Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3859 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

החלפתי לאחרונה את 4 הצמיגים לרכב שלי בצמיגי Dunlop Sport BluResponse שקיבלו חוות דעת מעולות באתרים בחו"ל.

 

בפנצריה היו נחמדים מאוד, עשו עבודה מעולה וגם המחיר היה טוב. העניין הוא שמועד ייצור הצמיגים הוא שבוע 29 שנת 2014. אתם חושבים שהצמיגים טריים מספיק?

 

תודה מראש.

פורסם

די כבר! אין דבר כזה צמיג "טרי"! זה לא חלב!

ונניח שהם לא "טריים", מה זה עוזר עכשיו אחרי שכבר התקנת ונסעת עליהם? :shock:

המקובל הוא צמיגים עד גיל שנה, במקרה שלך מדובר בצמיגים בני שנה וחצי בערך.

הכל בסדר, סע בזהירות.

פורסם

כמו שכתוב בפרופיל אני "נהג חדש" :wink:

אני שואל משום שאני מעוניין להחליף גם את 4 הצמיגים גם ברכב של אבא שלי, ואם לדעתכם הם לא מספיק חדשים אבחר אולי דגם אחר מתאריך ייצור חדש יותר.

 

תודה על התשובה.

פורסם

אם אתה צריך להחליף צמיגים לרכב אחר - אז כן, ברור שעדיף צמיגים פחות ישנים מאלו.

 

האם זה אומר שצמיגים בני שנה וחצי מאחסון הם אסון בדיעבד (לאחר שכבר נרכשו) - לא.

 

בניסויים שנערכו על צמיגים מאוחסנים נמצא כי קצב ההתיישנות שלהם הוא בסדר גודל של חצי עד שלושה רבעים מזה של צמיג בנסיעה, אז הצמיגים שלך שקולים לצמיג בן חצי שנה עד שנה על הכביש: לא רצוי, אבל לא אסון.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לדעתי עד חצי שנה זה סבבה.

יש לך כאן סרטון המסביר את הכל,

 

 

יש לו עוד כמה סרטונים בערוץ שתוכל ללמוד מהם!

פורסם
אם אתה צריך להחליף צמיגים לרכב אחר - אז כן, ברור שעדיף צמיגים פחות ישנים מאלו.

 

האם זה אומר שצמיגים בני שנה וחצי מאחסון הם אסון בדיעבד (לאחר שכבר נרכשו) - לא.

 

בניסויים שנערכו על צמיגים מאוחסנים נמצא כי קצב ההתיישנות שלהם הוא בסדר גודל של חצי עד שלושה רבעים מזה של צמיג בנסיעה, אז הצמיגים שלך שקולים לצמיג בן חצי שנה עד שנה על הכביש: לא רצוי, אבל לא אסון.

 

אשמח להפניה לנסויים שהזכרת.

פורסם

בניסויים שנערכו על צמיגים מאוחסנים נמצא כי קצב ההתיישנות שלהם הוא בסדר גודל של חצי עד שלושה רבעים מזה של צמיג בנסיעה, אז הצמיגים שלך שקולים לצמיג בן חצי שנה עד שנה על הכביש: לא רצוי, אבל לא אסון.

 

איך זה הגיוני?

צמיג על הרכב מתמודד עם משקל הרכב, מהירות, חיכוך, התייבשות, נזקי מזג אוויר, חום ומפגעים חיצוניים.

צמיג שעומד במחסן בעצם לא מתמודד עם כלום חוץ מהתייבשות.

פורסם (נערך)

נו? הצמיג שנוסע מתיישן בקצב מהיר פי שניים. צמיג שמחזיק לנו ארבע שנים בכביש יחזיק שמונה שנים באחסון - נשמע לי סביר.

 

ניסוי של ה-SAE הראה קצב התיישנות (לצמיגים ששהו במחסן סגור ולא באיזשוהי אחסנה מוקפדת מדי) בערך בחצי מזה של צמיג על הכביש. לדעתי יש לי קטע ממנו בבית שאני אולי אצרף מאוחר יותר.

 

כשחיפשתי את המובאות ליחס של שלושת רבעי מצאתי שהוא מתייחס לא לצמיג באחסנה אלא לצמיג חלופי בתא מטען של מכונית, אבל גם זה נותן אומדן כלשהו. ההפניה הביבליוגרפית היא:

 

Correlation Of Rubber Properties Between Field Aged Tires And Laboratory Aged Tires, in: David R. Baur et al (ed.), Rubber Chemistry And Technology, Vol. 78 (Ford Motor Company) Page 786

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
בבקשה תגיד לי שלא פרסמת סרטונים של יוסף נעים ואמרת שיש הרבה מה ללמוד ממנו באותו משפט...

 

הכוונה הייתה להסבר שלו, הסבר ענייני ומובן, אלא אם כן יש טיעונים שהם לא נכונים.

אני לא מצאתי כאלו.

 

 

חן ג.

צמיג שמחזיק לנו ארבע שנים בכביש יחזיק שמונה שנים באחסון - נשמע לי סביר.

שאלה פשוטה: אז אתה מוכן להתקין צמיגים על הרכב שלך שהיו במחסן 4 שנים?

 

מה שהניסויים הללו לא מראים , זה מה שקורה עם צמיג שהיה במחסן 4 שנים ואז הותקן על רכב, מה קצב ההתיישנות ,ההתנהגות ואיך משתנים המאפיינים שלו לאחר שנה נגיד על הכביש (ו4 במחסן)?

כנראה אף אחד לא יודע.

פורסם (נערך)

צודק, ולכן יש מקום להחמיר.

 

עד שנה באחסון זה לדעתי זמן סביר, אבל אם מישהו כבר רכש צמיגים שבדיעבד התבררו כבני שנה וחצי - אסון זה לא, בטח אם הוא יחליף אותם בזמן כשהם יתחילו לזייף.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

שאלה פשוטה: אז אתה מוכן להתקין צמיגים על הרכב שלך שהיו במחסן 4 שנים?

אצלי ברכב הותקנו צמיגים ששכבו באחסנה 3 שנים(מחיר בהתאם).

הצמיגים גמעו כ-24K בתקופה של שנה ומחצה שהם על הרכב ועדיין לא מראים סימני התייבשות.

השיקול בקניה זו היתה ועודנה אופי נהיגה אגרסיבי(קלות) במיוחד בפניות ועיקולים, כך שקצב השחיקה של כתפי הצמיג יפסול אותו לפני שיקמול.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

×
×
  • תוכן חדש...