Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש שמן 40


ilanmurad
שימו לב! השרשור הזה בן 3681 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

מעורר את הנושא הישן כיוון שנתקלתי בשמן הזה :

http://sasatech.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=404&category_id=14&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=35

ועל פניו ולפחות לפי הכתוב הוא מתאים למה שאנחנו מחפשים : 20W50 ו דירוג SF. רציתי לעת האם המומחים ובעלי הנסיון כאן

מכירים את המוצר? מדובר כנראה בשמן שמיוצר בקיבוץ סאסא. מסתבר שיחסית לשמנים האחרים שנדונו קל יותר להשיג אותו בסניפי אוטודיפו.

מה דעתכם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל המוצרים של סאסאטק שניתקלתי בהם היו איכותיים וטובים, כך שאני מניח שגם שמן המנוע באיכות טובה.

עד עכשיו השתמשתי בשמן מנוע 20\50 של דלקול, ומחליף אותו מידי שנה ללא קשר למס' הק"מ שנסעתי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המוצרים של סאסאטק שניתקלתי בהם היו איכותיים וטובים, כך שאני מניח שגם שמן המנוע באיכות טובה.

עד עכשיו השתמשתי בשמן מנוע 20\50 של דלקול, ומחליף אותו מידי שנה ללא קשר למס' הק"מ שנסעתי.

 

היי חן, תודה על חוות הדעת, שמח לשמוע שזה לפחות יצרן רציני ולא איזה AMERICAN EAGLE :)

ראיתי גם את השמן של דלקול אבל הוא מדורג SG ולכן חשבתי שלרכבים הישנים ה SF יהיה עדיף בגלל כמות אבץ ופוספטים רבה יותר , או שאני טועה?

תזכורת : "הרוזנת" הקשישה ילידת 1965... לפי מה שקראתי הדירוגים אז היו אפילו נמוכים עוד יותר מה SF

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

מעורר את הנושא הישן כיוון שנתקלתי בשמן הזה :

http://sasatech.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=404&category_id=14&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=35

ועל פניו ולפחות לפי הכתוב הוא מתאים למה שאנחנו מחפשים : 20W50 ו דירוג SF. רציתי לעת האם המומחים ובעלי הנסיון כאן

מכירים את המוצר? מדובר כנראה בשמן שמיוצר בקיבוץ סאסא. מסתבר שיחסית לשמנים האחרים שנדונו קל יותר להשיג אותו בסניפי אוטודיפו.

מה דעתכם ?

 

לגבי מי שצריך 20/50

אני סומך על הגרמנים

ממליץ על Liqui Moly 20W50

בצנטראל גלון 4 ליטר עולה כ 80 ש"ח

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מי שצריך 20/50

אני סומך על הגרמנים

ממליץ על Liqui Moly 20W50

בצנטראל גלון 4 ליטר עולה כ 80 ש"ח

 

אכן שמן טוב מאד וגם אני משתמש בו . לגבי שמנים וכד' עדיף תמיד לקנות את האיכותי ביותר מכיוון שמחליפים אותם אחת לתקופה ותוספת המחיר זניחה בהשוואה לבלאי שיגרם עקב שימוש במוצרים זולים.

אגב בסמלון זו התמונה של רון ג'רמי האגדי ?.:-D

בברכה אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ליקי מולי מחזיקים בארץ שמן שעונה למפרט API SF או SG? אני בספק. אני בתחום השמנים ולי זכור שהשמנים שלהם יותר מודרניים ולכן לא ממש מתאים בשימוש במכוניות ישנות.

לגבי השמנים בתקן API SF ו SE, מדובר בשמנים עתיקים שלא מתאימים לצרכים של מכוניות חדישות. לצערי, נתקלתי במקומות שמוכרים את השמן הזה בגאווה כאילו מדובר בפאר הטכנולוגיה של ענף השמנים.

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ליקי מולי מחזיקים בארץ שמן שעונה למפרט API SF או SG? אני בספק. אני בתחום השמנים ולי זכור שהשמנים שלהם יותר מודרניים ולכן לא ממש מתאים בשימוש במכוניות ישנות.

לגבי השמנים בתקן API SF ו SE, מדובר בשמנים עתיקים שלא מתאימים לצרכים של מכוניות חדישות. לצערי, נתקלתי במקומות שמוכרים את השמן הזה בגאווה כאילו מדובר בפאר הטכנולוגיה של ענף השמנים.

לשימוש במכוניות ישנות בארץ לרובן עד אמצע שנות ה80 אבל לא לכולן ! הכי בריא שמן 40 חד דרגתי עם תוסף , מומלץ תוסף שמן של מוליקוט .

מומלץ גם בחום של ארצנו אבל יקר מאוד יחסית 10w60

אבל גם 20/50 API sl תכלס בסדר , אם אין ברירה

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעת כולם, מחסני השמנים של חב' סונול מחזיקים במלאי שמן 40 מינרלי

במחיר מגוחך.

 

ניתן להיכנס לשלם לפקידה ולקחת מהמחסן גם בבודדים בי-ם ברח' האומן.

 

בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשימוש במכוניות ישנות בארץ לרובן עד אמצע שנות ה80 אבל לא לכולן ! הכי בריא שמן 40 חד דרגתי עם תוסף , מומלץ תוסף שמן של מוליקוט .

מומלץ גם בחום של ארצנו אבל יקר מאוד יחסית 10w60

אבל גם 20/50 API sl תכלס בסדר , אם אין ברירה

 

ומדוע שמן 20-50 API SL יהיה מתאים למנוע של מכונית ישנה שצריך מפרט של API SE או SF? הרי אותו מנוע זקןק לאותם תוספים שאינם נמצאים בשמן ממפרט API SL וכיוצא בזאת. אז מדוע להשתמש בו?

 

לידיעת כולם, מחסני השמנים של חב' סונול מחזיקים במלאי שמן 40 מינרלי

במחיר מגוחך.

 

ניתן להיכנס לשלם לפקידה ולקחת מהמחסן גם בבודדים בי-ם ברח' האומן.

 

בהצלחה-רן

 

בוודאי שהרי מדובר בשמן פרימיטיבי, לכן המחיר שלו צריך להיות מגוחך אפילו גובל על גבול החינם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומדוע שמן 20-50 API SL יהיה מתאים למנוע של מכונית ישנה שצריך מפרט של API SE או SF? הרי אותו מנוע זקןק לאותם תוספים שאינם נמצאים בשמן ממפרט API SL וכיוצא בזאת. אז מדוע להשתמש בו?

 

 

 

בוודאי שהרי מדובר בשמן פרימיטיבי, לכן המחיר שלו צריך להיות מגוחך אפילו גובל על גבול החינם.

 

 

למנוע פרימיטיבי (לחיפושית וה-BMWR100RS שלי לשעבר) זה היה הדבר הנדרש והטוב. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומדוע שמן 20-50 API SL יהיה מתאים למנוע של מכונית ישנה שצריך מפרט של API SE או SF? הרי אותו מנוע זקןק לאותם תוספים שאינם נמצאים בשמן ממפרט API SL וכיוצא בזאת. אז מדוע להשתמש בו?

 

 

ישנם תוספים שגרמו נזק לממיר הקטליטי ולכן הפחיתו אותם בשמנים המודרניים .שימוש בהם עלול לגרום נזק למנועים ישנים ובמיוחד לגל הזיזים. אני הוספתי תוסף ZDDP המכיל תוספי אבץ וזרחן לשמן מינלי 20/50 איכותי.

כנ"ל גם השינוי שבהוצאת העופרת מהדלק, גורם שפוגע בתושבות שסתומי הפליטה בראשי יצקת ברזל. גם בשמני הממסרה היפואידים חל שינוי והוספו תוספים נגד שחיקה המכילים גופרית דבר שגורם לפגיעה בתותבים וסינכרונים מפליז.

בברכה אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנוע פרימיטיבי צריך שמן פרימיטיבי

זאת דרכו של הטבע

 

 

שאלה למומחה שלנו Cerebral Cortex

מה לגבי שמן 10W60 שלרוב שמן מודרני ומאוד מומלץ למנועים ישנים בחום ארצנו ?

בקיצר לדעתי הכל חרטה

20/50 של חברת סונול עולה פי 4 משמן 20/50 גרמני של חברת MOLI ., מצחיק לא ?

לא יקרה שום נזק למנוע עם תשים 20/50 API SL

העיקר שיהיה שמן .

אני לא מתווכח עם הגרמנים

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הוא מינרלי ולא סינתתי !

כתוב בפרוש לרכבים ישנים !

מומלץ לאזורי אקלים חמים !

אינו גורם לנזקים לממיר קטליטי ומתאים למנועים מוגדשים !

והכל במחיר מעולה לכל כיס 80 ש"ח גלון 4 ליטר !

וכן השמן API SL /CH-4 !

אבל קטונתי אולי אני והחברה בגרמניה טועים :shock:

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו לא נדבר מהספרים, בשני המנועים שלי גם של החיפושית שהיה במצב מצוין

וגם של ה-BMW שמתי בתחילה 20/50 של ליקוויד מולי בשניהם נרשמה צריכת שמן גבוהה.

 

עם המעבר לשמן חד דרגתי 40 פסקה צריכת השמן כמעט לחלוטין מעבר ההילוכים היה טוב

יותר וההרגשה הכללית טובה יותר (זה אולי פסיכולוגי).

 

ניסו להסביר לי המון דברים בדבר טכנולוגיה תוספים וכד', השטח דיבר אחרת. אני מאמין שלמנועים

ישנים עדיף שמן טיפש מינרלי כפי שהתכוון יצרן הרכב. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך

בטריומף ספיטפייר 1968 אני משתמש ב40 עם תוסף מוליקוט

בפורשה 911 1983 אני משתמש בליקווי מולי 20/50 מינרלי למרות שהמליצו לי על 10/60 אבל נראה לי מיותר לשלם 400 שח על גלון ,על אחת כמה וכמה שהמנוע שלי יבש לגמרי בלי נזילות שנזילות זאת מחלה מוכרת ב 911

עריכה אחרונה על ידי tomi1975

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3681 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...