Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4096 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת שאלה פילוסופית אבל מהותית כאשר מחפשים רכב משומש

מוכרים רבים מבקשים מחיר מחירון , מעט מתחת לו ולעתים אף מעליו (הונדה FRV) למרות השוק הגרוע לרכבים משומשים היום (להוציא רכבים אמינים ושמורים במיוחד)

איך אתם מתייחסים להערכת המחיר הזאת? האם זאת נקודת פתיחה למשא ומתן שיסתיים 1000-2000 שקל נמוך יותר או שאין קשר בין המחיר הנקוב למחיר האמיתי?

פורסם

מחיר המחירון נועד לצרכי חישוב תגמולי ביטוח במקרה תאונה.

מוכרי רכב משתמשים בו לאומדן התוספת שיצטרכו להוסיף בהחלפת הרכ, הרוכשים לבחירת מועמדות לרכישה בעת חיפוש, לפי תקציבם.

מעשית מדובר באיזו נקודתמוצא לתמחור העסקה, אבל בהחלט יכולות להיות שונות בהתאם לכושר המו"מ של שני הצדדיםוכמובן למאפייני הרכב הספציפי, והסכום הסופי יכול להיות שונה מ"מחיר המחירון" לא רק באלפים בודדים אלא גם בעשרות אחוזים ממנו. מספיק להשוות את שני המחירונים המקובלים - זה של לוי יצחק וזה של יד 2 - כדי להבין שהטווחים רחבים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כשאתה המוכר - תבקש מעל המחירון שלא משקף כלום.

כשאתה הקונה - תציע מתחת למחירון שלא משקף כלום.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

"המחירון" הוא עוד נדבך שמשרת את תעשיית הרכב, כחלק משיטת הקומבינה שמתבצעת על גבו של הצרכן הפרטי.

אין בין המחיר הנקוב במחירון ולמחיר הרכב בפועל כל קשר, אמנם עצם קיומו כן משפיע על העסקאות כעוגן להשוואה.

כל שיטת תמחור הרכבים, מקביעת מחירון היבואן עד לקביעת קצב ירידת הערך כמשומש, זהו מנגנון מלאכותי שמשרת את תעשיית הליסינג כך אנו רוכשים בחיוך רכב במחיר מופקע מצי רכב, כי זה נמוך מהמחירון. ומי נפגע מהשיטה?.. זה שרכש במחיר מלא ומנופח מהיבואן. מחיר זה משרת את המדינה, שכן ככל שמחיר מנופח כל משלמים בעבור הרכב יותר מס (הן ברשיון השנתי, אבל משמעותי יותר זה המס החודשי שמשלמים בעבור החזקת רכב בעלי רכב צמוד בעבודה), ולכן השיטה הזו משרתת את כולם, חוץ מאת הצרכן הסופי (בין אם הוא לקח רכב ליסינג, או רכש פרטי)

כפי שציינו פה לעיל, המחירון גם משמש לצורכי ביטוח, שהם שחקן לכל דבר במנגנון תעשיית הרכב.

 

אז לשאלתך, מאחר וערך הרכב בבורסה של לוי יצחק הוא בועה שהתנתקה מהשוק בפועל, כל אחד יכול לעשות בו שימוש לצורכי מו"מ, אבל בפועל מחיר הרכב נקבע רק על ידי כך שיש מי שמסכים לשלם עבורו מחיר בפועל. אני ממליץ לך (כקונה) לא לשאוב את המחיר הזה מתוך המחירון.

פורסם (נערך)

ייטה - דגש קטן במשהו שאולי נבלע בפוסט שלך. המיסוי הוא על "מחיר המחירון" של היבואן, לא של לוי יצחק.

כקונה בחן כלי רכב שמופיעים במחירון לפי תקציבך או קצת יותר, כסכום מנחה, לא מחייב. אם כשרון המו"מ שלך טוב כוון אפילו יותר גבוה. בסופו של דבר כל מוכר מוצא קונה לרכבו, וכל קונה מוצא רכב שיימכר לו, אבל ההפרשים בין עסקות ברכבים שנראים לכאורה דומים יכולים להיות גדולים.

 

בעולם יש מחירונים דומים - למשל בארה"ב, אין לי מושג אם השפעתם על השוק גדולה כמו אצלנו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

^^sperial אכן, זה מה שהתכוונתי, אם לא היה ברור. רציתי להראות איך שיטת ניפוח המחירונים זה מנגנון שמתחיל מקביעת המחיר ההתחלתי וממשיך במחירונים מנופחים של לוי יצחק שבאים לשרת תעשיה שלמה כשהמדינה היא חלק ממנה.

×
×
  • תוכן חדש...