Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולארד חופשי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3868 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ישה, אישית לא הייתי מסוגל להגן או לסייע לאדם שנאשם בדברים כאלה אלא אם היה לי ספק בנכונות ההאשמות אבל בגלל זה אני לא עו"ד.

 

כל נאשם זכאי להגנה ותפקיד עורך הדין לספק את ההגנה הזו במיוד שהדיון בניגוד לדיון עם אייכמן לא נסוב סביב המעשים אלא על הזהות בלבד.

 

במאמר מוסגר לתפיסתי הרבה יותר גרוע להגן על נבלה כמי בני סלע למשל כי במקרה של דמיניוק היה עניין של הענשה בלבד אבל במקרה של עבריינים פעילים יש את אלמנט הגנת הציבור מפניהם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
פולארד לא פגע לאמריקאים בבטחון, הוא פגע להם באגו.

 

1. מה לא ביקשו מפולארד:

המפעילים הישראלים של פולארד הבהירו לו שאנו לא רוצים שום מידע על ארה"ב.

they "never expressed interest in US military activities, plans, capabilities, or equipment."

 

2. מה כן ביקשו מפולארד:

מידע על ארצות ערב, פקיסטאן וברית המועצות

for nuclear, military and technical information on the Arab states, Pakistan, and the Soviet Union

Syrian drones and central communications, Egyptian missile programs, and Soviet air defenses.

The Israelis specifically asked for a signals intelligence manual that they needed to listen in on Soviet advisers in Syria.

 

3. מה פולארד מסר למשל:

information on PLO headquarters in Tunisia; specific capabilities of Tunisian and Libyan air defense systems; Iraqi and Syrian chemical warfare productions capabilities (including detailed satellite imagery); Soviet arms shipments to Syria and other Arab states; naval forces, port facilities, and lines of communication of various Middle Eastern and North African countries; the MiG-29 fighter; and Pakistan's nuclear program. Also included was a U.S. assessment of Israeli military capabilities

 

4.מה הפריע לאמריקאים במיוחד-

אפשרות של ריגול סוביטי בישראל כך שהחומר יגיע לידיעת הסוביטים.

there was no guarantee that such documents, revealing both sources and methods as well as assessments, would not find their way to the Soviet Union via a Soviet penetration of the Israeli intelligence or defense community

 

5. איך פולארד ניסה להזיק לעצמו יותר ויותר:

א. פנטזיות: התרברב, בהיותו סטודנט, שהוא סוכן מוסד ונופף באקדח. כתירוץ לאיחור שלו לפגישה, סיפר שבסוף השבוע עסק בשחרור אשתו משבי במחתרת האירית (הצבא האירי הרפובליקאי)

ב. הוא השתמש במריחואנה ובקוקאין, נקלע לקטטת שיכורים (והזדהה בה כאיש-מודיעין) והסתבך בקשיים כספיים.

ג. השאיר ברשלנותו במשרד שלו מסמכים שלא היו אמורים להיות אצלו. הבוס שלו מצא אותם בחדר וכך החלה החקירה.

ד. נתנו לפולארד מראש הוראות איך לעבור לקנדה כאשר ירגיש שעלו עליו. הוא לא פעל כך אלא ניסה להיכנס בכוח לשגרירות ישראל, מה שהבטיח את תפיסתו הרועשת.

ה. לפני חקירתו, האמריקאים ידעו רק שהוא לקח מסמכים, אבל לא ידעו מה עשה עם המסמכים. אם היה שומר על שתיקה בחקירה הוא היה מקבל עונש של שנים מועטות בכלא על רשלנות במסמכים אבל לא על ריגול, אבל הוא סיפר הכל.

ו. פולארד חתם על עסקת טיעון שבמסגרתה היה אמור לשמור בסוד חומר שהתביעה הכינה נגדו והתחייב לא להתראיין. למרות זאת הוא התראיין וחשף את החומר, עוד לפני גזר הדין בענינו. ההפרה הזו הוסיפה לו הרבה שנים בכלא.

 

 

הציטוטים מתוך ארכיון הבטחון האמריקאי. National Security Archive

http://nsarchive.gwu.edu/NSAEBB/NSAEBB407/

 

גם בעיתון הארץ

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1886149

פורסם
לשאלותיך: כי ראיתי ראיונות אחרים שלו, בגלל מעשים שהוא עשה בעבר, אני לא דיברתי בהכללה אלא בפרטנות אז אין מה להכנס לסוגיה הזו.

לתקיפת הדובר: אם אני מביא לך וידאו של אורן זריף שמסביר ע"י שימוש בנתונים (וכנראה קצת דמגוגיה) מדוע הוא יכול לרפא סרטן באמצעות אנרגיות, מותר לך לתקוף את הדובר...? יש אנשים שמבחינתי מאבדים את הזכאות לכך שניקח את הדברים שלהם ברצינות, אנשים שמוכנים למכור את אמא שלהם בשביל מרצדס נכנסים אצלי לקטגוריה הזו, ואני סבור ששפטל הוא אחד מאותם אנשים

להתייחסות לדברים: נו, מה אתה ילד?

 

קצת סבלנות לא תהרוג אף אחד

 

ממש מביך לקרא את זה. אתה שטוף שינאה לאיש ואפילו לא יודע להסביר למה, זורק דברים שאין שום קשר ביניהם למציאות, והכל אצלך זה שחור או לבן.

אני לא מת על שפטל ואתה מכריח אותי להפוך לסנגור שלו אז רק בשביל לאזן קצת את הדברים.

 

וגם בשביל להראות שבן אדם זה לא שחור לגמרי או לבן לגמרי

שפטל נוהג לנסוע מידי יום באוטובוס, ובמקביל מחזיק פורשה כזו או אחרת. נדמה לי ששמעתי בראיון שנמאס לו מהפורשה אז (לא יודעים לתקן אותם בארץ לטענתו) אז הוא מחזיק היום Z3. מרצדס אני לא חושב שהיה לו ואני לא מבין מאיפה הבאת את זה.

הוא לא מתקפל בפני העדר ולא מפחד לומר את דעתו גם אם היא שונה ולא מקובלת מהנורמה הנהוגה או המוכתבת בתקשורת. הוא אומר את הדברים בצורה שלפי טעמי היא בוטה מידי אבל בלי שום פחד תוך הקפדה על ציון עובדות מדוייקות ועל זה אפשר רק להעריך אותו, וזו הסיבה שבכלל הבאתי את ההרצאה שלו כי הוא פשוט עובדתי ומדייק.

הוא ימני בדיעותיו ודוגל ברעיון בארץ ישראל השלימה, נגד החזרות שטחים, אבל אתאיסט מוחלט, ועם זאת מקפיד להשתמש בתאריכים עבריים. לך תבין.

הוא החליט להגן על דמאניוק כשהבין שאין כאן שום קייס, ופשוט תפסו את האדם הלא נכון. והוא מאמין בזה לחלוטין.

 

אתה טוען שהוא שרלטן ? תסביר בבקשה.

הנה יש לך קצת חומר על האיש.

פורסם
זה שהאינטרס של ארה"ב הוא לא פילנטרופי - זה די ברור.

עם זאת, אני סבור כי אם ארה"ב מפסיקה לתמוך בנו זה יציק לה ברמה האסטרטגית הרחבה, בעוד שלנו זה יהיה הרסני ברמה המיידית.

אנחנו בוחרים להתעלם מכך ולהעמיד פנים שהיחסים שקולים, נו טוב, לא מפתיע מהסיבות שהזכרתי לעיל

 

יודע מה גודל תקציב המדינה? (בשקלים: 389,362,687,000 או במילים 390 מיליאד ש"ח. מקור: משרד האוצר.)

יודע מה גודל הסיוע האמריקאי? בדולרים: 3.6 מיליארד. בשקלים 14.4 מיליארד ש"ח. מקור: גלובס)

ז"א, שהסיוע הוא בערך 4 אחוזים (עיגלתי למעלה), כשחלק ממנו, אם לא רובו, מחייב את ישראל לקנות מארה"ב. בנוסף, הסיוע משמש לפיתוח אמצעי לחימה והגנה שארה"ב אח"כ משתמשת בהם.

 

מכתבה אחרת עולה, שגודל הסיוע בשנת 2012, היה בערך 1.2% מהתל"ג הישראלי. (דה מרקר).

עוד נתון שעולה מאותה כתבה, זה שהסיוע בסה"כ מצטמצם עם השנים...

 

אז אמנם נכון שהסיוע מאוד משמעותי, אבל להגיד שהפסקת הסיוע תהיה הרסנית ברמה המיידית, רחוק מאוד מהאמת.

פורסם

נראה לי שלא הבנת אותי נכון: לא דיברתי על הסיוע הכלכלי שלהם נטו, דיברתי על הסיוע הכלכלי, הצבאי והבינלאומי. גם עם אובאמה שניכר שאינו ממעריצינו הגדולים, ארה"ב עדיין שומרת על הגב שלנו ומצהירה על כך רבות, דה פקטו אני מניח שברור לאיראן ולכל מדינה אחרת שלתקוף אותנו זה לא רחוק מלתקוף את ארה"ב, וזה אמנם הפך לזניח ו'מובן מאליו' בשיח שלנו היום - אבל אני סבור שזה לא.

 

תחשוב שמחר ארה"ב הופכת להיות 'סתם עוד' בעלת ברית שלנו, נניח כמו היחסים שלנו עם ספרד (דוגמא שרירותית), עולה השאלה האם זה ישפיע עלינו, ובאיזו רמה. הרבה סבורים שזה לא כזה קריטי ושאנחנו כאן בזכות עצמנו בלבד וכו', אני לא מסכים עם הטענה הזו.

 

מרטינס - ברגע שאתה מסביר לי שאין לו מרצדס אלא במו, ברור שאתה לא מבין בכלל את הכוונה שלי ומפרשן אותי באופן מילולי נטו (טוב שלא צירפת כאן הוכחה שאין תיעוד לשטר מכר על אמא שלו...) אז אין טעם להגיב. בכ"א אצפה בלינק ששמת כי התיאור שלך נשמע מעניין (דיבור מבוסס נתונים), נראה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
1. מה לא ביקשו מפולארד:

המפעילים הישראלים של פולארד הבהירו לו שאנו לא רוצים שום מידע על ארה"ב.

they "never expressed interest in US military activities, plans, capabilities, or equipment."

 

2. מה כן ביקשו מפולארד:

מידע על ארצות ערב, פקיסטאן וברית המועצות

for nuclear, military and technical information on the Arab states, Pakistan, and the Soviet Union

Syrian drones and central communications, Egyptian missile programs, and Soviet air defenses.

The Israelis specifically asked for a signals intelligence manual that they needed to listen in on Soviet advisers in Syria.

 

3. מה פולארד מסר למשל:

information on PLO headquarters in Tunisia; specific capabilities of Tunisian and Libyan air defense systems; Iraqi and Syrian chemical warfare productions capabilities (including detailed satellite imagery); Soviet arms shipments to Syria and other Arab states; naval forces, port facilities, and lines of communication of various Middle Eastern and North African countries; the MiG-29 fighter; and Pakistan's nuclear program. Also included was a U.S. assessment of Israeli military capabilities

 

4.מה הפריע לאמריקאים במיוחד-

אפשרות של ריגול סוביטי בישראל כך שהחומר יגיע לידיעת הסוביטים.

there was no guarantee that such documents, revealing both sources and methods as well as assessments, would not find their way to the Soviet Union via a Soviet penetration of the Israeli intelligence or defense community

 

5. איך פולארד ניסה להזיק לעצמו יותר ויותר:

א. פנטזיות: התרברב, בהיותו סטודנט, שהוא סוכן מוסד ונופף באקדח. כתירוץ לאיחור שלו לפגישה, סיפר שבסוף השבוע עסק בשחרור אשתו משבי במחתרת האירית (הצבא האירי הרפובליקאי)

ב. הוא השתמש במריחואנה ובקוקאין, נקלע לקטטת שיכורים (והזדהה בה כאיש-מודיעין) והסתבך בקשיים כספיים.

ג. השאיר ברשלנותו במשרד שלו מסמכים שלא היו אמורים להיות אצלו. הבוס שלו מצא אותם בחדר וכך החלה החקירה.

ד. נתנו לפולארד מראש הוראות איך לעבור לקנדה כאשר ירגיש שעלו עליו. הוא לא פעל כך אלא ניסה להיכנס בכוח לשגרירות ישראל, מה שהבטיח את תפיסתו הרועשת.

ה. לפני חקירתו, האמריקאים ידעו רק שהוא לקח מסמכים, אבל לא ידעו מה עשה עם המסמכים. אם היה שומר על שתיקה בחקירה הוא היה מקבל עונש של שנים מועטות בכלא על רשלנות במסמכים אבל לא על ריגול, אבל הוא סיפר הכל.

ו. פולארד חתם על עסקת טיעון שבמסגרתה היה אמור לשמור בסוד חומר שהתביעה הכינה נגדו והתחייב לא להתראיין. למרות זאת הוא התראיין וחשף את החומר, עוד לפני גזר הדין בענינו. ההפרה הזו הוסיפה לו הרבה שנים בכלא.

 

 

הציטוטים מתוך ארכיון הבטחון האמריקאי. National Security Archive

http://nsarchive.gwu.edu/NSAEBB/NSAEBB407/

 

גם בעיתון הארץ

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1886149

 

אני הייתי לוקח בעירבון מוגבל את כל הנתונים על פולארד שהבאת ממקורות אמריקאניים. פולארד הוציא מהם בקלות חומר סודי, פגע להם אנושות באגו כמו שכתבו כאן, וחשף חורי ענק באבטחה שלהם.

ולגופי הביטחון שלהם יש הסטוריה ארוכה של שיפוץ המציאות לפי הצרכים שלהם.

אז לא הייתי מתרגש מהדברים שהם אומרים על פולארד.

פורסם

שפטל הוא תועבה !

אני מאזין בשקיקה לתכנית הרדיו שלו רק לצורך "מחקר אנתרופולוגי". כששומעים אותו ברדיו אפשר לדמיין בקלות את גרמניה בשנות ה-30 כאשר היה רק קו דעות אחד ואחיד בקולו של גבלס. אני מאזין לו ומדמיין שכל מה ששומעים בתקשורת זהה, ורק אז אני מבין איך אומה שלמה נכנסת לטירוף.הפה מפיק מרגליות והלשון מפוצלת.

כמות הארס השינאה ההסתה והקיצוניות שהוא מקיא מהפה היא מדהימה, כשהכל בשפה רהוטה ,עם נימוקים -שלרגע נדמה - שהם הגיוניים.

נ.ב

מעבר לסיפור האוטובוס, הוא פילנטרופ -תורם מזמנו וכספו לנזקקים (כלכלית ומשפטית) והוא גם מאמץ ומארח אם חד הורית בביתו בקיסריה.

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

פורסם
מצד שני מה אפשר לצפות מציבור שחי בסרט שהיחסים בין ארה"ב לישראל הם סימטריים, כאילו מדובר בשתי מעצמות שקולות, כאילו אנחנו שולחים להם מיליארדים וכאילו הבטחון האישי שלהם תלוי בנו באופן ישיר.

 

נראה לי שלא הבנת אותי נכון: לא דיברתי על הסיוע הכלכלי שלהם נטו, דיברתי על הסיוע הכלכלי, הצבאי והבינלאומי. גם עם אובאמה שניכר שאינו ממעריצינו הגדולים, ארה"ב עדיין שומרת על הגב שלנו ומצהירה על כך רבות, דה פקטו אני מניח שברור לאיראן ולכל מדינה אחרת שלתקוף אותנו זה לא רחוק מלתקוף את ארה"ב, וזה אמנם הפך לזניח ו'מובן מאליו' בשיח שלנו היום - אבל אני סבור שזה לא.

 

נתת בפירוש דוגמה שקשורה לכסף ולכן הבינו אותך לא נכון.

 

מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב כמובן שאינה סימטרית, כמו שמערכת היחסים בין ארה"ב לכמעט כל מדינה בעולם אינה סימטרית.

לארה"ב ולישראל יש זהות אינטרסים בנושאים רבים ומכאן הברית.

 

היחס לפולארד היה גרוע מאוד יחסית לעבירה שביצע; ישנם תקדימים רבים לריגול ידידותי וברובם המכריע המרגל מגורש. אין תימה שהציבור הישראלי הגיב לעונש החמור כפי שהגיב.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
שפטל הוא תועבה !

אני מאזין בשקיקה לתכנית הרדיו שלו רק לצורך "מחקר אנתרופולוגי". כששומעים אותו ברדיו אפשר לדמיין בקלות את גרמניה בשנות ה-30 כאשר היה רק קו דעות אחד ואחיד בקולו של גבלס. אני מאזין לו ומדמיין שכל מה ששומעים בתקשורת זהה, ורק אז אני מבין איך אומה שלמה נכנסת לטירוף.הפה מפיק מרגליות והלשון מפוצלת.

כמות הארס השינאה ההסתה והקיצוניות שהוא מקיא מהפה היא מדהימה, כשהכל בשפה רהוטה ,עם נימוקים -שלרגע נדמה - שהם הגיוניים.

אני כל כך מסכים עם הנ"ל עד שאני מרגיש כאילו אני כתבתי את זה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

העניין עם פולארד הוא שמדובר ב"אחד משלהם".

 

כאשר הם תופסים מרגל רוסי/סיני/ישראלי, הם יושבים קצת, עושים עיסקת חילופי מרגלים ובד"כ העניין נסגר בשקט עם איזה כותרת שולית בעמוד 12.

 

אבל פה העניין שונה, לא מדובר במרגל ישראלי שהתגלה כחפרפרת אלא באזרח אמריקאי כשר שהחליט לבגוד במולדתו ובמקרים כאלה, ארה"ב אף פעם לא הייתה סלחנית.

 

אולי כל שנשאר לפולרד זה להודות לבורא עולם שלא הלך בעקבוס יוליוס ואתל רוזנברג.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
שפטל הוא תועבה !

אני מאזין בשקיקה לתכנית הרדיו שלו רק לצורך "מחקר אנתרופולוגי". כששומעים אותו ברדיו אפשר לדמיין בקלות את גרמניה בשנות ה-30 כאשר היה רק קו דעות אחד ואחיד בקולו של גבלס. אני מאזין לו ומדמיין שכל מה ששומעים בתקשורת זהה, ורק אז אני מבין איך אומה שלמה נכנסת לטירוף.הפה מפיק מרגליות והלשון מפוצלת.

כמות הארס השינאה ההסתה והקיצוניות שהוא מקיא מהפה היא מדהימה, כשהכל בשפה רהוטה ,עם נימוקים -שלרגע נדמה - שהם הגיוניים.

נ.ב

מעבר לסיפור האוטובוס, הוא פילנטרופ -תורם מזמנו וכספו לנזקקים (כלכלית ומשפטית) והוא גם מאמץ ומארח אם חד הורית בביתו בקיסריה.

 

אני כל כך מסכים עם הנ"ל עד שאני מרגיש כאילו אני כתבתי את זה.

כנ"ל !~!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...