Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

FIAT 500X מי נהג על הדגם הזה ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לא כולם, הרוב.

לג'ולייטה יש קהל יעד שונה, בד"כ אנשים שרואים מעבר ל"איכות החומרים ורמת הדיוק בחיתוך המשטחים" (ציטוט של מישהו כאן פעם) ורשימת אבזור ארוכה עם שמות מפוצצים.

לדעתי רוב האנשים שיתעניינו בג'יפון הזה צריכים בעיקר פוזה ואביזרים.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

לסמל"ת יש את סוברו שהוא מותג עממי עם מוניטין ורכבי 4X4 ואפילו עם מחיר תחרותי .

 

מה ההיגיון שימכרו את ה-500X במחיר יותר מידי תחרותי ?

 

אין להם צורך או סיבה כלכלית, על כמה מאות רכבים במחיר גבוה וברמת ריווחיות גבוהה ירוויחו הרבה יותר מאשר אם ימכרו כמה מאות מכוניות + עוד כמה מאות בריווחית אפסית.

 

פיאט ממותג כרגע על ידי סמל"ת ובכלל גם על ידי פיאט עצמה כמותג נישתי ויוקרתי ולא עוד כמכונית עממית.

עריכה אחרונה על ידי SLS
פורסם (נערך)

אז איך אלפא ממותגת? רכב פאר? היא אמורה להתחרות בגרמניות?

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
אם מהבראבו נמכרו כמה מאות יחידות למרות מחיר ממש גבוה, אני מניח שגם ה500X יימכר בכמה מאות יחידות במידה והתמחור יהיה גבוה.

אם התמחור יהיה נמוך ותחרותי, אני מאמין שהוא יימכר יפה מאוד והרבה מעבר למאות יחידות.

הבראבו תומחרה דווקא באופן סביר למדי ומקביל למרבית המכוניות מסוגה שנמכרו אז. הענין הוא שפיאט נצבת כבר זמן רב למדי מאחור בכל הקשור לתדמית ולכן נדרש שיווק אגרסיבי ומחיר נמוך מאוד בהתאם בכדי להזיז את המותג הזה, גם כשהוא מצליח להוציא תחת ידיו מכונית טובה כמו הבראבו עליה השלום. ה 500X עושה רושם מאוד חביב הן במראה, הן בכניסה לתחום מאוד לוהט וטרנדי של ג'יפונים, הן במה שנתפס כמשהו בכלל לא רע מבחינה מוטורית ( ע"פי קריאה כמובן, אין נסיון אישי ), הצרה היא המותג כמובן ובדיוק מהבחינה הזו היא מזכירה את הבראבו. רוצים להיט מכירות ? אין בעיה, שימו ( בשיתוף עם היצרן כמובן בלעדיו זה לא יילך ) תג מחיר אטרקטיבי שחותך את המתחרות, רוצים אוטו מדשדש שצריך לבלות בכבישים זמן רב עד שרואים אחד, גם קלי קלות פשוט תמשיכו במדיניות המחירים הסטנדרטית שלכם ועוד מכונית חביבה תעלם בעקבות קודמותיה.

פורסם
גם כשהוא מצליח להוציא תחת ידיו מכונית טובה כמו הבראבו עליה השלום.

תיזהר לכתוב משפטים כאלה פה, נקמיצ'י תכף יגיע וירד עליך שאתה עובד אלילים.

 

לגבי המחיר, למיטב ידיעתי, גרסה מאובזרת של הבראבו תומחרה ממש גבוה, באזור ה150K שקלים. אני לא סגור על הנתון הזה, אבל זכור לי משהו בסגנון.

מאזדה 3 ברמת גימור ספיריט עם המנוע 2 ליטר תומחרה כ10K מתחת (שוב, אני עובד מהזיכרון וזה לא נתון מבוסס) ולא היה לה סמל פיאט מקדימה. כמו כן המאזדה הייתה בעלת גיר פלנטרי בעוד שלפיאט רובוטי חד מצמד. לא בדיוק מתכון מנצח אצל מר ישראל ישראלי.

 

חוץ מזה אני די מסכים עם כל מה שכתבת.

 

אז מצד אחד יש יבואן שבעברו מדיניות תמחור נוראית, והיסטוריה בעייתית של המותג. מצד שני, המוצר הפעם אמור להיות בהחלט קולע לטעם של מר ישראל ישראלי.

ניתן רק לקוות שהיבואן יתמחר אותו בצורה ראויה למול המתחרים.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

סמל"ת הצליחו להרים את תדמית המותג אלפא רומאו בארץ.

 

כמובן שלא מספיק אבל ללא צל של ספק התדמיד טובה יותר לגבי הרכבים החדשים מאשר לפני 10 שנים.

 

זה קרה גם בגלל סמל"ת ובחול גם בגלל המוצרים של החברה.

 

כנ"ל לגבי פיאט.

 

יש לסמל"ת מותג שיכול להיות עממי יותר מפיאט. גם לקבוצה עצמה יש את קריזלר שהוא המותג העממי של הקבוצה כיום.

 

אנו כל כך רגילים לראות שאת פיאט כמותג עממי שיקח עוד המון זמן עד שנקבל את המיתוג החדש.

 

להזכירכם שלני 15 שנה שקודה לא היתה מותג מוערך והיום כן.כנ"ל גם סיאט .

 

דברים משתנים ולא רק אנו מחליטים מה אלא בעיקר היצרנים עצמם.

פורסם

רק שהתהפכו היוצרות.

 

פעם, סקודה הייתה זבל אורגני מזרח אירופאי וסיאט היו מפעל הרכבה של פיאט ובאותה תקופה, פיאט מכרו בלי סוף באירופה ובארץ.

 

מאז כולם רצים קדימה ומותירים את פיאט (המותג) הרחק מאחור.

 

בהזדמנות תספרו לי מה "פרמיום" בפיאט שלדוגמא לא פרמיום בפיגו, סיטרואן, רנו, או שגם הם כבר "פרמיום"?

 

כולה מותג רכב בינוני (כיום) עם רכב אחד מוצלח ברשימת הדגמים (אני בטוח שאתם לא רומזים שדובלו וקובו זה פרמיום) וכתוצאה מזה, הכל סביבו בוטל ורק ה 500 מושכת בעול.

 

(ובבקשה לפני תגובות מתלהמות, שימו לב שאני מדבר על פיאט כמותג ולא פיאט התאגיד).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בגירה - אתה עושה טעות טיפוסית. אתה מבקש הצדקה.

 

כל תפיסת העולם בכל תחום לגבי מיתוג היא שהתפיסה גדולה מהתוצר - לפעמים הרבה יותר ולפעמים מעט יותר.

 

אף אחד לא הגדיר את פיאט כפרימיום - זה בסך הכל המותג השני של היצרן אחרי קריזלר ולפני אלפא ולפני מזרטי ולפני פררי.

 

היחוד של פיאט כיום ? עיצוב שונה (אוהב/שונא - לא רלווונטי) , מנועים קטנים , כיול יותר ספורטיבי.

 

שים לב שכלל לא התיחסתי לאיכות או למי יותר טוב . פיגו רוצה למכור המון, גם רנו. פיאט רוצה למכור יקר (וביננו גם הרבה) - לכן ממתגת שונה .

פורסם

יש פה יבואן שלקח מותג עממי ומיתג אותו כ"יוקרתי".

צ'מפיון שמו.

כמה רכבי VW נמכרים היום? כמה פאסאט? כמה גולף? כמה פולו?

תשוו את זה לכמויות של סוף שנות ה90 ותחילת שנות ה2000 כשיצאה הגולף MK4.

הגולף החדשה הפכה להיות לכמעט מיותרת כשהאוודי A3 כל כך קרובה במחיר.

 

עכשיו פה מדובר על יבואן שמכר הרבה, והתוצרת הייתה טובה ועם יחסי ציבור טובים. עשה מהלך שבו הוא יקר את הדגמים ומיתג אותם בכפרימיום והמכירות ירדו(נכון שהם עברו למותגי בית אחרים עדיין).

סמל"ת לא מוכרים כמעט פיאט, אם יעשו מהלך דומה לא ימכרו בכלל.

עזבו גם את צ'מפיון, מספיק להסתכל על ה500. כמה נמכרו בהתחלה שהמחיר היה הזוי? כמה נמכרו לאחר שהוא ירד לרמה הגיונית?

 

עם ישראל לא יקנה פיאט במחיר גבוה. שקודם ינסו לשכנע את עם ישראל לקנות פיאט במחיר נמוך.

נסיון העבר עם סמל"ת לא מעודד. מקווה שהם יפתיעו.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

מישהו פה

הביא את תמחור סובארו כהגיוני? ממש לא... רחוק מזה אפילו. תראו את הB3 שנמכרת עכשיו אפס קמ בפחות ממאה אלף... זה הגיוני! עם כל הכבוד, המחיר של הB4 מופלץ

ונועד לחברות הליסינג.

אם יתומחרו ה 500x סביר - הוא יהווה רכישה פוטנציאלית עבורי. מתוך הבנה כמובן שיישחט במחירון.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם (נערך)

הבראבו נמכרה ב135,000 ש"ח לגרסת סנסיישן עם צבע מטאלי, יחסית לרכב עם אבזור ויחידת הנעה כמו שלו זה לא אטרקטיבי אבל גם לא מונפץ - אבל יחסית לרכב עם מותג מפוקפק זה מחיר גבוה ולא ממש ריאלי, וכנראה שזה תרם רבות לכך שהרכב אינו נפוץ במחוזותינו.

כמו שנאמר, מותג ממותג בלי קשר למציאות - 'כשאתה באמת צמא ספרייט' לא אומר שהמשקה המצמיא הזה באמת מומלץ למי שצמא... אז זה שמותג פיאט מנסה למתג את עצמו כ'סמי-פרימיום' או לא'דע(=לא יודע. שיט, קיבלתי התראה על שפה לא תקנית) איך היחצ"נים שלהם קוראים לזה, זה לא אומר שבאמת מדובר ברכבים כאלו. כפי שנאמר, בשנים האחרונות הם מוציאים רכבים מעוצבים עם כיול שחורג מהמשפחומטית סטנדרטית, כנראה בשביל לבדל עצמם מהעדר. אני עדיין חושב שלפחות בארץ הם מוכרחים להשתמש בתמחור שונה אם הם רוצים לחזור להיות רלוונטיים - אבל זה כבר עסק שלהם.

מה שיפה זה הפרדוקס שנוצר כאן - בתור בעלים של שני פיאטים, אני ממש מבסוט על התמחור של היבואן (גורם לרכב להיות נדיר, משאיר את המותג בבוץ, תורם לשחיקת הערך שמוזילה משמעותית את עלות רכישת הרכב כמשומש). מצד שני אם הייתי רוכש רכב חדש - לא הייתי טורח להכנס לאולמי סמל"ת למרות שאני ממש אוהב את שני הרכבים שלי!

 

בכל מקרה בסופו של יום מדובר בהיצע/ביקוש סטנדרטי, יושב היבואן עם היועץ האסטרטגי או שקר-כלשהו אחר ומחליט איפה למצב את הרכב מבחינת מחיר, כך שהחיתוך בין מחיר למסירות יוביל למקסימום רווח, בלי לשכוח את הרכבים האחרים שנמכרים אצלו. כנראה שהם הסיקו שלתמחר את הגולף גבוה (לדוגמא) עדיין יתרום להם לרווחים במאקרו, וכנראה שבסמל"ת הם משתמשים באורן זריף בשביל התכנון האסטרטגי שלהם אחרת אין לי מושג מה עובר להם שם בראש.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

כמה עובדות:

הבראבו כישלון מסחרי בכול העולם, לא קשור לסמל"ת.

ג'ולייטה כישלון מסחרי בכול העולם, לא קשור לסמל"ת.

500L גם לא הצלחה גדולה, הם הפסיקו את הייצור לאיזה תקופה בגלל שלא היו מכירות.

איטליה גם כישלון מסחרי, המדינה בפשיטת רגל דבר שמשפיע על מחירי הרכבים שיוצאים משם.

טעות של סמל"ת שהתחילו להביא את ה 500 בגרסה היקרה עם מנוע 1.4, רק אחרי שהתחילו להביא את ה 1.2 הם התחילו למכור מכוניות בכמויות

500X מיוצרת ביחיד עם ג'יפ רנגייד וג'יפ רוצים לעמוד בדרישות של הלקוחות שלהם מה שהופך את צמד הרכבים לרכבי שטח יותר טובים מרוב הרכבים בקטגוריה.

500X יקרה בכול העולם אז אל תצפו למחיר של דאצ'יה דאסטר.

יוצא עכשיו ssangyong Tivoli אם אתם רוצים ג'יפון זול

אייל

פורסם
כ

500X מיוצרת ביחיד עם ג'יפ רנגייד וג'יפ רוצים לעמוד בדרישות של הלקוחות שלהם מה שהופך את צמד הרכבים לרכבי שטח יותר טובים מרוב הרכבים בקטגוריה.

 

ככל שזכור לי ותקן אותי אם אני טועה, בין יחידת ה 4X4 של הרנגייד שמיועד באמת לשטח ובין התמסורות של הפיאט 500 אין שום קשר, אפילו לא עקיף.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...