Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4651 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תתפלא - ה"ללא תינוקות" - במיוחד עם מושבי הבטיחות עד גיל 8 - יכול להגיע גם כאשר האשה מתקרבת לגיל 50. חסרות נשים שיולדות בגיל 43? בכל מקרה - אצלי קרה בדיוק הדבר הזה (מבחינת הרכב, לא היל בלידה האחרונה): עברנו לאוטומטיות בגיל 45 בערך (אחרי 25 שנים על ידניות), אבל כאשר לאחרונה רציתי לקנות (לעצמי) ידנית קיבלתי ווטו מהאשה - הודיעה שבגילה ומעמדה היא צריכה נוחיות של רכב אוטומטי - וכיון שמדי פעם אנחנו מתחלפים נשלפו עוד אי אילו אלפי ש"ח ונרכש כזה. הבדיחה בעניין היא שהיא דווקא הנהגת היותר אגרסיבית במשפחה ואילולא אותה עצלות (בעיקר חוסר רצון להתרגל מחדש לידנית, כיון שאין לי ספק שהיא היתה מסתדרת אתה תוך 5 דקות) נראה לי שהיא היתה דווקא נהנית מהידנית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בדיוק לזה התכוונתי, שזה לפחות 40 במצב כזה.

סביר להניח, שלמשפחה צעירה שקונה סופר מיני, גם אם זה רכב שני, יש חשיבות לתא מטען גדול.

אשתי ממש רצתה את הסוויפט, אבל בגלל תא המטען שללה אותו.

פורסם

גידלתי שני תינוקות עם רנו 14 ובהמשך סקודה פייבוריט - להערכתי תא המטען שלהן אינו גדול מזה של הסויפט. לכל היותר בליטרים בודדים. אפילו לא היה צריך אקרובטיקה מיוחדת. אבל אין ספק שתא המטען של הקליו עדיף, ומשמעותית. אבל לא בחרת במנוע ה1.2 האנמי אלא במנוע המוגדש החזק יותר, מה שמשנה את התמונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הופתעתי מכך שהקליאו החדשה משוווקת עם 4 כ"א בלבד בניגוד לכל הסיגמנט וזאת מתוך חיסכון ורנו לא מכחישים זאת בטענה שהקליאו זכתה ב 5 כוכבים למרות 4 כ"א וללא כריות הוילון . מה עוד שאחת הטענות שמרבית הרוכשים נוהגים ללא נוסעים מאחור ולכן העדיפו להשקיע בחיישנים בקדמת הרכב להפעלה מהירה של הכ"א.

( לא יכול לצרף לינקים אבל חיפוש קל בגוגל תחת Renault Clio: French brand defends curtain airbags omission

או

Renault Clio misses out on rear airbags יעלה את כל הכתבות בנושא )

 

 

טיעון תמוהה מצד רנו שתמיד היתה המובילה בנושאים בטיחותיים וגם נציגי המכירות בארץ לא ממש אומרים את האמת או שמשדרים את מה שאמרו להם- שכריות הצד משמשות ככריות כפולה גם צד ווילון לכל אורך הרכב שלא נכון בעליל.

 

הנושא יצר הד באירופה ונראה לי שלא ירחק היום שרנו יחזרו בהם מהחלטה תמוהה זאת ויחזירו את כריות הוילון.

שכן אם רנו אכן צודקים בטענתם למה שאר היצרנים אפילו המקומיים ( פיזו, סיטרואן, פולקסוואגן אאודי ואחרים ממשיכים להשקיע בכריות צד ווילון ואפילו ברכיים גם בסיגמנט המיני והסופר מיני ! ?

 

 

*** במבחן ה Euro NCAP ניתן לראות שנוסע במושב מאחור לא מוגן בפגיעת צד בהשוואה לרכבים עם וילון . למשל מהפורד פיאסטה פיזו 208 ואחרות.

 

בנוסף לאחר נסיעת מבחן על הדגם הבסיסי 1.2 אטמוספרי ידני התאכזבתי מאוד , הרכב מרגיש חלש, יש למשוך את ההילוכים ע"מ להתנייד בקצב , שיכוך מהמורות בעיר לוקה בחסר ( במילים עדינות) ראות מאחור בעייתית , ידית הילוכים והעברה מרגיש מאוד זול ולא מדוייק אפילו לרכבי מיני זולים , דוושת מצמד מאוד גבוהה ( למרות שלאחר נסיעה קצרה מתרגלים אבל עדיין לא הכי נוח) , רעש ניכר מבתי גלגלים ורעשי רוח בשיוט 90 -100 קמ"ש בכביש מהיר , פתחי מזגן מרכזיים נמוכים , לקח למזגן מספר דקות להתחיל להוציא אוויר קר לאחר הדלקת המזגן, נוחות מושבים סבירה ( ב 208 לדוגמא ההרגשה במושב הנהג הרבה יותר נעימה ותומכת). חוץ מזה מבחינת עיצוב - חיצונית לוקחת בגדול את כל המתחרות בסיגמנט , עיצוב פנימי - הרגשה מעורבת - כמו שציינו במבחנים חלקים עליונים מרגישים איכותיים וככל שיורדים למטה הרגשה זולה מאוד( תא ככפות פתיחה וסגירה למשל מאוד לא איכותי וזול ) כנ"ל בדלתות .

לסיכום הגעתי עם הרבה ציפיות מכל הכתבות המפרגנות והתאכזבתי , לגבי מנועי הטורבו - ה 0.9 ל" קראתי שבהתנהלות רגועה הוא מרגיש חלש גם כן אך כשלוחצים והטורבו נכנס לפעולה הרכב מתנייד בצורה טובה אך כמובן זה בא על חשבון צריכת דלק ( במבחנים מסוימים הגיעו לצריכה של 8 קמ"ל ) והשאלה המתבקשת אם אכן בסופו של יום אותם מנועי טורבו קטני הספק אכן חסכוניים לנהג הממוצע אם יש צורך בפעולה תכופה של הטורבו ע"מ להתנייד בקצב הולם לא עדיף כבר רכב אטמוספרי עם צריכת דלק ליניארית יותר- נקודה למחשבה.

פורסם
ממבחנים בחו"ל ארוכי טווח, ה 0.9 מגיע לצריכה ממוצעת של 19 ק"מ לליטר ( יש המון מבחנים בבריטניה )

 

המבחן האמיתי זה על כבישי ארצנו ולא בכבישים בחו"ל כמובן שישנם פרמטרים רבים שמשפעים גם כאן ( תנאי דרך , פקקים , עליות, מספר נוסעים ועוד... ) אבל הרבה מבחנים ( בחו"ל) גם מציינים את העובדה שכדי אכן להנות ממנוע ה 0.9 זה בא על חשבון צריכת הדלק וזה לא יכול ללכת יחדיו מה שמוריד את הצריכה האמיתית שנמדדה אפילו ל 11 קמ"ל בנסיעה בכביש מהיר .

 

שוב המטרה לא לנהוג כל העת ולחשוב על אם אני חוסך או מבזבז זאת אפשר לבצע עם כל רכב ולהשיג תוצאות הרבה יותר טובות מהממוצע שקרובות לנתוני יצרן ....הרעיון להמשיך לנהוג רגיל ותוך כדי להשיג צריכה טובה מהרכב וכאן החשש שבגלל המנוע הקטן ידרש שימוש תכוף בלחיצה על המצערת מה שיגביר את צריכת הדלק .

אבל ימים יגידו מנתוני צריכה אמיתית של רוכשי הרכב בארץ .

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

שאלה ל Yondalar

 

האם בדקת כבר צריכת דלק של הקליאו 0.9 שברשותך?

אם מצאת רכב טוב - זה פשוט פצצה של רכב. הוא לא הכי טוב בכלום. הוא הכי טוב בהכל ביחד.


×
×
  • תוכן חדש...