Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4549 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני מתלבט בין מספר אופציות לתואר ראשון ואני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

במיוחד ניסיון אישי, היכרות שלכם עם התארים, המוסדות (תל אביב או באר שבע) ונקודת מבט של אנשים שעובדים בתחומים הללו.

 

*אני אחרי פסיכומטרי ויש באפשרותי להתקבל לכל סוגי ההנדסה. ככה שאני לא עושה בחירה מחוסר ברירה.

 

הנדסת תעשייה וניהול/מעשייה וטיול/צינון ושיעול:

1) ארגון וייעול תהליכים נראה לי כמשהו שאני אהיה טוב בו.

2) קורסים של שיווק, מכירות וכלכלה שנשמעים מעניינים

3) נתפס לי כתואר שיכול להקנות כלים לעצמאי ועבודה לשכיר.

 

הנדסת ביו רפואה:

לפי הסילבוס נראה שהתואר מכיל קורסים מגוונים ומעניינים.

 

משפטים ומנהל עסקים:

מסלול של 2 תארים ראשונים באוניברסיטה העברית. 2 תחומים שמאוד מושכים אותי

 

עכשיו לפי מה שהבנתי לתעשייה וניהול יצא שם זול, עבודות כמו "מנהל מחסן" ואופציות קידום בעייתיות

להנדסה ביו רפואית הבנתי שאין ממש דרישה אפילו בתחומי הפיתוח הרפואיים כי התואר לא ממוקד.

ולגבי משפטים ומנהל עסקים אני לא סגור איפה אפשר להתברג עם זה בתור שכיר אם אינני רוצה להיות עו"ד.

 

הגעתי למסקנה שהנדסת חשמל לא מעניינת אותי ולגבי מכונות אני עוד לא סגור על זה.

אשמח לשמוע על 3 התארים הללו ואם יש לכם עוד תחומים להציע גם הם יתקבלו בברכה.

 

תודה מראש :)

פורסם

מיריד תעסוקה לבוגרים (או לא,לא נכחתי בו) שנערך באוני' ת"א לא מזמן



חשמל: 18 משרות

הנדסת תוכנה: 7 משרות

תעשייה וניהול: 10 משרות

מכנית: 5 משרות

ביו: 7 משרות

 

 

פורסם

תציץ באתר של ביורפואית בטכניון. יש שם רשימת משרות. לא יודע עד כמה מעודכנת.

ד"א - למה הטכניון לא ברשימת המוסדות שלך?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תעשייה וניהול זה תחום רחב מאוד.

כשעבדתי כשכיר ניהלתי כמה צוותים של מהנדסי תעו"נ בתחום ארגון ושיטות.

ישנם מקרים שמהנדסי התעו"נ חסכו מיליונים לחברה בגלל תכנון לקוי של פס ייצור וכו'.

אתה יכול להשתלב במגוון רחב של תפקידים בחברה.

אל תצפה ללימודים קלים, כי הם ממש לא קלים אך יחסית להנדסות האחרות הם אכן קלים יותר.

מי שאמר לך שאין קידום למהנדסי תעו"נ - טועה ומטעה.

הכרתי המון מנהלי חברות שהם מהנדסי תעו"נ. הכל תלוי בך.

 

אגב, תצפה למלא בנות שוות :-)

פורסם

קודם כל תודה לכם שהגבתם.

לגבי יריד התעסוקה זה טיפה מעודד מהבחינה של ביו רפואה ותעשייה וניהול.

למרות שעדיין לא מפרט מה סוג העבודה.

לגבי הטכניון, מכל מיני סיבות שקשורות לרצון לשנות אווירה ומקום (אני מהצפון) וחיים בזמן התואר חח

ולגבי תעשייה וניהול אני יודע שהלימודים לא קלים אבל כמו שאמרת ביחס לאחרות היא כנראה קלה יותר.

בכל אופן עכשיו אני קצת יותר אופטימי לגבי זה.

 

האם אתם חושבים שיש עדיפות לביו רפואה על תעשייה וניהול או ההפך?

ולגבי משפטים ומנהל עסקים אתם יודעים מה עוד אפשר לעשות עם זה בתור שכיר ולא עו"ד?

 

אשמח לשמוע עוד דעות בנושא,

 

ושוב תודה.

פורסם

לדעתי תואר במנהל עסקים הוא לא ממש טוב בתור תואר ראשון,הרי איזה מקצוע הוא נותן לך? מנהל?



אני חושב שהוא יותר מתאים לתואר שני לאדם שרוצה להתקדם באותו תחום שהוא בחר לעצמו.

בנוסף אם אני לא טועה אז בתואר עצמו אין מספיק נקודות זכות כדי לכסות תואר ראשון לבד ולכן תמיד משלבים אותו עם עוד משהו.

 

לגבי משפטים,זה עולם די רחב שבסופו של דבר אתה יכול למצוא את עצמך בבתי משפט כתובע/סנגור או לחילופין מחתים על חוזים בתחומי הנדל"ן או סתם מבצע עבודה משפטית שחורה. אותי לדוגמא התחום לא כל כך מעניין אבל יש כאן מספיק עו"דים שיכולים לתת חוות דעת שונה משלי.

 

לגבי הנדסה על סוגיה,היא גם שונה מאד ממקצוע אחד לשני ולא בהכרח יש עדיפות לתואר אחד על השני

מהקצת שאני יודע על תעשיה וניהול התרשמתי שזה פחות מקצוע פיזיקלי/מתמטי אלא יותר ארגוני/ניהולי

 

עצה שלי,לך לימים פתוחים של אוניברסיטאות שונות ותשב בהרצאות שיעבירו המרצים השונים כל אחד בתחום שלו ותראה מה יותר מושך אותך. ואז תקח מספיק זמן כדי לשבת לעכל את הכל ולהחליט - יש לך מספיק זמן עד שנת הלימודים הבאה ואם הנתונים שלך גבוהים כמו שאתה מתאר אז אין לך שום סיבה למהר.

פורסם

לכל הנדסה יש יתרונות וחסרונות.

לגבי תעשיה וניהול, אתה לומד כמעט את כל ההנדסות מבלי באמת להתעמק ולהבין בכל תחום. יש הרבה יותר עבודה בתחום אבל מדובר בהנדסה מאוד שנויה במחלוקת.

לגבי הנדסה ביורפואית, תחום מאוד מרתק ולימודים לא פשוטים (נחשבת לאחת ההנדסות הקשות יותר, למרות שכל לימודי ההנדסה לא הליכה בפארק) אבל אין הרבה עבודה בתחום בארץ.

אני דווקא לא מסכים עם קודמי, בימים פתוחים יספרו לך המון שקרים ונתונים שלא מעניינים אותך/דברים שאתה לא מבין כרגע. אני הייתי מחפש בני משפחה/חברים שיוכלו לספר לך מה קורה באמת בשטח כי הבחירה והלימוד של התואר זה כסף קל, כולה 4-5 שנים, הבעיה האמיתית היא למצוא אחרי התואר עבודה ולהמשיך להחזיק בה במשך 30-40 שנה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

הנדסה ביורפואית היא מקצוע ותיק, אבל רב ת חומי, ותואר ראשון במקצוע זה הוא דבר די חדש (קיים בארץ מזה כ-10 שנים בלבד למרות שמחלקות מכובדות ביותר קיימות בטכניון ובאת"א כבר כ-45 שנים, אשר עד תחילת שנות האלפיים העניקו תארים מתקדמים בלבד).

אני מכיר כמה בעלית תואר כזה, כולם עובדים בתחום של תמיכה בציוד רפואי, ככל הנראה מתפרנסים לא רע. אבל לא מדובר על הנדסה פרופר.

כמובן שיש גם אנשים שמתקדמים לתחומי מחקר ופיתוח. העניין הוא שרבים מאד מאלה התחילו כמהנדסים בתחומים אחרים (כגון מכונות וחשמל) והתקדמו לכיוון ההנדסה הביורפואית בתארים מתקדמים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הנדסת תעשיה וניהול נראה כמו קשקוש.

משפטים אין עבודה.בכלל.

ביו רפואית נשמע מעניין אבל זה נורא תלוי אם זה מושך אותך.

 

תעשייה וניהול ומנהל עסקים עושים בנוסף למשהו,התואר כתואר לעצמו זה קצת מכל דבר.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

התחלתי השנה תואר משולב של מדעי המחשב ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית.

הגישה מלכתחילה הייתה שמנהל עסקים הוא תואר לצורך הרחבת אופקים, העשרה ושינוי פרספקטיבה יותר מאשר כלי תעסוקתי. בינתיים, עד כמה שזה אומר משהו, נראה שזה אכן המצב. רמת הקושי נמוכה, רמת העניין בינונית ומעלה, וזה אפילו מפשט קצת את לימודי מדמ"ח, שמוציאים את המיץ.

משפטים זה מקצוע עם הרבה יותר מחפשי עבודה ממקומות עבודה, ממה שהבנתי, והייתי שוקל את זה שוב.

גם כאן, אני בטוח שמדובר בלימודים מעניינים וכלי חזק לחיים ולעבודה בהמשך, אבל אולי לא נכון להתבסס עליו במחשבה תעסוקתית.

מה חתימה? תתפשטי!

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לפי מה שאתה אומר, יש לך נתוני פתיחה טובים-

למה לבזבז אותם על מעשיה וטיול? או על תואר מקומבן כמו הנדסה ביו רפואית? לרוב תואר כזה קשה לפחות כמו הנדסה / רפואה ומצד שני נותן לך נקודת התחלה נמוכה יותר.

רוצה להיות מהנדס ביו רפואי? תלמד הנדסת חשמל ובתואר שני תתמקצע על הכיוון שאתה רוצה (עיבוד אות ותמונה יקרב אותך להנדסה רפואית יותר מכל דבר אחר)

פורסם

הנה ה-50 סנט שלי לגבי מה שאני מבין בו (פחות או יותר).

 

הנדסת תעשייה וניהול והנדסה ביו רפואית הם שני תחומי לימוד מאוד מגוונים, שזה אומר שאתה יכול לעסוק במהלך הלימודים ולאחר מכן בהמון תחומים שונים (בהנדסה ביו רפואית זה יכול לנוע מניסויים קליניים בבני אדם או ניסויים בחיות, דרך כתיבת אלגוריתמים לעיבוד אותות חשמליים מהלב ועד לפיתוח מסתמים מלאכותיים ללב. בהנדסת תעשייה וניהול אתה יכול לעסוק לדוגמה בתחומים שקרובים יותר למערכות מידע או לעבוד עם בסיסי נתונים, או שאתה יכול ללכת לכיוון של ארגונומיה וחקר בטיחות בדרכים).

 

הלימודים בהנדסה ביו רפואית נחשבים קשים ביחס להנדסות אחרות (אבל מעט קלים יותר מהנדסת חשמל לדוגמה), בעוד שבתעשיה וניהול הרמה מעט נמוכה יותר (לא למדתי הנדסת תעשייה וניהול, וההשוואה היא על סמך רמת הקורסים המתמטיים שהם עוברים).

מצד שני, בתעשיה וניהול לומדים יותר תכנות, שזה חסרון מבחינתי לפחות (בהנדסה ביו רפואית עובדים אומנם המון עם matlab, אבל מבחינתי זה לא נחשב כתכנות).

 

באשר לעניין - התואר בהנדסה ביו רפואית הוא תואר מאוד מעניין למי שרוצה לשלב בין רפואה/ביולוגיה לבין הנדסה מההיבט הפרקטי (בגדול, הנדסה ביו רפואית אמורה להכשיר אותך לעבודה בתחום המכשור הרפואי, אבל כמו שכבר ציינתי - זה יכול להיות גם פיתוח אלגוריתם מסוים או עבודה בניסויים קליניים, הכל תלוי בתפקיד ובחברה בה תעבוד).

הלימודים מורכבים מ-70% הנדסה (שילוב של הנדסת חשמל והנדסת מכונות בעיקר, תלוי בהתמחות בה תבחר), ועוד כ-30% של רפואה/ביולוגיה/כימיה.

 

לגבי תעסוקה - בהנדסת תעשייה וניהול יש יותר אפשרויות תעסוקה לפי מה שראיתי (אני מכיר סטודנטים/בוגרים שעובדים באינטל, טבע, רפאל, תנובה ואפילו בוייז), כאשר תחומי העיסוק הם גם מגוונים (מתכנות ועד עבודה במחלקת ארגונומיה). מצד שני, המחלקה להנדסת תעשייה וניהול בדרך כלל גם הרבה יותר גדולה מהמחלקה להנדסה ביו רפואית, ולכן יש יותר בוגרים שיוצאים לשוק בכל פעם.

באשר להנדסה ביו רפואית - יש המון כתבות שמגדירות את זה כאחד המקצועות הכי משתלמים/נדרשים/עתידיים/כל שקר אחר, אבל הבעיה היא שכל הכתבות האלה הן מארה"ב... בארץ זה אומנם עדיין לא קורה, אבל בהחלט לא חסרות משרות (כולל עבודה בחברות כמו אפלייד, אינטל, טבע ועוד, שלא קשורות לתחום המכשור הרפואי, אך מעסיקות בוגרי הנדסה ביו רפואית).

הבעיה היא שברוב המשרות למהנדסי ביו רפואה דורשים ניסיון, ולכן בוגר שיוצא לשוק בלי ניסיון כסטודנט (או בלי קומבינות/קשרים במקומות הנכונים), יהיה לו קשה מאוד למצוא עבודה בתחום, ואני מכיר מספר בוגרים שיצאו אל השוק, חיפשו עבודה במשך זמן רב, ולבסוף התייאשו והלכו לתחומים אחרים (בהרבה מקרים מדובר בהסבה לתחום בדיקות התוכנה וכדומה). עם זאת, אני בטוח שזה קיים גם בתחומים אחרים, רק ששם יותר קשה לקבוע כי לא מדובר בעבודה בתחום (לדוגמה מהנדס חשמל שהולך לעבוד בתחום של בדיקות תוכנה, זה יהיה פחות "לא במקצוע" מאשר עבור מהנדס ביו רפואה).

מה שכן, גם מבחינת התעסוקה האופציות מאוד מגוונות, ויש חברות בהמון תחומים שאפשר לעבוד בהן (רובוטים לניתוחי עמוד שדרה,

סטנטים לכלי דם, עיבוד אותות דיבור, פיתוח עזרי הליכה ועוד). כמובן שגם מבחינת אופי התפקיד המגוון הוא גדול - אפשר לעבוד במחקר ופיתוח (אם כי לרוב דרושים תארים מתקדמים), הנדסת אפליקציה/מוצר, ניהול פרויקטים, ניסויים קליניים, שיווק ומכירות, הנדסת שירות ועוד (אבל כאמור, כמעט תמיד יש צורך בניסיון).

 

זהו פחות או יותר, אם יש לך עוד שאלות לגבי הנדסה ביו רפואית אתה מוזמן לשאול.

 

אה וכן, יש בחורות - מלא בתעשיה וניהול (באזור ה-50% לפי דעתי, רמה גבוהה), וקצת פחות בהנדסה ביו רפואית (אבל גם, רמה גבוהה) :wink:

פורסם

מיריד תעסוקה לבוגרים (או לא,לא נכחתי בו) שנערך באוני' ת"א לא מזמן



חשמל: 18 משרות

הנדסת תוכנה: 7 משרות

תעשייה וניהול: 10 משרות

מכנית: 5 משרות

ביו: 7 משרות

 

 

 

 

2 אגורות שלי , מהנדסי חשמל היי טק יכולים בסוף לעשות אות הדבר כמו תוכנה .

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם

ה-2 סנט שלי - בתור סטודנט לתעשייה וניהול באוני' ת"א.

 

הבעיה הכי גדולה, לדעתי, בתואר הזה, היא שהתואר מאוד מגוון ונותן המון ידע, למה זו בעיה? כי המון אנשים שמגיעים לתואר לא יודעים מה הכיוון שמעניין אותם להתקדם אליו, לא מצליחים לפקס את עצמם ופשוט הולכים לאיבוד בין כל המידע הזה.

אני לא אומר שכל אחד מהיום הראשון שהוא מגיע לתואר צריך לדעת באיזה תחום הוא הולך להעביר את כל חייו המקצועיים, אבל ברגע שנפתחות בפנייך כל כך הרבה דלתות, אתה יכול למצוא את עצמך במצב של תפסת מרובה לא תפסת.

 

מעבר לזה, התואר מאוד מעניין (בגלל הגיוון), נוגע בהמון תחומים שמאוד רלוונטיים לתעשייה כיום וכמו כן למקום שבו מעריכים שהתעשייה תתקדם אליו.

לגבי נושא העבודה - התואר פותח בפנייך המון אופציות עבודה שזה יתרון משמעותי, במידה ותבין שתחום אחד לא מדבר אליך, אתה יכול לבחור תחום אחר לחלוטין, וכו', דוגמא למספר תחומים שמהנדסי תעו"נ עוסקים בהם: תפ"י (תכנון פיקוח ייצור), או"ש (ארגון ושיטות), כלכלה וניהול פיננסי, מערכות מידע, ייעוץ ארגוני, ניתוח מידע (אנליסט), ניהול פרוייקט ועוד ועוד..

כמו כן, לגבי נושא הקידום, לא סתם התואר נקרא תעשייה ו-ניהול, בוגרי תעו"נ מצליחים להשתלב בדרגים בכירים בכל התעשייה, ולא בגלל שהוא נקרא ככה, פשוט בגלל הכלים הניהוליים שמקבלים בו, ביחד עם העובדה שהאוכלוסייה שלרוב בוחרת ללמוד את התואר הזה הם בעלי אופי ניהולי/יזמי.

 

בשורה התחתונה - אני אישית מרוצה מהבחירה, אני זוכה לקבל כמות ידע עצומה ממרחב גדול של תחומים, ובסופו של דבר אני אבחר את התחומים שיותר מעניינים אותי ואתמקד בהם, כמו כן, במקביל, אני מרוויח המון כלים נוספים שמאוד רלוונטיים לפרקטיקה לאחר מכן, ולא עוד קורס במתמטיקה דיסקרטית שיגרום לי לקלף את הצבע מהקיר ולא יהיה רלוונטי בעליל לעתיד שלי.

 

 

אגב - הדרך שאני בחרתי להתמודד עם הבעיה שציינתי בתחילת ההודעה, ואני אציין שלפחות באוני' ת"א הדרך הזו לא נפוצה במיוחד, בעיקר בגלל הלימודים העמוסים, היא להכנס לשוק העבודה בתחום כבר משנה א' (וזה לא פשוט, לרוב מגייסים משנה ב'-ג')

ככה אני זוכה לראות את התעשייה מבפנים, להבין איזה תחומים מדברים אליי יותר ואיזה פחות ולהבין לאן לכוון את עצמי ולאן לקחת את התואר הזה, מה גם שזה נותן ניסיון מטורף זה יתרון משמעותי ברגע שתסיים את התואר ותרצה להכנס למשרת מהנדס מן השורה. (החסרון - רוב הסיכויים שתצטרך לדחות מעט קורסים ולהאריך את התואר בסמסטר-שניים)

 

אם יש לך עוד שאלות- תרגיש חופשי

×
×
  • תוכן חדש...