Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העלאת המהירות המותרת ל-120 קמ"ש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4474 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שזה יוזמה מבורכת והגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להיות מדינת עולם שלישי.

בן אדם נורמטיבי עובר על החוק רק כי נסע במהירות שתואמת את הרכב ואת הכביש בו הוא נוסע.

כביש 6 ממזמן צריך לאפשר נסיעה של 130-140, וכמוהו לא מעט כבישים יכולים לאפשר מהירות גבוהה יותר.

מקווה שמישהו ירים את הכפפה ונראה שינוי בתרבות הנהיגה בישראל, ולא ברקסים פיתאומיים שהוויז הודיעה שיש מצלמה.

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אכן יש חוק, אך גם אני חושב שבשנת 2014 ניתן ורצוי במספר כבישים רחב להעלות את המהירות המותרת ללפחות 120 קמ"ש.

 

הרכבים היום אלו לא הרכבים שהיו לפני 40 שנה...

פורסם
לא. נכון.

 

ההכנסות לא ייפגעו מכיוון שמדובר בתחילה בכבישים שגם ככה אין בהם מצלמות אלה אכיפה של עברייני מהירות כבדים.

עד שזה יגיע לכביש 2 ו 4 העממיים... ייקח זמן וגם שם ינהגו 130-140 ולהם תתן דו״ח. די פשוט.

 

זה לא יגיע לכבישי 2 ו-4 ובצדק, מכיון שלא מדובר בכבישים מהירים! מדובר בכביש בינעירוני, אשר בכל מדינה נורמלית בעולם לא מותרת בשכמותו נסיעה במהירות העולה על 110 קמ"ש לכל היותר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

רשום בפירוש שתשקל העלאה לכבישים אחרים , הלא הם 1,2,4... ובסופו של דבר זה כן יהיה 120 בכבישים אלו וברוב החלקים התשתית מאפשרת. כביש 6 יכול היה לקבל בכיף 130 במקומות בעלי 3 נתיבים וחבל שלא.

פורסם

בהחלט צעד מבורך.

מזמן טענתי שבמקום להלחם בהצבת המצלמות צריך לדאוג להעלאת המהירות המירבית המותרת, היכן שניתן.

ישנם לא מעט כבישים שבהם אפשר לעלות את מהירות הנסיעה ל 120 קמ"ש - כביש אשדוד-ת"א, כביש 1 עד שער הגיא ונתיבי איילון ממחלף קיבוץ גלויות עד גלילות.

ובנוגע למצלמות המהירות - ביחס למדינות רבות באירופה אנחנו ממש בגן עדן..

צרפת רושתה ב 3.000 (!) מצלמות שהוצבו באוטוסטרדות, ומעטים מעיזים לעבור את קו ה 130 קמ"ש, מה עוד שהתשלום במקום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
רשום בפירוש שתשקל העלאה לכבישים אחרים , הלא הם 1,2,4... ובסופו של דבר זה כן יהיה 120 בכבישים אלו וברוב החלקים התשתית מאפשרת. כביש 6 יכול היה לקבל בכיף 130 במקומות בעלי 3 נתיבים וחבל שלא.

 

 

אין דין כביש 1, שהוא כביש מהיר, ככבישים 2 ו-4!

 

למה לשיטתך התשתית בכבישים אלו (4, 2) מאפשרת לנסוע 120 קמ"ש? אני מזכיר שהדבר לא מקובל בעולם בשום מקום!

 

זה שרוחב הכביש הוא דומה ושקיימות גדרות בצדדים ובין המסלולים - זה לא אומר שזה כמו כביש שש! בכביש שש, מעצם היותו כביש מהיר, קיימים מספר קריטריונים נוספים שאני לא בטוח שכל משתמשי הפורום שמגיבים בנושא מכירים.

 

בין היתר, בכביש מהיר קיימת הפרדה לכל אורך הכביש מכניסת הולכי רגל ובעלי חיים בעזרת גדרות. לרוב גם השול רחב יותר והכביש ישר יותר, וכמעט תמיד אין כניסות ויציאות ישירות מתחנות דלק אלא דרך המחלפים בכביש וכמובן שאין שום צמתים.

 

הדברים הללו משפיעים מאוד על היכולת לפתח מהירות גבוהה ללא הפרעה. אני לא נוסע על 120 קמ"ש בכביש שאינו מהיר ואני לא חושב שמגבלת המהירות - שפונה לכלל הנהגים ולא רק למשתמשי הפורום - צריכה להיות כזו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

התקלה הכי גדולה בכל כביש 4 זה התחנות אוטובוס שיש באמצע הכביש.

בתצורה הזאת כביש 4 בחיים לא יוכל להיות כביש מהיר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
התקלה הכי גדולה בכל כביש 4 זה התחנות אוטובוס שיש באמצע הכביש.

בתצורה הזאת כביש 4 בחיים לא יוכל להיות כביש מהיר

 

התחנות אוטובוס.

הצמתים.

הרמזורים.

הישובים הסמוכים שיש להם יציאה ישירה לכביש.

חדרה שתקועה באמצע הדרך.

 

זה בחיים לא יהיה כביש מהיר.

פורסם

אבל למה דמגגוגיה בגרוש?

כביש 4 בחלק שבין אשדודו למסובים הוא כביש מהיר לכל דבר, כמוהו גם כביש 2 בקטע שמצפון לזכרון, כמוהם גם עוקף ב"ש.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני לא בטוח שהקטעים האלו מוגדרים בחוק כדרך מהירה. ראה את דבריו של חן ג. להלן.

לא כל כביש דו מסלולי לכל כיוון עם שטח הפרדה הוא אוטומטית דרך מהירה.

מעבר לזה, גם אם כן, מדובר בקטעי דרך בלבד. עדיין רוב הכביש אינו דרך מהירה. לא מאמין שיעלו את המהירות לקטע דרך קטן מתוך כלל הדרך.

פורסם

אני חושב שהעלאת מהירות בקטע דרך מתוך כלל הדרך כבר נעשה בעבר.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
כדי שהשינוי ישפיע בפועל צריך לאכוף משהו שהוא בכלל לא קיים בעולם המונחים של מנת"א: שמירה על הימין. הכל יהיה פשוט הרבה יותר ביום שבו אני לא אמצא את עצמי עוקף מימין, רק כי איזה פוסטמה תורנית לידי נוסעת ב80 בנתיב האמצעי בכביש 5. אבל זה לא יקרה. כי זה לא מעניין אף אחד, וגם כי האנשים שעושים את זה אפילו לא מבינים שהם עבריינים, אחרי שנים של הטפה של "לאט זה בטוח". נו מילא, לפחות השינוי יצמצם את כמות מקבלי הדוחות בכבישים הבטוחים בישראל.

כל מילה בסלע.

Porsche 944 turbo

פורסם
התחנות אוטובוס.

הצמתים.

הרמזורים.

הישובים הסמוכים שיש להם יציאה ישירה לכביש.

חדרה שתקועה באמצע הדרך.

 

זה בחיים לא יהיה כביש מהיר.

 

אני מדבר על הקטעים הדרומיים יותר (בעיקר גנות עד גהה / קריית אריה), שם רוב התשתית מתאימה להיות כביש מהיר.

חוץ מהתחנות אוטובוסים וכל הקשור אליהם (אין חסימה להולכי רגל - כי הם צריכים להגיע לתחנות אוטובוסים) וכו'.

 

אבל למה דמגגוגיה בגרוש?

כביש 4 בחלק שבין אשדודו למסובים הוא כביש מהיר לכל דבר, כמוהו גם כביש 2 בקטע שמצפון לזכרון, כמוהם גם עוקף ב"ש.

 

אני לא בטוח שהקטעים האלו מוגדרים בחוק כדרך מהירה. ראה את דבריו של חן ג. להלן.

לא כל כביש דו מסלולי לכל כיוון עם שטח הפרדה הוא אוטומטית דרך מהירה.

מעבר לזה, גם אם כן, מדובר בקטעי דרך בלבד. עדיין רוב הכביש אינו דרך מהירה. לא מאמין שיעלו את המהירות לקטע דרך קטן מתוך כלל הדרך.

 

לפי ויקיפדיה שלקייס צודק, אם כי שם מדובר על הקטע שבין צומת גן יבנה ועד מחלף חולון מזרח.

בכביש 2 אני לא נוסע, בכביש 4 אני נוסע מגנות בד"כ עד אלוף שדה / גהה / קריית אריה, ככה שאני לא יכול להגיד שזה מדויק ב-100%.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
מקווה שמישהו ירים את הכפפה ונראה שינוי בתרבות הנהיגה בישראל, ולא ברקסים פיתאומיים שהוויז הודיעה שיש מצלמה.

 

אנשים מטומטמים שרואים שלט של 110 שני קילומטר לפני מצלמה (שגם לפניה יש שלט אזהרה), נוסעים במהירות 100 ועדיין בולמים לפני הפסים המגנטיים הם הסכנה האמתית בכבישים האלה.

כמו כל עם ישראל יוצא לי לבלות הרבה על כביש 2, ולא הייתה פעם אחת שלא ראיתי "פקק" שנוסע ב80 קמ"ש לפני מצלמה, ומשתחרר בדיוק אחריה.

לחמארים האלה לא יעזור גם אם תעלה את המהירות המותרת ל200קמ"ש.

 

חדרה שתקועה באמצע הדרך.

:(

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023


×
×
  • תוכן חדש...