהל נשרף מהמאמץ לייצר את הניצוץ, מנוע שאוכל ליטר שמן ל 1500 ק"מ הוא לא תקין וההנחיה הזו היא רק כסת"ח של היצרן, אם תחליף שמן כל 10000 ק"מ אז השמן לא יהיה כ"כ סמיך עד שתנועת הרינגים לגריפת שמן מוגבלת עד למצב שאין גריפה של השמן חזרה לכיוון האגן למטה, כבר הראו ש VW החליפו את הבוכנות והרינגים לכאלה שפחות רגישים, ואלו שעדיין לא ביצעו את השיפוץ ועדיין לא נתפסו להם הרינגים שמן הנחו אותם מחוץ לחברה להחליף שמן בתדירות גבוה יותר,

אני אישית עושה את ההחלפות האלו לבד, פילטר שמן של MANN גרמניה עולה לי 25 שקל, שמן בתקן 505.01 עולה עוד כ 130 שקל, אני ברוך השם עומד במעמסה הכלכלית הנוספת.

 

כל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון ומוצא לנכון עם הכסף שלו והרכב שלו,

את ההמלצה לעשות את הטיפולים מוקדם יותר קיבלתי גם ממכונאי שעובד ברשת.

 

 

לא זכור לי שרשמתי שאני ממליץ לפותח השרשור להחליף כל 30 אלף K. למרות שאני שם שמן בתקן שמתאים לכך אינני מתכוון לעשות זאת, אינני מתכוון גם לדלג על החלפת מצתים בזמן המתאים. בכלל, מה הקשר לנושא המדובר? ואיך השיחה פה הפכה לויכוח על כל כמה ק"מ יש לטפל? זה נכון שככל שנחליף שמן יותר יהיה יותר סיכוי שנמנע סיכוי לתקלות\בוצה\אכילת שמן וכדומה. עם זאת אני מכיר אישית רכבים שעשו טיפולי לונג לייף באאודי\BMW\ מרצדס \ VW \ רנו\ סיטרואן (מוניות כלולות פה) וללא שום בוצה ואפס תקלות וחלקם הגיעו ל340 אלף ק"מ שזה הרבה יותר ממכוניות אחרות שאני מכיר שהחליפו כל 10 K ולא הגיעו ל 100 K בלי שלל בעיות. הרכבים שאתה מציין כנראה לא נסעו בתנאים שהתאימו למשטר טיפולים כזה. כמו שהרכב שלי לא נוסע בתנאים המתאימים ולכן לא מתכוון לעשות זאת, עם זאת בשמן סינטטי מלא בתקנים המומלצים ע"י היצרן כמו שהמן שאני שם הסיכוי להיווצרות בוצה עד 15 אלף ק"מ ממש נמוך אם מקפידים להחליף בזמן ומוודאים ששאר הרכיבים גם כן מוחלפים בהתאם. ואני לא רואה צורך להחליף שמן כזה כל 10 אלף בתנאי הנסיעה שלי ברכבים שלי. צריך לזכור את סיפור פותח השרשור ומה שצריך להבין ממנו כדי להתחיל בכלל לאבחן, חסר בסיפור שלו ולדעתי אף אחד פה לא יכול למצוא את הבעיה מעל דפי הרשת. כפי שרשמתי לו מקודם, לדעתי, עליו לבצע אבחנה אצל בעל מקצוע. אכן, כל אחד יעשה כנכון בעיניו.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...