Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.4 טורבו - מה זה אומר בדיוק?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3703 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמה הטורבו מוסיף מבחינת סמ"ק למנוע? זה כמו רכב עם 2000 סמ"ק ללא טורבו בערך?

 

אשמח לקבל הסבר על נושא הטורבו הלא ברור...

פורסם

היה פה לא מזמן שירשור ארוך של מישהו ששאל את אותה שאלה. אי אפשר להשוות בצורה כל כך פשוטה בין מנוע קטן מוגדש למנוע גדול אטמוספרי, זה יותר מורכב מזה, אבל בגדול בגדול? ברכב עם מנוע מוגדש (1.4 לצורך הענין), הכוח זמין מוקדם יותר ואפשר איפשהו להשוות קצת למנוע גדול יותר לא מוגדש. כאמור, זה לא אותו דבר בכלל ותלוי בהרבה פרמטרים אבל לצורך הדוגמה- מנוע 0.9 טורבו שיש בדאציה סטפווי, מרגיש חזק יותר ובעל ביצועים טובים יותר בחלקם, ממנוע 1.2 שיש בקיה פיקנטו.

פורסם

יש להפריד כאן מספר דברים.

 

מנוע עם טורבו, לא מגיע להחליף שום נפח כזה או אחר, אומנם, זה דווקא כן נכון.

לעיתים, ובשווקים מסויימים, יש מיסוי כזה או אחר או רגולציה כזתא או אחרת למשל למנועים מעל נפח של 1.5 ליטר ומעלה.

לכן, לא פלא שרואים כמה וכמה מנועי 1.5 ליטר טורבו לאחרונה, נפחים "מוזרים".

 

בעבר, השוו מנועי טורבו, בהספקים שלהם, שים לב, למנועים גדולים מהם.

 

לדוגמא, מנוע 1.2 או 1.4 טורבו היה בעל תפוקה של 105-150 כ"ס נגיד? ובעל 20-24 קג"מ לדוגמא, אוקיי?

מנוע 2.0 ליטר או 2.5 ליטר מקביל, אטמוספרי, היה מפיק בין 150-180 כ"ס בסל"ד גבוה אך בקג"מ היה יכול להפיק כ 19-22 קג"מ במקרה הטוב.

לכן, נוצרה מן השוואה דמיונית בין מנוע מוגדש שמדמה מנוע בעל נפח גדול יותר.

 

ברור לכולם, שמנוע מוגדש, כל מטרתו זה להפחית נפח, תאימות לרכבים כאלו ואחרים, זמינות כוח, חסכון בדלק מסויים וביצועים עדיפים להתנהלות מסויימת לאותו הרכב.

רכבי הטורבו נהנים מזמינות מומנט בסל"ד מאוד נמוך, מה שמאפשר נסיעה רגועה, חלקה ונטולת לחיצות דוושה עמוקות מהרגיל.

 

כדי להבין מה זה טורבו איך הוא עובד ומה הוא עושה, יש המון סרטונים ב YOUTUBE, תרגיש חופשי לכתוב how turbo works.

ברמת הבסיס, בסה"כ "דוחס" יותר "אוויר" למנוע בלחץ גבוה יותר ובזכות כך, מתקבלים הביצועים שמתקבלים מנפח קטן.

פורסם

אם אני מבין נכון את מה שאתה שואל אז התשובה היא שזה תלוי בלחץ הגדישה. אם למשל המגדש גודש עוד חצי אטמוספרה אז המנוע יקבל עוד 50% תוספת לתערובת שנכנסת לצעלינדרים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...