Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרצה לקיאה פיקנטו חדשה - נחוצה ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3921 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני הבנתי שרק מריצים את המנוע כאילו הוא עשה 10 אלף ק"מ או משהו.

(והמנוע מורץ אולי בנפרד מהרכב)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ההרצה היא לא רק בשביל המנועת אבל היא בעיקר בשביל המנוע. וכן מריצים את המנוע בנפרד מהרכב לפני שמרכיבים אותו ברכב, אבל לצורך בקרת איכות ולא בכדי לעשות את ההרצה שהלקוח צריך לעשות.

 

כשהרכב "מוכן" הכל מחובר להכל כמו שצריך, אבל מדובר במוצר עם (המון) חלקים זזים ופעולות מכאניות. במילים פשוטות, הכל צריך "להתיישב" במקומו לפני שממש משתמשים בו חזק.

 

איזה עוד חלקים? משאבת דלק שצריכה להזרים דלק בקצב עקבי ונכון, הזרקת דלק שצריכה להתכייל למנוע (תהליך תוכנתי, אבל דורש כמה קילומטרים, לא הרבה), השמן מנוע (המיוחד ל15K הראשוני) צריך להתחיל לזרום כמו שצריך, ועוד כל מני פרטים קטנים. (לא לשכוח שאפילו הצמיגים צריכים "לשחוק" את החלק החיצוני ביותר שלהם בשביל לפעול כמו שצריך)

רוב "הרצות" המשנה האלו מסתיימות אחרי כמה מאות קילומטר, ואז נותר רק המנוע. אחרי אלף קילומטר בערך הכל כבר מוכן, ואפשר לנהוג רגיל.

 

עכשיו מה המזל הטוב? שכל מה שאתה צריך לעשות זה לנהוג רגוע, בלי האצות פתאומיות מדי, בלי סל"ד גבוהה מדיי, אבל בלי לשהות יותר מדיי זמן בסל"ד קבוע. כלומר אם אתה עומד ברמזור דקה שלמה, תן לחיצה קצרה על הגז, להרים קצת את הסל"ד (בסרק כמובן) למשך שנייה-שתיים. כשאתה משייט, אל תשאר במהירות 90 קמ"ש קבוע, תעבור כל כמה דקות ל80, וחזרה (וכמובן ל110 איפה שמותר)

 

וכמובן לא ליצור עומס מיותר. לא להעמיס משקל על הרכב אם אפשר להמנע מזה, לא לגרור נגרר (לא שפיקנטו מיועדת לגרירה ממילא) ולא למלא את תא המטען בגופות או בבלוקים.

 

 

שורה תחתונה: להנוג רגוע ולא להשאר יותר מ2-3 דקות בסל"ד קבוע, לא לעלות על 4K סל"ד, ולא להעמיס משקל על האוטו במשך 1000 הקילומטרים הראשונים.

פורסם

איזה עוד חלקים? משאבת דלק שצריכה להזרים דלק בקצב עקבי ונכון, הזרקת דלק שצריכה להתכייל למנוע (תהליך תוכנתי, אבל דורש כמה קילומטרים, לא הרבה), השמן מנוע (המיוחד ל15K הראשוני) צריך להתחיל לזרום כמו שצריך, ועוד כל מני פרטים קטנים. (לא לשכוח שאפילו הצמיגים צריכים "לשחוק" את החלק החיצוני ביותר שלהם בשביל לפעול כמו שצריך).

 

גם בולמים חדשים צריכים כמה מאות קילומטרים כדי שחלקי הגומי יתאימו לצילינדר, בבלמים יש ציפוי של אורגני מתהליך הייצור שצריך להוריד על ידי שימוש, וכך הלאה. כמעט כל חלק ברכב צריך "הרצה" קצרצרה.

 

לגבי המנוע בפרט, יש אסכולות שטוענות שיש לבצע הרצה בעומס. הפתרון המקובל כיום, בהתחשב בדברים אלו ובדיוק של תהליכי הייצור, הוא לבצע הרצה כמו נהיגה יומיומית - רק מוקפדת יותר.

 

לכן, גם בהרצה ניתן ואף רצוי לדחוק במנוע למהירויות מנוע גבוהות ופתיחות מצערת גדולות לפרקי זמן קצרים ולאחר שהוא כבר התחמם, ממש כמו שנכון לעשות זאת בנהיגה רגילה לטובת המסת משקעי פיח.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
המנועים מקבלים "הרצה" גם בבונדד ע"י עובדי התפעול...

attachment.php?attachmentid=368257&d=1390401811

 

האמת שזה לגמרי נכון לצערי, רוב הרכבים עוברים את ה4000 סל"ד כבר שהם יורדים מהאוניה אלא אם הם הגיעו מוגבלים.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם

אני עובד בשדה תעופה ורואה כל יום עובדי חברות השכרה חוליגנים דופקים רייסים בדרך ובתוך החניון של חברות ההשכרה וגם מבצעים פניות חדות עם בלם יד כדי לזרוק זנב. אחרי שתראו לא תקנו רכב מחברת השכרה.

פורסם
גם בולמים חדשים צריכים כמה מאות קילומטרים כדי שחלקי הגומי יתאימו לצילינדר, בבלמים יש ציפוי של אורגני מתהליך הייצור שצריך להוריד על ידי שימוש, וכך הלאה. כמעט כל חלק ברכב צריך "הרצה" קצרצרה.

 

לגבי המנוע בפרט, יש אסכולות שטוענות שיש לבצע הרצה בעומס. הפתרון המקובל כיום, בהתחשב בדברים אלו ובדיוק של תהליכי הייצור, הוא לבצע הרצה כמו נהיגה יומיומית - רק מוקפדת יותר.

 

לכן, גם בהרצה ניתן ואף רצוי לדחוק במנוע למהירויות מנוע גבוהות ופתיחות מצערת גדולות לפרקי זמן קצרים ולאחר שהוא כבר התחמם, ממש כמו שנכון לעשות זאת בנהיגה רגילה לטובת המסת משקעי פיח.

 

גם נכון, אבל מתי לעשות את זה? אחרי אלף קילומטר של נסיעת הרצה "רגילה"

 

תמיד יש את הסיכון הקטן שאכן יש פגמים והכל עדיין לא יושב טוב, ולחיצה חזקה תעיף הכל לקיבינימט, כאשר אילו הייתה נעשת הרצה כמו שצריך והכל היה מתיישב טוב, לא היה קורה נזק.

 

וכן, נכון מאוד לעשות נסיעה מאומצת לפעמים לטובת ניקוי משקעי פיח (החום המוגבר ממיס אותם וגורם להם להתרומם לאוויר, ולעוף אל האגזוז והחוצה, במקרה הטוב)

אבל צריך קצת יותר מלחיצה קצרה. צריך לנסוע איזה כמה דקות בהילוך אחד נמוך מדיי, סתם כדי להחזיק את המנוע בסל"ד גבוה. לא הרבה דקות, פחות מחמש, אבל עדיין, יותר מסתם לחיצה.

אבל לא בתקופת ההרצה הראשונית! גם ככה אין עדיין פיח.

 

אתה חושף פה נקודה מעניינת, שהרי בפועל ההרצה האמיתית של המנוע נגמרת בטיפול הראשון, כאשר מחליפים לשמן רגיל. אבל כאשר מדברים על הרצה, מדברים על אלף הק"מ הראשונים הרגישים. ובאופן טבעי כשנגמרת הרצה מה אנשים רוצים לעשות? לנהוג "כמו שצריך" כלומר ללחוץ חזק יותר, סתם כדי סוף סוף להנות מהאוטו. תופעות לוואי? הם עושים את ההרצה המלאה כמו שצריך. עד לטיפול הם כבר נרגעים ונוהגים רגיל, והכל בסדר.

 

הבעייה האמיתית היא שאחרי זה, רוב האנשים נוהגים רגוע, בלי להמיס פיח ע"י הגברת החום במערכת הפליטה... וכך נוצר השוק לתוספי דלק לטובת מעבר טסט.

פורסם

לגבי המנוע בפרט, יש אסכולות שטוענות שיש לבצע הרצה בעומס. הפתרון המקובל כיום, בהתחשב בדברים אלו ובדיוק של תהליכי הייצור, הוא לבצע הרצה כמו נהיגה יומיומית - רק מוקפדת יותר.

 

לכן, גם בהרצה ניתן ואף רצוי לדחוק במנוע למהירויות מנוע גבוהות ופתיחות מצערת גדולות לפרקי זמן קצרים ולאחר שהוא כבר התחמם, ממש כמו שנכון לעשות זאת בנהיגה רגילה לטובת המסת משקעי פיח.

 

באמת שניסיתי בכל כוחי להתאפק ולא להגיב לך.

 

פעם שמעתי על אסכולה שמקורה בטקסס לפיה מומלץ בתקופת ההרצה להעלות סל"ד למנוע תוך קריאות גרוניות שמחקות תרנגול הודו מקומי, וזה כדי שהרכב בכלל והמנוע בפרט ייקלטו ככול האפשר בקלות באווירה הרוחנית והידידותית ששוררת במקום - וזאת לפי תורת הפנג-שוואי היפנית...

 

אבל תסלח לי, הדבר היחידי שבעבורי קובע הוא יצרן הרכב ומה הוא כתב בספר הרכב שמותאם לדגם, אלה ההמלצות של מי שיודע טוב מכולם מה הרכב צריך ואיך עדיף לנהוג בו - וכל השאר הן תיאוריות לא מבוססות.

 

ורק לתשומת ליבך:

1. מנוע הרכב לא עובר הרצה במפעל - והיו בפורום כבר אין ספור דיונים על כך.

2. אם המנוע לא פעל אז גם לא נוצר בו פיח, כי פשוט לא הייתה בו שריפת בנזין - ולכן אין צורך במכות גז כדי לשרוף אותו...

פורסם

לאט לך...

 

אני לא אמרתי שאני מאמין בשיטה הזו. אני רק ניסיתי להסביר שגם בהרצה יש מקום להעמיס קצת על המנוע.

 

אני אגב גם לא אמרתי שהמנוע עבר הרצה במפעל - העובדה שהצורך המודרני בהרצה פחות דוחק מבעבר היא לא תוצאה של הרצה מיתולוגית במפעל אלא של דיוק רב יותר בייצור החומרים, כפי שכתבתי.

 

ההערה לגבי פיח איננה קשורה לתקופת ההרצה. היא נועדה להציג הקבלה בין אופן הנהיגה בתקופת ההרצה לבין אופן הנהיגה "הרגילה" ברכב בהמשך תקופת השירות שלו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אתה שוב טועה ומטעה - הרצה מבצעים לפי הוראות יצרן ולא "מעמיסים קצת על המנוע" או מבצעים "נהיגה יומיומית אך מוקפדת יותר" כדבריך.

 

הגיע הזמן שתתחיל לשקול את הנזק שההצעות שלך עלולות לגרום למשתמש חדש בפורום שעלול בטעות להתייחס אליהן ברצינות.

פורסם

ואני אוסיף - אתה שוב משנה גרסא לאחר שמעירים לך. הדפוס הזה מטעה את יתר המשתמשים בפורום.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לדעתי האישית, כל מה שכתוב כאן הוא טוב ונכון מכל הבחינות, אך בשום מקרה לא מתאים למציאות ישראלית של היום

מה שקורה היום, להוציא מקרים סופר נדירים - מי שקונה רכב חדש מחזיק אותו גג 4-5 שנים ומוכר אותו. בזמן הזה ההרצה לא משנה שום דבר. במילים אחרות, ביצוע או אי-ביצוע של הרצה לא עושה שום דבר לאמינות הרכב אצל הבעלים הראשון שלו.

היא מאוד משפיע על אמינות הרכב אצל הבעלים השני והלאה, אבל הוא לא עושה הרצה ואין לו שום דרך לדעת אם בעלים הראשון עשה או לא.

היו לי כמה רכבים שקניתי ומכרתי בשוק פרטי ולעולם לא שאלתי ולא נשאלתי אם ההרצה בוצעה, בוצעה נכון, בקילומטראז' נכון וכו'

כשקונים רכב לא חדש - צריך לצאת מתוך נקודת הנחה שהרצה לא בוצעה. נקודה.

פורסם

ברור לגמרי, פשוט בישראל זה מאוד מוקצן יחסית לעולם

 

הכוונה היתה לשאלה: למה לטרוח לעשות הרצה לרכב כאשר מי שיהנה מזה יהיה הבעלים בעוד עשור?


×
×
  • תוכן חדש...