Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ראש מנוע נפרד לכל צילינדר, הכיצד?


פליקס
שימו לב! השרשור הזה בן 7058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול ישבתי לי וצפיתי בהנאה (טוב לא כל כך בהנאה, סה"כ זה ערוץ ראשון) בערוץ הראשון ובסיקור שלהם לראלי פאריז (זה לא אמור להיות ברצלונה דאקאר?) דאקאר. כשפתאום קלטה עיני צוות רוסי עם משאית קאמאז מפרקים את המנוע שלהם והראש מנוע היה קטן מאוד מאוד (יחסית), שאלתי את אבא שלי והוא אמר שזה ראש נפרד לצילינדר, משמע לכל צילינדר יש ראש נפרד משלו.

 

שאלותיי הן:

1. האם זה אכן כך, האם קיים כזה דבר ראש מנוע לכל צילינדר?

2. האם רק בקאמאז יש את הטכנולוגיה הזו?

3. אני אשמח לעוד מידע על הטכנולוגיה הנ"ל, ולהסברים אודות היתרונות והחסרונות שלה.

 

תודה לעונים, ושבוע טוב לכולם.

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעתך - אביך צודק.

 

יש מנועים רבים עם 2 ראשי מנוע - לכל מנועי ה-V למיניהם (לשם דוגמא במנוע 8V יש 4 צילינדרים בכל צד עם ראש נפרד), וגם במנועי בוקסר (כמו סובארו - רק ששם אין V אלא הצילינדרים מצויים אחד מול השני בשכיבה).

 

לצורך העניין (להבדיל ממנוע טורי) - מנועי V, בוקסר למיניהם פשוט חוסכים מקום ויעילים יותר (גל הארכובה קצר יותר)!!!

 

דרך אגב ראש המנוע אינו דווקא נפרד לכל צילינדר (תלוי כמה צילינדרים יש בכל צד).

 

דוגמא נוספת היא מנוע כוכב ששימש בשנות ה-40 מטוסי פרופלור (וגם טנקים מאוחר יותר) - שם היו ראשי מנוע סביב סביב למרכז המנוע (אחד לכל צילינדר).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנועים גדולים יותר מישתלם לעשות ראשים בודדים...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוד לא שמעתי על ראש מנוע נפרד לצילנדרים צמודים ,אבל זה נשמע מאוד הגיוני גם מבחינת קירור וגם מבחינת חלפים (הלך ראש אחד מחליפים אחד )

 

חוץ מזה הראלי השנה נקרא באופן רשמי "ברצלונה דקר" ובגלל שכל שנה הם משנים את זה אני כבר קורא לזה "הדקר" וזהו.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הרכב שהזכרת בדבריך אודות הצוות הרוסי, אבל ראש נפרד לכל צילינדר קיים במנועי v12 מתוצרת קונטיננטל המותקנים בטנקי פטון ובדגמים הראשונים של טנקי מרכבה, וכן בנגמשים כבדים שפותחו בארץ. בטנקים אלה המנוע הוא בעל קירור אויר (וקיימים בו גם זוג רדיאטורים לקירור שמן המנוע). ראש מנוע לכל צילינדר מאפשר קירור יעיל כי יש מקום לצלעות קירור גדולות יחסית. דרך אגב, במנוע הזה גם הצילינדרים עצמם נפרדים זה מזה, גם להם צלעות קירור הקפיות והם מוהודקים לבית גל הארכובה, כל אחד בנפרד. המבנה הזה גם חוסך את הצורך לחבר את ראש הצילינדר לצילינדר ע"י ברגים והם מגיעים מהיצרן כחטיבה אחת.יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פליקס, האם ראש המנוע היה שייך למנוע מקורר מים, או מקורר אויר?

 

מכיוון שמנועי קירור אויר רבים מאוד הינם בעלי ראש מנוע נפרד לכל צילינדר, כמו גם לרוב צילינדרים נפרדים.

כמו שיוסי אמר, מנועים אלו נפוצים בהרבה טנקים, אך אני גם נוכחתי לראות המון מנועים קטנים בסגנון זה, לדוגמת מנועי מכסחת דשא בעלי שני צילינדרים, מנועי אופנועים, ועוד.

 

במקרה והמנוע שראית הוא מנוע מקורר מים, זהו דבר חדש גם בשבילי.

אשמח אם תוכל למצוא תמונה ולהעלותה.

 

תודה!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פליקס, האם ראש המנוע היה שייך למנוע מקורר מים, או מקורר אויר?

 

מכיוון שמנועי קירור אויר רבים מאוד הינם בעלי ראש מנוע נפרד לכל צילינדר, כמו גם לרוב צילינדרים נפרדים.

כמו שיוסי אמר, מנועים אלו נפוצים בהרבה טנקים, אך אני גם נוכחתי לראות המון מנועים קטנים בסגנון זה, לדוגמת מנועי מכסחת דשא בעלי שני צילינדרים, מנועי אופנועים, ועוד.

 

במקרה והמנוע שראית הוא מנוע מקורר מים, זהו דבר חדש גם בשבילי.

אשמח אם תוכל למצוא תמונה ולהעלותה.

 

תודה!

שחף בן צבי.

 

המשאית הייתה מדגם קאמאז, אלו הדגמים שמשתתפים בראלי דאקאר.http://denisovets.narod.ru/kamaz/kamazmaster/foto8_4911.jpg

 

אין לי מושג האם המנוע מקורר אוויר או מקורר מים השאלה היא כיצד זה משפיע האם המנוע מקורר מים או אוויר על התאמת ראש מנוע לכל צילינדר? הכוונה במנועי קירור מים זה לא נעשה כיוון שזה לא יכול להעשות? או מסיבות אחרות?

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל מנוע קרור אוויר צריך צלעות על הצילנדר (מבחוץ כמו לאופנועים )לכן הבלוק יכול להבנות כבלוק לכל צילנדר .

במנוע קירור מים יש מעברי מים בתוך הבלוק וכנראה שיותר נכון /פשוט לעשות מעבירים בבלוק שלם .

הגיוני מאוד שאם הצילנדרים מופרדים גם הראשים יופרדו.

מה שאני לא מבין זה למה יש מנועים שהפוחים מהמישוואה הזאת

כמו חיפושית שיש לה ראש בכל צד(סה"כ שני ראשים 4צילנדרים )

או כמו שאמרו קודם שבסופה דיזל יש ראשים נפרדים (פעם ראשונה שאני שומע על זה)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פליקס, אנסה לענות לך.

 

ראשי מנוע לכל צילינדר נפוצים במנועים בעלי צילינדרים נפרדים, כמו מנוע המרכבה או מנועי הכוכב שהורכבו בעיקר במטוסים הישנים. אף פעם לא שמעתי על ראש מנוע נפרד לכל צילינדר, כאשר הצילינדרים כולם בבלוק אחד.

שאלת מהי ההשפעה על סוג הקירור על התאמת ראש לכל צילינדר - לדעתי בראש ובראשונה היא סיבוך הייצור והתכנון.

אני מניח שבמנועי קירור אויר, כאשר הם בעלי צילינדרים נפרדים, אין סיבה לייצר ראש משותף ומייצרים ראש נפרד לכל צילינדר - אך לדעתי הסיבה לכך היא העובדה שהצילינדרים עצמם נפרדים. במנוע קירור אויר ישנם יתרונות רבים להפרדת הצילינדרים כשהראשי הוא זרימת אויר לכל צילינדר, שעוזר לקירורם. במנוע קירור מים, איני רואה שום סיבה להפריד הצילינדרים, ולדעתי יש לכך חסרונות בסיבוך הייצור ובעלותו.

בכל מקרה לדעתי ברגע שהצילינדרים מופרדים אחד מהשני, הגיוני מאוד שגם ראשי הצילינדרים מופרדים, ובמנועי קירור אויר ישנה סבירות רבה להפרדתם ולכן גם להפרדת הראשים.

אם היית יודע לגבי הפרדת הצילינדרים וסוג הקירור, התמונה הייתה ברורה יותר והיה יותר פשוט להסביר זאת. המצב הכי הגיוני הוא שהמנוע מקורר אויר, בעל צילינדרים נפרדים, ובמקרה כזה אין מניעה ואף עדיף לייצר ראשי מנוע נפרדים.

ולשאלותיך האחרות - לדעתי המניעה העיקרית היא עלות הייצור וסיבוכו.

אולי גם כתוצאה מהפרדת הצילינדרים והראשים מתווסף משקל למנוע וזהו עוד שיקול.

 

ולאומי5, לגבי החיפושית - היא לא ממש חריגה.

ישנן שתי חטיבות צילינדרים וראש מנוע לכל אחת מהן - הדבר הגיוני מאוד כמו ברובם הגדול של המנועים בעלי כמה חטיבות צילינדרים. החריגה בה אולי היא השימוש במנוע הבוקסר - הוא הגורם לשימוש בשני ראשי המנוע.

 

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחף, איך נראה מנוע של חיפושית אני יודע (פרקתי גם ראש לאחד כזה) , כמו שכתבתי לחיפושית 4צילינדרים ו2 ראשים אחד בכל צד.

חוץ מזה השימוש במנוע בוקסר הוא לא כל כך נדיר ,ע"ע סובארו ,ואם אני לא טועה גם בפורש השתמשו בהם פעם.

מישהו יודע אם באמת יש לסופה דיזל ראשים נפרדים?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומי5, בטוחני שאתה יודע המון על מנוע החיפושית, ואני בעצמי הייתי מ-ת לפרק גם מנוע שכזה.

אך לא הבנתי למה ציינת אותו כחריג מהעובדה שכאשר הצילינדרים מופרדים אז הראשים מופרדים.

במנוע זה הרי שני צילינדרים מופרדים מהשניים האחרים, ולכן ישנו ראש מנוע לכל חטיבה.

 

וכמובן שמנוע הבוקסר לא נדיר. אך בהשוואה לאחיו בעל הארבעה צילינדרים בחטיבה אחת הוא לא נפוץ במיוחד.

 

ודבר נוסף - מנועי הבוקסר משמשים את פורשה ברובם הגדול של המנועים עד היום.

ועצם העובדה שמנוע הבוקסר מצוי בחיפושית היא תודות לכך שפרדיננד פורשה בכבודו ובעצמו הוא זה שפיתח אותו.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...