Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4348 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם אשמח לפיתרון דילמה קצרה,

כמו שרשום בכותרת אני בעל טרנספורטר 2013 עם 25K

מנוע 2000 140 כ"ס.

בימים האחרונים אני מרגיש קצת ירידה ביכולת הסחיבה של הרכב

בעבר שמעתי שבעקבות מזג האוויר החם באיזורינו תיפקוד הטורבו יורד.

אשמח לבעלי ידע לשתף ולעזור האם מכאן נובעת הירידה בביצועי הרכב

תודה רבה.

פורסם

אכן יש ירידה מסויימת (קלה מאוד בדרך כלל) בסחיבה במזג אוויר חם.

 

היא מורגשת גם במנועים אטמוספריים במידה פחותה יותר ולא קשורה לתפקוד הטורבו.

 

ההסבר הוא פשוט:

 

אוויר חם פחות צפוף ומכיל פחות מולקות חמצן פר ליטר.

 

 

ואז כשמנוע יונק ליטר אוויר חם, הוא יונק פחות חמצן שמשתתף בתהליך הבעירה לעומת ליטר אוויר קר. וזה גורם לירידה מסויימת בסחיבה.

 

 

במנועי טורבו ודיזל בפרט האפקט הזה מורגש יותר, מכיוון שכמות האוויר שיונק המנוע גדולה יותר.

 

 

ברוב מנועי טורבו דיזל מודרניים קיים אינטרקולר - מחליף חום במסלול היניקה אחרי הטורבו אשר תפקידו לקרר את האוויר החם (שמתחמם עוד יותר אחרי מעבר דרך הטורבו) ובכך לשפר הספק.

 

 

פורסם
אכן יש ירידה מסויימת (קלה מאוד בדרך כלל) בסחיבה במזג אוויר חם.

 

היא מורגשת גם במנועים אטמוספריים במידה פחותה יותר ולא קשורה לתפקוד הטורבו.

 

ההסבר הוא פשוט:

 

אוויר חם פחות צפוף ומכיל פחות מולקות חמצן פר ליטר.

 

 

ואז כשמנוע יונק ליטר אוויר חם, הוא יונק פחות חמצן שמשתתף בתהליך הבעירה לעומת ליטר אוויר קר. וזה גורם לירידה מסויימת בסחיבה.

 

 

במנועי טורבו ודיזל בפרט האפקט הזה מורגש יותר, מכיוון שכמות האוויר שיונק המנוע גדולה יותר.

 

 

ברוב מנועי טורבו דיזל מודרניים קיים אינטרקולר - מחליף חום במסלול היניקה אחרי הטורבו אשר תפקידו לקרר את האוויר החם (שמתחמם עוד יותר אחרי מעבר דרך הטורבו) ובכך לשפר הספק.

 

תודה רבה,

השאלה היא האם למרות קיומו של האינטרקולר שמקרר את האוויר עדיין תהיה ירידה בסחיבה?

פורסם

יתכן שכן מפני שבמנועים מסויימים המחשב מגביל את לחץ הגדישה בימים חמים, כדי להגן על המנוע מפני הצתה מוקדמת וצלצולים.

 

במכוניות מסויימות (פיאט בראבו למשל) זה מאד מורגש.

 

דני

פורסם

כמו כן יעילות האינטרקולר תלויה בטמפרטורת אוויר חיצוני.

 

מדובר במחליף חום פשוט בין אוויר ביניקה לבין אוויר חיצוני.

 

אוויר חיצוני בטמפרטורת 10 מעלות יקרר טוב יותר את האוויר ביניקה מאשר אוויר חיצוני בטמפרטורת 35 מעלות.

 

 

פורסם

... ובדיוק בגלל זה המחשב מפחית את לחץ הגדישה - כי התוצאה היא אוויר חם יותר בכניסה למנוע.

 

דני

×
×
  • תוכן חדש...