Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העלאת המהירות המותרת ל-120 קמ"ש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4475 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
באלפי שרשורי המהירות הללו, כולם מפספסים לדעתי נקודה חשובה: מגבלת המהירות החוקית אמורה לשקף מהירות סבירה לתנאי הדרך, בדרך כלל רף עליון של נהיגה בתנאים סבירים כגון תנועה דלה, אור יום חזק ואחיזה טובה. כמובן שהמהירות המתאימה לתנאי הדרך היא עניין של אמדן אישי והיא משתנה מרגע לרגע ומעשרת המטרים שכאן לאלו שאחריהם, אבל המהירות החוקית אמורה לתת טווח מהירויות (נגיד, 1 עד 60 קמ"ש) שבו המהירות המתאימה לתנאי הדרך צריכה להימצא.

 

לפעמים, המהירות המתאימה לתנאי הדרך במרבית המצבים היא נמוכה משמעותית מזו המצוינת בתמרור, מה שעדיין קורה בלא מעט רחובות צרים וסביבות של בתי ספר, ולעתים היא גבוהה מו המצוינת בתמרור: מצב שקיים היום בכבישים מהירים, בחלק מן הכבישים הבינעירוניים ובלא מעט אזורים של עבודות בדרך. אף על פי כן, בפירוש צריכה להיות - לרוב יש - זיקה הדוקה בין המהירות החוקית לבין המהירות המתאימה לתנאי הדרך.

ואתה מפספס עובדה אחת פשוטה. המהירות עלתה ומספר התאונות ירד כלומר המהירות המותרת הייתה נמוכה מדי מהמהירות המתאימה לכביש.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ד. הייתי מעדיף אכיפה דרקונית גם בנושא מהירות אם זה יביא אכיפה דרקונית בכל הקשור לעבירות מסכנות חיים כי חוק זה חוק.

אבל אני לא מקבל אכיפה דרקונית בנושא מהירות אך לא על עבירות מסכנות חיים.

מסכים!

ראיתי שהעלאת המהירות רלוונטית לכביש 6 בלבד? או שיש תכנון ל1 ו431 שפיספסתי?

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם (נערך)
120 זו מגבלה סבירה מאוד לכבישים המדוברים, גם אם לחלקנו המהירות הזו לא נראת או מרגישה גבוהה במיוחד. מה שהייתי שמח להבין פעם אחת ולתמיד זה האם באמת יש חישובים מתוחכמים כלשהם, שעושים מהנדסים רלוונטים מטעם משרד התחבורה, או שהמספרים הם אקראים לחלוטין. כי אנחנו כותבים פה הרבה מלל על משאיות והשתלבות ומרחקים, אבל אני ממש לא בטוח שבמשרד התחבורה מישהו בכלל עושה חישובים מהסוג הזה. אחרת קצת קשה להסביר את האקראיות שבשינוי והקביעה דווקא של המספר 120.

 

תיאורטית זה עובד הפוך, קובעים מהירות על סמך תקני בטיחות (גדר סופגת אנרגיה, ראות טובה, יישור סיבובים וכו') ואז בונים זרועות השתלבות באורך מספק.

בפועל בהתחשב באי עדכון במשך עשרות שנים אני בספק שיש עדיין מישהו במשרד התחבורה שיודע לעשות את החישובים הנכונים לפי סדר העבודה הנכון.

ההרגשה האישית שלי היא שמעלים כל פעם ב-10 קמ"ש כדי שזה ייראה זניח ויעבור בשקט מצד "אור ירוק" ו"הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים".

ונראה שהמטרה היא לבוא בעוד 5-6 שנים ולהגיד העלינו ב-30 קמ"ש לכמות התאונות ירדה.

 

מסכים!

ראיתי שהעלאת המהירות רלוונטית לכביש 6 בלבד? או שיש תכנון ל1 ו431 שפיספסתי?

 

כרגע רק 6, 1 קיבל העלאה לפני 3 שנים יחד עם כמה נוספים.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
חן אני אתקן אותך, ברוב הכבישים הבין עירוניים אין מתאם בין המהירות החוקית למתאימה לתנאי הדרך, וזה המצב כבר שנים רבות.

 

אני לא מסכים. אם היית מגביל את הטיעון לכבישים מהירים אז אולי הייתי מסכים, אבל כאשר מדובר בכבישים בינעירוניים באופן כללי אז אני לא מסכים. מגבלות מהירות של 80-90 קמ"ש בכבישים חד-מסלוליים הן סבירות. מגבלות של 90-100 בכבישים דו-מסלוליים (שאינם מהירים!) היא סבירה.

 

מה המגבלות המקובלות באירופה? חד-מסלולי: 90 קמ"ש. דו מסלולי: 100-110 קמ"ש. מהיר: 120-130 קמ"ש. ועם כל הכבוד לאירופה, אנחנו שוכחים שהאירופאים הם החריגים: בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ומדינות נוספות המגבלות נמוכות יותר ודומות לאלו שבישראל.

 

אגב, את הטיעון של הירידה בכמות ההתנגשויות יש לבחון גם אל מול חומרת ההתנגשות ואל מול הירידה הכללית בהתנגשויות בכל הדרכים: באופן כללי, כמות ההתנגשויות בעולם יורדת מדי שנה בגלל שיפור מאפייני הבטיחות ברכבים. בדיקה כזו תניב תוצאות פחות מחמיאות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אל תסכים איתי אחרת איך יהיה מעניין בעולם? :-)

 

בינינו בכל המדינות בעולם יש את הנטייה לתקוע מספר שרירותי כמהירות מירבית, הרי אין הבדל בין 120 ל-121 קמ"ש וההבדל בין 120 ל-130 זניח יחסית, ואצל נהג אחד 40 זה יותר ממה שהוא יכול להתמודד איתו והשני יתפקד גם ב-200 קמ"ש.

קביעת מספר שרירותי זה נחמד טיפה, זה מאפשר למדינה (כל מדינה) שהחוק לא יהיה אות מתה (חשוב לכשעצמו).

אבל באותה מידה זה הסרת האחריות מהנהג כי היום גם זה שלא מתפקד ב-40 נמצא על השמאלי ב-110 קמ"ש.

מבחינתו הוא בסדר כל עוד המחוג לא עבר את מספר הקסם שמכונת המזל הגרילה לאותו כביש, זה שיא הסרת אחריות מהפרט, זה לא משנה לו שבמהירות חנייה הוא לא יודע מה לעשות עם ההגה, הוא נחשב בעיני עצמו ובעלי אינטרסים כאחראי כי לא עבר את מספר הקסם.

 

רוצה להגיד ששוויץ או נורווגיה זה מצב תקין של אכיפה על חריגה של 1 קמ"ש ממספר קסם? לא מקבל את זה.

זה פשוט נוח למדינה להסיר אחריות המפרט ולתת לו מספר מדיד ולא לחנך אותו חינוך תעבורתי נכון ואחריות על הכביש. זה נכון לישראל, לשוויץ, לצרפת, לנורווגיה, לגרמניה וכל מדינה אחרת.

ואני בכלל לא מדבר על הכנסות המדינה מהקנסות הללו, נטו על אחריות אישית.

 

בנושא התאונות אני עוד יותר לא מסכים עם הגישה שלך.

אתה אומר "יהיו תאונות, בוא נפחית מהירות כדי שהתוצאות יהיו פחות גרועות", בעיני זו גישה תבוסתנית של המדינה, אפשר ו צריך להלחם בתאונות הדרכים, אפשר להפחית אותן בעשרות אחוזים, אבל זה כולל חינוך נכון, אכיפה איכותית וממוקדת, ירידה בהכנסות מקנסות, והכי חשוב - להפסיק לחפש את המטבע מתחת לפנס.

לתאונות יש סיבה, עוד לא נתקלתי בתאונה אחת שהגורם לה הוא מהירות מופרזת ביחס לחוק, אני מעריך שגם לא אתקל בכזאת לעולם. עדיף להלחם במחלה ולא בסימפטום.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

יופי שהוא העלה את המהירות,מתי בפועל זה יקרה? (החלפת שלטים וכו')

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

לפי כל הפרסומים היו כמה הסתייגויות לפני העלאת המהירות הרשמית, כמה תיקונים שיש לעשות בכביש ולכן העלאת המהירות תהיה בעוד כמה חודשים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...